Mies ei päästä mua ulkomaille ja sanoo, että mun pitäis opiskella vähemmän ja on muutenkin juntti. Mä lannistun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluan ehkä eron
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haluan ehkä eron

Vieras
Olemme olleet yhdessä kolme vuotta ja asuneet yhdessä puolitoista vuotta. Olen nyt alkanut miettiä, että onkohan meillä sittenkään tulevaisuutta... Hän on ollut työelämässä jo useamman vuoden ja itse opiskelen jyliopistossa ja käyn satunnaisesti töissä. Mulla olisi opintoja vielä kolme vuotta jäljellä ja ajattelin, että haluaisin lähteä vaihtoon tai kesätöihin ulkomaille.

Mies kuitenkin lateli nyt ehtonsa, että en ole lähdössä, ei kuulemma aio antaa mun olla puolta vuotta ulkomailla rellestämässä vaihdossa, kesätöitä ulkomailla ei mysökään ymmärrä, koska Suomessahan mä aion kuitenkin tulevaisuudessa asua.

Mulla on nyt tosi tiukkaa opiskelua ollut alkuvuosi ja tulee olemaan kesään asti. Pitkää päivää, lähden aamulla ja tulen illalla 7-9 aikoihin. Miestä se vituttaa, olen liian vähän hänen kanssaan. Hän joutuu tekemään kaiken yksin, kun olen niin pitkään pois. Käytännössä pesemään pyykkinsä ja itselleen ruokaa, ei meillä oikein muuta hommaa edes ole kotona.

HÄnen mielestä mun pitäisi opiskella vähemmän, jotta voisin olla enemmän hänen kanssa. Mua ärsyttää tuo ajattelutapa aika paljon. Me kuitenkin asumme yhdessä ja nyt sattuu olemaan vain tällainen hieman intensiivisempi opiskelujakso/projekti, jonka haluan vetää kunnialla ja menestyksellä läpi.

Joskus tuntuu, että hän taitaa vain haluta kiva kotivaimon, joka huolehtisi, että pöytä on koreana, synnyttäisi ainakin kolme jälkeläistä mahdollisimman pian (itse max. kaksi tai yhden ja sitten joskus) ja olisi olemassa vain perhettä varten, itsensä unohtaen.

Joka asiassa lannistaa ja halventaa mua epäsuorasti. Ei arvosta mun opiskelua ja haluaa, että olen kotona. Pelottaa aina kertoa, jos olen lähdössä ulos kavereiden kanssa, kun ei pidä siitä yhtään. En uskalla sanoa, että aion lähteä tekemään maisterin opintojani toiseen kaupunkiin ja jos hän ei halua lähteä mukaan, niin sitten on vaan sopeuduttava siihen, että käyn viikonloppuisin.

Harmittaa, kun olen sotkeutunut tuollaiseen juntiin, joka ei osaa omia pyykkejään pestä ja kuvittelee, että nainen on olemassa sitä varten, että pitää huolta miehestä. Ehkä mä silloin hieman nuorempana viehätyin jotenkin siitä, että hänellä oli jo muihin ikäisiinsä verrattuna elämä materian puolesta kasassa (henkinen puoli paljastuikin muuksi).

Nyt olen huomannut yliopistolla vilkuilevani kivoja nuoria miehiä yhä enemmän ja olenkin tutstunut pariin mukavaan, jotka osaavat keskustella eivätkä ole sellaisia suppeakatseisia sovintistijuntteja, kuten mieheni. Harmittaa, kun en ole vapaa ja että niin moni mukava juttu on mennyt ohi, kun mies on niin umpimielinen.

Olo on kuin vankilassa, tätäkö se mun elämä sit vaan on. Ei jumalauta. Sen jälkeen kun meillä oli riita mun ulkomaillelähdöstä, niin mies ilmoitti, että aikoo aloittaa rakentaa omaa taloa viereiseen kuntaan (on rakennusalalla), jonka pitäisi valmistua puolentoista vuoden sisällä. Eli ihan multa kysymättä päätti, että muutamme omakotitaloon kauas kaupungista. Hän saa siis tehdä mitä vaan.

