Mies läppäisi minua kasvoihin, olen ihan viimeislläni raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suruinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suruinen

Vieras
Koko homma siis alkoi siitä kun sain (jälleen kerran) huudella miestä tietokoneelta syömään. Olin ilmoittanut hänelle jo tuntia aikaisemmin, että kolmelta on sitten ruoka.
Muutaman minuutin yli kolmen huusin syömään. Vastaus oli "kohta".
Siitä seuravat viisi minuuttia, niin huusin uudelleen yläkertaan, että ruoka jäähtyy.
Mies siitä kimpaantui, että olenko minä hänen äitinsä, että nyt suu tukkoon.
Huusin takaisin, että en ole, mutta ilmoitin jo tunti sitten koska syödään.
Alas tuli yksi myrskyn merkki, joka muistutti että hän on minua 10 v vanhempi ja minulla ei ole mitään oikeutta huutaa hänelle noin. Hän tulee kun tulee.

Syötiin siinä sitten hiljaisuuden vallitessa, ja ruoan jälkeen aloitin vielä puhumaan asiasta. Hänen vastauksensa oli, että hänelle eikukaan aseta mitään ruoka-aikoja, hän tulee kun huvittaa.
Totesin tämän olevan epäreilua ruoan laittajaa kohtaan.
Raivoissaan käski minua olemaan hiljaa, ja nyrkit puristuivat jo hänellä kiinni. Jatkoin siitä vielä, ja hän sitten läppäisi minua kasvoihin.
Se ei sattunut fyysisesti, mutta henkisesti kyllä...yhteisessä historiassa jonkin verran väkivaltaisuutta takana hänellä.

Veemäiseltä kuulosti :(. Ja todella lapselliselta miehesi puolelta. Onko teillä ennestään lapsia? Koska mun mielestä aikuiset opettaa esimerkkillään lapsille käytöstapoja ja -malleja enemmän kuin sanoillaan. Mun miehellä on vähän samaa vikaa itsekkyyteen (tulen syömään kun tulen ja poistun pöydästä kun huvittaa, jos esim. on lätkämatsi kesken, voin hyvin käydä kesken ruoan vilkaisemassa sitä) mutta lapsille hän ei samoja oikeuksia antaisi. Mun mielestä taas käytöstavoissa on kaikille samat säännöt.

Ei kyllä kuulosta perheeltä, jossa minä haluaisin elää.

t: väkivaltaisessa kodissa kasvanut

Tuntuu, että melkein joka päivä tulee tällaisia aloituksia. Onko todellakin noin moni nainen huonossa parisuhteessa? Tsemppiä sinulle kovasti kaiken keskelle, kaikkea ei kannata sitten sormien läpikään katsoa! Kerran lyö, tekee sen toistekin.

Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
ÖÖÖÖ...Miksi teet aikamiehelle ruokaa...? :)

No eiköhän se ole aika yleistä, että se äiti tekee perheessä ruokaa, pitäskö tehdä vaan itselleen ja jättää mies ilman ?

Jos ukko käyttäytyisi noin mä en käsitä miksi sille pitää vääntää pöperöö? :)

Hiukan nyt sitä itsekunnioitusta naiset hyvät.

Aplle :hug: kuitenkin, ethän alistu lattialuutuksi... :|

Outoa käytöstä, tosin meillä jos ei tulla syömään silloin kun ruoka on pöydässä, niin en erikseen toiste käske. Aikuinen osaa tulla kun tulee.

Lyömistä se ei silti oikeuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
ÖÖÖÖ...Miksi teet aikamiehelle ruokaa...? :)

No eiköhän se ole aika yleistä, että se äiti tekee perheessä ruokaa, pitäskö tehdä vaan itselleen ja jättää mies ilman ?

Äiti? Siis tarkoitit varmaankin nainen.

Lasten/lapsen / tulevan lapsen äiti , miehen vaimo/avovaimo. Onko nyt hyvä

Ei pyytänyt mies anteeksi. Ja tein ruokaa kaikille, minulle, miehelle ja miehen tytölle. Istuttiin jo tytön kanssa syömässä pyödässä.
Yhteinen lapsi viimeisiä päiviä (toivottavasti) vatsassa. Sitä yritin miehelle sanoakin, että ei anna hyvää mallia lapselle. No sekös häntä sitten hermostuttim että yritänkö iopettaa häntä kasvattamaan lapsiaan.

Historiassamme tosiaan on väkivaltaisuutta, mua jäi vaan mietityttämään, että jos en olisi raskaana, olisiko hänen reaktionsa ollut jotain vielä enemmän. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei pyytänyt mies anteeksi. Ja tein ruokaa kaikille, minulle, miehelle ja miehen tytölle. Istuttiin jo tytön kanssa syömässä pyödässä.
Yhteinen lapsi viimeisiä päiviä (toivottavasti) vatsassa. Sitä yritin miehelle sanoakin, että ei anna hyvää mallia lapselle. No sekös häntä sitten hermostuttim että yritänkö iopettaa häntä kasvattamaan lapsiaan.

Historiassamme tosiaan on väkivaltaisuutta, mua jäi vaan mietityttämään, että jos en olisi raskaana, olisiko hänen reaktionsa ollut jotain vielä enemmän. :/

huoh...MIKSI alistut nyrkin alle? :|

anna sen tästä lähin syödä kylmää ruokaa,ja tilanne kannattaa antaa laueta suotta tahallaan toista ärsyttää jos huomaa ärtysenä.
mutta ihmettelen että teet lapsen hälle jos lyönyt sua aikaisemminkin,olisiko lyönyt pahemmin jos et raskaana?
entä jos lapsi inttää hälle tulevaisuudessa,jos noin menettää hermon lyö pian lasta..

Alkuperäinen kirjoittaja BaBBy:
anna sen tästä lähin syödä kylmää ruokaa,ja tilanne kannattaa antaa laueta suotta tahallaan toista ärsyttää jos huomaa ärtysenä.
mutta ihmettelen että teet lapsen hälle jos lyönyt sua aikaisemminkin,olisiko lyönyt pahemmin jos et raskaana?
entä jos lapsi inttää hälle tulevaisuudessa,jos noin menettää hermon lyö pian lasta..

Ei lyö lasta, hän on hyvä isä, tiedän sen.
Lapsi ilmoitti tulostaan yllättäen.

Olisi ehkä pitänyt jatkaa keskustelua asiasta vähän myöhemmin, mutta toisaalta, ei mun kuulu pelosta olla hiljaa, ettei mies vaan löisi. :/

Yhteistyössä