mua ketuttaa, kyseessä uusperhe ja mies

Kyllä tajuan jakamisen, olen isosta perheestä ja hoitolapset vielä päälle. Sitä minä en ymmärrä miksi toista lasta pitää suosia ja hänelle ostaa uusi lelu, ellei ole syntymäpäivä tms. meillä saa kyllä kaikki lapset valita lelun, jos turhilla ostoksilla ollaan. Niillä sitten jokainen leikkii aikansa ja sitten onkin kiva jo lainata/antaa lainata muillekin. Mutta se että toinen lapsista puolipäivää odottaa jotain uutta lelua että hänkin voi sillä koettaa tai huudon kanssa toinen joutuu uudesta lelustaan luopumaan, sitä minä en tajua!

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ihan miten päin vaa ja enempää kantaa ottamatta, musta on ihan ookoo, että lapset oppii, että aina ei saa mitä joku toinen saa. vaikka matti saa lelun tänään, ei tarkoita, että villekin saa.
mut mie oon vissii julma.

mä oon sitten vissiin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli te menette kauppaan ja Matti saa valita lelun, Teppo odottaa vieressä minkä lelun se Matti valitsee ja kun päästään kaupasta pois Matti antaa sen uuden lelun Tepon leikittäväksi??? Ihanaa!!!!

juuh. juuri näinhän mä tarkoitinkin. :flower:

Meillä lapset eivät ainakaan ole keskenään mustasukkaisia tai kateellisia.
Perjantaina olin pojan kanssa uimaharkkojen jälkeen kaupungilla ja mukaan tarttui kiva lelu, siskolle ei löydetty mitään vaikka vähän katseltiin sillä silmällä.
Siskoa ei pahemmin kiinnostanut veikan saama lelu. Tietää kyllä että joskus kun kohdille tulee jotain mitä hän toivoo avustusta niin varmasti sen saa.
En mä laske rahojakaan jota annan lapsille, poika tuskin ikinä pyytää ja tyttö aina välillä toivoo että pääsee kynä ostoksille.

Meillä ollaan reiluja ja tasapuolisia lapsia kohtaan, aina vaan kaikkea ei tarvitse saada samaan aikaan. Toisen puolesta voi jopa iloita ja loppujen lopuksihan kaikki tämän katon alla on yhteistä =)

tää oli kirjoitettu hyvin ja kitetytti sitä mitä mä hain takaa. mulla vaan niin huono ulosanti kirjoitettaessa. :|

Se on eri asia ellei toinen lapsi ole mukana. Ja tyttöjä ei kovin äkkiä kiinnosta poikien lelut, se on päivänselvää. Puhunkin samnikäsistä lapsista ja samaa sukupuolta olevista " Matista ja Teposta" en "Matista ja Maijasta" jotka ovat isoja koululaisia.

Mä en nyt lukenut ketjua läpi,mut miksei siis äiti voi viedä lastaan seuraavana viikonloppuna taikka viikolla elokuviin?
Taikka vaihtaa viikonloppua sitten kokonaan??

Sillä se viikonloppu on sen vanhemman jolla lapsi on eikä ruveta heittelemään sinne ja tänne siinä.
Onhan se muillekin lapsille taas outoa,yksi tulee,menee,tulee ja menee taas.

Ette pysty mitään juuri tekemään kun kelloa kytättävä ja mietittävä teidän menot sen mukaan miten lapsen äiti haluaa..

Siis miksei voi viedä toisena päivänä lasta elokuviin??Miksi se elokuva on nyt prioriteetti??