Jos haluat ulkomaille, niin lähdet.

Sen minä sanon, että jos mies jo tuossa vaiheessa, ennen avioliittoa ja lapsia, on noin kontrolloiva, niin ei se siitä ainakaan vähene ajan mittaan.

Mä lähdin ulkomaille harjoitteluun kun olin kihloissa & asuin yhdessä eksäni kanssa. Lähdin itse asiassa 4 kertaa. Yhdestä kerrasta muistan exäni sanoneen että ei hän halua. Vastasin, että lähdössä olenkin minä etkä sinä. Jos en olisi lähtenyt, niin katuisin sitä varmaan edelleen ja elämäni olisi ihan toisenlaista kuin se nyt on. Mulla ei olisi näitä ihania lapsiakaan.

Jos haluat ulkomaille, niin lähdet.

Sen minä sanon, että jos mies jo tuossa vaiheessa, ennen avioliittoa ja lapsia, on noin kontrolloiva, niin ei se siitä ainakaan vähene ajan mittaan.

Mä lähdin ulkomaille harjoitteluun kun olin kihloissa & asuin yhdessä eksäni kanssa. Lähdin itse asiassa 4 kertaa. Yhdestä kerrasta muistan exäni sanoneen että ei hän halua. Vastasin, että lähdössä olenkin minä etkä sinä. Jos en olisi lähtenyt, niin katuisin sitä varmaan edelleen ja elämäni olisi ihan toisenlaista kuin se nyt on. Mulla ei olisi näitä ihania lapsiakaan.
:D

Seurustelin aikanani 6 vuotta miehen kanssa, joka kävi töissä ja itse opiskelin yliopistossa. tajusin jossain vaiheessa että ei siitä mitään tule, kun toinen haluaa elää opiskelijaelämää ja opiskella ulkomailla ja toinen haluaa tehdä töitä ja perustaa perheen. Erohan siitä tuli enkä ole katunut. Lähdin sitten muutamaksi vuodeksi ulkomaille. Parempi siinä vaiheessa kaikin puolin kuin myöhemmin.

Lähe sinne ulkomaille kun vielä pystyt! Sain ainakin sen käsityksen, että teillä ei ole lapsia?
mulla mies oli kunnon omistuhalunen/mustasukkanen/läheisyysriippuvainen musta, eikä päästäny minnekkään. Se piti mua oikeesti kotona enkä saanu edes kavereiden luona käydä. Ja kun se oli töissä, niin se oli ihan varma, että oon käyny jotain ukkoo panee sillä aikaa? :D mutta siis kerroin hänelle sillon, että mä haluan mennä ulkomaille ja nähä maailmaa, niin hän tyrmäs mun haaveet kokonaan ja hän oli se maailman napa. Sittenpä tulinkin raskaaksi ja en tosiaankaa voi enää lähtee yhtää mihinkää :P Että semmosta! sinä voit jättää tuon miehes (ja kannaataaki) niin elä sitä elämääs miten haluat, äläkä anna kenenkää päättää sitä sun puolesta.

Kiitos ja kuulemiin minä olen puhunut.

Ilman muuta lähdet ulkomaille ja vaihtoon jos haluat. Kerran elämässä noita tilaisuuksia tulee. rakennelkoon mies taloaan jos huvittaa. Sinuna miettisin hiuakn miesvalintaa jos nyt jo ollaan noin sukset ristissä ja erilaiset maailmankatsomukset.

Jos mies ei nytkään tee kotitöitä niin mitä sitten jos lapsia tulisi? Tekisit kaiken itse. Ja se on rankkaa se.

Taidat hakea täältä tukea päätöksellesi. Eroa, lähde vaihtoon ja hankin joku tasoisesi mies =)

Niin minäkin tein, ainoa mitä kadun, on se etten lähtenyt aiemmin. Luojan kiitos mulla ei ole lapsia sen juntin kanssa, vaan maailman ihanimman miehen kanssa =)

Miksi ylipäätään pitäisi jatkaa suhdetta mieheen, joka on juntti, haluaa eri asioita, lannistaa ja halventaa, rajoittaa menojasi....plääh, ei ole mitään syytä jatkaa!

