Mielettömän pitkä vuodatus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raunioilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Turvakodista olen saanut ohjeita ja voimia toimia. Viime keväänä olin jo reipastumassa ja nousemassa pikkuhiljaa jaloilleni. Nyt kesällä mies on kuitenkin päässyt taas luikertelemaan elämäämme ja hän todellakin syyttää ja syyllistää minua kaikesta siitä ihan normaalista etäisyyden ottamisesta ja oman elämän elämisestä (etten kysy mieheltä lupaa normaaleihin elämän asioihin), askeleista, joita olen ottanut. Ne ovat kaikki suoria osoituksia siitä, kuinka laskelmoiva ja epäilyttävä olen. Pelkään siis jatkossakin tehdä radikaaleja toimenpiteitä, koska mies kääntää kaiken minua vastaan, eikä näe mitään syitä, miksi toimin.
Avaatko miehelle oven kun hän tulee käymään? vai missä hän pääsee sinua syyllistämään, hyökkääkö hän kadulla luoksesi? Älä pidä mieheen yhteyttä, ei puhelimella eikä ovea avaamalla. ja kadulla jos tulee vastaann et jää juttelemaan vaan kävelet pois, jos uhkailee ja käy hyökkäämään päälle sinulla on oikeus soittaa poliisille joka käy noutamassa häirikön talteen.

Avaatko miehelle oven kun hän tulee käymään? vai missä hän pääsee sinua syyllistämään, hyökkääkö hän kadulla luoksesi? Älä pidä mieheen yhteyttä, ei puhelimella eikä ovea avaamalla. ja kadulla jos tulee vastaann et jää juttelemaan vaan kävelet pois, jos uhkailee ja käy hyökkäämään päälle sinulla on oikeus soittaa poliisille joka käy noutamassa häirikön talteen.

Ihan pihassa. Ei hän tule sisään, koska olen kuulema raiskannut tämän talon, eikä hän halua täällä aistia sitä, kuinka olen pilannut perhe-elämämme.

Kun hän heiluttaa nyrkkiä naamani edessä, ei se ole poliisiasia, koska minähän kerjään sitä. Miksi ärsytän häntä tahallani, vaikka tiedän, mistä hänellä menee hermot. Tämä on tosin oikeasti niin, etten ymmärrä ollenkaan, mistä ja miksi hänellä menee hermot ja miksi hän pimahtaa niin kauheisiin raivareihin. Kuitenkin lopputulos on se, että minä jään ihmettelemään, mikä taas meni pieleen.

[QUOTE="minä";24364797]Ja mitäs sitten vaikka olisit laskelmoiva ja epäillyttävä huora, jne.? Miksi miehen pitää ymmärtää sinun toimiasi?? [/QUOTE]

Vastaisitko tähän ap?

Jos luet tuon oman tekstisi ajatuksella, tajuat ehkä itsekin sen minkä me ulkopuolisetkin heti hoksaamme. Mies syyttää sinua kaikesta siitä millainen itse on. Hän on narsistin tyyppikuva, onnistuu heijastamaan kaikki omat vikansa ja pahat tekonsa uhrinsa syyksi. Sanon samaa kuin muutkin tähän mennessä. Lähde, muuta pois asunnostasi, vaihda puhelinnumero ja hanki lähestymiskielto. Jos et itsesi, niin edes lastesi takia. Mies ei tuosta tule muuttumaan kuin korkeintaan pahempaan suuntaan. Ja kun sanoit että hän varmasti olisi jollekin hyvä mies jos tämä jaksaisi omistautua miehelle kunnolla ja tehdä kaiken oikein, niin se ei pidä ollenkaan paikkaansa. Vaikka olisit kuinka hyvä nainen hänelle, tai kuka tahansa muukaan, hän toimisi ja käyttäytyisi samalla tavalla. Narsisti keksii vikaa ja väärää kaikista muista paitsi itsestään. Hän kokee olevansa Jeesuksesta seuraava, eikä kukaan koskaan voi yltää lähellekään hänen omaa ylivertaisuuttaan.

Ihan pihassa. Ei hän tule sisään, koska olen kuulema raiskannut tämän talon, eikä hän halua täällä aistia sitä, kuinka olen pilannut perhe-elämämme.

Kun hän heiluttaa nyrkkiä naamani edessä, ei se ole poliisiasia, koska minähän kerjään sitä. Miksi ärsytän häntä tahallani, vaikka tiedän, mistä hänellä menee hermot. Tämä on tosin oikeasti niin, etten ymmärrä ollenkaan, mistä ja miksi hänellä menee hermot ja miksi hän pimahtaa niin kauheisiin raivareihin. Kuitenkin lopputulos on se, että minä jään ihmettelemään, mikä taas meni pieleen.

