H
"heta"
Vieras
Tuoreessa lapsiperheessä on toki helposti riitaa, mutta jotain uusia ärsyttäviä juttuja on ilmaantunut. Sanotaan myös, ettei äidin pitäisi puuttua isän hommiin vauvan kanssa. Olen kuitenkin monesti mielestäni aiheesta huomauttanut mm. älä jätä vauvaa yksin hoitopöydälle, älä jätä sohvalle, älä juota kuumaa maitoa... Mies siitä sitten hermostuu, että kaikki asiat pitäis tehä just niin kuin minä haluan. Tämän lisäksi hän joskus tekee sitä, että sanoo jotain hölmöjä neuvoja siksi, että minäkin kuulemma teen niin. Kerran vauva huusi hänen sylissään ja hän käski laittaa maitoa. No minäpä sitten menin lämmittämään maitoa ja hän huuteli ja hoputteli, että mikä kestää?! Siinä sitten kinasteltiin ja maidosta tuli liian kuumaa, joten jouduin pulloa vielä hanan alla viilentämään. Sanoin hänelle, että teen kyllä asiat niin pian kuin pystyn, mutta ei tarvitse hoputtaa ja olla tollanen. Hän sanoi siihen sitten, että hän vaan antoi mulle samalla mitalla! Tällaisia tilanteita on jo kertynyt muutamia. Oon tästä hänen kanssaan jutellutkin, että minä en jakele neuvoja turhanpäiten ja etten pidä tuosta hänen tavastaan. Joillakin muillakin tavoin tuntuu, että mieheni muuttui teinipojaksi, kun tuli isäksi! Muuten kyllä huolehtii vauvasta ja karsii menojaan, jotta ehtii olla enemmän kotona. Onkos muiden miehillä ollut tällaista taantumista ja toisen ärsyttämistä tahallaan?