Mies on isäkuukaudella ja aikoo vain lomailla ilman lasta...!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy äiti

Vieras
Se sanoi että aikoo vain nukkua pitkään, laiskotella, käydä kavereiden luona ja ottaa rennosti. Mun on oltava edelleen täysvastuussa lapsesta ja en saa velvoittaa miestä huolehtimaan lapsesta koska hän on lomalla nyt... Ei halua kantaa vastuuta vaan ottaa rennosti ja viettää laatuaikaa yksin. Mun on herättävä joka aamu lapsen kanssa, mies nukkuu pitkään... mun on oltava lapsen kanssa koko päivä kun herra tekee mitä tykkää... mulla ei sitten ole yhtään vapaata... Tällaistako se isäkuukausi siis on? Isän vapaakuukausi arjesta? Mainitsin asiasta miehelle että usein äiti menee isäkuukauden ajaksi töihin (olen itse opiskelija) ja mies on vastuussa lapsesta ja kodistakin niin ukko vaan tokaisi että senkun menet töihin ja paineli pelaamaan pleikkarilla. :headwall: Mä yritän tässä samalla lapsenhoidon ohessa tehdä lopputyötä ja käydä nettikursseja... mies vaan on. :(

no jätä lapsi miehelle kainaloon pleikkarin kanssa ja lähde kirjastoon tekeen sitä lopputyötä. Muista laittaa puhelin äänettömälle. Ja jos se sun miehes on yhtä avuton lapsen kanssa kuin miltä kuulostaa niin laita nyt edes lapselle ruoka mikroo vaille valmiiksi ja sitten laitat tekstarin kun se pitää antaa lapselle. TSEMPPIÄ - siis sulle lopputyöhön!

Meillä mies jäi 5 kk vuorotteluvapaalle lapsen ollessa 1v7kk, itse menin tuolloin töihin. Mies hoiti lapsen ja kodin.

Vuosittain melkein 50 000 suomalaista miestä saa lapsen, mutta saako myös lapsi isän?

Isän lapselleen tarjoama hoito ja huolenpito ovat lapselle yhtä tärkeitä kuin äidinkin. Molemmilla vanhemmilla on myös yhtäläinen oikeus tutustua lapseensa. Vielä harva suomalainen isä kuitenkaan käyttää oikeuttaan vanhempainvapaaseen.