Sinun ei ole pakko mennä ulos kuuntelemaan miehen huutamista ja haukkumista, laitat tulpat korviin ja radion päälle. sinun ei tarvitse kuunnella, anna miehen yksin huutaa. Äläkä ihmettele mikä meni pieleen, mikään muu ei mennyt pieleen muuta kuin miehen naurettava lapsellinen käytös. Ja mies ei päätä sitä mikä on poliisi asia vaan poliisi.

Usko jo, sinun tulee toimia eikä enää kuunnella miestä, täällä kaikki antanut paljon vinkkejä miten pääset miehestä eroon, loppu on sinusta itsestä kiinni. voit vaikka maailman tappiin asti yrittää ymmärtää miehen käytöstä mutta koskaan et tule sitä ymmärtämään. joten anna jo olla ja katkaise yhteys mieheen lopullisesti, ohjeet olet jo saanut.

Jos luet tuon oman tekstisi ajatuksella, tajuat ehkä itsekin sen minkä me ulkopuolisetkin heti hoksaamme. Mies syyttää sinua kaikesta siitä millainen itse on. Hän on narsistin tyyppikuva, onnistuu heijastamaan kaikki omat vikansa ja pahat tekonsa uhrinsa syyksi. Sanon samaa kuin muutkin tähän mennessä. Lähde, muuta pois asunnostasi, vaihda puhelinnumero ja hanki lähestymiskielto. Jos et itsesi, niin edes lastesi takia. Mies ei tuosta tule muuttumaan kuin korkeintaan pahempaan suuntaan. Ja kun sanoit että hän varmasti olisi jollekin hyvä mies jos tämä jaksaisi omistautua miehelle kunnolla ja tehdä kaiken oikein, niin se ei pidä ollenkaan paikkaansa. Vaikka olisit kuinka hyvä nainen hänelle, tai kuka tahansa muukaan, hän toimisi ja käyttäytyisi samalla tavalla. Narsisti keksii vikaa ja väärää kaikista muista paitsi itsestään. Hän kokee olevansa Jeesuksesta seuraava, eikä kukaan koskaan voi yltää lähellekään hänen omaa ylivertaisuuttaan.

Ammattiauttajat ovat viitanneet tähän samaan pyytäen minua ajattelemaan, että puhuuko hän sittenkin itsestään kaikessa tuossa. Itse olen kuitenkin niin säpäleinä, että en oikeasti ymmärrä mistään mitään, enkä tiedä mikä on totta ja mikä manipulointia tai valhetta.

Edes miehen uusi profiili netissä ei herätä minua täysin todellisuuteen: hän tienaa sen mukaan paljon ja on kokopäivätyössä (on ollut vuosia työtön ja ulosotossa hirveät summat), mutta hänhän on sanonutkin, että ilman minua asiat olisivatkin noin, hän haluaa mahdollisesti lisää lapsia (ei ole huolehtinut entisistäkään eikä todellakaan kestä sitä, että lapset vievät äidin huomiota ja on kertonut olevansa lapsille mustasukkainen ja että lapset ovat vain rahallinen taakka), hänellä on ammattikoulututkinto ( ei ole minullekaan vielä selvinnyt mikä, vaikka hän onkin opiskellut kaikenlaista ja osaa kaiken). Ajattelen kai, että ei hän valehtele, hän vain on minun kanssani ollut liian eksyksissä, mutta oikeasti tuo kaikki on totta.

[QUOTE="minä";24364915]Vastaisitko tähän ap?[/QUOTE]

Haluaisin miehen tajuavan, että olen täysillä parhaani yrittänyt kaikki nämä vuodet, enkä ole todellakaan ollut mikään laskelmoiva pettäjä, vaan haaveillut meidän yhteistä, rauhallisesta perheestämme. Haluaisin miehen näkevän, miltä minusta sisällä tuntuu.

Tämä on päivitetty versio tästä kaikesta, enkä mä vain pääse tästä eteenpäin mitenkään. Mies kävi eilen täällä näyttämässä, kuinka hieno ja ihana hän on -muille- , mutta minä en ansaitse häntä, olen paska, petturi, laskelmoiva, mitätön luuseri, joka tekee vain virheitä, mun pitäisi herätä ja tajuta, katsoa peiliin ja yrittää elää itseni kanssa.
En käsitä oikeasti ollenkaan, miksi hänen täytyy haukkua minut niin täydellisesti yhä uudelleen. Eikö hän tunne minua sen vertaa, että tietäisi minulla olevan surkean itsetunnon jo muutenkin.

No tietenkin miehesi tietää sinulla olevan huono itsetunto ja käyttää tilaisuutta hyväkseen. Jos sinulla olisi hyvä itstunto, niin et moista paskaa kuuntelisi.

Unohda koko mies.

