Mies ei ostanut lahjaa vaikka synnytin meille terveen lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sinä miehellesi lahjan kun hän siitti teille terveen lapsen? tai ostitko lahjan kun hän jaksoi kärsivällisesti kuunnella ja olla mukana kun sinulla oli vaikea raskaus? oatitko lahjan kun hän tuki sinua synnytyksessä kun saitte terveen lapsen?

SINÄ VALITAT TURHAAN

Ymmärrän sinua :hug: . Entä jos kysyt suoraan mieheltä, että mitenkäs on, saatko lahjan kun siitä oli puhetta? Ehkä mies on isyyden ensihuumassa unohtanut jo asian..

Minä sain lahjaksi mieheltäni sormuksen, jossa ristiäisten jälkeen kaiverrettuna kyseisen lapsen nimi. Ja samanmoista odotan tältä masuvauvaltakin saavani kunhan syntyy. Ja mielestäni on ihana juttu tämmönen äiti-lapsi-sormus. Voin antaa lapselle itselleen sormuksen sitten kun on aikuinen.

No voi nyt kettu, mä olen sitten tämän palstan musta lammas taas tässäkin, mutta olen mä sitäkin mieltä, että nätti ele se mieheltä on, varsinkin jos on etukäteen vähän lupaillut.
Mulle on luvattu vauvasormus, tosin en ole sitä vielä saanut (vauva 6kk), johtuen rahatilanteesta (en halua sitten mitään halpaa väliaikaisratkaisua vaan sen yhden ainoan oikean) ja siitä etten oikeen tiedä millaisen loppujen lopuksi haluan, ja nyt vauvan kanssa ei ole tullut käytyä enää katselemassakaan juuri, eli omaa laiskuuttani.. :ashamed:

Mutta on ihanaa tietää, että se on tulossa. Sitten kun tuntuu siltä. :D

Ei taida ihan suomalainen tapa olla tuo lahjojen jakelu lapsen syntymän johdosta äidille/isälle, eikä myöskään naimisiin mennessä se "huomen-lahja". Kaupallisia juttuja jenkeistä???

kyllä mielestäni edes kukkien ostaminen äidin suuren työn jälkeen on sopivaa, ja eikös miehet ihan perinteisesti ole jotenkin vaimoaan muistaneet synnytyksen jälkeen?

ja kyllä, meilläkin mies osti molempien synnytysten jälkeen jotain pientä lahjaa. kertoo se vähän siitä arvostuksesta, ja saa naiselle hyvän mielen..

se on nimeltään lapsivuodelahja ja se on aika yleinen käytäntö. mie sain kalevalakorun ruusurannekorun lapsivuodelahjaksi, muut osat siitä sarjasta on tullu äitienpäivälahjaksi ja joululahjaksi :heart: :D

lisään vielä että se on niinku huomenlahja (eli vastanaineen pariskunnan mies ostaa vaimolleen huomenlahjan joka annetaan häiden jälkeisenä aamuna, selvensin jos ei joku tienny tästäkään käytännöstä).

ja miullekki mies toi ruusun joka päivästä minkä sairaalassa olin :D

Ööh...

En mäkään saanut. Enkä edes sitä osannut odottaa.

Mutta mekun ei osteta toisillemme edes joululahjoja... :D

*muoks* Ei ku olen mä kukkia saanut mieheltä kummallakin kerralla jo synnytyssaliin... voi tietty olla, että ne oli lapselle tarkoitettu... hmph. :whistle:

No huh, onko taas vähän turhamaista, lapsihan se lahja on. En saanut lahjoja minäkään, enkä moisia kyllä edes mielessäni pyöritellyt. Kukkiakaan en saanut. Synnytyssalissa jo sain monta suukkoa lapsi sylissäni, lahjaksi ehjän perheen.
Se riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
kyllä mielestäni edes kukkien ostaminen äidin suuren työn jälkeen on sopivaa, ja eikös miehet ihan perinteisesti ole jotenkin vaimoaan muistaneet synnytyksen jälkeen?

ja kyllä, meilläkin mies osti molempien synnytysten jälkeen jotain pientä lahjaa. kertoo se vähän siitä arvostuksesta, ja saa naiselle hyvän mielen..

Minusta arvostuksen mittaaminen sillä, että saako "jotain pientä" vai ei on ihan älytöntä. Ja vielä hullumpaa on se, jos hyvä mieli riippuu siitä, saako "jotain pientä" vai ei.

