mies sanoi eilen taas tappavansa mun lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta kukaan ei saa uhata toisen henkeä. Se on itseasiassa poliisiasia, jos näin käy. Juuri luen asianajan kirjoittamaa kirjaa varo narsistia ja siinä on aiheesta kirjoitettu ja sanoma on selkeä: kenenkään henkeä ei uhata!

Omakohtaisesti voin sanoa, että ei se siihen uhkailuun ja "vitsailuun" jää, kun ne isommat normaalisti leikkii sen vauvan kanssa ja jotain sattuu, vahingossakin, niin se on miehen mielestä sen isomman (eli sun) lapsen vika ja se saa sen tuta myös! Mua tai mun lapsia ei enää kukaan uhkaile ilman seuraamuksia, niin hirveät arvet ja pelot se aiheuttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
järjenääni: ei ihan mene noinkaan,on myös sanonut että tappaa mut jos joskus petän,suhteen alussa on tehnyt mulle pahaa fyysisesti,ei enää sen jälkeen kun tulin raskaaksi,henkisesti sitäkin enemmän.

Mitä hän sitten on tehnyt sinulle? Miksi siedät tollaista?

Kiinnostais muakin.

pari luuta murtu..paperit sairaalassa todisteena ja kuulema 5 v aikaa tehä rikosilmotus,sen kyllä kerroin siellä kuka tek (ilman nimeä)i,mutta en halunu tehä ilmotusta,on sitten ollu yhen kerran pahempikin paikka vaikka ei fyysisiä vammoja jäänytkään oikeestaan ja tämä tapahtu viime vuoden pääsiäisenä ja sen jälkeen ei ole koskenut. ja sen haluan sanoa että lapset ei koskaaan ole ollut kotona eli eivät ole nähneet mitään väkivaltaa.

Ihan turhaa yrittää ap:lle mitään sanoa. Ei se näe metsää puilta, ja omasta elämäntarinastaan johtuen kuvittelee tuon olevan rakkautta ja ihan normaalia. Toivottavasti joskus tulee se päivä, kun ap herää ja näkee totuuden.
Mun herääminen tapahtui sen jälkeen, kun lastensuojelu puuttui meidän tilanteeseen. Huonomminkin ois voinut käydä, hengenlähtö oli lähellä. Ja elin aivan samanlaisen miehen kanssa, kuin mistä ap kertoo.

Mutta niin. Kaikki sanat on turhia vielä, kun ap ei suostu näkemään totuutta. Tää on vähän sama juttu kuin alkoholisteillakin, paraneminen alkaa vasta sitten, kun suostuu kohtaamaan totuuden. Ja pelastamista ei voi kukaan muu tehdä. Ei niin kauan, kun kieltää kaiken.

huono juttu.
tosiasiahan on että jos on jo lapsia ei ole kovinta valuuttaa koska toisen lapset on aina toisen lapset.
silloin on varmaansuurempi mahdollisuus saada paskakasa makoilemaan kotiinsa ja uhkaamaan lapsiaan. sen vuoksi kai parempi olla yksin lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsillesi enkeleitä:
Ihan turhaa yrittää ap:lle mitään sanoa. Ei se näe metsää puilta, ja omasta elämäntarinastaan johtuen kuvittelee tuon olevan rakkautta ja ihan normaalia. Toivottavasti joskus tulee se päivä, kun ap herää ja näkee totuuden.
Mun herääminen tapahtui sen jälkeen, kun lastensuojelu puuttui meidän tilanteeseen. Huonomminkin ois voinut käydä, hengenlähtö oli lähellä. Ja elin aivan samanlaisen miehen kanssa, kuin mistä ap kertoo.

Mutta niin. Kaikki sanat on turhia vielä, kun ap ei suostu näkemään totuutta. Tää on vähän sama juttu kuin alkoholisteillakin, paraneminen alkaa vasta sitten, kun suostuu kohtaamaan totuuden. Ja pelastamista ei voi kukaan muu tehdä. Ei niin kauan, kun kieltää kaiken.

En kuvittele tämän todellakaan olevan normaalia,mutta siinä voit olla oikeassa että en nää metsää puilta,ainakaan kovin tarkasti.

