Mies ilmoitti minulle, raskaana olevalle kihlatulle, 2vk ennen häitä, että haluaa erota...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydänsärkynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos mies joka on tulossa isäksi sanoo ettei ole valmis isäksi, niin miten sitä voi ymmärtää. myöhästä se on siinä vaiheessa perääntyä isyydestä kun se viaton ihmisenalku on jo tuloillaan

Jos raskaana oleva nainen itkee miehelleen ettei ole valmis äidiksi, niin tarkoittaako se aina että nainen olisi hylkäämässä lapsen?

Ehkä miehellekin voi sallia tuossa vähän epävarmuutta, varsinkin jos taustalla on lapsettomuushoidot jotka ovat miehellekin rankat ja tulevan lapsen äiti alkaa näyttää itsestään vähemmän mukavaa puolta jne.

Näin siis olettaen että tuo oli mieheltä vastaava heitto mitä ap on itse riidoissa viljellyt. Vaikka pari nyt eroaisikin niin veikkaisin että vähän rauhoituttuaan mies herää myös tajuamaan että haluaa olla isä lapselleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit__ ja Data
Jos raskaana oleva nainen itkee miehelleen ettei ole valmis äidiksi, niin tarkoittaako se aina että nainen olisi hylkäämässä lapsen?

Ehkä miehellekin voi sallia tuossa vähän epävarmuutta, varsinkin jos taustalla on lapsettomuushoidot jotka ovat miehellekin rankat ja tulevan lapsen äiti alkaa näyttää itsestään vähemmän mukavaa puolta jne.

Näin siis olettaen että tuo oli mieheltä vastaava heitto mitä ap on itse riidoissa viljellyt. Vaikka pari nyt eroaisikin niin veikkaisin että vähän rauhoituttuaan mies herää myös tajuamaan että haluaa olla isä lapselleen.

no mä ymmärsin ehkä tän alotuksen sitten väärin. mä ymmärsin tän niin että mies on jättämässä vaimonsa ja sanoo samaan syssyyn ettei ole valmis isäksikään eli ei aio isä lapselleen olla. mut ehkä mä naisellisesti hormonihuuruissa tulkitsin väärin :D
 
se on vähän kuin muotia nykyään, että miehet jättävät vaimonsa raskausaikana. MInut on jätettu vko 24 eli puolessa välissä raskautta suunnilleen, miehellä oli toinen nainen. Tunnen muitakin ihmisiä, jotka on jätetty raskaana ollessa tai pienen vauvan kanssa yksin, miehet on tosi itsekkäitä ja laiskoja, monet. Ei onneksi kaikki. Selviät kyllä, ja vauva auttaa jaksamaan.
 
no mä ymmärsin ehkä tän alotuksen sitten väärin. mä ymmärsin tän niin että mies on jättämässä vaimonsa ja sanoo samaan syssyyn ettei ole valmis isäksikään eli ei aio isä lapselleen olla. mut ehkä mä naisellisesti hormonihuuruissa tulkitsin väärin :D

Noilla eroamisen hetkillä on varmaan aika yleistä sanoa asioita mitä ei viimekädessä tarkoitakaan.

Voi toki olla että ap:n mies oikeasti on päättänyt hylätä lapsensa, mutta ihan tuon yhden kommentin perusteella en vielä siihen oikein usko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28025834:
Se että on ärtynyt on eri asia kuin olla ilkeä saati ettei osaa enää hillitä mitä suustansa laukoo toistamiseen. Vaikka onhan tuo hyvä että naiset saa kaiken typeryyden iskeä pms:n tai raskauden aiheuttamaksi.

Paraskin sanoja. :D Miten sä pystyt määrittelemään tason millä ja miten hormonit eri ihmisiin vaikuttaa? Sä olet joku miesten puolestapuhuja ja katoamistemppujen kannattaja? Joku mies osaa käsitellä asian, toiset pötkivät pakoon naista, lasta ja häitään. Ja sehän ei tietenkään ole väärin? Ei, kun on miehen luonnosta (hormooneista) kyse.
 
