Mies sai palkkaa 4596,95 ?. Tuntuu et tämä oli viimeinen pisara.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha mieli

Vieras
Meillä on sun rahat ja mun rahat. Täysin mieheni vaatimuksesta. Ollaan sovittu mitkä laskut kumpikin maksaa ja niistä mieheni pitää tiukasti kiinni. Nyt vaan on sellainen tilanne, että musta tuntuu etten enää jaksa tätä. En jaksa miehen piheyttä ja tarkkuutta rahojensa kanssa.

Ollaan sovittu, että sähkölasku maksetaan vuorotellen ja ruuat ostetaan aina vuorotellen eli toinen ostaa aina koko kuukauden ruuat. Mä maksan lisäksi kaikki omat laskut ja lasten kulut. Mies maksaa kaikki taloon liittyvät laskut. Tässä kuussa oli mun vuoro maksaa sähkölasku ja ruokienkin ostaminen osui mun kohdalle kun vaihdettiin vuoroja. Jouduin kuitenkin toteamaan kun sähkölaskun näin (350?) että mä en voi molempia nyt maksaa, raha ei yksinkertaisesti riitä (saan kuussa 700?). Tästä mies suuttui ihan kunnolla ja lupasi maksaa ruuat vasta siinä vaiheessa kun "kiristin" ja sanoin et mennään sitten lasten kanssa mun vanhemmille syömään ja mies saa heille selittää miksi.

No, tässä ei vielä mitään ihmeellistä, mutta nyt postista tuli toisen lapsen sairaalalasku eli sellainen jonka mun kuuluisi maksaa. Mulla ei ole sitä varaa maksaa (160?) joten pyysin jos mies voisi sen nyt maksaa ja mä maksan vaikka osissa sitten takaisin. Ei käynyt. Huusi ja raivosi kuinka joutuu jo mun osuuden (eli ruuat) maksamaan tässä kuussa et muuhun ei suostu.

Ottaa niin päähän ja tuntuu etten tällaista jaksa. Mies on väittänyt, että kyllä perhe ja lapset on rahaa tärkeämpää ja mä oon uskonut. Mutta nyt tämä todistaa, että niin ei ole. Raha merkitsee enemmän.

Eli mä maksan luottokortilla vauvan sairaalalaskun ja mies sai palkkaa 4596,95? josta ei kuulemma ole varaa maksaa sitä 160?.

no ei ole reilua, reilumpaa olis että molemmat laittais esim 60% tuloistaan yhteiselle tilille mistä maksetaan kaikki kulut, lopun 40% molemmat sais käyttää mihin tykkäis

Ja sie katselet tuollaista? Jos oikeasti sovitaan että on sun ja mun rahat ja sie hoidat lapset ja kodin(?) niin pitäisi ukon maksaa sulle palkkaa kodin hoidosta ja elatustukea lapsista.

Ihan älytöntä. Älä hyvä nainen alistu tuollaiseen.

:o :o :o siis mua oksettaa tollainen tyranni! Mihin se ton järkkyison palkkansa työntää? Juuri tuollaisen eriarvoisuuden ja ongelmien takia meillä on AINA ollut kaikki yhteistä! :o :o :o järkyttävä mies! Nyt kyllä otat kunnolla asiat puheeksi ja jos ei asiat muutu, muutat erilleen niin makselee sitten eronneena sulle elatusrahoja ja saa sit mietttiä miten on pöljäillyt.
Siis sä saat 700e/kk? Ja se yli 4000e! |O :o
MUN mielestä perheessä kaikki on oltava yhteistä, menot, tulot, lapset, surut, ilot jne. Eikä noin että toista sorretaan ja alistetaan.

toivon et tää on provo.

Ootteko naimisissa vai avoliitossa?

Meillä on yhteiset rahat ollu alusta saakka, vaikka omat tilit onkin. Mies pääosin maksaa kaikki laskut ja ylimääräiset kulut, mutta hän tienaakin reilusti enemmän kuin minä, silti kaikki on yhteistä, menot ja tulot. Ei se ole kummaltakaan pois, yhteistä elämää me vietetään ja yhdessä kaikki jaetaan. Suhteen alussa minä maksoin suurimmanosan laskuista, kunnes mies sai töitä ja nyt hän maksaa kulut. KOSKAAN ei ole tullut raha-asioissa sanomista. Toivon että miehes ymmärtäisi myös tämän.

Tuntuu vaan niin pahalta kun on kuitenkin yhteisestä lapsesta kyse. Sairaalahoito oli välttämätöntä. Se ei ollut mikään "kiva" meno vaan keino pitää meidän 3kk vauva hengissä :'( Ymmärtäisin, että ei suostu maksamaan jos olisi kyse jostain mun ellos-laskusta tai muusta "turhasta". Mutta hitto se on meidän vauvan sairaalamaksu :( Vaikee uskotella itselleen, että mies oikeesti välittäisi meistä.

Molemmat maksamaan kuluista oman tulotasonsa mukaisen prosenttiosuuden. Tuo nykyjuttu ei toimi. Kaikki menot laskettava uudestaan, nykyinen jako ihan persiistä.

Ja mies sika.