Mies suunnittelee lähtevänsä joulun viettoon anoppilaan lasten kanssa - vtuttaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksinkö?

Vieras
Olemme yleensä vierailleet joulunpyhien aikaa molempien vanhempien luona. He asuvat parin tunnin ajomatkan päässä kotoamme. Meillä on 4-henkinen perhe ja 3 lemmikkiä päälle. Tämän konkkaronkan pakkaaminen ja purkaminen ei ole ihan pikkujuttu, joten ihan lyhyen visiitin ajaksi en tuollaista reissua jaksa tehdä.

Viime vuonna minulla ei ollut lomaa joulun välipäivinä, kuten ei nytkään. Koska joulunpyhät olivat lyhyet, päätimme ensimmäistä kertaa viettää joulua omassa kodissa. Aattona meille tuli anoppi ja appiukko. Joulupäivänä minun vanhempani. Oletin, että nyt tehdään sama juttu, koska tilanne on sama, paitsi että minun vanhempani tulevat aattona ja miehen vanhemmat joulupäivänä.

Olen sopinut joulun vietosta jo pari kuukautta sitten äitini ja siskoni perheen kanssa. Äidille emme edes voi mennä tänä jouluna, koska siellä on remontti menossa.

Tänään yllättäen minulle selvisi, että mies onkin suunnitellut, että lähdetään joulupäivänä anoppilaan. En todellakaan aio lähteä yhtään mihinkään yökylään, jos olen kovalla vaivalla valmistellut joulun meille. En edes ehtisi/jaksaisi sitä pakkausrumbaa. Lisäksi anoppilassa yöpyy 5 muutakin sukulaista, joten siellä ei saisi edes nukkumisrauhaa.

Kieltäydyin lähtemästä anoppilaan, joten mies sanoi menevänsä sinne sitten lasten kanssa. Minusta taas on törkeää olettaa, että minä olisin yksin kotona joulun pyhät. Arkiviikonloppuisin olen mielelläni, koska silloin pääsen harrastamaan.

Mielestäni anoppi ja appi voivat tulla meille, jos he haluavat nähdä juuri jouluna lapsenlapsia. Kaiken lisäksi miehellä on välipäivät lomaa, jolloin hän voi ihan vapaasti lähteä anoppilaan lomaileman lasten kanssa, kun minä olen töissä. Mies ei ymmärrä minun kantaani yhtään. Saatiin äsken kunnon riita asiasta aikaiseksi.

Ymmärrän kyllä tavallaan sinua. Mutta jos miehesi vanhemmilla on vieraita aattona, niin voivatko he oikeasi tulla teille joulupäivänä?

Minä antaisin miehen ja lapsen lähteä anoppilaan ja nauttisin omasta ajasta kotona. Vaikka et pääse harrastamaan (monet liikuntapaikat tosin ovat auki myös joulun pyhät), niin voithan mennä vaikka leffaan tai vuokrata jonkun leffan kotiin. Lisäksi voit herkutella - ja halutessasi lähteä vaikka baariin.

voi kun minunkin mies lähtisi anoppilaan noiden isompien kanssa. Saisin syödä ja maata rauhassa vauvan kanssa ja levätä!!! Ota tuo rentoutumisen kannalta. Ulkoile, lue, katsele televisiota, hoida koiria ja NAUTI!!!!

olitko puhunut miehesi kanssa tuosta sopimuksesta jonka teit omin nokkinesi jo pari kuukautta sitten ..jos et niin yhtä typeriä olette molemmat.

Kyllä mies on tiennyt näistä suunnitelmista koko syksyn ajan. Koska hän ei ole aiemmin sanonut mitään, niin olen ilman muuta olettanut että se sopii hänellekin ja mennään viime vuoden kaavan mukaan.

Tämä tuli minulle täytenä yllätyksenä. Raivostuttaa todella, kun mies ei mitään puhu oma-alotteisesti, vaan kuvittelee minun olevan ajatustenlukija. Hänestä pitää kaikki kiskoa irti lypsämällä ja sittenkin vastaus on yleensä tyyliin: en tiedä.

[QUOTE="vieras";25218320]Hmm, eli mies on idiootti sika kun sopii jotain omien vanhempiensa kanssa puhumatta sinulle, mutta on täysin ok, että sinä sovit omiesi kanssa jotain miehesi selän takana?[/QUOTE]

En ole sopinut mitään miehen selän takana. Hän on ollut tietoinen tästä suunnitelmasta koko syksyn ajan.

[QUOTE="aapee";25218367]Kyllä mies on tiennyt näistä suunnitelmista koko syksyn ajan. Koska hän ei ole aiemmin sanonut mitään, niin olen ilman muuta olettanut että se sopii hänellekin ja mennään viime vuoden kaavan mukaan.