Sinulla on lapsia. Jos et hankkiudu miehestä eroon ja takaa lapsillesi turvallista ja tervettä kasvuympäristöä, syyllistyt hyvin itsekkäseen ja pahaan tekoon lastesi kannalta. Kokoa itsesi ja hoida hankkiudu lopullisesti eroon miehestä. Lopeta itsesääli ja toimi. Vaikka oletkin oikeutetusti rikki, sinun täytyy huolehtia lapsistasi.

Alkuperäinen kirjoittaja herätys;24365159:
Sinulla on lapsia. Jos et hankkiudu miehestä eroon ja takaa lapsillesi turvallista ja tervettä kasvuympäristöä, syyllistyt hyvin itsekkäseen ja pahaan tekoon lastesi kannalta. Kokoa itsesi ja hoida hankkiudu lopullisesti eroon miehestä. Lopeta itsesääli ja toimi. Vaikka oletkin oikeutetusti rikki, sinun täytyy huolehtia lapsistasi.

Aivan! Käsittämättömän huono äiti, joka asettaa oman epätoivoisen rakkauden nälkänsä lasten hyvinvoinnin eteen. Toivottavasti tuossa kuviossa on edes lastensuojelu mukana, sillä oma äiti ei ainakaan lapsia suojele.

Ammattiauttajat ovat viitanneet tähän samaan pyytäen minua ajattelemaan, että puhuuko hän sittenkin itsestään kaikessa tuossa. Itse olen kuitenkin niin säpäleinä, että en oikeasti ymmärrä mistään mitään, enkä tiedä mikä on totta ja mikä manipulointia tai valhetta.

Edes miehen uusi profiili netissä ei herätä minua täysin todellisuuteen: hän tienaa sen mukaan paljon ja on kokopäivätyössä (on ollut vuosia työtön ja ulosotossa hirveät summat), mutta hänhän on sanonutkin, että ilman minua asiat olisivatkin noin, hän haluaa mahdollisesti lisää lapsia (ei ole huolehtinut entisistäkään eikä todellakaan kestä sitä, että lapset vievät äidin huomiota ja on kertonut olevansa lapsille mustasukkainen ja että lapset ovat vain rahallinen taakka), hänellä on ammattikoulututkinto ( ei ole minullekaan vielä selvinnyt mikä, vaikka hän onkin opiskellut kaikenlaista ja osaa kaiken). Ajattelen kai, että ei hän valehtele, hän vain on minun kanssani ollut liian eksyksissä, mutta oikeasti tuo kaikki on totta.

Sinä tarvitset oikeasti säännöllistä terapiaa, että pääset miehestä irti. Ja tajuat että millainen mies oikeasti on, nyt elät vain haavemaailmassa, tarvitset paljon terapiaa päästäksesi tuolta pois. Et näköjään ole oikeasti valmis uskomaan millainen mies on. vaikka aloitus viestissä kysyt apua miten päästä vaikeasta suhteesta pois, yrität kuitenkin edelleen ymmärtää miestä ja keksit tekosyitä miksi ero ei ole onnistunut.

sinun pitää lakata miettimästä mitä mies ajattelee kaikesta, ja eikä enää yrittää miettiä miten ymmärtäisit miestä. eikä ainakaan enää yrittää saada miestä tajuamaan asioita, eikä enää kytätä netistä miehen tekemisiä. Lueppa ajatuksella kaikki tekstit joita olet tänne kirjoittanut, toimiiko järkevä eroa haluava ihminen noin niin kuin sinä? vai oletko itsekkin sitä mieltä että olet miehesi vallassa edelleen, mies pyörittää sinua miten haluaa. Hae itsellesi keskustelu apua, niin ero voi joskus toteutuakkin.

Heippa! Luin pari ensimmäistä kappaletta ja tunnistin miestyypin heti! Minulla on pitkä pitkä ketju täällä "Avovaimokkeen ihmettelyä". Minä en jäänyt katselemaan muutosta vaan lähdin suhteellisen pian. Rahaa menetin kuitenkin melkoisesti, kun ostimme yhdessä talon, eikä siitä myynnistä saa kattamaan kaikkia kuluja. Puhumattakaan henkisistä traumoista ja vaikeudesta luottaa sellaisen jälkeen enää miehiin. Onneksi tunnistamme miestyypin tästä lähtien selvästi! Tosin vammakseni on jäänyt jatkuva analysointi treffaamieni miesten eleistä ja kertomuksista...rasittavaa!

Lähde pois, älä vastaa mihinkään. Säästä viestit puhelimessa ja kirjoita solvaukset, uhkailut yms mahdolliset paperille. Kerää todistajia, jos mahdollista.

