mua ketuttaa, kyseessä uusperhe ja mies

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Miehen puolustus on kyllä kieltämättä tökerö. Mutta eikai muut lapset siitä suutu tai loukkaannu jos yksi menee äitinsä kanssa leffaan. Eihän se keltään ole pois, yksi menee elokuviin ja muut vaikka uimaan.

Kyllä mäkin välillä otan jonnekin vain toisen lapsen mukaan eikä se ole toiselle mikään ongelma. Mun mielestä sellainen vain edesauttaa kadehtimista ja kilpailua jos kaiken pitää olla aina sentilleen samallalailla.

mä en pysty viemään noita kahta uimaan kun mulla on tuo pieninkin tuossa.
Ei ne lapset suutu, mutta pahoittavat mielensä koska tähän asti kaikki ovat saaneet samanverran

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Kiva...muistan vieläkin hyvin, miten ollessani 5v en saanut aamupalaa, sillä isäni sitä ei ollut tekemässä ja äitipuoleni mukaan isäni tehtävä oli minun aamuruokailuni hoitaa.

Että pikkasen sitten oli nälkä ja niin mieleen jäi että tänäkin päivänä, 20 vuotta myöhemmin muistan vielä tilanteen.

Suosittelen kohdistamaan kiukun johonkin muuhun, kun lapsen ruokailuun tai lapseen ylipäänsäkään.

Jos mies on kusipää, niin mitä sitä lapselle kostamaan?

mulla ei riitä rahkeet siihen että tekisin sen että jättäisin lapsen ruoatta, enemmänkin nyt uhkaan miestä että se tajuaa ite

Kiitoksia kaikille vastanneille. Lähinnä kun tuota kirjoitin olin hyvin kettuuntunut ja vihainen, sitä olen kyllä vieläkin mutta pahin on ohi.
Minä itse en kykenisi siihen että jättäisin lapsen ruokkimatta, vaikka niin uhkasinkin.
Mutta kokeilla haluan nyt tulevana viikonloppuna kun mies on vapaalla sen viikonlopun, jos hän on niin tyhmä ettei tosiaan huomaa että teki väärin ja haukkui mut tyystin niin sitten on aika laittaa välit poikki.

Eli ruokaa kyllä annan, nyt tulevana viikonloppuna isä saa nyt sen tehdä kuitenkin, jotta ymmärtää mun pointtini.

Se tasavertaisuus...jos jompikumpi on tädin,enon tai mummin luona , silloin hän tulee saamaan kaikkea hyvää ja on lelutkin ostettu, silloin toinen joka jää kotiin ei saa mitään, mutta hän saa sillä kertaa kun itse menee.
Eli ei meillä kaikki saa samalla kertaa.

Mutta, joka kerta kun tapellaan tuntuu niin pahalta kun mulla ei ole kuulemma mitään väliä lapsen elämässä, kummasti kuitenkin mua tarvitaan lasta hoitamaan

"Hän sanoi että minä en ole lapsen äiti, minulla ei ole mitään sananvaltaa tähän lapseen."
Tällä perusteella miehellä ei ole mitään oikeutta suuttua sulle, jos viet omia lapsiasi johonkin. Eihän ne ole miehesi lapsia, hänellä ei pitäsi silloin omien sanojensa mukaan olla mitään sanan valtaa siihen, mitä sä teet lastesi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Täyttä rautaa:
"Hän sanoi että minä en ole lapsen äiti, minulla ei ole mitään sananvaltaa tähän lapseen."
Tällä perusteella miehellä ei ole mitään oikeutta suuttua sulle, jos viet omia lapsiasi johonkin. Eihän ne ole miehesi lapsia, hänellä ei pitäsi silloin omien sanojensa mukaan olla mitään sanan valtaa siihen, mitä sä teet lastesi kanssa.

Niinpä, ja muutenkin olettaa että hoidan hänen lastaan täysillä samanlaisesti kuin omianikin, sen olen tehnyt, mutta mä en pysty enää. Itkua väännän täällä tällä hetkellä niin pahalta tuntuu

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli te menette kauppaan ja Matti saa valita lelun, Teppo odottaa vieressä minkä lelun se Matti valitsee ja kun päästään kaupasta pois Matti antaa sen uuden lelun Tepon leikittäväksi??? Ihanaa!!!!

juuh. juuri näinhän mä tarkoitinkin. :flower:

Meillä lapset eivät ainakaan ole keskenään mustasukkaisia tai kateellisia.
Perjantaina olin pojan kanssa uimaharkkojen jälkeen kaupungilla ja mukaan tarttui kiva lelu, siskolle ei löydetty mitään vaikka vähän katseltiin sillä silmällä.
Siskoa ei pahemmin kiinnostanut veikan saama lelu. Tietää kyllä että joskus kun kohdille tulee jotain mitä hän toivoo niin varmasti sen saa.
En mä laske rahojakaan jota annan lapsille, poika tuskin ikinä pyytää ja tyttö aina välillä toivoo että pääsee kynä ostoksille.

