Mies ei halua (vielä) lasta, mutta kumiakaan ei käytä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Voit niin helposti tulla raskaaksi... Mutta ymmärrän kyllä, että suostut tuommoiseen järjestelyyn, jos itse kuitenkin lasta haluat. Toivottavasti mies oikeasti ymmärtää, että saatat hyvinkin raskautua, eikä sitten sano, että ei sovi kuvioon.

Omien sanojensa mukaan ymmärtää, että raskaus saattaa alkaa.
Aborttia ei vaadi, vaan lupaa pysyä rinnalla.

Puhukaa nyt kunnolla ja alkakaa yrittää sitä lasta, jos kerta molemmat sitä haluatte.

Voit niin helposti tulla raskaaksi... Mutta ymmärrän kyllä, että suostut tuommoiseen järjestelyyn, jos itse kuitenkin lasta haluat. Toivottavasti mies oikeasti ymmärtää, että saatat hyvinkin raskautua, eikä sitten sano, että ei sovi kuvioon.

Omien sanojensa mukaan ymmärtää, että raskaus saattaa alkaa.
Aborttia ei vaadi, vaan lupaa pysyä rinnalla.

No kysyppäs sitten suoraa, että miksi on vaikeaa sanoa, että haluaa lapsen? Onko kenties se sekstailu sitten "työtä" vai mikä on, ettei sitä halua ääneen sanoa?

Alkuperäinen kirjoittaja tällainkin voi kysyä:
Veikkaus: niin hölmö, että hurman hetkellä paljaalla laittaminen voittaa raskaudenpelon.

Näin mäkin veikkaisin. Ja se pieni hullu riski, jos vaikka lapsi tulisi ja onnistuis pamauttamaan toisen paksuksi.

Tosi paikantullen kuitenkin vaatii aborttia ja taatusti vierittää naisen viaksi, koska on sanonut aivan selkeästi suomenkielellä, ettei sitä lasta halua.

AP: Seuraavaksi kun yrittää ilman korstua, niin vedä vaan rajusti ja kysy, että OLETKO TYHMÄ? ETKÖ TIEDÄ, ETTÄ TÄSTÄ TULEN RASKAAKSI? JOS TIEDÄT, ETKÄ HALUA, NIIIN LOPETA TAI LAITA KORTSU!

Noin helppoa ja easyä.[/quote]

No tietäähän se jo valmiiksi, että saattaa onnistua "pamauttamaan mut paksuksi". Siinähän se on jo onnistunut.

Ja miksi vaatisi aborttia?

Minua ei se raskaaksi tulo haittaisi, enkä usko että miestäkään niin kovin mitä väittää. Muutenhan se olisi hyvinkin tarkka ehkäisysta.

veikkaukseni:miehesi tahtoo oikeasti toisen lapsen. toivoo että vasta joskus, mutta antaa tulla nyt jos on tullakseen, siksi ei kumia käytä :D. Epäröi hieman ja toivoo salaa samalla vahinkoa. Kyllähän jo yhden lapsen isänä mies tietää miten voi käydä jos ehkäsyä ei käytä.

Se ei halua tehdä tietoista päätöstä, koska pelkää hieman. Haluaa, että "kohtalo" päättää hänen puolesta.

Yrittämistä ilman yrittämistä..Ei stressiä, ei paineita. Voihan se noinkin olla

Se ei halua tehdä tietoista päätöstä, koska pelkää hieman. Haluaa, että "kohtalo" päättää hänen puolesta.

Tai ehkä mä tarkotin enemmänkin sitä, että kun ei ole päättänyt hankkia lasta, tuntuu, ettei samalla tavalla tarvitse ottaa vastuuta päätöksestä. Puhukaa nyt, ehdota, että alatte oikeasti yrittää vauvaa ja päätätte ehkäisyn pois jättämisestä ihan kunnolla.

En tällä hetkellä näe mitään muuta ongelmaa kuin sen, että mies ei myönnä että haluaakin lapsen jo nyt. Sen näkee selkeästi lävitse tuosta. Ja olen ap'n kanssa samaa mieltä, pallo on nyt kyllä totaalisesti miehellä, ei ap'lla

Tai ehkä mä tarkotin enemmänkin sitä, että kun ei ole päättänyt hankkia lasta, tuntuu, ettei samalla tavalla tarvitse ottaa vastuuta päätöksestä. Puhukaa nyt, ehdota, että alatte oikeasti yrittää vauvaa ja päätätte ehkäisyn pois jättämisestä ihan kunnolla.

Entä jos mies ei halua yrittämällä yritettyä lasta, vaan ikäänkuin vahingon kautta olisi jotenkin helpompaa..?

Ap, mikä tuossa tilanteessa nyt oikein on se ongelma?

