Mies löi meidän yksivuotiasta!! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin vihainen!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos pahoinpitelystä jäi jälki, joka on vielä näkyvissä, valokuvaa se (kännykkäkamera käy). Soita neuvolaan, perheneuvolaan, terveyskeskukseen tai lastensuojeluun NYT, kun tilanne on vielä tuore. Lapseen kohdistuva lieväkin pahoinpitely on aina poliisille ilmoitettava yleisen syyttäjän alainen RIKOS, josta tehdään ja tulee tehdä lastensuojeluilmoitus. Miehesi ei selvästikään ymmärrä tekonsa vakavuutta (tai se ei häntä hetkauta). Sinun velvollisuutesi on suojella lastasi. Jos et puutu tilanteeseen, syyllistyt itse rikokseen.

Eikä tarkoitukseni ole uhkailla tai pelotella, vaan antaa neuvoja ja henkistä tukea. Voimia! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt se selittää ettei mulla ole todisteita..ja sanoo ettei ole mitään lyöny, että mä vaan kuvittelen kaiken. Tuo on ihan sekaisin päästään!! sanoo että aikoo kiistää kaiken jos jonnekin ilmoitan..tottahan se on, ei minulla ole todisteita kun ei lapsessa näy mitään jälkeä

Pistäppäs se ukkos tänne mulle kylään, niin mä voin ottaa syytteen pahoinpitelystä.. :whistle:

Ei mutta vakavasti sanoen, anteeksiantamatonta. Ottakaa aikalisä, miettikää tahoillanne mikä mättää. Mutta henk.koht jos ei mitään katumusta edes olisi ilmassa, selvittäisin ainoastaan eroa jos noin kpää mies on.

Nyt se selittää ettei mulla ole todisteita..ja sanoo ettei ole mitään lyöny, että mä vaan kuvittelen kaiken. Tuo on ihan sekaisin päästään!! sanoo että aikoo kiistää kaiken jos jonnekin ilmoitan..tottahan se on, ei minulla ole todisteita kun ei lapsessa näy mitään jälkeä

Ennen tätät viestiä pidin poliisi-ilmoitusta liioitteluna. Mut nyt suosittelisin tekemään ilmoituksen.

Minä tekisin lapseni isästä lastensuojeluilmoituksen noissa ap:n olosuhteissa (eli esim. koti on miehen). Omasta kodistaan ei miestä voi heittää ulos. Mutta mikäli mahdollista, lähtisin itse lapsen kanssa pois.

Lyömistä, varsinkaan noin pienen lapsen, ei pidä todellakaan katsoa läpi sormien. Jos mies ei ole edes pahoillaan, tuo tullee toistumaan.

Voimia :hug: Kamala tilanne ja näin vielä joulun alla.

Ja sinut pitäs kantaa korvasta siitä koneelta suoltamasta paskaa ja moittimasta miestäs.

Alkuperäinen kirjoittaja Outis:
Eli siis väkivallalla estetään väkivalta. Just. Ei kannata sit ihmetellä kun se läimäytyksen saanut lapsi aikanaan lyö puolisoaan.

Ja sulleko se sit on ok, jos joku satuttaa fyysisesti sun lastas?
Väkivallalla ei estetä väkivaltaa, mutta joka mun kersaan koskee se mun raivoni saa päällensä ja sun on ihan turha koittaa jeesustella asialla.

Ymmärränkö nyt oikein (ap kun kertoo kovin vähän liittonsa taustoista): kaikki on ollut ok, ei väkivaltaa tai muita ongelmia, nyt mies löi lasta.

Tässäkö tämä nyt on? Lyöminen on VÄÄRIN ja todella vakava paikka keskustelulle. Mutta että ilmoitus viranomaisille tai jopa ero?!?! Yhden teon perusteella? Ootteko te ihan tosissanne? Jos näkisimme tulevaisuuteen ja sen että mies jatkaa lätkimistä niin ero olisi nyt heti jo paras vaihtoehto. Mutta näillä tähän asti faktoilla ero on kyllä aika radikaali juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Eli siis väkivallalla estetään väkivalta. Just. Ei kannata sit ihmetellä kun se läimäytyksen saanut lapsi aikanaan lyö puolisoaan.

Ja sulleko se sit on ok, jos joku satuttaa fyysisesti sun lastas?
Väkivallalla ei estetä väkivaltaa, mutta joka mun kersaan koskee se mun raivoni saa päällensä ja sun on ihan turha koittaa jeesustella asialla.

On se kumma, miten jotkut uunot ihan hakemalla hakevat syytä aukoa kupoliaan. Mä varmaan kirjotinkin johonkin että Mun mielestä on ookoo jos mun lasta lyödään....Ei voi kuin raskaasti huokaista!

Ja lopuksi ihan mielenkiinnosta: Olisitteko yhtä ehdottomia jos lyöjä olis ollu äiti? Että isä ottakoot heti paikalla eron, potkittuaan naista ensin tämän sukupuolielimille ym...

Kyllä!

Kautta aikojen oikeutetulla väkivallalla on estetty väkivaltaa. Miten muuten esim. poliisi voisi toimia?

On se kumma, miten jotkut uunot ihan hakemalla hakevat syytä aukoa kupoliaan. Mä varmaan kirjotinkin johonkin että Mun mielestä on ookoo jos mun lasta lyödään....Ei voi kuin raskaasti huokaista!

