mies pikkujouluissa - miksi ahdistutte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi te jotkut olette niin ahdistuneita siitä kun mies lähtee viettämään pikkujouluja...?

- pelkäättekö että hän pettää teitä?
- ettekö osaa tehdä mitään ilman miestänne?
- valvotteko ja odotatte että hän tulee kotiin?
- pelkäättekö että hän hölmöilee jotenkin?
- muita syitä???

minun mies lähtee myös tänään viettämään pikkujouluja enkä ole yhtään ahdistunut tästä..
päin vastoin!! käymme lapsen kanssa ip lillumassa pari tuntia kylpylässä, sitten kotiin. Lapsi varmaan simahtaa alta aika yksikön. Paras ystäväni tulee meille, poltamme kynttilöitä, syömme hyvää ruokaa, katsomme älyvapaita viihdeohjelmia ja puhumme tyttöjen juttuja. IHANAA!
Saisi olla useimmin mies pikkujouluissa :)

Muakin vähän ihmetyttää tää! Tottakai se voi harmittaa, jos itselläkin tekis mieli lähteä tai jos vaikka miehellä sattuu olemaan pari mehevää blondia duunikaverina :whistle: Kyse on kuitenkin vaan yhdestä illasta.

muoks. Ja jos syy on se ettei itse pääse niin tottakai mies sit seuraavana viikonloppuna päästä vaimon tuulettumaan hyvällä omatunnolla :)

En minäkään ymmärrä mitä ahdistumista miehen pikkujouluissa on? Tai sitten olen jo liian vanha. 16 avioliittovuoden jälkeen tiedän että pikkujoulut ja pettäminen ei liity mitenkään toisiinsa. Jos mies haluaa pettää niin hän tekee sen muutenkin.

Muuten oma mieheni ei ole ollut pikkujouluissaan ainakaan viiteen vuoteen... ei kuulemma kestä niitä työpaikkansa naisia kännissä.

Mä menen itse asiassa tänään mutta vaan syömään ja parille lasilliselle.

monet naiset pelkää miesten pikkujouluun menoa just siksi kun niin paljon puhutaan et kaikki pettää siellä heti, jos/kun tulee siihen mahdollisuus. totta varmaan et aina joku näin tekeekin mut en usko et kaikki! pakko olla vielä uskollisiaki miehiä olemas...itte haluun uskoo enempiki tähän. meillä mies saa mennä, jos haluaa. aikuinen mies kun on. tosin, hän on just sitä pettävää sorttia...mut en siltikään jaksa enää ottaa stressiä siitä. en hyväksy alkuunkaan koko asiaa mut minkäs sille mahtaa? aikuisia kun ollaan...

no ei oo kyllä menossa mihinkään pikkujouluihin tai tulee mykkäkoulua :D haha. no joo en muuten ahdistuis mutta kun just on laskettu aika niin ois parempi senki olla lähteä mihinkään ottamaan.

Mä en ymmärrä miten pikkujoulut eroaa normaalista baariin menosta?(siis niillä jotka siellä alkoholia ottaa)Eli miten se kynnys pettämiseen olis pikkujouluissa pienempi kuin muuten? Mä aattelen sen niin et jos pettää haluaa niin sen voi tehdä ihan muutenkin kuin pikkujouluissa, joten mitäpä sitä ressaamaan, mä luotan siihen että mies rakastaa mua eikä sählää milloinkaan mitään, jos toisin käy niin sitä selvitellään sit..

Mutta jos mies pettää, niin totta se voi sen tehdä milloin tahansa eikä vaan yhtenä iltana vuodesta, juuri silloin pikkujouluissa? Mä oon sitä mieltä, että jos miehellä tulee tarve käydä vieraissa niin sitten se tulee, enkä voi siihen mitenkään vaikuttaa. Epäilyt pettämisestä ja sairas mustasukkaisuus ajaa mielestäni ihmisiä vaan kauemmas toisistaan :)

Ei mua ahdista. Tuolla jo omassa ketjussa kerroin miten meinaan ostaa ison kassin mässyä ja leffan. Kun lapset nukkuu vedän pääni sokerihumallaan ja nautin leffasta :)
Kai jotkut sitten pelkäävät noita mainittuja asioita.

mä en ole koskaan tajunnut miksi pitää päästä samana päivänä. jos on tarve käydä ulkona niin miksi pitää samana päivänä päästä??