Isommat lapset tulevat aina joka perheessä joskus vahingoittamaan pienempää. tahallisesti tai vahingossa, paitsi ehkä jos elävät jo niin suuressa pelossa että eivät hengittää uskalla eikä elää vapaasti kodissaan.
isommilla lapsilla on oikeus olla lapsia siinä kuin pienimmälläkin. pienempi oppii kuvittelemaan olevansa parempi kuin toiset, ja ehkäpä alkaa kantelemaan isommista ihan huvin vuoksi.
kaikenlainen lasetn keskinäinen muksimnen on normaalia, mutta aikuisen uhkailu lapsia kohtaan ei

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsillesi enkeleitä:

Se on näin jälkikäteen ajateltuna ihan hirveetä, kuinka sitä alkaa uskomaan, että tuollainen elämä on ihan normaalia ja sitten kuitenkin joutuu valehteleen läheisille omasta elämästään, kun ei kehtaa ihan kaikkea kertoa kuinka asiat oikeesti on. Mä olen vuoden ollut erossa narsistipaskasta ja nyt vasta alan oikeesti tajuun asioita ja ihan ällistyneenä mietin, että miks mä siedin sellasta.

Mun mielestä se mies on sairas ihminen ei ap. Ap on vaan niin syvällä kuvitelmissaan, toiveissaan ja hukassa miehen takia. Jos läheinen sairastuu henkisesti niin se tartuttaa/ levittää sitä myös ympäröiviin ihmisiinsä.

Olen sitä itsekkin miettinyt ja lukenut aiheesta läheisriippuvainen,moni asia kyllä osuu kohalleen,mutta ei mulla tarvitse olla miestä tai ketään lähellä,niinkuin sanoin,olin tyytyväinen elämääni lasten kanssa yksin enkä todellakaan kaivannut/etsinyt miestä elämääni.

Ei ole naurun asia,mutta en ihmettele kuinka miehen äidit ja tädit on mua kiitelly kuinka sain sen rauhoittumaan jne:D osiltaan on tosiaan paljon muuttunut ja rauhoittunut meidän suhteen aikana,mutta tätä uolta ne tuskin täysin tietää vaikkakin voihan se niin olla että äiti sen verran poikaasa tuntee että aavistelee jotain.

Entä tilanne jossa kuopuksesi kun kasvaa isommaksi alkaa muksimaan isoveikkojaan?

Miehesi mielestä se on oikein, mutta jos isommat antavat hiukan takaisin niin saavat selkäänsä. Kuopus saa miehesi mielestä ihan vapaasti hakata veljiään ja tämä iskostuu hänelle mieleen.

Ja jos sinä puutut tilanteeseen ja torut nuorimmaista niin tuloksena saattaa olla, että sinä saat selkäsaunan.

Miehellesi sinä ja lapsesi ette ole mitään. Ainoa mikä hänelle merkitsee on hänen oma lapsensa jonka hän mitä luultavammin "opettaa puolustamaan itseään" eli saa tehdä mitä haluaa ja muut saavat turpaan.

Entä tilanne, että nuorin lyö isompaa lasta, mutta sanookin miehellesi että vanhempi lapsi aloitti? Selkäsauna vanhemmalle lapselle.

Haluatko tälläistä elämää? Uskon että on vaikea avata silmiään ja lähteminen on vielä vaikempaa. Elämä tulee sen jälkeen olemaan pitkään helvettiä, mutta kyllä se aurinko alkaa risukasaan paistamaan kun totut yksin elämiseen tai löydät rinnallesi miehen joka ei harrasta väkivaltaa ja kohtelee sinua ja kaikkia lapsia oikeasta rakkaudella.

Mutta tuntuu että turhaa tässä on kenenkään sinulle mitään sanoa kun et itse tahdo nähdä sitä miten pahaksi tilanne voi mennä. Mieluummin nyt kun sitten kun hengenlähtö on oikeasti lähellä tai sitten kun löydät toisen lapsistasi kuolleena (pahimmassa tapauksessa kuolet itse ja lapsesi jäävät yksin).

Alkuperäinen kirjoittaja mietippä tätä:
Entä tilanne jossa kuopuksesi kun kasvaa isommaksi alkaa muksimaan isoveikkojaan?

Miehesi mielestä se on oikein, mutta jos isommat antavat hiukan takaisin niin saavat selkäänsä. Kuopus saa miehesi mielestä ihan vapaasti hakata veljiään ja tämä iskostuu hänelle mieleen.

Ja jos sinä puutut tilanteeseen ja torut nuorimmaista niin tuloksena saattaa olla, että sinä saat selkäsaunan.

Miehellesi sinä ja lapsesi ette ole mitään. Ainoa mikä hänelle merkitsee on hänen oma lapsensa jonka hän mitä luultavammin "opettaa puolustamaan itseään" eli saa tehdä mitä haluaa ja muut saavat turpaan.

Entä tilanne, että nuorin lyö isompaa lasta, mutta sanookin miehellesi että vanhempi lapsi aloitti? Selkäsauna vanhemmalle lapselle.