No mitä SÄ sit tekisit, jos joku löis sun lasta? Kerroppa.

Jos mun mies löisi mun lasta, mä tietäisin ainakin mitä mä EN tekis. En todellakaan kävis hänen kimppuunsa, mitäpä sitä nainen miehen voimalle pärjäisi. Jos mies on vihan vimmassa lyönyt lasta, miksei hän löisi minuakin. Eiköhän se olis järkyttyneelle lapselle jo liikaa, että joutuisi katsella vanhempiensa järjetöntä kamppailua.

Ja että kaikki ymmärtävät: Tämä oli kuviteltu tilanne. Mieheni EI ole lyönyt lastamme, eikä minua. :)

Otat yhteyttä neuvolaan ja kysyt, mitä kautta lähdette hakemaan apua miehelle, koska hänessähän vika on. Sitten vaan kerrot miehelle, että teit niin ja että kannattaa ottaa apu vastaan, jos haluaa vielä leikkiä kotia sun kanssa.

Jos mun mies löisi mun lasta, mä tietäisin ainakin mitä mä EN tekis. En todellakaan kävis hänen kimppuunsa, mitäpä sitä nainen miehen voimalle pärjäisi. Jos mies on vihan vimmassa lyönyt lasta, miksei hän löisi minuakin. Eiköhän se olis järkyttyneelle lapselle jo liikaa, että joutuisi katsella vanhempiensa järjetöntä kamppailua.

Ja että kaikki ymmärtävät: Tämä oli kuviteltu tilanne. Mieheni EI ole lyönyt lastamme, eikä minua. :)
Ja mitähän me teemme tällä tiedolla?

Ahaa.. eli ei se sit oo ongelma, en mä tietenkään alkais kersan edessä riehumaan. Luonnollisesti hoitaisin ensin lapsen ja kun olisin miehen kanssa kaksin taas, alkaisi läski tummumaan.

Ahaa.. eli ei se sit oo ongelma, en mä tietenkään alkais kersan edessä riehumaan. Luonnollisesti hoitaisin ensin lapsen ja kun olisin miehen kanssa kaksin taas, alkaisi läski tummumaan.

Sullahan on kovat puheet. Jos aattelet miehelle pärjääväs, niin mikäs siinä. :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ennen tätät viestiä pidin poliisi-ilmoitusta liioitteluna. Mut nyt suosittelisin tekemään ilmoituksen.

No kyllä minäkin kiistäisin, jos ap:n mies olisin, kun heti yhdestä läppäsystä jo poliisiasiaa uhataan tekemään. Eiköhän ap:n ja miehen pitäisi ensin molempien rauhoittua ja sitten vasta keskustella. Kiihtyneenä ei asiasta pysty keskustelemaan järkevästi.

Itselläni on kiivas mies ja tiedän kokemuksesta, että kun mies on hermostunut ja kiihtynyt, niin silloin ei kannata alkaa arvostelemaan ja haastamaan riitaa, parempi on antaa miehen rauhoittua rauhassa ja miettiä asioita.
Muistakaa myös se, että riippuu hyvin paljon siitä millaisen kasvatuksen kukin on saanut, niin pitkälti samalla tavalla tulee itsekin toimimaan vanhempana eikä näe siinä mitään pahaa, koska itsestä on tullut hyvin pärjäävä aikuinen.

En näkisi tekoa nyt ihan noin kamalan isona juttuna kuin täällä hössötetään. Lapsia on lyöty vähemmästäkin. Läpsäys ei ole maailman kamalin asia, vaikka ehdottoman väärin kyllä. Jutelkaa asia halki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[Itselläni on kiivas mies ja tiedän kokemuksesta, että kun mies on hermostunut ja kiihtynyt, niin silloin ei kannata alkaa arvostelemaan ja haastamaan riitaa, parempi on antaa miehen rauhoittua rauhassa ja miettiä asioita.
Muistakaa myös se, että riippuu hyvin paljon siitä millaisen kasvatuksen kukin on saanut, niin pitkälti samalla tavalla tulee itsekin toimimaan vanhempana eikä näe siinä mitään pahaa, koska itsestä on tullut hyvin pärjäävä aikuinen.

Ja p**kanlatvat. Ei muuta kuin pökköä pesään vaan, siinäpähän näkee mistä puusta jätkä on veistetty. Jos ei tollo pysty itseään hillitsemään, niin kestäköön seuraukset niinkuin mies. Kumma kyllä nämä luuserit eivät osaa muuta kuin inistä sitten kun pitäisi seistä tekojensa takana. Sulla on ap varsinainen vellihousu miehenä.

Minä olen sen verran leijonaemo, että mun lasta jos joku löisi, niin tulis kyllä sekä sanansäilää että ihan hirveä kahakka. Miehillä AINA isku lompakkoon tuntuu pahiten. Leikkaa sen merkkifarkut kappaleiksi tai heitä lempipartavesi pöheikköön. Varmasti kirpaisee enemmän kuin mitkään sanat tai muu uhkailu.

Leppoisaa joulua vaan... =)

Juuh, totta kai se johtuu siitä, miten miestä on lapsena kohdeltu, miten hän kohtelee omaa lastaan. Se vaan on väärin, että läpsii lasta. Silloin pitää mennä psykologin juttusille puhumaan siitä omasta lapsuudesta, että edes omalla lapsella olis paremmin. Neuvolan kautta apuja kyllä pitäisi saada.

Yhteistyössä