Tämä tuli minulle täytenä yllätyksenä. Raivostuttaa todella, kun mies ei mitään puhu oma-alotteisesti, vaan kuvittelee minun olevan ajatustenlukija. Hänestä pitää kaikki kiskoa irti lypsämällä ja sittenkin vastaus on yleensä tyyliin: en tiedä.[/QUOTE]

anna mennä! Hyvänen aika sentään! Kaikesta ihmiset saavatkin perheriitoja aikaan.

[QUOTE="aapee";25218367]Kyllä mies on tiennyt näistä suunnitelmista koko syksyn ajan. Koska hän ei ole aiemmin sanonut mitään, niin olen ilman muuta olettanut että se sopii hänellekin ja mennään viime vuoden kaavan mukaan.

[/QUOTE]

Vai oletko sittenkin vain olettanut, että mies tietää suunnitelmista. Se ettei ole kommentoinut mitään, tuntuisi kyllä nimenomaan siltä, että olet ohimenevilla lauseenpuolikkailla maininnut jotain ja olettanut että suunnitelma on selvä miehellekin.

Sinä OLETIT että tehdään niinkun sinä haluat, sinä sovit jo pari kuukautta takaperin miten teillä tehdään, ja nyt kun mies rikkoo sinun kaavaasi ja oikein ottaa puheeksi asian, sua vituttaa kun asia ei ookaan niinkun sinä haluat.

• Tykkää
Reactions: Aina Marina
[QUOTE="Tuikku";25218297]Ymmärrän kyllä tavallaan sinua. Mutta jos miehesi vanhemmilla on vieraita aattona, niin voivatko he oikeasi tulla teille joulupäivänä?

Minä antaisin miehen ja lapsen lähteä anoppilaan ja nauttisin omasta ajasta kotona. Vaikka et pääse harrastamaan (monet liikuntapaikat tosin ovat auki myös joulun pyhät), niin voithan mennä vaikka leffaan tai vuokrata jonkun leffan kotiin. Lisäksi voit herkutella - ja halutessasi lähteä vaikka baariin.[/QUOTE]

Miehen vanhemmilla ei ole tietääkseni vieraita aattona. Joulupäivänä sinne on menossa myös miehen veli perheineen. Veli asuu tässä ihan meidän lähellä, joten olisi paljon helpompaa, että koko konkkaronkka tulisi meille joulupäivänä syömään. Ei tulisi yöpymisenkään kanssa ongelmaa. Ongelmia tulisi anoppilassa myös lemmikkien suhteen, sillä miehen veljen lemmikki ei tule toimeen meidän lemmikkiemme kanssa.

Jo olen kovalla työllä hankkinut ruoat yms. joulujutut, niin olisi todella tyhmää jättää ne kotiin pilaantumaan. Tai vastaavasti jos ne pitäisi pakata pakkaseen, niin siitäkin koituu älyttömästi turhaa työtä.

Minä ehdin kyllä nautti omasta ajastani välipäivien aikana ihan riittämiin. Tärkeät juhlapäivät pitäisi viettää perheen kesken.

[QUOTE="Niin";25218416]Sinä OLETIT että tehdään niinkun sinä haluat, sinä sovit jo pari kuukautta takaperin miten teillä tehdään, ja nyt kun mies rikkoo sinun kaavaasi ja oikein ottaa puheeksi asian, sua vituttaa kun asia ei ookaan niinkun sinä haluat.[/QUOTE]

Jos mies ei avaa suutaan siinä vaiheessa, kun aivan VARMASTI tietää, että ollaan joulu kotona ja meille on tulossa vieraita, niin kyllä minä olen hänelle vihainen. Olisi voinut sanoa siinä vaiheessa eriävän mielipiteensä, jotta minäkin olisin osannut varautua.

[QUOTE="aapee";25218430]Miehen vanhemmilla ei ole tietääkseni vieraita aattona. Joulupäivänä sinne on menossa myös miehen veli perheineen. Veli asuu tässä ihan meidän lähellä, joten olisi paljon helpompaa, että koko konkkaronkka tulisi meille joulupäivänä syömään. Ei tulisi yöpymisenkään kanssa ongelmaa. Ongelmia tulisi anoppilassa myös lemmikkien suhteen, sillä miehen veljen lemmikki ei tule toimeen meidän lemmikkiemme kanssa.

Jo olen kovalla työllä hankkinut ruoat yms. joulujutut, niin olisi todella tyhmää jättää ne kotiin pilaantumaan. Tai vastaavasti jos ne pitäisi pakata pakkaseen, niin siitäkin koituu älyttömästi turhaa työtä.

