mies ja pelaaminen, kertokaa mielipiteenne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla meni nalkutuksen puolelle, kun katkeroiduin. Yksin joutu hoitaan ihan kaiken kotona ja ukko ryyppäs vkonloputkin kavereittensa kanssa. Viikolla töiden jälkeen asu omassa huoneessa kuulokkeet päässä pelaamassa yömyöhään. Kunnon teini.

Jahas, eli ei tuntikausia illassa. Kai sitä nyt saa kukanenkin harrastaa tunnin per pää sitä mitä haluaa? Sopikaa vaikka että sellaiset harrastukset, jotka vie koko keskittymisen hoidetaan kun lapset on nukkumassa?

Huh huh saattas tulla sanomista äidin tekemisistä :D

Musta ois kiva jos hän pelais vaikka kerran viikossa muutaman tunnin putkeen ja sillon mie olisin ihan muualla lasten kanssa. Sillon se ei minua ahistas koska en tartteis katella sitä jatkuvasti. Isi ois läsnä ilman kuulokkeita.

Mä en yhtään hyväksy sitä että peliaika on lapsilta pois, en ollenkaan. Mies on TÄYSIN omassa maailmassa kun pelaa ja sit toki se maailma siellä pelissä.

Ei oo tullut mieheltä mukinoita tän suhteen, joskus saattaa käväistä pelissä kahvikuppikädessä aamulla mutta ei ala varsinaisesti pelaamaan ja olen onnellinen että pitää sanansa. Muuten saa kyllä hakea koneensa palasina parvekkeen alapuolelta XD

Olisiko se teidän mielestänne ok, jos perheen äiti pelaisi samalla tavalla ja samat määrät? Ihan noin niinkuin tasa-arvon vuoksi ;) Vai olisiko sellainen jo huono äiti? Onko ap:n mies huono isä? ;)

No ainakin täällä on varmasti monta vieras-nimimerkkiä, jonka mielestä äiti ei nyt oikeastaan ole edes ihminen vaan äidin olemassaolon ainoa oikeutus on kodinkoneena toimiminen ;) . Eli turha edes kysyä noin, aloittaja on kuitenkin väärässä :D.

Joo kyllä tässä täytyy nyt jotain sopia. Ainakin ettei pelaa lasten ollessa hereillä koska ei ne oo lasten pelejä. Ja siis tää mies ei oo mikään juoppo retku idiootti että kyllä se perhettään rakastaa ja huolta pitää, se täytyy sanoa. Harmittaa että tästä asiasta vaan on tullu tosi iso juttu meidän perheessä eli miehelle mun mielestä liian tärkeä asia ja mulle liian ahdistava :( Ja kun joku vielä kysyi että ymmärränkö että mies on kotoa pois jos lähtee vaikka sählyyn niin kyllä mä ymmärrän. Olen kyllä tottunut siihen ettei mies ole läheskään aina kotona, hoidan lapset, eläimet, kodin jne. Eikä mua haittaa. Oon onnellinen että miehellä on töitä ja hän jaksaa sitä tehä. Olen monet monet kerrat ehdottanu että menis lenkille, tai salille tai alottas uuden harrastuksen, mutta ei.

[QUOTE="eräs äiti";25621133]Joo kyllä tässä täytyy nyt jotain sopia. Ainakin ettei pelaa lasten ollessa hereillä koska ei ne oo lasten pelejä. Ja siis tää mies ei oo mikään juoppo retku idiootti että kyllä se perhettään rakastaa ja huolta pitää, se täytyy sanoa. Harmittaa että tästä asiasta vaan on tullu tosi iso juttu meidän perheessä eli miehelle mun mielestä liian tärkeä asia ja mulle liian ahdistava :( Ja kun joku vielä kysyi että ymmärränkö että mies on kotoa pois jos lähtee vaikka sählyyn niin kyllä mä ymmärrän. Olen kyllä tottunut siihen ettei mies ole läheskään aina kotona, hoidan lapset, eläimet, kodin jne. Eikä mua haittaa. Oon onnellinen että miehellä on töitä ja hän jaksaa sitä tehä. Olen monet monet kerrat ehdottanu että menis lenkille, tai salille tai alottas uuden harrastuksen, mutta ei.[/QUOTE]

Kuules nyt. Jos koti on sun työpaikka eikä miehellä ole osaansa kotitöistä, niin sillä ei ole mitään järkevää tekemistä kotona. Kukaan ei kestä semmoista turhuudentunnetta vaeltamatta johonkin mikämikämaahan. Saatat olla nyt sitä mieltä, että toimit rakkaudesta kun sua ei haittaa, mutta jossain vaiheessa sua alkaa ketuttaa jopa miehen naama. Mutta sitten olet vähitellen itse kaivanut itsesi siihen kuoppaan, josta sitten alatkin hinkua ylöspääsyä.

