Mieheni sisko ei kestä sitä, että meillä menee hyvin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt kuulemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt kuulemaan

Vieras
Taustatietona...Me saimme esikoisen kun olimme 22 ja 27.
Miehen sisko oli 34v ja mies 36v kun saivat esikoisen.

Ennen kun edes lasta yritimme jaksoi miehen sisko aina tilittää siitä miten turhaa se on että hankimme auton tai ostamme isompaa asuntoa, mitä tahansa tehtiin niin se oli typerää ja ihan turhaa VIELÄ ostaa yhtään mitään kun ei nuorena kuulemma tartte, sillon ollaan köyhiä...

Aina kauhea selitys miten lapset pitää 30+ tehdä kun muuten opinnot jää kesken ja ollaan ihan köyhiä jne... Sellasella katkeran suolasella äänensävyllä... :o(noh, kuinkas kävikään)

Kun tulin raskaaksi ja sitten mietittiin farkkuauton ostoa tuli kommenttia että kuinka turhaa ja typerää sellasen osto on. Myös 4d ultrasta, mobiilista, hintavasta pinnasängystä, sitteristä, leluista, vaatteista IHAN kaikesta vähääkään kalliimmasta saatiin kuulla. Meillä ei kuulemma kuuluisi olla sellasia kun olemme "niin" nuoria.

Miten tohon pitäisi suhtautua? Pitäiskö mun olla kauheen nöyränä, kun taloutemme on kunnossa ja koulutukset hyvät? Joo arvatkaa vaan mikä oli ilme ja v***lu kun mieheni sai huipputyöpaikan ja ajan päästä vielä ylennyksen :D
Pitääkö siitä olla pahoillaan että meidän tulot on suuremmat kun tällä 40++ pariskunnalla?

Inhottaa tuommonen kateellisuus...

Vaikka tienaisimme miljoonan niin ei ilmeisesti saatais ostaa yhtään mitään kun ei meidän kuulu tienata :D Ja muutenkin...mitä hittoa se hänelle edes kuuluu.
Yritetään aina pitää salassa, mutta auto nyt näkyi juhliin tullessa ja ultrakuvat halusin näyttää isovanhemmille kun sisko oli kylässä, ei varmaan olisi kannattanut.

Hölmöä tuollainen... anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai jos liikaa ärsyttää, niin heitä takaisin jotain että ei meidän talous tästä ole kiinni, miksi pitäisi suotta köyhäillä jos ei ole pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Hölmöä tuollainen... anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai jos liikaa ärsyttää, niin heitä takaisin jotain että ei meidän talous tästä ole kiinni, miksi pitäisi suotta köyhäillä jos ei ole pakko.

Pitäs varmaan kohta jo sanoa kun menee jo aika yli...

Ei se varmaan sitä pelkästään ole, minä olen 30+ esikoinsen saanut ja aika monta juttua jättänyt lastentarvikehankinnoissa väliin siksi että haluan välttää turhaa kulutusta. Ostetaan kirppareilta ja kierrätetään, vaikka rahan takia ei tarvitsisi.

Moni juttu mitä lasten tarvikkeissa on on sellaista mitä ei todella tarvitse, mutta onhan niitä kiva hankkia. Ehkä yrittää sulle vinkata mitkä on ne asiat mitä ilmankin pärjää. Tuskin siinä se ajatus on ettei teillä olisi rahaa, vaan että osa lastentavarasta on täysin tarpeetonta. Minä pärjäsin hienosti ilman bumboa, kantoliinaa, erillisiä matkarattaita joihin kaukalo käy kiinni jne.

Jos on asuntolainaa ja muuten velkaa, on kyllä aika tyhmää laittaa hirmu iso rahamäärä kiinni lastentarvikkeisiin, joita käytetään vain hetken. En usko että teillä on rahasta puute, mutta ovatko kaikki nuo hankinnat oikeasti tarpeellisia on toinen asia.

Toki niitä on kiva ostaa, en sillä sano :)

Alkuperäinen kirjoittaja 30+ vieras:
Ei se varmaan sitä pelkästään ole, minä olen 30+ esikoinsen saanut ja aika monta juttua jättänyt lastentarvikehankinnoissa väliin siksi että haluan välttää turhaa kulutusta. Ostetaan kirppareilta ja kierrätetään, vaikka rahan takia ei tarvitsisi.

Moni juttu mitä lasten tarvikkeissa on on sellaista mitä ei todella tarvitse, mutta onhan niitä kiva hankkia. Ehkä yrittää sulle vinkata mitkä on ne asiat mitä ilmankin pärjää. Tuskin siinä se ajatus on ettei teillä olisi rahaa, vaan että osa lastentavarasta on täysin tarpeetonta. Minä pärjäsin hienosti ilman bumboa, kantoliinaa, erillisiä matkarattaita joihin kaukalo käy kiinni jne.

