mieheni sai tietää ihastuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnetonnnna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnetonnnna

Vieras
Mieheni sai tietää, että olen ollut ihastunut 3kk ajan toiseen mieheen. Hän pettyi pahasti ja sanoi, että oon pettäny hänen luottamuksensa silloin kun hän eniten olisi tarvinnut tukea. En ole ollut läsnä henkisesti vain haaveillut. Nyt mikään ei ole samoin. Hänen mielestään voisimme vaikka erota, koska kokee, että en rakasta häntä tarpeeksi. Tunteeni ovat kyllä viilentyneet, mutta en ole valmis heittämään kirvestä kaivoon. Hänen mielestään luovutin 3kk sitten. Olemme seurustelleet 3,5 vuotta. Ylireagoiko hän mielestänne? Mietin, että miten saan luottamuksen takaisin. Haluan olla hänen tukenaan ja rinnallaan. Itsellä ollut kyllä tunteet sekaisin, mutta ajatellut että "jos nyt pitäisi minun alkaa seurustella, niin alkaisinko ihastuksen vai nykyiseni".. Vastaukseni oli että alkaisin nykyiseni. Olen aina ajatellut hänet tulevaisuudessani, mutta nyt tilanne on vaikea. Välitän miehestäni kyllä, vaikkakin suurimmat palot ovat yhteen muuton jälkeen väljähtäneet. Olemme nyt asuneet puoli vuotta yhdessä. Olen 21 ja hän 22.

Mieheni sai tietää, että olen ollut ihastunut 3kk ajan toiseen mieheen. Hän pettyi pahasti ja sanoi, että oon pettäny hänen luottamuksensa silloin kun hän eniten olisi tarvinnut tukea. En ole ollut läsnä henkisesti vain haaveillut. Nyt mikään ei ole samoin. Hänen mielestään voisimme vaikka erota, koska kokee, että en rakasta häntä tarpeeksi. Tunteeni ovat kyllä viilentyneet, mutta en ole valmis heittämään kirvestä kaivoon. Hänen mielestään luovutin 3kk sitten. Olemme seurustelleet 3,5 vuotta. Ylireagoiko hän mielestänne? Mietin, että miten saan luottamuksen takaisin. Haluan olla hänen tukenaan ja rinnallaan. Itsellä ollut kyllä tunteet sekaisin, mutta ajatellut että "jos nyt pitäisi minun alkaa seurustella, niin alkaisinko ihastuksen vai nykyiseni".. Vastaukseni oli että alkaisin nykyiseni. Olen aina ajatellut hänet tulevaisuudessani, mutta nyt tilanne on vaikea. Välitän miehestäni kyllä, vaikkakin suurimmat palot ovat yhteen muuton jälkeen väljähtäneet. Olemme nyt asuneet puoli vuotta yhdessä. Olen 21 ja hän 22.