Kun sulla on vielä noin suuri epäilys oman asiasi oikeutuksesta, niin sä kierrät kuin kissa kuumaa puuroa sitä miehen peliongelmaa vuosia ja vuosia, kunnes olet lopulta niin vihainen että masennut tai potkaiset miehen ulos. Ja sitten mies on ansaitustikin järkyttynyt, koska sullehan on aina sopinut tämä järjestely. Kuitenkin noista peliriippuvuuksista on varmasti kirjoitettu valtavasti asiaakin, jos oikeasti haluat tilannettanne parantaa. Ettei tarvitse täällä kyseskellä marttyyriarmeijalta, joiden mielestä olet taatusti väärässä jos haluat yhtään mitään.

Totta kai sua vähän aikaa ilahduttaisi vaikka mies seisoisi ilkosillaan pakkasessa, kunhan se ei pelaisi. Turha sinänsä kysellä, että onko se pelaaminen vai ajankulu mikä sua ärsyttää. Ja mitä siinä viisastelemaan: molempien pitäisi olla ongelma. Kaikki se aika jonka mies pakenee, muokkaa hänen päänuppiaan addiktion suuntaan. Se on aina pois perheeltä ja puolisolta ja miehen reaalielämästä, vaikka pelaaminen tapahtuisi muiden nukkumaanmentyä.

Joku raja suvaitsevuudellakin. Ei pidä suvaita sellaista, jos puoliso tekee itselleen pahaa, koska se on aina myös perheen vahingoittamista. Yleiset liberalistiset ajatukset eivät tässä kohtaa päde.

Minäpäs nostelen yhden aloittamani ketjun jos kiinnostaa lukea himopelaajasta.
Ja muidenkin kirjoitamia mielenkiintoisia juttuja siinä on.
Niinpä vaan siitäkin selvittiin vaikka avioero meinasi tulla.

Olin samassa tilanteessa viime talvena. Olipa kiva kun oli vastasyntynytsekä esikoinen ja olisi heti tarvinut toisen käsiparin: mies ei voinut lopettaa kesken, joukkueen sijoitus olisi kärsinyt yms.

Ärsytti sekin kun mies ei kuullut mitään mitä sanoi. Meinasi että onhan se parempi että on kotona, kuin kaverin luona pelaamassa. Lopulta sanoin että sama ja parempi kun olisi oikeasti ollut siellä kaverinsa luona, kun ei täällä kerran näe eikä kuule mitään.

lopulta sovittiin että voi pelata kun lapse työunilla/päikkäreillä. Silloin kumpikaan ei joudu yksin hoitamaan lapsia.

[QUOTE="vieras";25621439]tietokone tai konsolipelit eivät kuulu aikuisen miehen tai naisen elämään. meillä mies luojan kiitos on kasvanut aikuiseksi eikä pelaa noita.[/QUOTE]

No ei se nyt ihan näinkään...

Eiiiiiiii! Mä olin jo unohtanut noi hemmetin tankit!! Ne oli loppuvuoden villitys... Nyt on Star Wars... Miehet...

Meillä on nyt ykköspelinä Portal 2 :D

Ap:n kysymykseen. Minä olen sellainen myös, että minua ei saa mielellään keskeyttää kun jotain teen. Olen päivät kotona lasten kanssa joten en saa tehtyä mitään ilman jonkinasteista keskeytystä, joten mies on lasten kanssa ja antaa minun tehdä mitä teen. Jos teen remonttia, ei haittaa vaikka menisi koko ilta, näin siis mies on itse sanonut.

Mies pelaa iltaisin kun lapset nukkuu, tai viikonloppuna vaikka päivällä. Ei paljoa eikä häiritsevästi. Jos se olisi jokailtaista ja veisi kaiken ajan, suututtaisi minuakin.

Minulla oli samantapainen ongelma. Tosin mieheni juoksi kavereidensa kanssa kaikki illat jossain menoillaan.
Selvisi sitten miksi vietti aikaa muiden harrastus parissa niin paljon... Eipä häntä kiinnostanut enää minun kanssani aikaa viettää. Avioerohan siitä sitten lopulta tuli. En jaksanut olla aina yksin.

Vaimon tajuaa = hieno harrastus.
Vaimo ei tajua = täysin järjetöntä ja ajan tuhlausta.

Vaimon ystävät ja harrastukset = hieno juttu, koko perheen asia.
Miehen ystävät ja harrastukset = pitää karsia vaivihkaa ja ohjata mies oikeiden asioiden äärelle.

Yhteistyössä