mies haluaa että laitettaisiin poika päiväkotiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Drama Queen pikana:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasten kanssa työskentelevä:
Itse en edes harkitsisi, että laittaisin noin pienen lapsen virikepaikalle päiväkotiin! Eihän kaksivuotias tarvitse mitään päiväkodin virikkeitä. Vasta noin kolmivuotiaana lapsen kehitys on sillä tasolla, että he alkavat leikkimään ryhmässä. Kolmeen ikävuoteen asti lapsen ensisijaisen leikkiympäristön muodostaa oma perhe.

Ja varsinkin jos perheeseen on tulossa toinen lapsi, ei virikepaikalla ole mitään järkeä. Voi, kuinka hylätyksi tämä (vanhempi) pieni lapsi tunteekaan itsensä kun äiti vie hänet hoitoon ja jää uuden vauvan kanssa kaksin kotiin. Se taas aiheuttaa kotona ollessa turhaa mustasukkaisuutta.

Ei pari vuotiaan lapsen tarvitse oppia sosiaaliseksi. Sosiaalinenoppiminen tulee vasta sitten vanhemmalla iällä. Lapsi oppii aivan hyvin sosiaaliseksi vaikka hän menisi ensimmäisen kerran hoitoon vasta esikoulussa.

Vitsi toi sun nimimerkki kertoo kaiken...;) Jälleen yks palstapsykolgi...

siis psykologi:)

mitä ovat virikepaikat? jos on vain 2 vaihtoehtoa 13pvä/kk tai 20pvä/kk, niin suostutteko maksamaan 130e/kk siitä että lapsi on kerran viikossa hoidossa ja itse olet kotona?
onkohan muualla päiväkodeissa jotain muutakuin täälläpäin

Kannattaa ottaa huomioon että päiväkodista tulee sit kaikenlaisia pöpöjä ja vauva saa ne.Noin pieni ei tarvitse ohjattua toimintaa muutenkaan.Onko nykyvanhemmat hukassa kun alle 2-vuotiaat laitetaan virikehoitoon vauvan syntyessä???? Luulenpa että mustasukkaisuutta on vähemmän kun esikoinen on kotona..

Itse en edes harkitsisi, että laittaisin noin pienen lapsen virikepaikalle päiväkotiin! Eihän kaksivuotias tarvitse mitään päiväkodin virikkeitä. Vasta noin kolmivuotiaana lapsen kehitys on sillä tasolla, että he alkavat leikkimään ryhmässä. Kolmeen ikävuoteen asti lapsen ensisijaisen leikkiympäristön muodostaa oma perhe.

Ja varsinkin jos perheeseen on tulossa toinen lapsi, ei virikepaikalla ole mitään järkeä. Voi, kuinka hylätyksi tämä (vanhempi) pieni lapsi tunteekaan itsensä kun äiti vie hänet hoitoon ja jää uuden vauvan kanssa kaksin kotiin. Se taas aiheuttaa kotona ollessa turhaa mustasukkaisuutta.

Ei pari vuotiaan lapsen tarvitse oppia sosiaaliseksi. Sosiaalinenoppiminen tulee vasta sitten vanhemmalla iällä. Lapsi oppii aivan hyvin sosiaaliseksi vaikka hän menisi ensimmäisen kerran hoitoon vasta esikoulussa.

Sinä se jankkaat. Oma lapseni kävi kerhossa talvisaikaan kerran viikkoon 5-vuotiaana, muutoin ollut kotihoidossa. Nyt on eskarivuosi loppumassa ja on tullut pelkkää positiivista palautetta siita kuinka hän on sosiaalinen,avoin, kaikkien kanssa hyvin toimeen tuleva ja mukava lapsi. Se että lapsi on kotihoidossa ei tarkoita sitä että hänestä ei tule sosiaaliseen kanssakäymiseen kykenevää -voi hyvinkin olla niinpäin että kun lapsi saa rauhassa luoda turvalliset suhteet lähimpiin ihmisiin niin hänellä on hyvä itseluottamus ja helpompaa tutustua toisiin ihmisiin. Toisekseen harva pitää lapset neljän seinän sisällä kotihoidossakaan. Sinulla tuntuu olevan kova tarve halveksua kaikkia kasvatusalalle koulutuksen saaneita ja kritisoida tietoa joka heillä on. Ihmetyttää miksi sitten viet lapsesi hoitoon tällaisille ihmisille -ja mikä kummallisempaa: lapsesi vielä jää sinne iloisena ja tyytyväisenä..

miehen kanssa asiasta juteltiin ja molemmilla välähti se että lastenlääkäri on suositellut että poika ei menee hoitoon ennen kun on 3v jollei pakko ole... joten poika on mun kanssa kotona :heart: mieskin sanoi että eiköhän ne kerhot kanssa riitä, kun luki nää mitä olette kirjoitelleet =)

Hienoa ap että päätitte noin! Meillä lapset kokopäivähoidossa,esikoinen syksyllä 3v ja halusi tarhaan jo jonkin aikaa ennen kuin menivät. On aamuisin innoissaan ja juttelee iltaisin kun on kavereiden kanssa tehnyt sitä ja tätä,oon tyytyväinen että viihtyy.
Kuopus vasta 1v3kk,ei tosiaan tarvitsisi päivähoitoa mutta rahatilanne vaatii että minäkin töissä. Ei tosin enää itke perään,vilkuttaa jo kun lähden ja päivät menee hyvin mutta parempi olisi jos saisi kotona olla vielä.