Kyllä tajuan jakamisen, olen isosta perheestä ja hoitolapset vielä päälle. Sitä minä en ymmärrä miksi toista lasta pitää suosia ja hänelle ostaa uusi lelu, ellei ole syntymäpäivä tms. meillä saa kyllä kaikki lapset valita lelun, jos turhilla ostoksilla ollaan. Niillä sitten jokainen leikkii aikansa ja sitten onkin kiva jo lainata/antaa lainata muillekin. Mutta se että toinen lapsista puolipäivää odottaa jotain uutta lelua että hänkin voi sillä koettaa tai huudon kanssa toinen joutuu uudesta lelustaan luopumaan, sitä minä en tajua!

meillä on se näkemys ero, että mä en pidä sitä suosimisena jos toinen ei saa. suosimista se on jos aina toinen saa ja se toinen jää ilman.

huudon kanssa toinen joutuu uudesta lelustaan luopumaan, sitä minä en tajua!

Meillä ei oikeasti ole tuollaista ollut.
Jos olemme kaikki samaan aikaan ostoksilla niin toki voipi katsella jos jotain mieleistä löytyy, meillä vaan usein käy niin että toinen lapsi ei löydä kaupasta mitään haluamaansa. Eikä häntä harmita lähteä tyhjin käsin.

Alunperin oli kyse leffaan menosta.
Meillä on ainakin ihan luonnollista että voidaan mennä eri paikkoihinkin. Lapset ovat samalla luokalla ja usein vain toiselle tulee kutsu luokkakaverin juhliin ja ei kotiin jäävä siitä mitään sen kummempia ajattele, siinähän oiva tilaisuus viettää äitin kanssa aikaa kaksin ja vaikka mennä sinne elokuviin =)

Se on eri asia ellei toinen lapsi ole mukana. Ja tyttöjä ei kovin äkkiä kiinnosta poikien lelut, se on päivänselvää. Puhunkin samnikäsistä lapsista ja samaa sukupuolta olevista " Matista ja Teposta" en "Matista ja Maijasta" jotka ovat isoja koululaisia.

No eikai täällä kukaan sanonut että vain toiselle ostetaan jos molemmat paikalla. Kysehän oli siitä voiko yksi lapsi lähteä leffaan ja mun mielestä muut voi ihan hyvin tehdä jotain muuta.

Minun lapset ovat samanikäisiä. Eri sukupuolta kyllä ovat mutta samat leikit.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Eli te menette kauppaan ja Matti saa valita lelun, Teppo odottaa vieressä minkä lelun se Matti valitsee ja kun päästään kaupasta pois Matti antaa sen uuden lelun Tepon leikittäväksi??? Ihanaa!!!!

juuh. juuri näinhän mä tarkoitinkin. :flower:

Meillä lapset eivät ainakaan ole keskenään mustasukkaisia tai kateellisia.
Perjantaina olin pojan kanssa uimaharkkojen jälkeen kaupungilla ja mukaan tarttui kiva lelu, siskolle ei löydetty mitään vaikka vähän katseltiin sillä silmällä.
Siskoa ei pahemmin kiinnostanut veikan saama lelu. Tietää kyllä että joskus kun kohdille tulee jotain mitä hän toivoo avustusta niin varmasti sen saa.
En mä laske rahojakaan jota annan lapsille, poika tuskin ikinä pyytää ja tyttö aina välillä toivoo että pääsee kynä ostoksille.

Meillä ollaan reiluja ja tasapuolisia lapsia kohtaan, aina vaan kaikkea ei tarvitse saada samaan aikaan. Toisen puolesta voi jopa iloita ja loppujen lopuksihan kaikki tämän katon alla on yhteistä =)

tää oli kirjoitettu hyvin ja kitetytti sitä mitä mä hain takaa. mulla vaan niin huono ulosanti kirjoitettaessa. :|

kyllä meillä nuo 2v ja 4v ymmärtävät että aina ei kumpikin saa. juuri lauantaina tyttö sai kaulakorun kaupasta ja poika ei mitään. poika oli saanut edellisellä kerralla pikkuauton. minusta ei pidä opettaa siihen että aina kumpikin saa.

meillä on se näkemys ero, että mä en pidä sitä suosimisena jos toinen ei saa. suosimista se on jos aina toinen saa ja se toinen jää ilman.