Joha olet sopan itsellesi keittänyt.
Mietittäviä asioita olisi koko joukon ennenkuin kannattaa päättää mitään.
Ensinnäkin, mitä on ihastus? Sehän saattaa kattaa kaiken viattomasta flirtistä törkeään pettämiseen. Tosin neljännesvuotta jatkunut ihastus tuntuu jo aika pahalta. Mutta itse tiedät, miten pahaa se todellisuudessa on.
Toinen seikka on miehesi mustasukkaisuus tai taipumus siihen. Jos hänellä ei ole itsetunto kohdallaan, tämä episodi tulee seuraamaan teitä loppuikänne, mikäli olette yhdessä. Kuvittelepa itsesi samaan tilanteeseen miehesi itsetunnolla varustettuna. Olet asettanut hänet asemaan, jossa hänen on luotettava vain sanoihisi, teoillasi et enää häntä vakuuta. Täydellisen luottamuksen kun voi menettää vain kerran.
Kolmas juttu sitten on tuo, että hän olisi tarvinnut tukeasi. Siis missä tai miten? Ja onko hänen tuentarpeensa hetkellistä vai jatkuvaa? Ja onko tuo tuen tarve yhtenä osasyynä tunteittesi viilenemiseen? Siis olitko jollakin tavalla väsynyt hänen tukemiseensa ja aloit sen tähden katsella vihreänpiä laitumia? Ja loppujen lopuksi, jos hän tarvitsee tukeasi loppuelämänsä, oletko valmis siihen?
Mielestäni hän ei ylireagoi, hän vain haluaa tietää, mitä sinä aikuistenoikeasti hänen suhteensa aijot. Ja mielestäni hänellä on siihen oikeus, jopa velvollisuus. Ollaanhan tässä nyt tekemässä ainakin kahden ihmisen elämään vaikuttavaa päätöstä.
Nähdäkseni vain aika ja vakaanpi käytöksesi voi korjata hänen luottamuksensa sinuun. Siihen ei ole mitään oikotietä.
Kysymys kuuluukin, uskaltaako hän, oletko sinä hänen mielestään sen arvoinen.
Nyt olisi mielestäni keskustelun paikka, jokainen kivi kannattaa nyt kääntää, jos todella haluat saada hänet vielä takaisin. Siis jos haluat saada hänet takaisin henkisesti.
Ei takuulla tule olemaan helppoa, mitta itse tiedät, kannattaako yrittää.

Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin en kertonut asiasta siten, että olisin halunnut sen turvin erota. Asia tuli esille kun mieheni sitä minulta kysyi suoraan. En halunnut kertoa asiasta, koska ajattelin, että se menee tästä ohi pikkuhiljaa kuitenkin. Olin jo saanut tunnetta hiipumaan. Tämä ihastus on lähinnä ollut sellaista haaveilua, mitä olen kaivannut pitkästä aikaa. Jos ihastuksen pitäisi luokitella asteikolla 1-10, niin se olisi ollut 5. Minusta tuntuu pahalta tämä tilanne, koska en halunnut loukata mieheni tunteita ja aiheuttaa kriisiä parisuhteelle. Tein kuitenkin virheitä, kun en aktiivisesti yrittänyt tunnetta pois minusta. Tosin järkeni ei kyllä ole ollut mukana kovinkaan paljon. Johonkin sen hukkasin aikasemmin. Ja tuki mitä mieheni olisi tarvinnut on noin vuoden kestävää. En edes itse kunnolla tiedä miksi tämä kaikki meni näin. Toisaalta olen nyt hyvin helpottunut että asia on selvillä ja olemme sitä käsitelleet yhdessä. Hän ensiksi ehdotti, että ottaisimme syksyyn kestävän breikin että voisin rauhassa tunteitani selvitellä. En suostunut siihen, koska minusta se on yhtä kuin että ero ja asian pakenemista. Toisaalta hän on nyt sanonut että saatan luulla asioiden olevan pahemmin kuin ne oikeasti ovat.

Olen päättänyt antaa miehelleni nyt aikaa, jotta hän voi sulatella asioita ja katsoa miten ne etenevät. Eilen kartoitimme miten vaikea tilanne on parisuhteen kannalta. Hän ei suostunut vastaamaan luottamuskysymykseen lainkaan. Hän sanoi tilanteen olevan väärä hetki kyseisen testin tekoon.
Olisin halunnut vain tietää että miten paha tilanne on.

Yritän nyt tehdä kaikkeni ja laittaa kultani etusijalle, jotta hän näkisi, että välitän hänestä kuitenkin paljon ja olen valmis taistelemaan suhteemme eteen.