Meillä ollaan reiluja ja tasapuolisia lapsia kohtaan, aina vaan kaikkea ei tarvitse saada samaan aikaan. Toisen puolesta voi jopa iloita ja loppujen lopuksihan kaikki tämän katon alla on yhteistä =)

Näin myös meillä!!

nonnii
meillä sitten riita loppui ma-ti yönä. Mies soitti suutansa mutta ratkesi itkemään ja sanoi että hän ymmärtää minua. Sanoin sille monta kertaa että kyse ei periaatteessa ole siitä leffaan menosta vaan siitä mitä se ukko sanoi mulle että mulla ei ole mitään virkaa lapsen elämässä.

Saatiin asia sovittua. Pari päivää sen jälkeen soittaa miehen ex, nyt myös sen leffan lisäksi pitäisi nyt huomenna lauantaina viedä lapsi treeneihin ja kaverin synttäreille.

Arvaa olinko suu auki kun mun mies sanoi pokkana exälleen että tämä on viimeinen kerta kun ex suunnittelee lapselleen menoja kun lapsi on meillä, ja sanoi myös että mies ei vie mihinkään muualle kuin kaverin synttäreille, muuhun ei kuskaa ja tähän se loppui

Suuttuihan se miehen ex, tuli illalla tekstiviesti että nyt tyttö pettyi kun ei pääse

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Suuttuihan se miehen ex, tuli illalla tekstiviesti että nyt tyttö pettyi kun ei pääse

Sun periaatteiden takia lapsi ei pääse menoihinsa. Vituttaa tuollaiset uusioperheet joissa lapsen hoito menee lakipykälien mukaan. Jos äiti haluaa viettää extra aikaa lapsensa kanssa niin mitä se teidän persettä kaivelee. Luulisi että lapsi saisi ihan vapasti viettää aikaa oman äitinsä ja isänsä kanssa ilman sopimuksia ja riitoja. Löysätkää näitä systeemeitänne.

nonnii
meillä sitten riita loppui ma-ti yönä. Mies soitti suutansa mutta ratkesi itkemään ja sanoi että hän ymmärtää minua. monta kertaa että kyse ei periaatteessa ole siitä leffaan menosta vaan siitä mitä se ukko sanoi mulle että mulla ei ole mitään virkaa lapsen elämässä.

Saatiin asia sovittua. Pari päivää sen jälkeen soittaa miehen ex, nyt myös sen leffan lisäksi pitäisi nyt huomenna lauantaina viedä lapsi treeneihin ja kaverin synttäreille.

Arvaa olinko suu auki kun mun mies sanoi pokkana exälleen että tämä on viimeinen kerta kun ex suunnittelee lapselleen menoja kun lapsi on meillä, ja sanoi myös että mies ei vie mihinkään muualle kuin kaverin synttäreille, muuhun ei kuskaa ja tähän se loppui

Mäkin olen täällä suu auki sun toiminnastas ja ukkos :o

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Sun periaatteiden takia lapsi ei pääse menoihinsa. Vituttaa tuollaiset uusioperheet joissa lapsen hoito menee lakipykälien mukaan. Jos äiti haluaa viettää extra aikaa lapsensa kanssa niin mitä se teidän persettä kaivelee. Luulisi että lapsi saisi ihan vapasti viettää aikaa oman äitinsä ja isänsä kanssa ilman sopimuksia ja riitoja. Löysätkää näitä systeemeitänne.

Siis lapsihan asuu äitinsä kanssa, eikö lapsi saa mielestäsi jo tarpeeksi äidin kanssa aikaa että pitää vielä isä viikonloppunakin sitä viettää? Ei meidän ydin perheenkään lapset pääse joka paikkaan ja pettymyshän se on mutta niitä tulee ja lapsi tarvitsee pettymyksiä oppiakseen sietämään niitä. Isompi lapsi voi sitten jo itse alkaa suunittelemaan viikonloppujaan, en mä ainenkaan tykkäisi jos miehen ex tulisi sanlemaan mitä pitäisi lasten kanssa viikonloppuna tehdä ja omat suunnitelmat menisi siinä sekaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Star Wars:
nonnii
meillä sitten riita loppui ma-ti yönä. Mies soitti suutansa mutta ratkesi itkemään ja sanoi että hän ymmärtää minua. monta kertaa että kyse ei periaatteessa ole siitä leffaan menosta vaan siitä mitä se ukko sanoi mulle että mulla ei ole mitään virkaa lapsen elämässä.

Mäkin olen täällä suu auki sun toiminnastas ja ukkos :o

siis hä?

