M
masentuneen puoliso
Vieras
Minun mies on masentunut, ollut jo vuosia. Tekstisi oli kuin minun kirjoittama. En ymmärrä miten olemmme vielä yhdessä. Olen pitkään ollut yksin vastuussa arjen pyörittämisestä. Miehellä ei ole ollut iloa elämästä, perheestä, lapsista...huono muisti tekee sen että minä muistutan, muistan, hoidan asiat. Meillä ei ole tukiverkkoja, olemme omin neuvoin kaukana sukulaisista. Suomeksi sanottuna siis minä veden rekeä perässä. Varsinkin kaikki lapsiin liittyvä huolehtiminen, läsnäolo ja muistaminen on minun harteilla ja miehen lapsi käy vielä vuoroviikoin. Se tuo hankaluuksia koska mies ei ole tasapainoinen vanhempi,ei jaksa kasvattaa, olla läsnä, siispä mulle tulee lisä vastuuta yhteisten lasten lisäksi. Mielestäni lapsen äidin pitäisi olla vastuussa kun mies ei pysty, mutta mies sanoo ettei lapsesta ole vaivaa täällä ollessaan. Niin, ei vaivaa,mutta vastuuta.
Olen kokenut voimattomuutta, epätoivoa, olen masentunut ja syönyt itsekin masennuslääkkeitä kun uuvuin. Välillä miehellä parin viikon parempia jaksoja, lääkkeitä on vaihtanut useasti kun ei löydy sopivaa. Miehellä on sosiaalisten tilanteiden pelko, sukulaisten näkeminen aiheuttaa kolmen päivän toipumisen kun ahdistaa kovasti. Arki ei ole normaalia nähnytkään vuosiin. Nyt miehellä uusi lääke kokeilussa, viime viikolla oli osasto kamaa agressiivisuus kohtausten kanssa ja tällä viikolla ollut energinen ja eri jaksava, kuitenkin ahdistaa ja unet on mennyt. Tämä on vuoristorataa. Tämä on rankkaa. PIDÄ ITSESTÄSI HUOLTA! Minä en muistanut ja olen maksanut kovan hinnan.
Olen kokenut voimattomuutta, epätoivoa, olen masentunut ja syönyt itsekin masennuslääkkeitä kun uuvuin. Välillä miehellä parin viikon parempia jaksoja, lääkkeitä on vaihtanut useasti kun ei löydy sopivaa. Miehellä on sosiaalisten tilanteiden pelko, sukulaisten näkeminen aiheuttaa kolmen päivän toipumisen kun ahdistaa kovasti. Arki ei ole normaalia nähnytkään vuosiin. Nyt miehellä uusi lääke kokeilussa, viime viikolla oli osasto kamaa agressiivisuus kohtausten kanssa ja tällä viikolla ollut energinen ja eri jaksava, kuitenkin ahdistaa ja unet on mennyt. Tämä on vuoristorataa. Tämä on rankkaa. PIDÄ ITSESTÄSI HUOLTA! Minä en muistanut ja olen maksanut kovan hinnan.