Luulen että isoin ero lienee se että jos tosiaan olen turhilla leluostoksilla lasten kanssa, niin kaikki saa valita jotain.

Se on eri asia ellei toinen lapsi ole mukana. Ja tyttöjä ei kovin äkkiä kiinnosta poikien lelut.

Mutta monet lapset alkavat riehumaan ja riitelemään siitä että toinen on saanut jotain, ei sillä väliä kiinnostaako edes kyseinen lelu..

ihan miten päin vaa ja enempää kantaa ottamatta, musta on ihan ookoo, että lapset oppii, että aina ei saa mitä joku toinen saa. vaikka matti saa lelun tänään, ei tarkoita, että villekin saa.
mut mie oon vissii julma.

vastaus leluista oli tähän ei ap kysymykseen

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Kiva...muistan vieläkin hyvin, miten ollessani 5v en saanut aamupalaa, sillä isäni sitä ei ollut tekemässä ja äitipuoleni mukaan isäni tehtävä oli minun aamuruokailuni hoitaa.

Että pikkasen sitten oli nälkä ja niin mieleen jäi että tänäkin päivänä, 20 vuotta myöhemmin muistan vielä tilanteen.

Suosittelen kohdistamaan kiukun johonkin muuhun, kun lapsen ruokailuun tai lapseen ylipäänsäkään.

Jos mies on kusipää, niin mitä sitä lapselle kostamaan?

Eikai ap nyt noin tekisi kuin sinulle on käynyt. Itse olen myös kasvanut uusioperheessä ja kokenut paljon vääryyksiä.
Mutta jos mies sanoo ettei puolisolla ole häneen lapseensa oikeusia niin miksi puolison pitäisi sitten ottaa lapsi vastuulleen kun mies töissä?

Mielestäni ap nimenomaan viimeisessä lauseessaan sanoo, että hän ei enää tee lapselle rupokaa vaan mies saa sen tehdä.

Oho..niinpä lukeekin. Luin puolihuolimattomasti tuon kohdan :ashamed:

Ap taitaa myös sanoa että silloin kun isä on töissä niin hankkii lapselleen hoitajan joten tuollaista tilannetta ei taida päästä syntymään et lapsi olis nälissään sen takia kun isä ei ole paikalla.

AP:lle. Ymmärrän vihastuksesi. Juuri tuollaisella - sinulla on vain velvollisuuksia eikä oikeuksia eli kyllä kelpaa se, että huolehdit ja teet ruokaa ja olet kodinkone, mutta kun pitäisi keskustella siitä sisällöstä tai päättää YHDESSÄ yhtäkkiä sinulla ei olekaan mitään oikeuksia - se ei vaan käy. Ole nyt tiukka. Esitit hienoja vertauksia, pidä niistä kiinni.

Ensisijaisesti ratkaisu on se, että miehesi ilmoittaa lapsen äidille, että ei käy, menevät elokuviin kun lapsi on äidillään. Ongelma muodostuu siitä, että lasten äiti hyppyyttää lapsen isää eli alkaa sanella, mitä tapahtuu niitä vähinä päivinä, kun lapsi on isällään. Isä-aika on isä-aikaa ja sillä siisti.

Keskustelkaa kovasti nyt miehen kanssa. Kerro, miltä sinusta tuntuu, jos vain työt käyvät mutta päätöksiin ei saa osallistua. Te olette PERHE ja perheessä aikuiset päättävät yhdessä, on sitten kyse miehen etälapsesta tai sinun lapsistasi tai yhteisistä. Asioista, jotka tapahtuvat TEIDÄN perheaikananne sinun pitää saada olla päättämässä.

Meillä meni ihan ketuilleen tämä uusperheily ja etälasten kanssa tehtiin kaikki mahdolliset virheet lähiäidin pompottelusta mihin vaan. Se johti loppukädessä vain huonoihin ratkaisuihin, joten keskustelkaa nyt rutkasti, ettei teilläkin käy huonosti.

