Mies on isäkuukaudella ja aikoo vain lomailla ilman lasta...!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy äiti

Vieras
Se sanoi että aikoo vain nukkua pitkään, laiskotella, käydä kavereiden luona ja ottaa rennosti. Mun on oltava edelleen täysvastuussa lapsesta ja en saa velvoittaa miestä huolehtimaan lapsesta koska hän on lomalla nyt... Ei halua kantaa vastuuta vaan ottaa rennosti ja viettää laatuaikaa yksin. Mun on herättävä joka aamu lapsen kanssa, mies nukkuu pitkään... mun on oltava lapsen kanssa koko päivä kun herra tekee mitä tykkää... mulla ei sitten ole yhtään vapaata... Tällaistako se isäkuukausi siis on? Isän vapaakuukausi arjesta? Mainitsin asiasta miehelle että usein äiti menee isäkuukauden ajaksi töihin (olen itse opiskelija) ja mies on vastuussa lapsesta ja kodistakin niin ukko vaan tokaisi että senkun menet töihin ja paineli pelaamaan pleikkarilla. :headwall: Mä yritän tässä samalla lapsenhoidon ohessa tehdä lopputyötä ja käydä nettikursseja... mies vaan on. :(

no jätä lapsi miehelle kainaloon pleikkarin kanssa ja lähde kirjastoon tekeen sitä lopputyötä. Muista laittaa puhelin äänettömälle. Ja jos se sun miehes on yhtä avuton lapsen kanssa kuin miltä kuulostaa niin laita nyt edes lapselle ruoka mikroo vaille valmiiksi ja sitten laitat tekstarin kun se pitää antaa lapselle. TSEMPPIÄ - siis sulle lopputyöhön!

Meillä mies jäi 5 kk vuorotteluvapaalle lapsen ollessa 1v7kk, itse menin tuolloin töihin. Mies hoiti lapsen ja kodin.

Vuosittain melkein 50 000 suomalaista miestä saa lapsen, mutta saako myös lapsi isän?

Isän lapselleen tarjoama hoito ja huolenpito ovat lapselle yhtä tärkeitä kuin äidinkin. Molemmilla vanhemmilla on myös yhtäläinen oikeus tutustua lapseensa. Vielä harva suomalainen isä kuitenkaan käyttää oikeuttaan vanhempainvapaaseen.

Pieniä lapsia hoitava isä tukee isä-lapsi -suhteen lisäksi koko perheensä hyvinvointia. Molempien vanhempien sitoutuminen lapsiin ja lastenhoitoon tasapuolistaa kasvatus- ja hoitovastuun jakautumista perheissä.

http://www.isyys.net/

Jos ei kerran ISÄkuukautta vietä, niin takaisin töihin vaan!!
Ei se mikään Kelan kustantama loma ole, vaan äitiä ja perhettä tukeva toimi.
Ärsyttää sun puolesta ihan tosissaan. Puhu/raivoo/ pyydä tai mitä tahansa, että ymmärtää yskän. Alku on muutenkin hankalaa ilman että yksi kuorsaa makuuhuoneessa.
Saat täydet sympatiat täältä!
Voimia ja haleja sinne! :hug:

Kyllä mies normaalisti (töissä käydessään) on iltaisinkin ja viikonloppuisin lapsenkin kanssa, tekee ruokaakin usein ja ollaan ihan sovussa. Tekee usein mitä pyydän. Viettää tosin silloinkin suhteellisen paljon omaa aikaa jolloin mä olen lapsen kanssa... En tiedä mikä nyt vaivaa kun mikään ei kiinnosta ja haluaa vaan kehua olevansa lomalla. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mies normaalisti (töissä käydessään) on iltaisinkin ja viikonloppuisin lapsenkin kanssa, tekee ruokaakin usein ja ollaan ihan sovussa. Tekee usein mitä pyydän. Viettää tosin silloinkin suhteellisen paljon omaa aikaa jolloin mä olen lapsen kanssa... En tiedä mikä nyt vaivaa kun mikään ei kiinnosta ja haluaa vaan kehua olevansa lomalla. :(

Moni äitikin sanoo olevansa äitiysLOMALLA.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
no jätä lapsi miehelle kainaloon pleikkarin kanssa ja lähde kirjastoon tekeen sitä lopputyötä. Muista laittaa puhelin äänettömälle. Ja jos se sun miehes on yhtä avuton lapsen kanssa kuin miltä kuulostaa niin laita nyt edes lapselle ruoka mikroo vaille valmiiksi ja sitten laitat tekstarin kun se pitää antaa lapselle. TSEMPPIÄ - siis sulle lopputyöhön!

Mies osaa kyllä hoitaa lasta. Nyt ei vaan näytä kiinnostavan. Sanoinkin että joko se palaa töihin heti tai mä häviän ja palaan vasta kun isäkk loppuu... en jaksa tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinhän:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Moni äitikin sanoo olevansa äitiysLOMALLA.

Juu, mä olen ainakin. Eikä tulis mieleenkään hoitaa lapsia ja kotia samalla, hoitakoon ite ittensä. :xmas:

Musta on ihan jees, että pari päivää on ja menee, ei se ole miehellekään helppoa käydä töissä jos lapsi valvottaa jne. MUTTA jos koko kuukauden aikoo vain viettää omaa kivaa ja äiti ei saa yhtään vapaata, niin ei kyllä ole ihan oikein! Musta kun isäkuukauden idea on olla nimenomaan ISÄ - lapselle ja niin että äitikin saa vähän omaa aikaa ja toisaalta perheen keskeistä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äitylix:
Jos ei kerran ISÄkuukautta vietä, niin takaisin töihin vaan!!
Ei se mikään Kelan kustantama loma ole, vaan äitiä ja perhettä tukeva toimi.
Ärsyttää sun puolesta ihan tosissaan. Puhu/raivoo/ pyydä tai mitä tahansa, että ymmärtää yskän. Alku on muutenkin hankalaa ilman että yksi kuorsaa makuuhuoneessa.
Saat täydet sympatiat täältä!
Voimia ja haleja sinne! :hug:

Ihanaa kun sä ymmärrät! :) Olen yrittänyt puhua, huutaakin viestiä perille mutta eipä kauheasti auta kun mies vaan vittuilee takaisin sen minkä ehtii.

Tuota.. Tuntuu kamalalta lukea tällaista. Pelottaa tuo lapsen saanti muutenkin, tuleeko mun tietokoneella vapaa-aikansa viettävästä miehestä tuollainen? Tekee kyllä kotitöitä kun pyydetään.

Vielä ehtisi tehdä abortin ja perua kaiken...

Yhteistyössä