Eipä oo mulle tullut kummankaan synnytyksen yhteydessä mieleen että saisin jonkun lahjan.

Koin lahjana jo sen että mies oli kotiutuessamme siivonnut kodin ja tehnyt ruokaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
No huh, onko taas vähän turhamaista, lapsihan se lahja on. En saanut lahjoja minäkään, enkä moisia kyllä edes mielessäni pyöritellyt. Kukkiakaan en saanut. Synnytyssalissa jo sain monta suukkoa lapsi sylissäni, lahjaksi ehjän perheen.
Se riittää.

Mä en ehkä ymmärrä tätä turhamaisuutta sitten siksi, että olen itse juuri sellainen. Mä en vaan käsitä mitä turhamaista on ilahtua siitä että toinen muistaa, koska siitä tässä lopulta on kysymys. Kyllä mä ainakin olin pirun iloinen kukista ja muusta, mitä sain: esikon kohdalla mieleen tärkeimpänä jäi isältä tulleet kolme isoa, keltaista ruusua. En oo saanut edes synttärikorttia sitten lapsuuden, mutta kyllä lämmitti mieltä ne kukat.

Kuka sanoi, että sen lahjan mieheltä pitäisi olla kallis? (paitsi mulle pitää, se on turhamaista, ja sen kyllä myönnän)
Jonkun mies saattaa ostaa helminapit korviin kultajousen tarjouslaarista vaimolleen, mutta ei se ole pointti, vaan juuri se että muistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Eipä oo mulle tullut kummankaan synnytyksen yhteydessä mieleen että saisin jonkun lahjan.

Koin lahjana jo sen että mies oli kotiutuessamme siivonnut kodin ja tehnyt ruokaa :D

Noni, tämä alkaa jo kuulostaa joltain! :flower: :D

En lahjaa odottanut, enkä pyytänyt, mutta sain silti.Mies sanoi, että kävit kyllä sellaisen rääkin läpi( IVF_hoidot ja lähes vuorokauden kestänyt imukuppi-synnytys), että jotain oli hommattava :) Niin, sain timantti-sydän riipuksen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja nihkula:
En lahjaa odottanut, enkä pyytänyt, mutta sain silti.Mies sanoi, että kävit kyllä sellaisen rääkin läpi( IVF_hoidot ja lähes vuorokauden kestänyt imukuppi-synnytys), että jotain oli hommattava :) Niin, sain timantti-sydän riipuksen :heart:

Voi ei, ihqu. =) :flower:

onpas täälä outoa porukkaa... kyllä täälä päin on ihan tapana että mies ostaa korun tai jotain kun vaimo on synnyttänyt. ei muistaakseni edes mieheni kanssa etukäteen puhuttu mistään lahjoista, ystäväni synnytti pari viikkoa aikaisemmin ja oli saanut mieheltään ihanat ruusukimput ison ja pienen jotka olivat silkkinauhalla toisissaan kiinni, siitä mainitsin leikilläni miehelleni että tuollaiset olisi ihana saada...eipä tullut mieleen synnärillä mitkään lahjat kuitenkin mieheni yllätti minut seuraavana päivänä kauniilla kaulakorulla, lupasi samaa sarjaa loput koruista jokaisesta lapsesta :´( ei vain taida meille enää tulla.

ja on tuntunut täälä päin noita kalevalakorun lapsikoruja ainakin miehet ostavan vaimoilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:

Minusta arvostuksen mittaaminen sillä, että saako "jotain pientä" vai ei on ihan älytöntä. Ja vielä hullumpaa on se, jos hyvä mieli riippuu siitä, saako "jotain pientä" vai ei.

Ja yleensä se "jotain pientä" ei taida edes oikeasti kovin pientä, ainakaan rahassa mitattuna.

Jos mies on luvannut, että ostaa lahjan, eikä osta, niin saa siitä olla käärmeissään. Ihan sama, miksi se lahja on luvattu ostaa. Meillä ei ollut puhetta, että mies ostaisi lahjan synnytyksen jälkeen, mutta jos olisi ollut puhetta ja mies ei olisikaan lahjaa hommannut, niin kyllä varmaan olisin herneen nenään vetänyt. En siksi, että synnyttämisestä pitäisi joku materiaalinen palkinto saada, van siksi, että mies ei olisi lupaustaan pitänyt.

Yhteistyössä