Jos te ette käytä suojaa, niin tärppi voi käydä milloin vain. Molemmat olette aikuisia ja sen käsitätte. Jos asia vaivaa sinua, sinä et harrasta seksiä ilman ehkäisyä ja sillä siisti. Jos asia ei vaivaa sinua eikä miestäsi, niin otatte tulevan vauvauutisen onnellisina vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Jos te ette käytä suojaa, niin tärppi voi käydä milloin vain. Molemmat olette aikuisia ja sen käsitätte. Jos asia vaivaa sinua, sinä et harrasta seksiä ilman ehkäisyä ja sillä siisti. Jos asia ei vaivaa sinua eikä miestäsi, niin otatte tulevan vauvauutisen onnellisina vastaan.

Ongelma ( jos nyt selleisesta voi puhua) on varmaankin se, että mies ei myönnä jos lapsen haluaakin jo nyt.
Tietysti mä pienesti jännitän mikä on miehen reaktio, jos/kun raskaus alkaa.

Miehellä teot puhuu sanoja vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Ongelma ( jos nyt selleisesta voi puhua) on varmaankin se, että mies ei myönnä jos lapsen haluaakin jo nyt.

Tässä se ongelma juurikin on. Mä olen siis se joka jo ensimmäisellä sivulla kertoi samanlaisesta kokemuksesta. Meilläkään mies ei missään vaiheessa vaatinut aborttia, mutta kuinka kivaa sä luulet on olla raskaana kun miestä ei pätkääkään kiinnosta? Siis ei edes sen vertaa et haluaisi tietää koska on laskettuaika? Olen yrittänyt pari kertaa puhua neuvolakäynnistä, ultrasta tms ja mies on vaan ilmoittanut ettei kiinosta eikä halua koko asiasta puhua. On todella hienoa ottaa onnitteluja vastaa muilta ihmisiltä kun tilanne on tämä. On todella hienoa katsella kuinka poistuu huoneesta aina kun joku kyselee multa vauvasta/raskaudesta/voinnista. Todella, todella hienoa. Eihän teillä välttämättä käy näin mutta sanotaan nyt sen verran et kyllä mäkin kuvittelin et mies ehkä sittenkin salaa haluaa lapsen.

Mä ottaisin itse asian pueeksi, en voisi elää tuollalailla. Mitäpä jos laitatte lapsen vaikka mummile hoitoon, teette hyvää ruokaa kotosalla ja korkkaatte viinipullon. Kun on masu täynnä ja viini luikastanut kielen kantoja nostat hyvässä hengessä asian puheeksi. Sanot miehellesi että sinua vaivaa tämä asia, ei niinkään miestä syyttäen tai painostaen. Sanot että sä haluat puhua tästä asiasta ja tulla johonkin johtopäätökseen. vaihtoehto a: lapsi on tervetullut tai b: lapsi ei ole tervetullut. Jos mies haluaa valita edelleen tuon b vaihtoehdon niin sitten ietitte yhdessä molemmille sopivan ehkäisyn joka ei selvästikkään tämä kortsu ole. Voisit vaikka vähän etukäteen selvitellä vaihtoehtoja joita olis sitten mahdollista miehelle esitelmöidä.

Mä luulen kanssa että mies ei halua alkaan "yrittään", meillä naisilla kun se saattaa lähteä hieman lapsesta kaiken maailman ovulaatiotestien yms. kanssa. Kyllä viimestään siinä vaiheessa kun rupeaa esitelmöimään kaiken maailman vaahdoista ja renkaista mies sanoo haluavansa olla ilman mitään -> eli lapsen jos se sitä OIKEESTI haluaa. Voihan olla että mies yrittää "sanattomasti" kertoa vauvakuumeestaan, sinä vain huokailet kortsujen perään.

PUHUKAA IHMISET!!!

No älä jännitä.

Yksinkertaisesti et harrasta seksiä, jos hän ei käytä ehkäisyä. Kumiukkelin pukeminen on paljon pienempi paha, kun jännittää miehen reaktiota joka kuukausi menkkoja odotellessa.

Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:
Mä ottaisin itse asian pueeksi, en voisi elää tuollalailla. Mitäpä jos laitatte lapsen vaikka mummile hoitoon, teette hyvää ruokaa kotosalla ja korkkaatte viinipullon. Kun on masu täynnä ja viini luikastanut kielen kantoja nostat hyvässä hengessä asian puheeksi. Sanot miehellesi että sinua vaivaa tämä asia, ei niinkään miestä syyttäen tai painostaen. Sanot että sä haluat puhua tästä asiasta ja tulla johonkin johtopäätökseen. vaihtoehto a: lapsi on tervetullut tai b: lapsi ei ole tervetullut. Jos mies haluaa valita edelleen tuon b vaihtoehdon niin sitten ietitte yhdessä molemmille sopivan ehkäisyn joka ei selvästikkään tämä kortsu ole. Voisit vaikka vähän etukäteen selvitellä vaihtoehtoja joita olis sitten mahdollista miehelle esitelmöidä.