Haluaisin miehen tajuavan, että olen täysillä parhaani yrittänyt kaikki nämä vuodet, enkä ole todellakaan ollut mikään laskelmoiva pettäjä, vaan haaveillut meidän yhteistä, rauhallisesta perheestämme. Haluaisin miehen näkevän, miltä minusta sisällä tuntuu.

et sä voi tuollasta odottaa ihmiseltä joka on sairas päästään, turhaan kulutat aikaasi siihen. Ajattele lapsiasi ja ota itseäsi niskasta kiinni. Et tarvitse miehen hyväksyntää, se on ihan sama mitä hän susta ajattelee.

[QUOTE="Avovaimoke";24365218]Heippa! Luin pari ensimmäistä kappaletta ja tunnistin miestyypin heti! Minulla on pitkä pitkä ketju täällä "Avovaimokkeen ihmettelyä". Minä en jäänyt katselemaan muutosta vaan lähdin suhteellisen pian. Rahaa menetin kuitenkin melkoisesti, kun ostimme yhdessä talon, eikä siitä myynnistä saa kattamaan kaikkia kuluja. Puhumattakaan henkisistä traumoista ja vaikeudesta luottaa sellaisen jälkeen enää miehiin. Onneksi tunnistamme miestyypin tästä lähtien selvästi! Tosin vammakseni on jäänyt jatkuva analysointi treffaamieni miesten eleistä ja kertomuksista...rasittavaa!

Lähde pois, älä vastaa mihinkään. Säästä viestit puhelimessa ja kirjoita solvaukset, uhkailut yms mahdolliset paperille. Kerää todistajia, jos mahdollista.[/QUOTE]
Itse myös sorruin tuohon miesten analysointiin, luottamus oli oikeasti kortilla. Nykyisen miehen kanssa kun aloin olemaan yhdessä, kesti jonkin aikaa huomata että mies pitää oikeasti lupauksensa. Ja toinen mitä en itse edes huomannut ennen kun mies siitä sanoi, pyysin kaikkia asioita anteeksi. Vähän väliä pyysin anteeksi, milloin mitäkin, ihan kuin olisin pyytänyt anteeksi että olen olemassa. Mutta siitäkin pääsin yli, tajusin lopulta että minäkin olen jonkin arvoinen.
Raiskaus yrityksestä toipumiseen meni kauemmin. Pelkäsin koko ajan että mies jättää minut, siitä puhuttiinkin miehen kanssa. Minulla on kärsivällinen ja ymmärtäväinen mies, paljon on joutunut kestämään. Moni olisi varmaan juossut karkuun.

herrasväki, nainen!
Ota nyt aivot käteesi ja ajattele lapsiasi!

Lähde, lähde kauas ja lähde pian! Ilman miestä pystyt elämään vaikka loppuelämäsi, mutta et ilman lapsiasi. Älä IKINÄ hylkää lapsiasi tai anna yhdenkään miehen tehdä heidän elämästään kurjaa tai viedä sinua heiltä.

Jos sinä olet kaikinpuolin niin läpimätä paska ja miehellä menee vain hermot sinun kanssa, miksi mies edes haluaa olla sinun kanssa? Etkö sinä tee vain miehelle palveluksen jos heivaat sen pihalle?

Voimia ap:lle. Älä enää vatvo miestä vaan keskity rakentamaan omaa, tervettä elämääsi! Elämässä on niin paljon hyvää, anna elämääsi tulla hyviä asioita ja unohda tuo tuhoava suhde!

Katkaisin välimme kokonaan. Olen rakentanut elämää eteenpäin suurin ponnistuksin. Mutta mies on tehnyt lupauksensa mukaan elämästämme helvettiä ja kiusaa edelleen lasten kautta. Lastensuojelusta olen pyytänyt apua, mutta siellä ja muutenkin päättävien viranomaisten silmissä mies on tehnyt,jälleen lupaustensa mukaan, minusta neuvottelukyvyttömän kostajamarttyyriuhrin, koska olen tiukka sen suhteen,etten halua enää koskaan nähdä miestä.

Älkää koskaan olko läheisissä tekemisissä narsistin kanssa! Uskokaa pienintäkin hälytyskelloa ja paetkaa nopeasti!!

Muistan tämän ketjun! Aivan upeaa, että olet todellakin päässyt hänestä eroon. Pidä pintasi ja älä missään nimessä suostu häntä näkemään vaikka hän keksisi mitä. Olet tehnyt ainoan oikean teon lapsillesi ja itsellesi. Älä missään nimessä ikinä erehdy luulemaan, että mies olisi vaikka parantunut. Mies voi kokeilla sitäkin taktiikkaa ja olla vuodenkin ok. Se on yksi narsistin keino. Älä mene enää yhteenkään lankaan.

Hyvä sinä ja paljon voimia!

Yhteistyössä