Eikö olisi lastenkin edun mukaista että lapsilla on seuraavana päivänä virkeä vanhempi ja lasten ei tarvitse mennä vanhempien juhlien takia yökylään???
Mä luulen, että kyse ei ole tuosta vaan siitä, että nainen ei yleensäkään pääse mihinkään juhliin. Joko ei ole ketään pikkujoulujen tms järjestäjää tai sitten ei ole kavereita, joiden kanssa lähtisi minnekään.

Hmm.. Mua on alkanu ahdistaa ajatus siitä, että mies joutuu tappeluun, hakataan tai jtn. (ei ole kyllä mikään riidanhaastaja eikä koskaan ole ollut tappelussa, mutta ei sitä koskaan tiedä..)
Aiemmin ei tullut tämäkään edes mieleen, mutta tässä joku aika sitten yhdelle tutulle kävi niin, että sen kimppuun käytiin varoittamatta ilman mitään sen kummempaa syytä (tai syynä oli se, että joku äijäporukka erehtyi henkilöstä!).. Joutui teholle muutamaksi päiväksi..:(

Mutta no, kyllä tajuan, että on ihan turha tuosta ruveta hysteeriseksi..ja luulenpa, että tämäki ahdistus helpottaa ajan myötä.. Mikään muu ei ukon menemisessä häiritse..

No, ei ahdista. Vähän ehkä kyllä olen kateellinen, kun itse en pääse minnekään vastaavaan ikinä. En kyllä erityisesti haluakaan. Toisaalta voin olla vähän huolissani, että miten selviää kotiin, ettei juo liikaa ja jotain satu kotimatkalla tms. Hiukan voin miettiä sitäkin, että toivottavasti on kivaa ja viihtyy hyvin, eikä tuu mitään riitaa tai haukkumisia tms. muiden kanssa.

Toisaalta ymmärrän tuon, että joskus ois mukava käydä ulkona yhdessä. Me nähdään miehen kans sen reissutöiden takia niin vähän, että joskus tuntuu että aika kaksistaan on todella vähissä... Mutta jos nyt on kyse vain yksistä pikkujouluista, niin uskon että tuo kaksinolo onnistuu jonain muuna viikonloppuna. Ei se ole mikään parisuhteen-hengissä-pitämis-juttu, että ollaan sitte molemmat kotona kun ei yhdessä päästä :) Itse ahdistuisin suuresti moisesta.

Eiköhän niillä ketkä ahdistuu, ole oikea syy ahdistuia. Suuri osa kuitenkaan ei ahdistu puolison menoista.
Toki se syy voi joskus olla oma tunnevamma, kyvyttömyys olla yksin kotona, sellaisiakin aikuisia on, mutta he taas harvoin elävät parisuhteessa normaalin ja itseään hyvin kohtelevan ihmisen kanssa, vaan heilla tuppaa olemaan joku narsisti, alkoholisti, työnarkomaani tai mu heitä jatkuvasti laiminlyövä kumppani, joten voidaankin taas pyörittää loputtomiin mikä on syy, mikä seuraus.

Monille, varsinkin lapsiperheellisille, miehille pikkujoulut saattavat olla ainoa "hyväksyttävä" bileilta vuoden aikana ( ns. pakollinen työmeno selitetään vaimolle). Siihen sitten luonnollisesti latautuu paljon odotuksia, jännitys kohoaa ja odotetaan innosta piukeana. Samaan aikaan vaimon mieli mustuu mustenemistaan kun katsoo miehen innokkuutta. Harmittaa kun toinen täytyy päästää ja itse täytyy jäädä kotiin. Ihmettelee miten mies nyt noin innokas on, mahtaako olla se työpaikan muhkea blondi kiikarissa tms. Vaimolle ei tule mieleenkään että mies on innokas ainoastaan siksi että pitkästä aikaa pääsee jonnekin, ei siksi että ensimmäisenä mielessä pettäminen. Vielä yleensä ennen pikkujouluihin lähtöä vaimoa ärsyttää miehen innokkuus niin paljon että pistää riidan pystyyn. Mies sitten riidan päätteeksi lähtee ovet paukkuen illan viettoon. Vaimo taas jää yksin ahdistukseen ja riidan jälkimaininkeihin. No jopas, eipä ihme että ahdistaa ja mielikuvitus tekee tepposet että mitä mies juhlassa puuhastelee sillä aikaa kun vaimo jumissa lasten kanssa.

