Mietittekö tosiaan aina sitä miltä lapsen vaate näyttää?!

Mantatyttö82

Aktiivinen jäsen
11.03.2005
1 806
0
36
Tuli tuosta KUOMA keskustelusta mieleen kun moni siellä sanoi että ne kuomat on niin rumat :o Minä en näe niissä mitään rumaa, mutta minähän olenkin täältä maalta :snotty:
Mulla on 1v6kk poika ja hän siis omistaa juurikin nuo "kaameat" kuomat :D Olen ollut niihin enemmän kuin tyytyväinen. Mutta ei mulla kyllä tuu mieleenkään ajatella aina sitä miltä se vaate tai kenkä näyttää. Ehkä enemmänkin vaatteissa sitä tulee mietittyä, mutta kengissä vähemmän ja ainakin tämän ikäisellä lapsella. Minusta tärkeintä on se miltä vaate tuntuu ja miten se toimii käytössä. Helpompaahan se tietysti on silloin kun lapsi on sen ikäinen, että osaa itse kertoa jos vaate tai kenkä tuntuu ikävältä. Meillä vielä niin pieni tämä poika että vaikea sitä tietää.

Itse olen oppinut tämän kantapään kautta....tunnustan. Katsoin vain että mikä vaate on söpö, ihana ja hieno. Mutta nyt kun poika liikkuu kokoajan, juoksee ja leikkii, niin vaatteet pitää olla käytännöllisiä. Vauvana käytin esim.hupullisia paitoja, mutta nyt en niitä osta, koska huput ovat lasten vaatteissa usein liian painavia ja turhia.

Mutta tässä vaan tällaista pohdintaa lastenvaatteista. Kyllä ne nätit lastenvaatteet muaki kiinnostaa ja meillä mielestäni sellaisia onkin, mutta nyt sitä ostaa ehkä enemmin käytännöllistä kuin trendikästä. Vielä tulee sekin aika kun lapsi haluaa sitä trendiä :D

Tykkään myös itse kuomista ja meidän 1v10kk:n ikäisellä on sellaiset "babykuomat". Eli matalavartiset missä vetoketju edessä. Ainoa huono puoli niissa on se, että ne ei kestä loskakelejä.
Itse yritän mahdollisimman pitkälle yhdistellä tuota käytännöllisyyttä sekä hyvännäköisyyttä :)

Kyllä mä tykkään, että lapsi kulkee kauniissa vaatteissa, mutta rajansa kaikella... mielummin puen 1-vuotiaani siihen juntti äippäpakkaushaalariin ja lähden puistoon kuin että pukisin lapselle farkut ja toppaliivin ja lähtisin puistoon. Tälläsen näin, tälläsellä loskakelillä vielä!

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Kyllä mä tykkään, että lapsi kulkee kauniissa vaatteissa, mutta rajansa kaikella... mielummin puen 1-vuotiaani siihen juntti äippäpakkaushaalariin ja lähden puistoon kuin että pukisin lapselle farkut ja toppaliivin ja lähtisin puistoon. Tälläsen näin, tälläsellä loskakelillä vielä!
Miksi ä.pakkaushaalari on juntti?

Siis emmää tarkoittanut nyt sitä, ettenkö katsois miltä lapsi näyttää. Totta hemmetissä minäkin katon että lapsella on puhtaat vaatteet ja näin, mutta tuosta käytännöllisyydestä nyt puhuin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:

Ei ole mun henkilökohtainen mielipide, vaan tämän palstan yleismielipide äippäpakkauksen vaatteista. :)

Ei ole mun henkilökohtainen mielipide, vaan tämän palstan yleismielipide äippäpakkauksen vaatteista. :)
Aijaa
:D Niimpä tietysti :)

Mulle lasten vaatteiden ulkonäkö on tärkeää. Minusta lapsille saa kauniita ja käytännöllisiä vaatteita. En minäkään lasta pue sellaisiin vaatteisiin joissa lapsen on paha olla tai vaate on epäkäytännöllinen siihen tilanteeseen.

jos juhliin lähdetään ni sit, en muuten. käytännöllisyys ja toimivuus on tärkeämpää. ei meillä esim kotona juurikaan pidetä farkkuja tms.. ne kun ei ole niin mukavat tuolla lattialla touhutessa.

Jos noista kuomista puhutaan, niin enpä tuota putkimallia valitsisi sen tukemattomuuden vuoksi ja vedenpitämättämyyden vuoksikaan. Käytännöllisyys on yleensä se ensimmäinen juttu millä on merkitystä (tosin tytön kanssa tulee joskus hankittua enemmän ulkonäöllistäkin), ulkonäkö on sitten lisäplussaa, jos on täysi kammotus, niin jääpä yleensä hankkimatta.

ap olen täysin samaa mieltä!!
meilläki käytetään kuomaa mutta aika paljo olen ostanu ulkovaatteita kirpparilta,tietysti hyväkuntosia.
meijän lapset ku pukee itte vaatteet päälle niin usein ne eivät "passaa" toisiinsa,lähinnä värillisesti ja merkillisesti.eli eri väriä kaikki ja eri merkkiä. mutta en oo niin tarkka,pääasia että lapsella on lämmin,eikä vaatteet "vuoda".
sitten ku kauppaan,mummolaan,kylään lähdetään,laitetaan ns.paremmat vaatteet.(ei niitä likaisia ulkovaatteita)(meijän muksut on ainaki kovia sotkemaan :D )

