Mies vai karhu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Normaalisti karhu väistää ihmistä. Jos oikeasti kohtaa karhun, niin se on hyökkäämässä.

Mutta kohtaisitteko metsässä mieluummin 150 cm irakilaisen vai parimetrisen Haalandin?
 
Normaalisti karhu väistää ihmistä. Jos oikeasti kohtaa karhun, niin se on hyökkäämässä.

Mutta kohtaisitteko metsässä mieluummin 150 cm irakilaisen vai parimetrisen Haalandin?
Emo voi hyvinkin hyökätä jos ihminen joutuu vahingossa sen ja pentujen väliin.

Naisen kannattaa ehdottomasti kohdata Haalandin koska hän olisi iloinen kohdatessaan suomalaisen ”hei, mä oon pienenä pitäny Litmasta idolina”

Irakilaisen ajatukset kyllä kaikki tietää naisen metsässä kohdatessaan kahden kesken. Sitäpaitsi luulen että hän on keskimäärin 175-180 cm
 
Normaalisti karhu väistää ihmistä. Jos oikeasti kohtaa karhun, niin se on hyökkäämässä.

Mutta kohtaisitteko metsässä mieluummin 150 cm irakilaisen vai parimetrisen Haalandin?
LInnean kommentti kertoo, että hän on ahkerasti seurannut amerikkalaista keskustelua, mutta ei ymmärrä karhuista (tai miehistäkään) paljon mitään.
Olisi kiintoisaa seurata, kun Linnea oikeasti yllättäisi karhuemon poikasineen ja siis kohtaisi elämen, ei vain liikkuisi sen lähelle.
Ja Linnean todisteet miehistä olivat kovin hataria:
– Yksikään karhu ei ole minua pelotellut, mutta sitten jotenkin ne limaiset miehet…, Leino sanoo haastattelussa.
Leino on kohdannut miehiä, jotka ovat epäasialliseen sävyyn kyselleet, kuinka noin nätti tyttö uskaltaa metsässä liikkua yksin. Eräällä kerralla autiosaunalla Leino meni löylyihin miehen jälkeen, mutta hänelle jäi vaikutelma, että mies jäi seurailemaan häntä.

Linneaa on siis puhuteltu "väärin" ja hänellä on vaikutelmia. Olisiko @Clovis ritarillisena herrasmiehenä saattanut puhutella samaan tapaan?
Miten mahdettaisiin suhtautua nuoreen retkeilijämieheen, joka julkisesti valittelisi limaisten naisten tapaa puhutella?
 
LInnean kommentti kertoo, että hän on ahkerasti seurannut amerikkalaista keskustelua, mutta ei ymmärrä karhuista (tai miehistäkään) paljon mitään.
Olisi kiintoisaa seurata, kun Linnea oikeasti yllättäisi karhuemon poikasineen ja siis kohtaisi elämen, ei vain liikkuisi sen lähelle.
Ja Linnean todisteet miehistä olivat kovin hataria:
– Yksikään karhu ei ole minua pelotellut, mutta sitten jotenkin ne limaiset miehet…, Leino sanoo haastattelussa.
Leino on kohdannut miehiä, jotka ovat epäasialliseen sävyyn kyselleet, kuinka noin nätti tyttö uskaltaa metsässä liikkua yksin. Eräällä kerralla autiosaunalla Leino meni löylyihin miehen jälkeen, mutta hänelle jäi vaikutelma, että mies jäi seurailemaan häntä.

Linneaa on siis puhuteltu "väärin" ja hänellä on vaikutelmia. Olisiko @Clovis ritarillisena herrasmiehenä saattanut puhutella samaan tapaan?
Miten mahdettaisiin suhtautua nuoreen retkeilijämieheen, joka julkisesti valittelisi limaisten naisten tapaa puhutella?
Tuöt vähissä ja surkea näyttelijä hakee vain julkisuutta.
 
Olisiko @Clovis ritarillisena herrasmiehenä saattanut puhutella samaan tapaan?
No kiitos kysymästä 😅

Ensinnäkin ärsyttää tuo Linnean tietämättömyys karhuista ja lähteä sen perusteella sitten vertailemaan miehiä ja karhuja keskenään.

Äärimmäisen harva aktiivinenkaan luontoretkeilijä pääsee edes kerran elämässä näkemään karhua. Ne tosiaan väistävät ihmisiä. Ja jos karhu ei väistäisi Linneaa niin silloin hän on todella pahassa liemessä koska luultavasti emolla on pennut ihan lähellä ja pahimmassa tapauksessa karhu käy päälle ja siinä käy helposti todella huonosti.

Mutta en yhtään epäile sitäkään etteikö hän olisi kohdannut asiattomasti käyttäytyviä miehiä. Heitä voi tavata kyllä ihan kaupungissakin.

Jos nyt vaikka sitten kohtaisin ja tunnistaisin kyseisen Linnean (josta en ole ikinä ennen kuullutkaan) vaikkapa tänä kesänä, niin ilman muuta tervehtisin ja kyselisin että onko retkellä tullut nähtyä jotain mielenkiintoisia eläimiä? Jos hän sitten valittelisi että hän ei saa puita syttymään saunan kiukaaseen niin tarjoutuisin tietenkin auttamaan siinä, mutten tietenkään alkaisi tyrkyttämään itseäni selänpesijäksi tms. sopimatonta.

Hänen ennakkoasenteellaan olisin varmaan myös miesniljake, mutta jos sellainen ihme tapahtuisi että hän pyytäisi minua löylyseuraksi niin totta kai menisin mutta naisia kunnioittava käytös luonnollisesti jatkuisi.
 
Olisi hauska nähdä Linne metsässä, kun karhuemo tulee vastaan. Paljonkohan mahtaisi mietiskellä, kuinka likainen mielikuvitus vastaantulijalle on. Ja onko se kuitenkaan mukavampaa pohtia, että jäikö se karhu kiven taakse kytikseen.
 

Yhteistyössä