Eli ahdistus on yleensä ihan omaa syytä. Tiedostamalla huonon käyttäytymismallin ja tietoisesti pipoa löysäämällä selviäisi paljon vähemmällä ja mies tulisi juhlasta tyytyväisenä takaisin vaimon kainaloon. Aika pieni prosentti niistä pikkujouluttelevista miehistä kuitenkaan pettää, tosin kyllähän niitäkin on (täytyy todeta ennenkuin joku tulee palstan tyyliin vastaan väittämään).

En ahdistu, käynhän itsekin. Meillä muita huolettaa mun firman juhlat (siis ei miestä) kun mun työpaikalla on 3 naista ja 23 miestä, eli ilmeisesti tää on aika syvälle juurtunut käsitys että aina pikkujouluissa tapahtuu jotain kun jo muut alkaa siitä huolehtimaan ja miesten lukumäärä suhteessa naisiin ilmeisesti vielä tuplaa vaaran. Ja aikansa kun syöttävät miehelle tota ajatustapaa niin eiköhän meillä käänny se niin päin että mies ahdistuu...

Monille, varsinkin lapsiperheellisille, miehille pikkujoulut saattavat olla ainoa "hyväksyttävä" bileilta vuoden aikana ( ns. pakollinen työmeno selitetään vaimolle). Siihen sitten luonnollisesti latautuu paljon odotuksia, jännitys kohoaa ja odotetaan innosta piukeana. Samaan aikaan vaimon mieli mustuu mustenemistaan kun katsoo miehen innokkuutta. Harmittaa kun toinen täytyy päästää ja itse täytyy jäädä kotiin. Ihmettelee miten mies nyt noin innokas on, mahtaako olla se työpaikan muhkea blondi kiikarissa tms. Vaimolle ei tule mieleenkään että mies on innokas ainoastaan siksi että pitkästä aikaa pääsee jonnekin, ei siksi että ensimmäisenä mielessä pettäminen. Vielä yleensä ennen pikkujouluihin lähtöä vaimoa ärsyttää miehen innokkuus niin paljon että pistää riidan pystyyn. Mies sitten riidan päätteeksi lähtee ovet paukkuen illan viettoon. Vaimo taas jää yksin ahdistukseen ja riidan jälkimaininkeihin. No jopas, eipä ihme että ahdistaa ja mielikuvitus tekee tepposet että mitä mies juhlassa puuhastelee sillä aikaa kun vaimo jumissa lasten kanssa.

Eli ahdistus on yleensä ihan omaa syytä. Tiedostamalla huonon käyttäytymismallin ja tietoisesti pipoa löysäämällä selviäisi paljon vähemmällä ja mies tulisi juhlasta tyytyväisenä takaisin vaimon kainaloon. Aika pieni prosentti niistä pikkujouluttelevista miehistä kuitenkaan pettää, tosin kyllähän niitäkin on (täytyy todeta ennenkuin joku tulee palstan tyyliin vastaan väittämään).
Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22537564:
Mä luulen, että kyse ei ole tuosta vaan siitä, että nainen ei yleensäkään pääse mihinkään juhliin. Joko ei ole ketään pikkujoulujen tms järjestäjää tai sitten ei ole kavereita, joiden kanssa lähtisi minnekään.

no mut sehän on naisen oma ongelma jos "ei ole kavereita tai pikkujoulujen järjestäjää"? Tuskin sen vuoksi voi miestä kieltää menemästä "mulla ei oo kavereita niin säkään et saa olla omiesi kanssa".. eiks tuo ole vähän itsekästä?

Yhteistyössä