Mielestäni Lumiukko-elokuva pitäisi poistaa TV:stä tai sen esitysajankohtaa tulisi muuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";27617417]Mitäs jos tv:n poistaisi joulusta? Kuka h-tti edes telkkaria tarvitsee jouluna???[/QUOTE]

Minä!lumiukko pitää nähdä, samoin joulurauhan julistus. Se on perinne jo 30v ajan. Joulurauhanjulistus pitää kuunnella/katsoa glögin kanssa.

Tän täytyy olla joko paskin tai hauskin provo pitkään aikaan, en tiedä kumpi. Lumiukko on aina kuulunut mun jouluaattoon lapsesta asti ja nyt omat lapset katsovat sitä.

Vai onko tänään joku avohoitopotilaiden palstailta vai mikä?

No on tämäkin, kun haukutaan avohoitopotilaaksi oman mielipiteen perusteella. Enhän minä missään ole sanonut, että Lumiukko olisi huono. Kyllä se on minunkin mielestäni kaunis tarina. Minä vain olin ja olen sitä mieltä, että Lumiukko ei ole jouluun sopiva.

Minustakin se on ahdistava. Olen lapsuudessa katsonut sen ehkä kerran ja minua ahdisti. Siitä lähtien ahdisti se walking in the air-kappalekin, enkä pysty vieläkään sitä kuuntelemaan. : / Se pelkkä sävelmä saa karvat pystyyn. Herkkis?

Eilen käytiin katsomassa se Imaginaerum ja kerkesin jo pelätä, että siihen on ympätty se biisi, kun siinä kerta se lumiukkokin on aika keskeisessä roolissa, mutta onneksi siinä oli VAIN uutta Nightwishin tuotantoa :D :D :D

Minusta se loppu ei ole surullinen. Lumi sulaa, se on kylmä fakta (pun intended). Mutta lopussa poika kaivaa taskuaan ja löytää sieltä sen paketista saamansa kaulaliinan. Ajatuksena, että vaikka kauniit asiat loppuvat aikanaan, niistä voi jäädä jotain pysyvää jäljelle. Elämässä ei välttämättä noin konkreettista, mutta silti.

Ei pitäisi poistaa eikä ajankohtaa muuttaa! Hieno tarina ja kaunista musiikkia. En ymmärrä tätä nykyaikaista meininkiä, että kaikki pitää päättyä onnellisesti - eihän oikeassakaan elämässä niin käy. Jenkeistä tämä kai on peritty, jossa pitää kaikki olla yltiöpositiivista (niin miksi jenkkileffoissa on tosiaan aina onnellinen loppu, naurettavaa). Monet vanhoissa saduissakin on surullinen loppu. Lumiukko suli ja muistuttaa myös meitä kuolevaisuudestamme, tämä on hyvä opettaa lapsillemmekin!

Yhteistyössä