en jaksanut kahlata koko ketjua läpi, että jos nyt tulee toistoa niin anteeksi. Alle 3 vuotiaat eivät tarvitse mun mielestä mitään "virikehoitoa". Ihan riittävästi on virikkeitä tavallisessa elämässä. Tätä mieltä lienee pääosa lastenpsykiatreista ja lastenneurologeistakin. Mutta jos perheen tilanne muuten vaatii sen, että lapselle on hoitopaikka järjestettävä niin ei hoitoon meneminen ole mitenkään pahasta, hyviä lapsia ja ihmisiä tulee niistäkin jotka pienenä hoitoon menee.
Mutta ei tuon ikäinen TARVITSE mitään virikehoitopaikkaa eikä kyllä mitään harrastuksiakaan...
Ja jos joku nyt ajattelee, että itse kuvittelen olevani jotenkin supermamma kun tällaisia juttelen niin mainittakoon että meidän lapset ovat menneet hoitoon ensimmäistä kertaa 1,5- ja 2,5- , 4- ja 2-vuotiaina.
Älkää laittako pelkän virikeajatuksen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
joo siis on 1v3kk.. emmäkä ihan vielä haluaisi varsinkaan kun en ole töihin vielä lähdössä kun vauva pitäisi syntyä syyskussa.. ja paikkakin varmaan saataisi vasta loppuvuodesta niin poika varmaan ajattelisi että heti se ajettiin pois kotoota kun vauva syntyi :'( :ashamed: millä saan taottua miehen päähän että vielä liian aikaista kun itekki olen sitä mieltä

Varsinkin jos teille on toinen tulossa, lapselle tekee hyvää, että hällä on jotakin omaa: omia kavereita ja menoja. Koittakaa saada se hoitopaikka nyt mahdollisimman pian, niin ehtii tottua ennen vauvan syntymää.

Ei tuon ikäinen vielä tarvitse ikäistään seuraa. Ja vielä vähemmän ymmärtää, miksi hänet viedään hoitoon ja vauva saa jäädä äidin kanssa. Tuntuuhan se lapsesta siltä, että äiti on hylännyt. Minä pitäisin kotona, kyllä sitä lapsiseuraa näkee puistoissa, kerhoissa, yms.

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
miehen kanssa asiasta juteltiin ja molemmilla välähti se että lastenlääkäri on suositellut että poika ei menee hoitoon ennen kun on 3v jollei pakko ole... joten poika on mun kanssa kotona :heart: mieskin sanoi että eiköhän ne kerhot kanssa riitä, kun luki nää mitä olette kirjoitelleet =)

No hyvä, että päätitte asian yhdessä. =) Muistikos miehesi, että sulta olis lähtenyt kotihoidontuki, jos olisit laittanut lapsen hoitoon, kun se sitä ehdotti?

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:

Sinä se jankkaat. Oma lapseni kävi kerhossa talvisaikaan kerran viikkoon 5-vuotiaana, muutoin ollut kotihoidossa. Nyt on eskarivuosi loppumassa ja on tullut pelkkää positiivista palautetta siita kuinka hän on sosiaalinen,avoin, kaikkien kanssa hyvin toimeen tuleva ja mukava lapsi. Se että lapsi on kotihoidossa ei tarkoita sitä että hänestä ei tule sosiaaliseen kanssakäymiseen kykenevää -voi hyvinkin olla niinpäin että kun lapsi saa rauhassa luoda turvalliset suhteet lähimpiin ihmisiin niin hänellä on hyvä itseluottamus ja helpompaa tutustua toisiin ihmisiin. Toisekseen harva pitää lapset neljän seinän sisällä kotihoidossakaan. Sinulla tuntuu olevan kova tarve halveksua kaikkia kasvatusalalle koulutuksen saaneita ja kritisoida tietoa joka heillä on. Ihmetyttää miksi sitten viet lapsesi hoitoon tällaisille ihmisille -ja mikä kummallisempaa: lapsesi vielä jää sinne iloisena ja tyytyväisenä..

Ohhoh! Sähän äkäinen olet:)
Mä arvostelin ihmisiä jotka yleistää en ylipäätään lastenhoitajia tms. alalla olevia. Samantien voisin kysyä että miten sä voit työksesi hoitaa pieniä lapsia jos ne sun mielestä kuuluu kotihoitoon..? Ja jos sun mielestä on jankuttamista se että on asioista eri mieltä niin eipä kai siinä...
Tämä koko ketjuhan loppujen lopuksi taas jälleen kerran syyllistää äitejä jotka vie pienet lapset hoitoon, joten se on se ja sama mitä mä olen asiasta mieltä.
Mä tiedän että mun tyttärelläni on hyvä olla sekä kotona ja hoidossa. Mä tiedän sen ilman että kukaan "ammattilainen" sen mulle kertoo tai että mun tarvitsee lukea se kirjasta. Tällä mä en nyt arvostele sinua enkä ketään muutakaan, toivottavasti sä nyt sen ymmärrät.
Kun en jaksais rautalangasta vääntää...

Yhteistyössä