Pitääkö isäviikonloppuna äidin tehdä lapselleen menoja, miten meidän menot? Sillon kun mieheni lapsi on meillä, hän tulee meidän kanssamme, me suunnittelemme omat menomme. Äiti saa mun puolesta suunnitella omat menonsa lapsensa kanssa silloin kun lapsi on HÄNELLÄ
HÄNELLÄ ei ole MITÄÄN ASIAA lähteä suunnittelemaan mitään menoja lapselleen kun lapsi täällä, HÄN NÄKEE LASTAAN ENEMMÄN KUIN OMA ISÄ

Ja noihin kolmeen menoon kuluisi koko päivä, oltiin suunniteltu omia menoja,
Jos äiti kerta suunnittelee menoja isä viikonlopulle, ja se teille käy, pitääkö sitten heidän muuttaa takaisin yhteen, nimittäin siltä tuo teidän juttunne kuulostavat. Isä huolehtii lapsestaan kun lapsi täällä.

Äiti oli luvannut lapselleen, että isi kuskaa treenit, kaverin synttäreille, ja illaksi leffaan äidin kanssa. Mikä hiton kuski mies on?`Kaverin synttärit ymmärretään mutta en sitä leffaa johon olisi pitäny mennä lapsi ja lapsen äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Siis lapsihan asuu äitinsä kanssa, eikö lapsi saa mielestäsi jo tarpeeksi äidin kanssa aikaa että pitää vielä isä viikonloppunakin sitä viettää? Ei meidän ydin perheenkään lapset pääse joka paikkaan ja pettymyshän se on mutta niitä tulee ja lapsi tarvitsee pettymyksiä oppiakseen sietämään niitä. Isompi lapsi voi sitten jo itse alkaa suunittelemaan viikonloppujaan, en mä ainenkaan tykkäisi jos miehen ex tulisi sanlemaan mitä pitäisi lasten kanssa viikonloppuna tehdä ja omat suunnitelmat menisi siinä sekaisin.

Joo tiedän että kaikki eivät saa kun toiset saavat , ymmärrän sen hyvin ja aion lapseni opettaa tuohon, mutta mutta
Riita lähti siitä että miten exällä on pokkaa pyytää lapsi lauantaina luokseen jotta pääsee elokuviin, tosiaan siitä se lähti. Olimme suunnitelleet muita kivoja menoja sille päivälle joten sanoin miehelleni että jos hän tosiaan vie lapsensa äidin luokse elokuvia varten, minä pidän kiinni mitä ollaan suunniteltu ja vien lapseni jonnekkin kivaan

Mun mielestä tämä päättyi hyvin =) Kaikkien kannalta, myös lapsen. Kyllä se äiti vois nyt vähän peiliin katsoa, että miksi se lapsi tässä tilanteessa nyt pettyi.. Mitäs meni lupaamaan menoja, vaikka on tiennyt että viikonloppu on isän aikaa. Ja lapsen kannalta tämä on hyvä juttu tulevaisuudessa, ei mene isän luona aika siihen, että äiti vie milloin minnekin.. Eri juttu on ne poikkeustapaukset (esim. häät, hautajaiset tms.) mutta ei mitkään noin arkiset jutut kuin leffa. Tuommoiset menot sovitaan sitten sille ajalle, kun lapsi on äitinsä luona.

onko se lapsen vika, et vanhemmat on eronneet? Eiköhän ne lasten jutut ole yhtä tärkeitä erolapselle, kuin muillekin lapsille... ja oikeasti uskon, että ap ajattelee omia lapsiaan enemmän kuin miehen ekaa lasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Neppari--:
Mun mielestä tämä päättyi hyvin =) Kaikkien kannalta, myös lapsen. Kyllä se äiti vois nyt vähän peiliin katsoa, että miksi se lapsi tässä tilanteessa nyt pettyi.. Mitäs meni lupaamaan menoja, vaikka on tiennyt että viikonloppu on isän aikaa. Ja lapsen kannalta tämä on hyvä juttu tulevaisuudessa, ei mene isän luona aika siihen, että äiti vie milloin minnekin.. Eri juttu on ne poikkeustapaukset (esim. häät, hautajaiset tms.) mutta ei mitkään noin arkiset jutut kuin leffa. Tuommoiset menot sovitaan sitten sille ajalle, kun lapsi on äitinsä luona.

Kiitos, olen täysin samaa mieltä, aina ennen ollaan voitu selvittää ja sopia nuo asiat jos on esim häät jne.
Mutta tätä mä en ymmärrä ja vielä laittaa isän syyksi

Alkuperäinen kirjoittaja star wars:
onko se lapsen vika, et vanhemmat on eronneet? Eiköhän ne lasten jutut ole yhtä tärkeitä erolapselle, kuin muillekin lapsille... ja oikeasti uskon, että ap ajattelee omia lapsiaan enemmän kuin miehen ekaa lasta...

