Mielestäni pitkään jatkunut seksuaalinen haluttomuus on henkistä väkivaltaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiöma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiöma

Vieras
samaten sulkeutuminen puolisolta, se ettei puhu tunteista,ei omista eikä puolison. Minun mielestä pitkään jatkuneena molemmat ovat henkistä väkivaltaa,etenkin jos ongelmiin ei ole edes yritetty hakea apua.

Niin minustakin, mutta monesti se haluton osapuoli on ihan syytön haluttomuuteensa. Siihen pitäisi hakea apua jos yhtään suhteestaan välittää. Itse olisin todella rikki haluttoman osapuolen kanssa. Syö naisen itsetuntoa jos mies ei halua seksiä ja varmasti toisinkinpäin.

Minusta termiä henkistä väkivaltaa käytetään nykyään ihan liikaa. Minusta "väkivalta" sisältää jonkinlaista agressiivista / pahaa aietta toista kohtaan, oli se sitten henkistä tai fyysistä.

Ja joo, toisen seksuaalinen haluttomuus on varmasti äääärimmäisen vittumaista.

Peesi. Ei se haluton ole haluton tarkoituksella tai siksi että haluaisi vittuilla puolisolleen. Haluttomuus on usein myös erittäin raskasta ja ahdistavaa sille haluttomalle.

• Tykkää
Reactions: chef
Alkuperäinen kirjoittaja hiöma;28738638:
samaten sulkeutuminen puolisolta, se ettei puhu tunteista,ei omista eikä puolison. Minun mielestä pitkään jatkuneena molemmat ovat henkistä väkivaltaa,etenkin jos ongelmiin ei ole edes yritetty hakea apua.

Ketä kohtaan se on henkistä väkivaltaa? Jos sitä paljon puhuttua puolisoa ei ole? Ketä mä pahoinpitelen henkisesti parisuhteettomana ihmisenä?

Haluttomuus ei ole vapaaehtoista, eikä sen tarkoitus ole olla tahallista ja aiheuttaa toiselle mitään pahaa, joten en osaa sitä henkisenä väkivaltana pitää.

onhan se tahallista silloin jos ei asialle yritä tehdä mitään! jos näkee kuinka toiseen sattuu,mutta ei puhu silti asiasta,ei mene lääkäriin. ei tee mitään ongelmalle.

ihan samanlailla menettämisenpelko=mustasukkaisuus on asia jolle on vaikea voida itse mitään. samanlailla se herättä äahdistuksen tunteita molemmissa. Minusta haluttomuus on vielä rankempaa psyykkisesti koska siitä ottaa itseensä pahasti!

On suhteessa millainen solmukohta tahansa, niin jos jompikumpi on täysin välttelevä sen purkamisen suhteen, täytyy sitten miettiä onko suhteella edellytyksiä jatkua. En usko, että haluttomuus sinällään kaataisi liiton, mutta jos haluton osapuoli esim.kieltää puolisoltaan masturboinnin, välttelee puhumasta asiasta eikä halua hakea apua, ryhtyy muutenkin kylmäksi ja samalla tekee selväksi että kuka tahansa muu saisi liekin syttymään, siirtyy elämään elämäänsä ei puolisona vain vaan vanhempana lasten kautta tms.palstaesimerkkejä asiasta niin ei kenenkään tartte yksin jaksaa jatkaa paskassa liitossa.

Ei se seksin puute vaan se, ettei asioihin puututa. Monellevoisi riittää seksin sijaan läheisyys ja toisen lämpö, kosketus, läsnäolo ja huomio.

olen keskustellut aiheesta seksuaaliterapeutin kanssa joka sanoo mm. että haluttomuuteen on aina syy ja se on aina ratkaistavissa jos molemmilla on siihen tahtoa.

-minun mielipide Jos alkaa parisuhteeseen, on velvollinen pitämään huolta omasta halusta. jos halut on hukassa kauan, silloin rakastava puoliso lähtee hakemaan ulkopuolista apua haluttomuuteensa! jos ei lähde on se tahallista puolison henkistä satuttamista,elinäin ollen henkistä väkivaltaa

En voi muiden puolesta puhua mutta omastani kyllä. Haluttomuus ei ole pelkästään sen toisen asia. Meillä se on mielestäni kytköksissä vahvasti siihen mitä tunnen itsessäni ja lisäksi siitä millaiseksi koen kumppanin ja parisuhteen. Minä olen se haluttomampi, kumppani on sulkeutuneempi, mustasukkainen ja koen hänet näistä johtuen myös etäiseksi. Välillä seksielämä sujuu paremmin, välillä huonommin. Paljon on kiinni siitä miten "itseriittoinen" jaksan olla ja siis jaksanko olla välittämättä siitä etten saa henkisellä tasolla kumppanilta sitä mitä tarvitsen jotta kokisin kumppanuutta. Hän ilmeisesti kokee että seksi näyttää kaiken tämän hänen osaltaan. Minulle se ei riitä läheskään aina.

Kaksi perusluonteeltaan varsin erilaista ihmistä yhdessä yli 20v. Vuosien kuluessa on käynyt useamman kerran mielessä että kannattaako. En osaa siihen vieläkään vastata, lapset painaa paljon yhtälössä. Itse olen tilanteeni valinnut. Tosiasiat ovat mitä ovat.

Jos mies haluaa alkaa taas yrittää etsiä keinoja seksielämän piristämiseen, niin olen siihe avoin. Tosin silloin hänenkin täytyy hyväksyä että asioita ja kummankin käytöstä joutuu alkaa käydä läpi hieman syvemmältäkin kuin vain Kaalimato.com linjalla...