Kysyin mieheltä että haluaako, että aloitan pillerit uudestaan, tai otan vaikka ehkäisyrenkaan, laastarin tms.
Ei tarvitse, kumilla pärjää hyvin...

Mitä tässä enää voi ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja Simppelisti:
No älä jännitä.

Yksinkertaisesti et harrasta seksiä, jos hän ei käytä ehkäisyä. Kumiukkelin pukeminen on paljon pienempi paha, kun jännittää miehen reaktiota joka kuukausi menkkoja odotellessa.

En jännittämällä jännitä.
Eikä sitä kumia kai väkisin voi miehelle pistää? Jos ennen seksiä sanon, että jos ilman kumia ollaan niin raskaus on mahdollinen, että laitetaanko. Jos mies sanoo, että ei tarvitse tai sitten seuravalla kerralla, niin miksi siis olisin ilman seksiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Simppelisti:
No älä jännitä.

En jännittämällä jännitä.
Eikä sitä kumia kai väkisin voi miehelle pistää? Jos ennen seksiä sanon, että jos ilman kumia ollaan niin raskaus on mahdollinen, että laitetaanko. Jos mies sanoo, että ei tarvitse tai sitten seuravalla kerralla, niin miksi siis olisin ilman seksiä?

Se on tietysti sinun oma valintasi. Itse en noin toimisi, vaan sanoisin selvästi, että joko käytetään ehkäisyä tai sitten toivotaan lasta. Se on ihan oikeasti vain pienen pieni kumiukkeli, joka on ihan helppo pukea :)

Alkuperäinen kirjoittaja miettijä:
No mikset keskeytä seksiä ja sano että laita kumi niskaa? Jos ei halua aloita keskustelu siinä tilanteessa uudelleen!!

Seksin(kin) aikana (ja ennen sitä) olen kysynyt, että laitetaanko nyt se kumi. Seuraavalla kerralla sitten, sanoo mies.

Toi kuulostaa oikeesti vähän siltä että ehkäpä salaa haluaisi lasta, tai on sillä linjalla että tulee jos on tullakseen.
Mun siskon mies oli aika paljon samanlainen, sanoi ettei halua, mutta ehkäsystä ei puhettakaan, eikä muille lapsille pieneksi jääneitä vaatteita saanut antaa kellekkään, ja sitten kävikin ilmi että tosiaan haluaa lapsen, ei vaan halunnut hössötystä ja stressaamista siskoltani.

??? Siis toihan ON ihan täyspäiväistä lapsen tekoa! Istuta se nyt tuolille ja sano että ennen ei tipu enne kuin hän sanoo haluaako lapsen tai vetää kumin. Onhan noitakin nähty että sitten mies lähtee kun lapsi tuleekin. Tuossa kuulostaisi olevan suurikin riski siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
??? Siis toihan ON ihan täyspäiväistä lapsen tekoa! Istuta se nyt tuolille ja sano että ennen ei tipu enne kuin hän sanoo haluaako lapsen tai vetää kumin. Onhan noitakin nähty että sitten mies lähtee kun lapsi tuleekin. Tuossa kuulostaisi olevan suurikin riski siihen.

Peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:

Kysyin mieheltä että haluaako, että aloitan pillerit uudestaan, tai otan vaikka ehkäisyrenkaan, laastarin tms.
Ei tarvitse, kumilla pärjää hyvin...

Mitä tässä enää voi ajatella.

Niin? No sitten sanot juuri tuon, että muistatko mies kulta kun sanoit näin. Ja sitten sanot että kumiahan ei oo käytetty ja nyt pitää selvittää haluaako hän sitä lasta jota OLETTE TEKEMÄSSÄ par aikaa! Niin yksinkertaista.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

Jotenkin en jaksa uskoa, että mies lähtisi lätkimään.
Lähitulevaisuudessa kuitenkin toisen lapsen haluaa, ja kovasti rakastaa meidän esikoistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kio:
Toi kuulostaa oikeesti vähän siltä että ehkäpä salaa haluaisi lasta, tai on sillä linjalla että tulee jos on tullakseen.
Mun siskon mies oli aika paljon samanlainen, sanoi ettei halua, mutta ehkäsystä ei puhettakaan, eikä muille lapsille pieneksi jääneitä vaatteita saanut antaa kellekkään, ja sitten kävikin ilmi että tosiaan haluaa lapsen, ei vaan halunnut hössötystä ja stressaamista siskoltani.

Meillä on esikoinen ihan tekemällä tehty, ja mies kyllä hyvin muistaa ne itkut monelta kuulta kun menkat alkoivatkin.

Yhteistyössä