En viitsi kommentoida muihin kirjoituksiin. Mutta kyllä muakin ärsyttäisi ap.n asemassa jos olisin lasta hoitanut kuin omaani. Ja sitten mies ilmoittaa ettei ole mitään oikeuksia sanoa mistään lapseenliittyvästä. Toisaalta, mies on oikeassa. Mutta jos ei ole oikeuksia. Ei todellakaan ole myöskään velvollisuuksia.

Eli todellakin miehen pitäisi järjestää lapselle hoitaja tai vaikka maksaa ap.lle että toimii lapsenvahtina

Minäkään en kyllä nyt ymmärrä että miksi äidin pitää viedä lapsi leffaan juuri tuolloin? Leffaan voi mennä toisenakin päivänä/viikonloppuna! Viikonloppu on niin lyhyt aika ja etenkin jos lapsi on vain viisi päivää kuussa isänsä luona, niin on tosi tylyä vielä vähentää sitä aikaa jollain leffalla.. Eri juttu jos on esim. hautajaisiin meno tai muuta vastaavaa mikä on ainutlaatuista ja jota ei voi siirtää..

Alkuperäinen kirjoittaja Neppari harmaana:
Minäkään en kyllä nyt ymmärrä että miksi äidin pitää viedä lapsi leffaan juuri tuolloin? Leffaan voi mennä toisenakin päivänä/viikonloppuna! Viikonloppu on niin lyhyt aika ja etenkin jos lapsi on vain viisi päivää kuussa isänsä luona, niin on tosi tylyä vielä vähentää sitä aikaa jollain leffalla.. Eri juttu jos on esim. hautajaisiin meno tai muuta vastaavaa mikä on ainutlaatuista ja jota ei voi siirtää..

no tuota jos se leffa ei pyöri kuin sen viikonlopun. täällä ainakin on monella leffalla vain muutama esitys.. tosin me ollaan tällaisella pikkuisella paikkakunnalla. entäs jos ap, hänen lapset ja mies ja miehen lapsi menis itse porukalla sinne leffaan.. vai haluaako se äiti nyt sit välttämättä viedä itse?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

no tuota jos se leffa ei pyöri kuin sen viikonlopun. täällä ainakin on monella leffalla vain muutama esitys.. tosin me ollaan tällaisella pikkuisella paikkakunnalla. entäs jos ap, hänen lapset ja mies ja miehen lapsi menis itse porukalla sinne leffaan.. vai haluaako se äiti nyt sit välttämättä viedä itse?

No tuo ei mulla käynyt mielessäkään, et jos on noin lyhyt esitysaika =) Mutta silloin kyllä luulisi että ensisijaisesti äiti ehdottaisi isälle että jos isä voisi viedä lapsen leffaan?

Mutta ap:n mies kyllä vähän ihmetyttää, että velvollisuuksia lasta kohtaan kyllä voi olla mutta ei minkäänlaisia oikeuksia. Ei se vaan niin voi mennä! Äkkiä siinä ne lapsetkin hoksaa että äitipuolta saa kyykyttää miten tahtoo kun tietää ettei äitipuolella ole valtaa sanoa mihinkään mitään.. Miten muuten ap:n mies kohtelee ap:n lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja Neppari--:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

No tuo ei mulla käynyt mielessäkään, et jos on noin lyhyt esitysaika =) Mutta silloin kyllä luulisi että ensisijaisesti äiti ehdottaisi isälle että jos isä voisi viedä lapsen leffaan?