Minä ehdin kyllä nautti omasta ajastani välipäivien aikana ihan riittämiin. Tärkeät juhlapäivät pitäisi viettää perheen kesken.[/QUOTE]

Siis olet nyt, 13. päivä joulukuuta hankkinut jouluruuat, jotka pilaantuvat jos ne syödään jonain muuna päivänä kun aattona?

Mitkä lemmikit teillä on, jos ne on pakko ottaa mukaan mummolaan, mutta jos veli voi jättää omansa kotiin siinä tapauksessa että tuleekin päiväksi teille eikä mummolaan?

Vain parin tunnin ajomatka ja kamalaa pakata koko konkkaronkka..? Kaksi lasta?

Perhettä se ap on anoppi ja appikin - ainakin jos miehesi mielipidettä kysyttäis. Ei se nyt NIIIN iso rumba ole lasten kanssa yöpyä yhden yön verran anoppilassa ja tulla sitten kotiin, ei mikään (edes kala) mee edes pilalle yhdessä yössä.

En voi uskoa, että teille siis olisi ihan ok, jos miehenne ilmoittaisi 1,5, viikkoa ennen joulua, että hän muuten lähtee lasten kanssa muualle joulun pyhiksi. Teitä ei harmittaisi yhtään turha vaivannäkönne jouluvalmistelujen eteen ja reissusta koituva lisätyö ja stressi. Vaihtoehtoisesti teitä ei harmittaisi yhtään viettää yksin kotona joulunpyhiä. En usko sitä.

Mielestäni joulut, uudetvuodet, pääsiäiset, vaput, juhannukset ja syntymäpäivät ovat perhejuhlia. Miksi juuri silloin väkisin pitää hajottaa perhe?

Kaiken huipuksi meidän ppitäisi mennä anoppilaan kahdella autolla, koska minun on palattava seuraavana päivänä töihin. Siinä ei ole mitään järkeä. Mies jatkaisi lomailua lasten kanssa siellä vielä seuraavan viikon. Paljon järkevämpää on, että mies lähtee anoppilaan lasten kanssa vaikkapa tapaninpäivänä.

itsekin ymmärtäisin jos kyse 500km reissusta. Mutta meillä ainakin sekin menee hienolla rutiinilla, kun mummolat on siellä. Kolme muksua autoon ja koira perässä. Tavaraa se verran että pärjää ja mummoiloissa meillä ainakin on lasten juttujakin vaikka kuinka paljon ( kumppareita, sadevaatteet jne. ) päivän reissulle ei oikeastaan edes tarvita kuin parit vaihtovaatteet ( meillä vauva, joten sille tietenkin enemmän )

[QUOTE="aapee";25218493]En voi uskoa, että teille siis olisi ihan ok, jos miehenne ilmoittaisi 1,5, viikkoa ennen joulua, että hän muuten lähtee lasten kanssa muualle joulun pyhiksi. Teitä ei harmittaisi yhtään turha vaivannäkönne jouluvalmistelujen eteen ja reissusta koituva lisätyö ja stressi. Vaihtoehtoisesti teitä ei harmittaisi yhtään viettää yksin kotona joulunpyhiä. En usko sitä.

Mielestäni joulut, uudetvuodet, pääsiäiset, vaput, juhannukset ja syntymäpäivät ovat perhejuhlia. Miksi juuri silloin väkisin pitää hajottaa perhe?

Kaiken huipuksi meidän ppitäisi mennä anoppilaan kahdella autolla, koska minun on palattava seuraavana päivänä töihin. Siinä ei ole mitään järkeä. Mies jatkaisi lomailua lasten kanssa siellä vielä seuraavan viikon. Paljon järkevämpää on, että mies lähtee anoppilaan lasten kanssa vaikkapa tapaninpäivänä.[/QUOTE]

kai tuohon joku syy on kun haluaa lähteä jo joulupäivänä ja jos kuitenkin lähtee Tapanina, niin mikä ongelma tuo on? Yksi päivä. Jos vaikka lähtee joulupäivän iltapäivällä?

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25218480:
Vain parin tunnin ajomatka ja kamalaa pakata koko konkkaronkka..? Kaksi lasta?

Perhettä se ap on anoppi ja appikin - ainakin jos miehesi mielipidettä kysyttäis. Ei se nyt NIIIN iso rumba ole lasten kanssa yöpyä yhden yön verran anoppilassa ja tulla sitten kotiin, ei mikään (edes kala) mee edes pilalle yhdessä yössä.