Ensinnäkin en kertonut asiasta siten, että olisin halunnut sen turvin erota. Asia tuli esille kun mieheni sitä minulta kysyi suoraan. En halunnut kertoa asiasta, koska ajattelin, että se menee tästä ohi pikkuhiljaa kuitenkin. Olin jo saanut tunnetta hiipumaan. Tämä ihastus on lähinnä ollut sellaista haaveilua, mitä olen kaivannut pitkästä aikaa. Jos ihastuksen pitäisi luokitella asteikolla 1-10, niin se olisi ollut 5. Minusta tuntuu pahalta tämä tilanne, koska en halunnut loukata mieheni tunteita ja aiheuttaa kriisiä parisuhteelle. Tein kuitenkin virheitä, kun en aktiivisesti yrittänyt tunnetta pois minusta. Tosin järkeni ei kyllä ole ollut mukana kovinkaan paljon. Johonkin sen hukkasin aikasemmin. Ja tuki mitä mieheni olisi tarvinnut on noin vuoden kestävää. En edes itse kunnolla tiedä miksi tämä kaikki meni näin. Toisaalta olen nyt hyvin helpottunut että asia on selvillä ja olemme sitä käsitelleet yhdessä. Hän ensiksi ehdotti, että ottaisimme syksyyn kestävän breikin että voisin rauhassa tunteitani selvitellä. En suostunut siihen, koska minusta se on yhtä kuin että ero ja asian pakenemista. Toisaalta hän on nyt sanonut että saatan luulla asioiden olevan pahemmin kuin ne oikeasti ovat.

Olen päättänyt antaa miehelleni nyt aikaa, jotta hän voi sulatella asioita ja katsoa miten ne etenevät. Eilen kartoitimme miten vaikea tilanne on parisuhteen kannalta. Hän ei suostunut vastaamaan luottamuskysymykseen lainkaan. Hän sanoi tilanteen olevan väärä hetki kyseisen testin tekoon.

Yritän nyt tehdä kaikkeni ja laittaa kultani etusijalle, jotta hän näkisi, että välitän hänestä kuitenkin paljon ja olen valmis taistelemaan suhteemme eteen.
Tuosta tilanteesta voi jopa rakkaussuhde lujittua.
Näin näkisin.

Viimeksi muokattu:
"Olen päättänyt antaa miehelleni nyt aikaa, jotta hän voi sulatella asioita ja katsoa miten ne etenevät. Eilen kartoitimme miten vaikea tilanne on parisuhteen kannalta. Hän ei suostunut vastaamaan luottamuskysymykseen lainkaan. Hän sanoi tilanteen olevan väärä hetki kyseisen testin tekoon.

Eilen 18:38"

Hyvä, että olet päättänyt antaa ajan kulua. Miehesi ei näin tunne, että olisit ahdistamassa häntä liian nopeasti päätöksiin, joihin hän ei ole mielestään valmis.
On myös hyvä, ettei hän ottanut kantaa tuohon luottamuskysymykseen, se antaa hänestä harkitsevan ja järkevän kuvan. Tuollaisessa tunnekuohussahan sitä saattaa puhua läpiä päähänsä hätäisyyttään. Vasta aika ja asioiden punnitseminen tuo oikeita johtopäätöksiä.
Mielestäni voit miehesi reaktioista ja hänen halustaan selvittää tilanne päätellä, ettei tilanne ihan toivoton ole; molemmillahan on vielä halua selvittää se ja jatkaa yhdessä.
Älä kuitenkaan yritä liikaa. Yritä vain löytää itsestäsi se aito ja alkuperäinen itsesi, se johon hän silloin joskus ihastui ja rakastui. Sen ja vain sen kun tarjoilet hänelle aina ja joka päivä, olet paljon vahvemmilla. Silloin et lupaa hänelle mitään, mitä hän ei sinulta osaa odottaakaan ja sinun on paljon helponpi jaksaa niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä.
Juuri tällä, vakaalla ja jo tunnetuksi tulleella itselläsi ja käytökselläsi saavutat nopeimmin uudestaan hänen luottamuksensa.

Ikää 21 ja 22! Silloin ei kannata sitoa lopullisesti itseään vielä kenenkään. Katselkaa ympärillenne ja antakaa ajan kulua mutta ei yhdessä jos vähänkin tuntuu siltä. Vakavaan parisuhteeseen sen juuri ja vain oikean kanssa ehtii kyllä myöhemminkin, kun sen löytää.