Mutta ap:n mies kyllä vähän ihmetyttää, että velvollisuuksia lasta kohtaan kyllä voi olla mutta ei minkäänlaisia oikeuksia. Ei se vaan niin voi mennä! Äkkiä siinä ne lapsetkin hoksaa että äitipuolta saa kyykyttää miten tahtoo kun tietää ettei äitipuolella ole valtaa sanoa mihinkään mitään.. Miten muuten ap:n mies kohtelee ap:n lapsia?

onkohan tää yksittäinen tapaus vai tapahtuuko tällaista usein että äiti pyytää saada lasta kesken viikonlopun, minusta sekin vaikuttaa paljon. jos on vaan tää kerta niin joustaisin ja sopisin omien lasten kanssa sit oman leffaillan toiseen kertaan. päätösvalta lapsen asioista on tietty vain lasten vanhemmilla vaikka olishan se kiva että puolisoiden ajauksetkin otettais huomioon.

nöppönen, toki päätösvalta on vain lapsen vanhemmilla. Mutta silloin vastuunkin pitäisi olla vain heillä. Tai esim. hoitopaikalla.
Eikä oletuksena että äitipuoli jolle ei suoda minkäänlaista päätösvaltaa kuitenkaan. Hoitaa lapsen jokatapauksessa aina mukisematta. Ilmaiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
nöppönen, toki päätösvalta on vain lapsen vanhemmilla. Mutta silloin vastuunkin pitäisi olla vain heillä. Tai esim. hoitopaikalla.
Eikä oletuksena että äitipuoli jolle ei suoda minkäänlaista päätösvaltaa kuitenkaan. Hoitaa lapsen jokatapauksessa aina mukisematta. Ilmaiseksi

toki.. ikävä kyllä se ei taida ihan käsikädessä mennä uusioperheissä. taitaa helpommin tulla myös kärpäsistä härkäsiä kun haetaan sitä tasapuolisuutta touhuun.

Ymmärrän ap oikein hyvin sun kiukutuksen...uusperheellisenä mekin elellään jo viidettä vuotta ja kyllä töytyy sanoa, että hankalaa on välillä...nyt viimeisimmäksi on viikonloppu riidelty tästä tasavertaisuudesta lasten kesken...helppoa ei ole, aina se oma lapsi vaan tuntuu menevän edelle, ikääkään ei muisteta ottaa huomioon...
Mut puhuminen on varmasti yksi asia, joka auttaa...meillä jauhetaan aikuisten kesken ja sit jossain vaiheessa isommat lapsetkin otetaan neuvotteluihin mukaan. Vähän aikaa menee taas hyvin ja sit jossain vaiheessa taas räjähtää!
Helpommankin tien ois voinu valita!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Mun:
mielestä tuo kuulostaa nyt tosi kurjalta. Kuka maksaa teidän aikuisten typerän riitelyn: KYSEINEN LAPSI! Aiot aiheuttaa lapselle tahallasi pahaa mieltä sen tähden, että hänen isänsä on idiootti (anteeksi). Ei ole oikein. Koeta saada asia miehelle jakeluun, mutta älä käytä lasta välineenä!

Oon muuten samaa mieltä, mutta kyllä mun mielestä sitä lasta voi käyttää "välineenä" muutaman kerran ilman sen kummempia traumoja. Joillekin ei mene puhe perille.

Minun mielstäni uusioperheissä myös sillä äiti/isäpuolella pitää olla oikeus päättää toisen lapsen asiosta. Monesti olen törmännyt näihin tapauksiin että sitä toisen lasta kuuluu kyllä hoitaa, laittaa ruokaa, leikkiä yms. mutta sitten ei saa esim. kieltää mistään.
Kannattaa jutella asiat selväksi, ettei nämä asiat nouse aina uudestaan riidan aiheeksi ja ala vaikuttamaan teidä parisuhteeseen tai sinun käsitykseen puolison lapsesta.

Jos se miehesi ei vaan pysty sille exälle sanomaan omia mielipiteitään vaikka olisi samaa mieltä kanssasi. Kiukkuaa sinulle kun ei exälle voi ja ottaa itseensä sinun sanomiset kun tavallaan "arvostelet" hänen kasvatustapojaan