Minä tuhlasin elämästäni ainakin 2½ vuotta siihen, että haaveilin erosta mutten kuitenkaan saanut aikaiseksi sitä toteuttaa. Kun sitten sain kihlauksen purettua ja eksä kantoi tavaransa ulos niin olin todella onnellinen! Istuin siellä tyhjässä kämpässä ystävän vanhalla sohvalla, radiota kuunnellen (telkkariakaan ei ollut, se oli exän) ja olin ihan mielettömän huojentunut. Eroa en ole katunut nanosekuntiakaan. Sitä, että eroamiseen meni niin kauan, kadun tavallaan hieman vieläkin, 10 v jälkeen.

En tietenkään tunne teitä, mutta miehesi kuulostaa tosi ahdistavalta. Juuri tuollaiselta liian määräilevältä, omaa vapautta ei saisi olla ja mies päättämässä kaikesta, talonrakennukset jne.

Itse en voisi olla tuollaisen miehen kanssa, joka rajoittaisi matkailua. Kuitenkin joku lyhytaikainen kesätyö on tosi lyhyt aika olla erossa ja sellaiseen on tosi hankala lähteä sitten jos on jo lapsia.

Olet tosi fiksu kun et ole heti alkuun alkanut miehen kanssa laittaa lapsia maailmaan vaan otat ensin selville millainen mies on!

Ei ole helppo lähteä suhteesta, mutta ilman lapsia se on miljoona kertaa helpompaa kuin heidän kanssa. Anna maailman tulla elämääsi ja jätä mies, jonka kanssa ajatusmaailma eroaa liikaa. Mitä sinä hänessä roikkuisit?

[QUOTE="noh";23218977]Olet tosi fiksu kun et ole heti alkuun alkanut miehen kanssa laittaa lapsia maailmaan vaan otat ensin selville millainen mies on!

Ei ole helppo lähteä suhteesta, mutta ilman lapsia se on miljoona kertaa helpompaa kuin heidän kanssa. Anna maailman tulla elämääsi ja jätä mies, jonka kanssa ajatusmaailma eroaa liikaa. Mitä sinä hänessä roikkuisit?[/QUOTE]
'
Öh tuota, eikös se lähtökohtaisestikin ole niiin, että ensin katsellaan ja ollaan yhdessä, tutustutaan kunnolla ennen kuin aletaan niitä lapsia tekemään ylipäänsä? Oli mies ihana tai ei.

[QUOTE="vieras";23219340]Useimmiten. Monille lasten teko tuntuu olevan jonkinlainen tutustumisrituaali.[/QUOTE]

No mites muuten sittten? Mä en nyt tajua mitä sä yrität sanoa. Ei sitä kannata liian pitkään odotella, tulee ikää ja muutenkin lapset on hyvä tehdä ajoissa. Musta on outoa että ap on ollu noinkin kauan miehen kanssa eikä niitä lapsia ole vielä...

No mites muuten sittten? Mä en nyt tajua mitä sä yrität sanoa. Ei sitä kannata liian pitkään odotella, tulee ikää ja muutenkin lapset on hyvä tehdä ajoissa. Musta on outoa että ap on ollu noinkin kauan miehen kanssa eikä niitä lapsia ole vielä...

Hyvä provo. Me ollaan oltu 11 vuotta eikä tiedetä, halutaanko lapsia ollenkaan. Ai kauheeta, mietipä sitä.

Mutta ap:lle, lähde kun vielä voit. Siis vaihtoon. Ja jos mies ei kestä sitä, niin etsiköön jonkun joka sopii komenneltavaksi kotivaimoksi. Jotkut miehet kyllä muuttuvatkin, kun tajuavat että nainen tekee tahtonsa mukaan eikä voi joka asiassa rajoittaa. Mutta vaihtoon lähteminen näyttäisi lopullisesti, onko suhteella tulevaisuutta.

Yhteistyössä