Mies petti, eroko edessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oma suhtautumiseni pettämiseen riippuisi kyllä monesta asiasta. Ihan jo termin "pettäminen" määrittelystä, toisten mielestähän jo pussailu on pettämistä ja sen voisin huoletta antaa miehelleni anteeksi. Millaisissa olosuhteissa pettäminen on tapahtunut? (Ja tällä en tarkoita, että esim. humalassa/päihtyneenä saa tehdä mitä vain...) Onko kyseessä ollut yksi ainoa kerta, vai pitkään jatkunut suhde? Miten pitkään oma suhde on kestänyt?
Itse olen elänyt 11 vuotta saman miehen kanssa. En usko, että kukaan mahtuisi tulemaan väliimme, sen verran tiivis, onnellinen suhde meillä on edelleen ja rakastamme&luotamme toisiimme. En laittaisi koko suhdetta poikki yhden virheen vuoksi. Anteeksianto on tärkeä taito... ja asiat ovat harvoin täysin musta-valkoisia...
pettämistä en todellakaan hyväksy, ja toivottavasti en joudu omalla kohdallani koskaan miettimää tällaisia kysymyksiä... mutta neuvoisin kyllä käsittelemään koko aiheen läpi miehesi kanssa ennenkuin teet päätöksiä suuntaan tai toiseen... toki jos suhde on kestänyt puoli vuotta ja toinen pettää - on ehkä parempi sanoa heipat kuin jatkaa yhdessä...

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja adalium:
mutta, tietty vähän riippuu..minkälainen pettäminen kyseessä, minkä takia mies petti..ja minkälainen teidän suhde on/oli...kun mies moiseen ryhtyi

onks siihen jotain lieventäviä syitä olemassa?

pointtina siis..että jos on suhde jo ollut vähän hakoteillä tai jtn, on voinut aavistella tulevaa..ym.
mutta, edelleen..itse en anteeksi antaisi

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Ja jos te oikeasti tietäisitte että miten moni pettää, olisitte kauhuissanne. Puolet teidänkin miehistänne on jörninyt muita. Mutta onneksi tähän tulee nyt vastaamaan vain se toinen puoli, että ei mun mies ainakaan.. :xmas:

50% miehistä ja 33,3% naisita pettää jossain vaiheessa elämää, eli se ei tarkoita että juuri tässä nykyisessä suhteessa ois pettämistä ollut ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Näinpä näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Ja jos te oikeasti tietäisitte että miten moni pettää, olisitte kauhuissanne. Puolet teidänkin miehistänne on jörninyt muita. Mutta onneksi tähän tulee nyt vastaamaan vain se toinen puoli, että ei mun mies ainakaan.. :xmas:

50% miehistä ja 33,3% naisita pettää jossain vaiheessa elämää, eli se ei tarkoita että juuri tässä nykyisessä suhteessa ois pettämistä ollut ;)

No eihännyttoki.. :saint:

Pettäminen on aina iso juttu parisuhteessa, oli yhteistä elämää takana vain vähän tai enempi.
Nuorempana olin hyvin mustavalkoinen, ja olin sitä mieltä, että kerrasta poikki.
Nyttemmin en välttämättä eroaisi ihan heti. (ellei mies sitten olisi päättäänyt lähteä toisen mukaan)
Puhua pitäisi paljon, avoimesti, vaikka se kuinka satuttaisi. Pitäisi löytää ne syyt miksi toinen voi huonosti minun kanssani, miksi hän petti.
Tarvittaessa hakisin apua vaikka pariterapiasta, jos meillä molemmilla olisi kuitenkin halu jatkaa yhdessä.
Luottamus ja kunnioitus olisi kaiketi kauan hakusessa.
Teillä ei ole yhteisiä lapsia, ja se toki tekee eroamisen hieman helpommaksi, toisaalta jos jommalla-kummalla on lapsia, olette olleet kauan yhdessä ja isä- tai äitipuoli on toisen lapselle tärkeä ja läheinen, on se mielestäni rinnastettavissa yhteiseen lapseen, eli vaikeaa se on silloinkin.
Pettäminen ei mielestäni ole koskaan oikein tai hyväksyttävää, mutta me ihmiset olemme heikkoja. Anteeksi antaminen on vahvuutta, vahvempaa kuin se heikomman pettäminen.

Yhteistyössä