Jos on asuntolainaa ja muuten velkaa, on kyllä aika tyhmää laittaa hirmu iso rahamäärä kiinni lastentarvikkeisiin, joita käytetään vain hetken. En usko että teillä on rahasta puute, mutta ovatko kaikki nuo hankinnat oikeasti tarpeellisia on toinen asia.

Ihan hyvä pointti, mutta voin luvata että tästä EI ole kyse.
Tää sisko on itse ihan samalla tavalla ostamassa kaiken uutena jne. ja se äänensävy on OIKEASTI ilkeä.
Meillä ei ole lainaa myöskään enää.

Me ei myöskään (vaikkei se hänelle kuulu) olla edes osteltu mitään tosi turhia juttuja vasta kun on selvästi tarvittu.

Meillä taas mieheni sisko on sitä mieltä että ensin käydään koulut, hommataan työpaikat, ostetaan talo, mennään naimisiin ja sitten vasta tehdään lapsi. Hän teki itse näin ja tätä hän jaksaa kertoa myös nuoremmille ihmisille.
Me taas teimme aivan väärässä järjestyksessä nämä asiat eli ensin kävimme kouluja, mies sai vakiviran, sitten jo teimme lapsen ja vasta sen jälkeen ostimme talon ja sitten teimme jo toisen lapsen ja vieläkään emme ole naimisissa...

Mä en ymmärrä miksi ollaan jatkuvasti neuvomassa mitä kukin tarvitsee ja mitä ei jos joku haluaa ja kokee helpottavansa arkeaan kantoliinalla niin so??

Meillä ei ole ostettu mitään lapselle kirpputorilta. ja voi että tämä syö joitakuita. Kirpputorilla on ihan hyvää tavaraa... Jaa, no osta sinä sieltä, minä en. koska en halua!

Mies tekee noissa tilanteissa niin että lisää vettämyllyyn. Kun sukulaiset huomaavat että meillä on uusi auto (=lainarahalla käytetty auto, joka juuri silloin on puhdas), hän ryhtyy puhumaan lomamatkoista ja lasten harrastuksista. Juttu muuttaa niin muotoaa, että kateellinen ei osaa sanoa mitään vaan haluaa puhua jostain muusta.

Ei siis olla rikkaita eikä hyvätuloisia, mutta sukulaiset havainnoivat tarkkaan kaikki hankinnat.

Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Mies tekee noissa tilanteissa niin että lisää vettämyllyyn. Kun sukulaiset huomaavat että meillä on uusi auto (=lainarahalla käytetty auto, joka juuri silloin on puhdas), hän ryhtyy puhumaan lomamatkoista ja lasten harrastuksista. Juttu muuttaa niin muotoaa, että kateellinen ei osaa sanoa mitään vaan haluaa puhua jostain muusta.

Ei siis olla rikkaita eikä hyvätuloisia, mutta sukulaiset havainnoivat tarkkaan kaikki hankinnat.

heheeh toi pitää muistaa. Ens kerralla kerron kaiken. Ja NORMAALIT ihmiset voivatkin puhua jos ovat ostaneet jonkun kivan minkävaan kodinkoneen tai puulastan.

Me ei saada kertoa kun harakat hyppii silmille. Näpäytetään sitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja junti:

Mä en ymmärrä miksi ollaan jatkuvasti neuvomassa mitä kukin tarvitsee ja mitä ei jos joku haluaa ja kokee helpottavansa arkeaan kantoliinalla niin so??

Meillä ei ole ostettu mitään lapselle kirpputorilta. ja voi että tämä syö joitakuita. Kirpputorilla on ihan hyvää tavaraa... Jaa, no osta sinä sieltä, minä en. koska en halua!

No niimpä! Itse olen ostanut lapselleni melkein kaiken uutena. EN saanut esim. käyettyjä vaatteita ja leluja mistään, ja en halunnut niitä kirppikseltäkään ostaa. Joten todellakin, jokainen ostakoon sieltä mistä haluaa ja laittakoon rahaa sen verran kun hyvätä tuntuu.
Ymmärrän AP:n tilannetta sen verran, että minulla on eräs ystävä joka ostaa lähes kaiken lapselleen kirppikseltä. Heillä rahaa ei käytössä samalla lailla kuin meillä, joten hän säästää varmasti hyvät rahat hankinnoissaan. Hän joskus hieman vihjailee, että "itse en ostaisi niin kallista jne. kun kirppikseltä tai "piraattina" saa paljon edullisemmin". Itse vaan en halua kirppiksiltä, ainakaan vaatteita hankkia, jos ne pystyn ostamaan uutena tai tuttavilta vähän käytettynä.

Yhteistyössä