Valitettavasti minun on ilmoitettava, että en usko siihen yhteen ja oikeaan. Minusta jokaiselle on monia sopivia kumppaneita maailmassa. Oma ihanteeni on pitkä ja vakaa parisuhde joka kestää niin myötä kuin vastamäessäkin. Minusta eroaminen ei ole ratkaisu, jos on löytänyt ihmisen jonka kanssa arki sujuu todella hyvin vaikkakin välillä se voi olla nimenomaan kuivaakin.

Valitettavasti minun on ilmoitettava, että en usko siihen yhteen ja oikeaan. Minusta jokaiselle on monia sopivia kumppaneita maailmassa. Oma ihanteeni on pitkä ja vakaa parisuhde joka kestää niin myötä kuin vastamäessäkin. Minusta eroaminen ei ole ratkaisu, jos on löytänyt ihmisen jonka kanssa arki sujuu todella hyvin vaikkakin välillä se voi olla nimenomaan kuivaakin.

Varmaan on ihmisellä monia joiden kanssa voisi elää, kutta kun sitten valinnut yhden, niin pitää pystyä elämään täysipainoisesti hänen kanssaan, jotta suhde pysyy hyvänä.

Tietysti niitä ihastuksia tulee elämänmyötä, mutta ne pitää jättää ajatuksen tasolle, eikä niistä pidä kertoa kumppanille.
Tai muuten käy kuten teille.
Siis luottamus säröilee.

Viimeksi muokattu:
Luotan siihen, että saamme mieheni kanssa asian korjattua. Tämä vaatii aikaa, mutta kyllä tämä tästä. Uskon myös siihen, että meidän on mahdollista saada luottamus takaisin ajan myötä vaikka olisikin hankalaa. Itse olen sitä mieltä, että jos olisin heti tästä asiasta kertonut hänelle, niin tämä ei olisi kerinnyt kehittymään tähän pisteeseen. Mutta miten sitä sanotaankaan

"Anything that's worth havin' Sure enough worth fighting for"

Uskon hänen myös ymmärtävän minua itsekin paremmin, kun kuitenkin jossain vaiheessa ihastuu itsekin. Itse pidän sitä enemmän sääntönä kuin poikkeuksena.

Nyt näin 4 päivää paljastumisen jälkeen rakkaastani ei huomaa, että hän olisi vihainen tai surullinen. Hän vain sanoi eilenkin, että haluaa unohtaa vain tämän asian ja luottaa siihen, että jos tämä on vain viaton ihastus, niin se menee ohi ja kokemani tunteet häntä kohtaan voittavat. Luotan jatkoon ja uskon, että tämä vahvistaa jopa suhdettamme pitkällä tähtäimellä.

Luotan siihen, että saamme mieheni kanssa asian korjattua. Tämä vaatii aikaa, mutta kyllä tämä tästä. Uskon myös siihen, että meidän on mahdollista saada luottamus takaisin ajan myötä vaikka olisikin hankalaa. Itse olen sitä mieltä, että jos olisin heti tästä asiasta kertonut hänelle, niin tämä ei olisi kerinnyt kehittymään tähän pisteeseen. Mutta miten sitä sanotaankaan

"Anything that's worth havin' Sure enough worth fighting for"

Uskon hänen myös ymmärtävän minua itsekin paremmin, kun kuitenkin jossain vaiheessa ihastuu itsekin. Itse pidän sitä enemmän sääntönä kuin poikkeuksena.

Nyt näin 4 päivää paljastumisen jälkeen rakkaastani ei huomaa, että hän olisi vihainen tai surullinen. Hän vain sanoi eilenkin, että haluaa unohtaa vain tämän asian ja luottaa siihen, että jos tämä on vain viaton ihastus, niin se menee ohi ja kokemani tunteet häntä kohtaan voittavat. Luotan jatkoon ja uskon, että tämä vahvistaa jopa suhdettamme pitkällä tähtäimellä.
Kyllä oikeaan suuntaan olette menossa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä