Mies käynyt maksullisella - miten suhtautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä_nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä_nainen

Vieras
Olen seurustellut mieheni kanssa noin 1,5 vuotta. Viikoloppuna selvisi, että hän on käyttänyt pari kertaa maksullisen naisen palveluita ennen suhteemme alkua. Tämä paljastus tuli minulle täytenä yllätyksenä, enkä osaa suhtautua siihen. Tuntuu, että paljastus veti minulta jotenkin pohjan pois suhteelta. Tuntuu etten tuntisi kumppaniani ollenkaan, vaikka hän väittää ettei muita salaisuuksia ole. En käsitä miten komea fiksu mies tekee tuollasista.?? Toisaalta arvostan suuresti miehen rehellisyyttä.

Miten teillä muilla? Hyväksytekö tällaisen? Mien suhtaudutte asiaan?

Uskon todella, että olet hämmentynyt, mutta eikö jokainen...jopa sinä... tee elämässään valintoja, joita ainakin muut pitävät väärinä?

Miksi ihmeessä tuollainen paljastus vei pohjan pois suhteelta? Ne asiathan tapahtuivat, ennenkuin suhteenne alkoi!

Anteeksi, älä loukkaannu, en tarkoita loukata, mutta.. Eikö itselläsi ole "luurankoja kaapissa"? Omasta mielestäsi ei ehkä yhtä pahoja? Miten määritellään mikä on huono ja vielä huonompi valinta? Sinunkin tekemät töppäykset ovat niin pahoja, kuin mistä näkökulmasta asiaa tutkitaan.

Kun miesystäväsi on kertonut tuollaisen asian, luuletko hänen salailevan? Jos kuuntelet tarpeeksi suvaitsevaisesti, rauhallisesti, ymmärtäväisesti, hän kyllä kertoo, jos jotakin kerrottavaa olisi / olisi ollut! Jos nyt saat sätkyn, menetät pelin! Miehesi ei uskalla, ihan oikeasti ei uskalla kertoa enää ikinä mitään!

Sinun täytyy ymmärtää, että tuo on menneisyyttä! Sinä olet nyt ja tulevaisuutta. Voit itsekin vaikuttaa siihen millainen tulevaisuus on ja onko sitä. Oletko valmis heittämään kaiken hukkaan menneisyyden vuoksi?

Hyväksy hyvä ihminen! MENNYT ON MENNYTTÄ, NYT ON NYT JA TULEVA!

kaikki mun tuntemani pojankoltiaiset on joskus käyneet herjalla testaamassa enkä mä pidä sitä mitenkään outona. Ja ystväpiirini miehet ovat sen tason hurmureita että ilmaiseksikin saisivat vaikka kuinka paljon,eli siitei oo kyse.

Monasti nää hommat on sisällytetty johonkin ulkomaanreissuun ja pojat ovat oikein porukalla käyneet,kukaan ei toistaseks myönnä tykänneensä.

Jos olis miesprostituoituja enemmässäkin määrin niin saattaisinpa minäkin tyttöporukalla lähtee testaamaan,vaikka baarista melkein kenet mukaani saisinkin...

Sitä on tullut joskus tehtyä yhtä sun toista, mutta ei sinulle pitäisi kuulua ollenkaan, mitä toinen on tehnyt ennen sinua. Ainoastaan se, mitä yhdessä ollessanne tapahtuu, on ratkaisevaa.

Onko siinä lopunperin suuremmin eroa, että ostaako mies rahalla ko. palveluja vai meneekö viikonloppuna baariin, tarjoaa mukavan näköiselle naiselle juomat ja saa ko. palvelut sitä vastaan? Teoriassa ymmärrän, mutta käytännössä...? En nyt tarkoita, että jokaisen juomatarjouksen takaa löytyisi ajatus vastapalveluksista, mutta jos baarista kerran mennään hakemaan yhden yön seuraa, niin eikö siinä yhteydessä tarjoaminen ole vähän kuin etukäteismaksu. Vaikka pahahan tässä kokemuksetta on asioita olettaa, mietityttää vain.

Toisaalta maksullisella molemmat tietää, mitä saa. Jos taas vastakkain ovat yhden yön kannalla oleva tai pelkkää seksisuhdetta haluava ja kunnon suhdetta etsivä, voi tilanteesta muodostua ikävä ainakin sille toiselle osapuolelle.

Omalta mieheltäni en hyväksyisi suhteemme aikana sen enempää vieraissa juoksemista kuin maksullisella käymistäkään, mutta hänen juoksunsa ennen minua eivät minulle kuulu, enkä niistä aio kysellä.

En voisi olla ihmisen kanssa, joka on ostanut jonkun käyttöönsä tarpeidensa tyydyttämiseksi. En yhtään ihmettele, että tunnet, että suhteelta meni pohja. Tuollainen kertoo paljon ihmisestä. Hyi v...u.

Mitäköhän mies tykkäisi siitä, että nainen kertoisi myyneensä itseään ennen parisuhdetta. Ei sen takia, että olisi niin kova rahapula, vaan ihan vaan että saa kiksejä siitä. Hmmm... tuskin monikaan mies sivuuttaisi asian, että mitä siitä sitten, sehän tapahtui ennen meidän suhdetta! Luulenpa, että käsitys naisesta miehen silmissä muuttuisi aika tavalla. Mielestäni huorissa kävijä ja huora on ihan samalla tasolla, paitsi tietenkin ihmiskaupan uhrit.. Ei se huora huorissakävijää parempi ole!

Alkuperäinen kirjoittaja Ostaa ja ostaa:
Onko siinä lopunperin suuremmin eroa, että ostaako mies rahalla ko. palveluja vai meneekö viikonloppuna baariin, tarjoaa mukavan näköiselle naiselle juomat ja saa ko. palvelut sitä vastaan?

Kyllä siinä on eroa. Ei kukaan mies saa juomia vastaan palveluita keneltäkään naiselta. Kyllä se silloin on niin, että se nainen haluaa harrastaa seksiä sen miehen kanssa. Minusta tuo on todella törkeää ja loukkaavaa puhetta naisia kohtaan, toivottavasti et vielä itse ole nainen... Ällöttävää.

Kun ostaa seksiä maksulliselta naiselta, vuokraa naisen kehon omaan käyttöönsä. Minusta kenelläkään ei ole oikeutta sellaiseen. Se on täysin eri asia kuin harrastaa yhdenyönjuttuja molempien vapaasta tahdosta, siksi että molemmat haluavat seksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mouru:
Mitäköhän mies tykkäisi siitä, että nainen kertoisi myyneensä itseään ennen parisuhdetta. Ei sen takia, että olisi niin kova rahapula, vaan ihan vaan että saa kiksejä siitä. Hmmm... tuskin monikaan mies sivuuttaisi asian, että mitä siitä sitten, sehän tapahtui ennen meidän suhdetta! Luulenpa, että käsitys naisesta miehen silmissä muuttuisi aika tavalla. Mielestäni huorissa kävijä ja huora on ihan samalla tasolla, paitsi tietenkin ihmiskaupan uhrit.. Ei se huora huorissakävijää parempi ole!

Olen täysin samaa mieltä!

Ja tässä asiassa jos missä saa olla mitä mieltä haluaa, ja suvaita ja sallia mitä haluaa. Pakko ei ole hyväksyä huoraamista - se on yksi ihmisen perusperiaate muiden joukossa. Mutta jos siihen suhtautuu myönteisesti, niin ok. Sitten on olemassa näkemysero.

Alkuperäinen kirjoittaja HennaB:
Onko siinä lopunperin suuremmin eroa, että ostaako mies rahalla ko. palveluja vai meneekö viikonloppuna baariin, tarjoaa mukavan näköiselle naiselle juomat ja saa ko. palvelut sitä vastaan?

Kyllä siinä on eroa. Ei kukaan mies saa juomia vastaan palveluita keneltäkään naiselta. Kyllä se silloin on niin, että se nainen haluaa harrastaa seksiä sen miehen kanssa. Minusta tuo on todella törkeää ja loukkaavaa puhetta naisia kohtaan, toivottavasti et vielä itse ole nainen... Ällöttävää.

Kun ostaa seksiä maksulliselta naiselta, vuokraa naisen kehon omaan käyttöönsä. Minusta kenelläkään ei ole oikeutta sellaiseen. Se on täysin eri asia kuin harrastaa yhdenyönjuttuja molempien vapaasta tahdosta, siksi että molemmat haluavat seksiä.

oikeutta ei, mutta eiköhän suurimaksi osaksi nuo naiset sitä vapaa ehtoisesti tee, ainakin täällä Suomessa. Kun noita "ilotyttöjä" on haastateltu, hehän vaan naureskelevat kuinka helppoa rahaa.
Kysynnän ja tarjonnan laki.

Ja Ap:lle miksi kaivelet vanhoja, mennyt on mennyttä. Sinähän olet kuvioissa nyt ja toivottavasti myös tulevaisuudessa!

Tässä asiassa taas mielikuvat jylläävät.

Mielikuva on se, että seksinostaja on "dirty old man", joka ei muuten seksiä saa. Ja mielikuva myyjästä on se, että prostituoitu on hädänalainen riistetty nuori, melkein lapsi.

Tämähän ei Suomessa pidä paikkaansa. Seksipalveluita ostavat ja myyvät ihan tavalliset suomalaiset miehet ja naiset. Jopa kuva siitä, että prostituoidut Suomessa ovat "muualta tulleita" ei suurelta osin pidä paikkaansa.

Seksiä ostavat mm. miehet, jotka eivät viitsi vongata "ilmaista" irtoseksiä kapakoista. Jollain lailla on minusta kunnioittavampaa suoraan maksaa naiselle ammattimaisesta palvelusta kuin harhaanjohtavasti antaa ymmärtää kyseessä olevan jonkin romanttisen ihastuksen (kun kyseessä on vain seksi).

Prostituoitu ei muuten itse koe "vuokraavansa kehoaan" vaan myyvänsä palvelua. Tästä heidän etujärjestönsä Salli ry on ollut hyvin tarkka.

Ole ap onnellinen, että miehelläsi ei ole "roikkuvia exiä", yhdenillanpanoja, jotka kummittelisivat suhteenne varjoina tekstareineen ja treffipyyntöineen. Maksulliset naiset eivät soittele perään. Kuten erään tämän palstan aikaisemman keskustelun "PizzaJormat".

Alkuperäinen kirjoittaja HennaB:
..Kun ostaa seksiä maksulliselta naiselta, vuokraa naisen kehon omaan käyttöönsä. Minusta kenelläkään ei ole oikeutta sellaiseen...

Hui! Enpä enää uskalla käydä hierojallakaan. Tämähän onneton riistetty polo vuokraa kehostansa taitavat kätensä tuottamaan minulle rentoutusta ja hyvää oloa! Kiitti kun varoitit.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä_nainen:
Olen seurustellut mieheni kanssa noin 1,5 vuotta. Viikoloppuna selvisi, että hän on käyttänyt pari kertaa maksullisen naisen palveluita ennen suhteemme alkua. Tämä paljastus tuli minulle täytenä yllätyksenä, enkä osaa suhtautua siihen. Tuntuu, että paljastus veti minulta jotenkin pohjan pois suhteelta. Tuntuu etten tuntisi kumppaniani ollenkaan, vaikka hän väittää ettei muita salaisuuksia ole. En käsitä miten komea fiksu mies tekee tuollasista.?? Toisaalta arvostan suuresti miehen rehellisyyttä.

mikset anna kotona? ja itse käyt varmaan etelän reissuilla itsekin jakamassa tavaraasi paikallisille kamelikuskeille ja tiskijukille

Alkuperäinen kirjoittaja r32121:

mikset anna kotona? ja itse käyt varmaan etelän reissuilla itsekin jakamassa tavaraasi paikallisille kamelikuskeille ja tiskijukille

ennen suhteemme alkua!

Huoran ammatti on kuulemma maailman vanhin ammatti. Sanotaan, että ihmisellä on oikeus päättää mitä ruumillaan tekee. Huora voi valita ammatin pakottamatta tai pakotettuna. Huora voi olla hyötyjä tai hyväksikäytetty. Jos pakotettu ja hyväksikäytetty, niin tietenkin siihen pitää puuttua, jos taas hyötyjä niin ok. Asiakas ei ole hyväksikäyttäjä, vaan maksaa pyydetyn hinnan, jolla huora itsensä elättää. Hyväksikäyttäjiä ovat sutenöörit ja muut sellaiset.

Osa naisista ja miehistä tekee vapaaehtoisesti valinnan elättääkseen itsensä huorana mieluummin kuin on työttömänä tai "normaalissa" ansiotyössä.

Itse ottaisin vaimokseni mieluummin naisen jolla on ollut sata maksavaa asiakasta kuin naisen jolla on ollut sata yhden yön panoa.

Minäkin kuulin samanlaisen uutisen suurinpiirtein samassa vaiheessa seurustelua. Juteltiin asiasta (syyt, seuraukset jne) ja kerroin mielipiteeni. Pointti on se, että ne tapahtumat sattuivat ENNEN KUIN aloitte edes seurustella joten ei sinulla ole perusteita tuomita häntä. Jos mies olisi käynyt maksullisissa kun jo seurustelitte niin asia olisi tyystin toinen eikä sitä pitäisikään hyväksyä. Eikö ole hienoa että miehesi on rehellinen???? Sori mutta taidat olla eri sukupolvea.... ;)

Oletko kysynyt mieheltäsi, mitkä olivat ne syyt, miksi hän halusi naista? Luulenpa, että jos hän on ollut sinkkuna, niin hän on kaivannut naisen lämmintä ihoa, hyväksyntää, hellyyttä ja sen lisäksi seksuaalisten tarpeitten tyydyttämistä. Ihan samoista syistä haetaan yhden yön juttuja sinkkuna. Mietin tässä juuri sitä, että olen minäkin sinkkuna esimerkiksi käynyt normaalia enemmän hierojalla, kasvohoidossa ja muissa vastaavissa hoidoissa juuri siksi, että saan koskettelua ja hyvää rentouttavaa oloa. Jossakin määrin tunnistan itsessäni sen, että sinkkuna haen noista asioista samaa, mitä saan parisuhteessa ollessani. Nyt siis sinkkuna vain maksan siitä, että joku esim. hieromalla koskettelee kehoani (ei seksuaalisesti, mutta rentouttavaa se silti on).

Nuorempana olisin ollut ehdottomasti miehen prostituutiovierailuja vastaan. Nyt, kun ikää ja elämänkokemusta on enemmän, en enää usko, että se olisi syy lopettaa suhde.

On vaikea tietää miehestäsi, pitääkö hän naista objektina, joka on olemassa vain miehen tarpeita varten. Olen lukenut lehdistä, että moni ilotyttö sanoo työnsä olevan nimenomaan ihmissuhdetyötä, jossa enimmäkseen hoidetaan asioita keskustelemalla ja tarjoamalla läheisyyttä ja tukea sen sijaan, että homma olisi 100 % panemista.

Minäkin olen ihmiskauppaa vastaan ja vastustan ehdottomasti sitä, että naisia pakotetaan prostituutioon. Vastustan myös alaikäisten kaikenlaista myymistä, vaikka alaikäinen sitä itse tahtoisi. Huono puoli on siinä, että prostituutioon yhdistyy helposti paritus, huumeet, väkivalta, sukupuolitaudit ja pimeä toiminta, jolloin prostituoitu jää helposti poliisin suojan, seksitautien testauksen, psykologisen tuen yms. ulkopuolelle.

Onko siinä lopunperin suuremmin eroa, että ostaako mies rahalla ko. palveluja vai meneekö viikonloppuna baariin, tarjoaa mukavan näköiselle naiselle juomat ja saa ko. palvelut sitä vastaan? Teoriassa ymmärrän, mutta käytännössä...? En nyt tarkoita, että jokaisen juomatarjouksen takaa löytyisi ajatus vastapalveluksista, mutta jos baarista kerran mennään hakemaan yhden yön seuraa, niin eikö siinä yhteydessä tarjoaminen ole vähän kuin etukäteismaksu. Vaikka pahahan tässä kokemuksetta on asioita olettaa, mietityttää vain.

Minä olen ylläkirjoittavan kanssa ihan samaa mieltä. Siksipä välirikko tulisi ihan yllämainitustakin käytöksestä, vaikka se olisi tapahtunut ennen meitä.

Miehen "puhdas" peti on yksi kulmakivi tässä suhteessamme. Ei ne sänkyyn kaadetut baariheilat olisi sen pulmusempia kuin virallisemmat prostituoidut tai mies sen tahdikkaampi.

Niin moraalinvartija en ole, että osaisin ajatella tuollaista käytöstä riistona. Suomessa käsittääkseni suuri osa maksullisista naisista tekee sitä vapaaehtoisesti. Minun mielestäni koko toiminnan voisi nostaa näkyväksi, jotta oikeudet varmasti toteutuisivat. Eihän se tosiaan ole sen kummempaa kuin yhdenyön baaritiskimetsästys: yhtä kauppatavaraa se seksi nykypäivänä on kaikkialla, kortteleista riippumatta.

Siispä ap, tutkiskele millä mallilla oma käyttäytymisesi on ollut ja mikä on yleinen kantasi vakavan ihmissuhteen ulkopuolella käytyyn hupiseksiin. Ei sen enempää kysymysmerkkejä jää.

Alkuperäinen kirjoittaja moralisti:
Itse ottaisin vaimokseni mieluummin naisen jolla on ollut sata maksavaa asiakasta kuin naisen jolla on ollut sata yhden yön panoa.

Miksi? Mitä eroa asialla on? Sata kertaa seksiä on sata kertaa seksiä.

Vai onko takana ajatus, että rahasta hässiessä vaimoehdokkaallasi on ollut "vain" raha mielessä (=osaa hoita talouttaan), mutta yhden yön jutuissa naisesi on ollut itse se aktiivinen ja haluava osapuoli. Ja se jos mikä on pelottavaa.

Mikä on tarkka määritelmä "maksullisesta naisesta"? Onko hän:
- paritettu ja pakotettu ihmiskaupan uhri jostain entisestä IVY-maasta ?
- thai-hieroja, joka extratippiä vastaan ottaa poskeen, käteen tai pipariin hieronnan lomassa?
- suomalainen itsenäinen seksiyrittäjä, joka maksaa tuloistaan verot ja eläkemaksut rehellisesti ja kuuluu SALLI:in ?
- lähiöbaarin Ritu, joka lähtee kenen tahansa mukaan "jatkoille" parin tarjotun keskioluttuopin jälkeen?
- karaokebaarin YH-äiskä, jolle kelpaa korvaukseksi seksistä baarissa tarjotut drinkit, makkaraperunat snagarilla, taksikyyti kotiin ja puhelinnumero +lupaus yhteyden pitämisestä jatkossakin?
- lahjaksi saadusta minkkiturkista ja/tai timanttisormuksesta romantisoituva ja seksiin "kiihottuva" pihtarivaimo?

Alkuperäinen kirjoittaja ninnunen80:
kaikki mun tuntemani pojankoltiaiset on joskus käyneet herjalla testaamassa enkä mä pidä sitä mitenkään outona. Ja ystväpiirini miehet ovat sen tason hurmureita että ilmaiseksikin saisivat vaikka kuinka paljon,eli siitei oo kyse.

Monasti nää hommat on sisällytetty johonkin ulkomaanreissuun ja pojat ovat oikein porukalla käyneet,kukaan ei toistaseks myönnä tykänneensä.

Jos olis miesprostituoituja enemmässäkin määrin niin saattaisinpa minäkin tyttöporukalla lähtee testaamaan,vaikka baarista melkein kenet mukaani saisinkin...

No huhheijaa. Eikö jätkät pelkää saavansa tauteja?

Yhteistyössä