Haluatko tälläistä elämää? Uskon että on vaikea avata silmiään ja lähteminen on vielä vaikempaa. Elämä tulee sen jälkeen olemaan pitkään helvettiä, mutta kyllä se aurinko alkaa risukasaan paistamaan kun totut yksin elämiseen tai löydät rinnallesi miehen joka ei harrasta väkivaltaa ja kohtelee sinua ja kaikkia lapsia oikeasta rakkaudella.

Mutta tuntuu että turhaa tässä on kenenkään sinulle mitään sanoa kun et itse tahdo nähdä sitä miten pahaksi tilanne voi mennä. Mieluummin nyt kun sitten kun hengenlähtö on oikeasti lähellä tai sitten kun löydät toisen lapsistasi kuolleena (pahimmassa tapauksessa kuolet itse ja lapsesi jäävät yksin).

Tämä on niin totta! Lue ap (ja muut samanlaisessa tilanteessa olevat/olleet) kirja Varo narsistia, asianajan kokemuksia luonnehäiriöisistä, kirjoittanut Markku Salo. Ehkä se avaa sun silmät, että nyt on aika alkaa tekemään konkreettisia asioita eron suhteen.

Ei ap mitään tajua. Sehän puolustelee koko ajan ukkoaan ja suhdettaan. Ei sillä ole aikomustakaan erota ihanasta miehestään.
Ehkä ap tajuaa sitten, kun on jo liian myöhäistä.

Just joo, ap ei ole paljoakaan miehestä kertonut ja heti ollaan diagnosoimassa narsistiksi :D Älkää viitsikö liioitella, ap ja perhe tarvitsis nyt apua ja ehkä jopa eron, mutta te ette taida olla lääkäreitä joten antakaa diagnoosien olla!

Alkuperäinen kirjoittaja fh<j:
Just joo, ap ei ole paljoakaan miehestä kertonut ja heti ollaan diagnosoimassa narsistiksi :D Älkää viitsikö liioitella, ap ja perhe tarvitsis nyt apua ja ehkä jopa eron, mutta te ette taida olla lääkäreitä joten antakaa diagnoosien olla!

Just joo itelles. Ap on kertonut ihan tarpeeksi, jotta tuommoisessa suhteessa eläneet tunnistaa mistä on kyse. Ole hiljaa, kun sulla ei oo mitään käsitystä koko helvetin narsismista.

ei herran jumala! tajuakko sie itte olenkaa mitä sie tehet? suoraan sanottuna pilaat lasten elämän, pakottamalla ne elämään kusipää isäpuolen kans, joku päivä lehet sieltä, mustassa pussissa. vai lähteeköhän lapses ensin? eihän se muutako uhkasi tappaa.. ei se kuitenkaan sitä tee.. ja hups. kohta olet lapses hautajäisissä. menisin ja lujaa

Täytyypi mielenkiinnosta lukea toi kirja.kiitoksia niille jotka toivoivat voimia ja kirjoittivat rakentavia viesteistä,mulla ei ollu tarkotus hakea sääliä,halusin vaan purkaa pahaa mieltä tänne,kun en kellekkään asiasta halunut puhua.

ja siihen että puolustelen,rakkaus on sokeaa ja sen myönnän

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
ei herran jumala! tajuakko sie itte olenkaa mitä sie tehet? suoraan sanottuna pilaat lasten elämän, pakottamalla ne elämään kusipää isäpuolen kans, joku päivä lehet sieltä, mustassa pussissa. vai lähteeköhän lapses ensin? eihän se muutako uhkasi tappaa.. ei se kuitenkaan sitä tee.. ja hups. kohta olet lapses hautajäisissä. menisin ja lujaa

varmasti tulen lasten elämän pilaamaan jos tämmönen jatkuu/pahenee,vielä on lapset aika hyvin säästyneet siltä ja voin väittää niin kun ei psykologitkaan ole mitään lapsissa huomanneet vaikka myös ovat paljon puhuneet ja kysyneet tästä miehestä mun lapsilta perheneuvolassa.

Kai sitä on niin sinisilmäinen ja idiootti ja toivoo ja koittaa tehä suhteen eteen kaikkesa ja uskoo tämän muutokseen sillä paljonhan hän on muuttunut jo tietyissä asioissa.toisaalta muutokseen varmaan turha uskoa jos ei itse koe tekevänsä väärin ja eilen mä vasta ensimmäisen kerran mietin tosissani eroa,matka on pitkä.ei hetkessä asiat tapahdu

varmasti tulen lasten elämän pilaamaan jos tämmönen jatkuu/pahenee,vielä on lapset aika hyvin säästyneet siltä ja voin väittää niin kun ei psykologitkaan ole mitään lapsissa huomanneet vaikka myös ovat paljon puhuneet ja kysyneet tästä miehestä mun lapsilta perheneuvolassa.