Lapsille pitää pakata viikon reissua varten sisävaatteet, ulkovaatteet, lääkkeet yms. Se ei ole mikään pikkuhomma, jonka tekee siinä sivussa, kun on jouluhärdelli päällä. Minun aikani menee siivoamiseen, ruokien ja tiskien kanssa puljaamiseen ja tietysti myös vieraitakin on ehdittävä huomioida. Miehestä ei ole lasten tavaroiden pakkaajaksi, se on todettu jo moneen kertaan.

Ei kannata kysyä tällä palstalla, ap. Täällä ollaan sitä mieltä, että SINÄ olet se itsekäs osapuoli, kun olet mennyt jouluvalmisteluja tekemään. Olet ihan kamala riivinrauta ja rajoitat miestäsi, kun et anna tämän liihottaa miten haluaa, kuten vapaan miehen sielun kuuluu. Hyi sinua, ap.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
kai tuohon joku syy on kun haluaa lähteä jo joulupäivänä ja jos kuitenkin lähtee Tapanina, niin mikä ongelma tuo on? Yksi päivä. Jos vaikka lähtee joulupäivän iltapäivällä?

Syy on se, kun anoppi syyllistää miestä, ettei näe lapsenlapsiaan jouluna. No hemmetti soikoon, tulisivat sitten meille. En ole kieltänyt näkemästä tai tulemasta. Heillekin olisi paljon helpompaa tulla meille valmiiseen pöytään. Lisäksi heidän olisi huomattavasti helpompi pakata vain omat tavaransa, kun ei tarvitse huolehtia lisäksi lapsista ja lemmikeistä.

Minä veikkaan että miehesi haluaa lähteä sinne, koska siellä on muutakin hänen sukuaan ja viihtyisi siellä paremmin muiden keskellä kuin "oman perheen" kesken?

Ehkä oon vaan niin tottunut pitkiin matkoihin ja pakkaamiseen, ettei se minusta ole mikään iso homma. Täällä käydään päiväseltään kaupungissa, matkaa 2,5h suuntaansa. Lasten kamat on helppo pakata, sen kun nakkaa kaapista sopivan määrän vaatetta laukkuun, ulkovaatteet päälle, varahanskat&kengät ehkä, lääkkeet lääkekaapista (meillä muutenkin eri hyllyllä jatkuvasti tarvittavat).

Itsekin näen mielelläni sukulaisia nimenomaan joulun aikaan ja joulu on paras viettää suvun kesken, lapsillekin se on mukavaa :)

Hmm. Kuulostaa siltä, että kommunikaatiossa tökkii.

Ilmeisesti olet itse siis tehnyt miehelle tiettäväksi ajatuksen tämän Joulun viettotavasta, se on hyvä. Mutta onko mies sanonut jossain vaiheessa, että nuo joulusuunnitelmat on hänelle ok tai oletteko nimenomaan sopineet, että tänä Jouluna tehdään nyt näin? :)

Kuulostaa kyllä aika ikävältä, jos sinut yksin meinataan kotiin Joulun pyhiksi jättää. Jokainenhan tietysti ajattelee asian omalla tavallaan, mutta mulle juuri Joulu on sellaista aikaa, jolloin läheisten merkitys korostuu, ja jolloin en todellakaan yksinäni haluaisi olla.

Älkää nyt kolmatta maailmansotaa käykö siellä, mutta koettakaa nyt kuitenkin keskustella kunnolla. Ja sano sinäkin miehelle, ettet halua Joulun pyhiä yksinäsi viettää, ellet siis vielä ole sanonut. Miksi miehen on ehdottomasti päästävä anoppilaan? Eivätkö he sieltä voisi tulla teille käymään?

Ei kannata kysyä tällä palstalla, ap. Täällä ollaan sitä mieltä, että SINÄ olet se itsekäs osapuoli, kun olet mennyt jouluvalmisteluja tekemään. Olet ihan kamala riivinrauta ja rajoitat miestäsi, kun et anna tämän liihottaa miten haluaa, kuten vapaan miehen sielun kuuluu. Hyi sinua, ap.

Olen huomannut kyllä tämän. Täällä ei todellakaan tunneta minkäänlaista solidaarisuutta muita äitejä kohtaan. Taas tuli todistetuksi, että nainen on naiselle susi. Palstamammoille tärkeintä näyttää olevan, että eletään vain miehen ja anopin oikkujen mukaan.

Jos sama tilanne sattuisi oikeasti omalle kohdalle, niin takuuvarmasti olisi toinen ääni kellossa.

Mukava kuulla, että sentään on pari ihmistä, jota ymmärtävät minua.

• Tykkää
Reactions: Pinki ja MorbidMama

Yhteistyössä