No kyllähän mä tietenkin heitä ajattelen enemmän, olenhan ne itse synnyttänyt, eikä tosiaan ole lapsen vika, olenko niin sanonut.
En vain käsitä miksi meidän pitää perua omat menomme johon tämä lapsi sisältyy vai perutaammeko vain sen takia että äiti keksii lapselleen menoja kun lapsi on isänsä luona

Niinkö sinäkin teet?

Ja tiedoksi, mieheni jätettiin, ja ex otti lapsen ja lähti

Ois kantsinu miettiä asioita ennen kun menee yhteen miehen kanssa jolla jo on lapsi. Noh, myöhästähän se nyt on, mut älkää antako lasten kärsiä aikuisten jutuista.

Munkin mielestä lähivanhemman ei pitäisi sopia mitään menoja lapselle etäviikonlopuksi. Jos on jotkut treenit tms, niin niistä pitäisi sitten sopia sen etän kanssa, josko tämä sitten veisi. Mutta leffakäynnit lähin kanssa pitäisi hoitaa joskus ihan toisella ajalla. Ja lapsethan tulevat pettymään siitä ja tästä monen monta kertaa elämässään, tai ainakin pitäisi. Jostain oon lukenut, että vanhempien tärkein tehtävä on tuottaa lapsille pettymyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Munkin mielestä lähivanhemman ei pitäisi sopia mitään menoja lapselle etäviikonlopuksi. Jos on jotkut treenit tms, niin niistä pitäisi sitten sopia sen etän kanssa, josko tämä sitten veisi. Mutta leffakäynnit lähin kanssa pitäisi hoitaa joskus ihan toisella ajalla. Ja lapsethan tulevat pettymään siitä ja tästä monen monta kertaa elämässään, tai ainakin pitäisi. Jostain oon lukenut, että vanhempien tärkein tehtävä on tuottaa lapsille pettymyksiä.

kyllä mäkin oon sitämieltä että näin se kuulus mennä.. toki välillä voi joustaa suuntaan ja toiseen. ja jos se leffa ei siellä pyöri kauaa tai se on tärkeä lapselle näyttää niin ne tulee kyl dvd:lle aina :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan lasten parhaaksi: erotkaa kun teillä on noin vahvoja erimielisyyksiä periaatteista.

Me ollaan samoilla linjoilla miehen kanssa, en tiedä miksi se suuttui, mutta onpa ainakin purkanut jospa vaan meni hieman yli. Me ollaan 3 vuotta oltu yhdessä ja aina on mennyt samoilla periaatteilla.
Joten emme eroa, kiitos vain

Ja niille jotka sanovat että älä kiusaa lapsi parkaa

En mä ole missään vaiheessa sitä kiusaamassakaan, mutta äitinsä on pistänyt sen meidän syyksi etteivät pääse leffaan lauantaina.
Mä ruokin,vaatetan, ja juuri äsken halasin ja suukotin ja toivotin hyvät yöt

Vaikka mä alunperin kirjoitin että mies saa hoitaa lapsensa, niin ei mulla edelleen siihen sydäntä ole tehdä niin, mutta pointti oli että mies tajusi

[/quote]

Joo tiedän että kaikki eivät saa kun toiset saavat , ymmärrän sen hyvin ja aion lapseni opettaa tuohon, mutta mutta
Riita lähti siitä että miten exällä on pokkaa pyytää lapsi lauantaina luokseen jotta pääsee elokuviin, tosiaan siitä se lähti. Olimme suunnitelleet muita kivoja menoja sille päivälle joten sanoin miehelleni että jos hän tosiaan vie lapsensa äidin luokse elokuvia varten, minä pidän kiinni mitä ollaan suunniteltu ja vien lapseni jonnekkin kivaan[/quote]

Käsittämätöntä ja teidän olisi vielä pitänyt isäviikonloppuna viedä kotiin tämän elokuvan takia. Musta äidin on aika oppia (ja miehesi oli kait jo sanonutkin hänelle) että ei voi suunitella menoja lapselle isä viikonloppuna. Treenit ja synttärit pitää mun mielestä sopia sen vanhemman kanssa kenen viikonloppu on.

No me ollaan mun miehen kanssa oltu yli kymmenvuotta yhdessä(hänellä poika ed. suhteesta) ja ensimmäset viisivuotta oli sellaisia ettei ex oikein ymmärtänyt ettei voi sanella mitä meillä kuuluu tehdä ja muutenkin oli aika vääntämistä mut vuosi vuodelta on hiljaisempaa, lapsi kasvaa ja hoitaa itse paljon asioitaan. Onnekkaita ollaan että toisemme löydettiin eikä olla exien annettu häiritä meidän onnea vaikka joskus ovat yrittäneetkin.