Kai sitä on niin sinisilmäinen ja idiootti ja toivoo ja koittaa tehä suhteen eteen kaikkesa ja uskoo tämän muutokseen sillä paljonhan hän on muuttunut jo tietyissä asioissa.toisaalta muutokseen varmaan turha uskoa jos ei itse koe tekevänsä väärin ja eilen mä vasta ensimmäisen kerran mietin tosissani eroa,matka on pitkä.ei hetkessä asiat tapahdu

Tähän lisään siis että lapset ei ole nähneet väkivaltaa eikä kuulleet tappouhkauksia tai kaikkea muuta paskaa mikä niihin on liittynyt.

järjenääni: ei ihan mene noinkaan,on myös sanonut että tappaa mut jos joskus petän,suhteen alussa on tehnyt mulle pahaa fyysisesti,ei enää sen jälkeen kun tulin raskaaksi,henkisesti sitäkin enemmän.

Mitä hän sitten on tehnyt sinulle? Miksi siedät tollaista?

Kiinnostais muakin.

pari luuta murtu..paperit sairaalassa todisteena ja kuulema 5 v aikaa tehä rikosilmotus,sen kyllä kerroin siellä kuka tek (ilman nimeä)i,mutta en halunu tehä ilmotusta,on sitten ollu yhen kerran pahempikin paikka vaikka ei fyysisiä vammoja jäänytkään oikeestaan ja tämä tapahtu viime vuoden pääsiäisenä ja sen jälkeen ei ole koskenut. ja sen haluan sanoa että lapset ei koskaaan ole ollut kotona eli eivät ole nähneet mitään väkivaltaa.

Miks ihmeessä pitäis erota, miehän on oikeen unelmien prinssi :heart:
Mitä sitten, jos se joskus uhkaa tappaa tai murtaa muutaman luun, eihän lapset sitä kuule eikä näe eikä ymmärrä =) Sitäpaitsi, sehän on luvannut ettei petä koskaan! Siis oikea aarre! Kyllä tuommoisesta kannattaa pitää kiinni, sehän on jo nyt niin muuttunut mies ja muutenkin ihana ja rakastaa varmasti ap:ta ihan täysillä! Te ette vaan tajua sitä, kateelliset panettelijat!

Ap, pidä kynsin hampain kiinni miehestäsi. Tuollaisia prinssejä ei joka oksalla istukaan :heart:

suhtessa millainen sun mies on. hänelläkin oli vaaleanpunaiset lasit nenällä.

sen mies hakkas sitä jo seurustelu aikana. nainen ajatteli että muuttuu parempaan kun mennään naimisiin. mutta ei niin käyny. oli jo lähdössä kk päästä pois miehen luota.

odotti että mies muuttuu kun lapsia syntyy. mutta niin ei käyny. mies ryppäs ja oli väkivaltainen. hullu ukko.

no kun kolmas lapsi synty nainen heitti miehen ulos yhteisestä kodista. neljä vuotta meni siihen että nainen tajus ettei mies muutu.
mies on personallisuushäiriöinen.

niin että ap avaa silmät EI MIES MUUTU. VAI JÄÄTKÖ ODOTTAMAAN SITÄ ETTÄ MIES TAPPAA? ja sun pitää pitää omien lasten hautajaiset.

Tähän lisään siis että lapset ei ole nähneet väkivaltaa eikä kuulleet tappouhkauksia tai kaikkea muuta paskaa mikä niihin on liittynyt.

Nyt ihan kursailematon totuus. Lapset tietävät enemmän kuin vanhemmat ikinä suostuvat itselleen myöntämään tai aikuiset ikinä voisivat tajutakaan. Lapsia ei voi suojella väkivaltaisessa parisuhteessa mitenkään sillä olettamuksella, että se tapahtuisi omasta mielestään piilossa. Pelko, huoli, viha, vanhempien väsymys on aistittavissa ja se ei voi olla vaikuttamatta lapsiin.

Ap, mä elin samanlaisessa suhteessa kuin sä. Ja ajattelin just samoin kuin sä, että "ei lapset ole kuulleet eikä nähneet, ei ne tiedä." Lopulta kuitenkin tuli stoppi, ja mä erosin. Ja vasta, kun erosta oli aikaa pari vuotta, alkoi lapset oirelemaan sen perheväkivallan takia. Ne oli siis sittenkin kuulleet/aistineet, enkä ihmettele jälkikäteen ollenkaan. Ja oireilu alkoi vasta sitten, kun he kokivat, että on turvallista käsitellä sitä pelkoa ja uhkaa, jota joutuivat kokemaan.

Sä valehtelet itselles.

Yhteistyössä