[QUOTE="vieras";28024159]Kun lapsettomuushoitoja takana, niin ap varmasti kärsinyt kovasti. Hormoonit ym. vaikuttaa mielentilaan ja nyt kun raskaus onnistui, on sekin varmasti järkytys, vaikkakin positiivinen. Kyllä mies on tampio, jos ei tätä ymmärrä.

Totta kai riitely ja haukkuminen satuttaa, mutta ei se yksin suhdetta tuhoa, jos toisella yhtään kykyä asettua toisen asemaan. En jaksa uskoa kuitenkaan , että ap yksin raivonnut. Kyllä se vain niin on, että riitaan tarvitaan kaksi.


Minusta vaan enemmän vaikuttaa, että mies jänistää ja sai tästä hyvän syyn lähteä. Mnelle lapsettomuus on kriisin paikka, jota ei lapsikaan sitten pelasta. Mies on ehkä ehtinyt ajatella jo kauemmin, ettei tahdo lasta, muttei ääneen uskaltanut sanoa, Ja nyt kun ap raskautui, niin voi aatella, että nyt sai akka mitä halusi ja hän lähtee.
Tämä toki minun teoriani, mutta voi olla se oikeakin.[/QUOTE]

Juu, minunkin mielestä mies on nyt jänistänyt. Ja siitä voi vaan sanoa että hitto mikä pelkuri! Ehkä tulee vielä häntä koipien välissä takaisin... Mutta ap:lle sanoisin, että parempi että mies jänisti nyt, kuin sitten kun vauva on syntynyt! Se olisi vielä pahempaa että jättäisi sitten yksin pienen vauvan kanssa. Nyt sinulle on aikaa totutella tähän ajatukseen, ja tulet olemaan onnesi kukkuloilla kun vauva syntyy, ei kannata antaa miehen pilata sinulta tätä onnea! Jotenkin kyllä vaikuttaa epäkypsältä mieheltä, anna sen mennä, ja keskity nyt siihen olennaiseen; eli vauvaan!!! Tulet olemaan onnellisempi vauvan kanssa kahdestaan, kuin että kuvioissa olisi kypsymätön ja välinpitämätön mies!
 
[QUOTE="vieras";28027733]Paraskin sanoja. :D Miten sä pystyt määrittelemään tason millä ja miten hormonit eri ihmisiin vaikuttaa? Sä olet joku miesten puolestapuhuja ja katoamistemppujen kannattaja? Joku mies osaa käsitellä asian, toiset pötkivät pakoon naista, lasta ja häitään. Ja sehän ei tietenkään ole väärin? Ei, kun on miehen luonnosta (hormooneista) kyse.[/QUOTE]

Hormonit ohjaa meidän toimintaa, kyllä. Mutta en usko siihen että se saa ihmisen räyhäämään ja ilkeilemään rakkaimmalleen niin että toinen ottaa hatkat. Jos suoraan sanottuna vituttaa niin mennään purkamaan pahin vaikka juoksulenkille, mietitään asiaa ja sitten puhutaan kumppanin kanssa. Ei puolison ole tarkoitus olla mikään riu'un takana oleva kuoppa minne voit kipata kaiken paskan ilman suodatusta.

Meillä on myös aivot, kyky ajatella, eritellä tuntemuksiaan ja jopa toisinaan mahdollista hillitä itseään. Olet kai kuullut esim. hengitystekniikoista millä voi rauhoittaa itseään? Varmaan joidenkin pitäisi käydä asiaan perehtyneen psykologin juttusilla jos ei itsehillintä ole hanskassa sen vertaa.

Ja eihän tuo ap:n ukko ole katoamistemppua tehnyt. On kertonut suoraan mitä meinaa.
 

Yhteistyössä