Hei porukka, mää esitin teille kysymyksen :attn: Olis varmaankin pitänyt kirjoittaa otsikoksi "Hei v.itun homot, ettekö osaa lapsianne pukea" niin olisin saanut enemmän vastauksia :saint:

:laugh:
Mutta asiaan: Kun mennään pihalle, niin en juurikaan mieti miltä lasten vaatteet näyttää. Toki katson että värit sopii joten kuten yhteen, ja mitään ruman näköistä toppahaalaria tms en edes ostaisi, mutta pihaleikeissä kaikkein tärkeintä on se, että vaatteet on tarpeeksi lämpimät muttei liian kuumat, että ne hengittää, pitää kosteutta, ja että lapsella on niissä hyvä olla. Tyylikkyydestä viis (tyylikästä toppahaalaria ei taida edes olla olemassa).
Esim. päiväkodissa lasten sisävaatteet ei ole ihan mitä sattuu, vaan yritän aina pukea heille jotain kivaa päälle. Mukavuus on tärkeintä, mutta ei kaunis trikoovaate ole yhtään sen epämukavampi kuin susiruma kulahtanut trikoovaate. Sävy sävyyn pukeminen on ehkä lapsen itsensäkin kannalta jopa mukavampaa kuin monikirjavat raitahousut yhdistettynä kukkapaitaan ja pallosukkiin.
Juhlissa lapset on juhlavaatteissa, poika ei oikein kauluspaidasta ja kravatista diggaa muttei hän siihen kuolekaan jos joutuu sellaisia silloin tällöin pitämään. Tyttö rakastaa juhlamekkoja. Mun mielestä tilanteen mukainen pukeutuminen on myös sitä tapakasvatusta, ja siksi mun lapset eivät mene juhliin collegepuvuissa.
Kaunista ja käytännöllistä, sitä suositaan. Tosin muutama ns. hienosteluvaate on vähemmän käytännöllinen (kuten tytön hempeän vaaleanpunaiset mokkasaapikkaat joissa karvaa saappaan suussa) mutta arkivaatteiden on oltava sekä käytännöllisiä että silmää miellyttäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Hei porukka, mää esitin teille kysymyksen :attn: Olis varmaankin pitänyt kirjoittaa otsikoksi "Hei v.itun homot, ettekö osaa lapsianne pukea" niin olisin saanut enemmän vastauksia :saint:

:laugh:
Mutta asiaan: Kun mennään pihalle, niin en juurikaan mieti miltä lasten vaatteet näyttää. Toki katson että värit sopii joten kuten yhteen, ja mitään ruman näköistä toppahaalaria tms en edes ostaisi, mutta pihaleikeissä kaikkein tärkeintä on se, että vaatteet on tarpeeksi lämpimät muttei liian kuumat, että ne hengittää, pitää kosteutta, ja että lapsella on niissä hyvä olla. Tyylikkyydestä viis (tyylikästä toppahaalaria ei taida edes olla olemassa).
Esim. päiväkodissa lasten sisävaatteet ei ole ihan mitä sattuu, vaan yritän aina pukea heille jotain kivaa päälle. Mukavuus on tärkeintä, mutta ei kaunis trikoovaate ole yhtään sen epämukavampi kuin susiruma kulahtanut trikoovaate. Sävy sävyyn pukeminen on ehkä lapsen itsensäkin kannalta jopa mukavampaa kuin monikirjavat raitahousut yhdistettynä kukkapaitaan ja pallosukkiin.
Juhlissa lapset on juhlavaatteissa, poika ei oikein kauluspaidasta ja kravatista diggaa muttei hän siihen kuolekaan jos joutuu sellaisia silloin tällöin pitämään. Tyttö rakastaa juhlamekkoja. Mun mielestä tilanteen mukainen pukeutuminen on myös sitä tapakasvatusta, ja siksi mun lapset eivät mene juhliin collegepuvuissa.
Kaunista ja käytännöllistä, sitä suositaan. Tosin muutama ns. hienosteluvaate on vähemmän käytännöllinen (kuten tytön hempeän vaaleanpunaiset mokkasaapikkaat joissa karvaa saappaan suussa) mutta arkivaatteiden on oltava sekä käytännöllisiä että silmää miellyttäviä.

Samoilla linjoilla kanssasi :)

No kyllä meillä painaa se käytännölisyys ja käyttötarkoitus eniten. Kuomia ei meille tule koska eivät ole tukevat, jalka (etenkin nilkka) pääsee heilumaan sivusuunnassa liikaa ja ovat myös lestiltään leveät joten eivät sovi kapeajalkaisille lapsillemme. Haluan myös että kengät pitävät vettä, joten kuomat ei siksikään meille tietänsä löydä.

Tässä siis syyt miksi ei meille kuomaa, eli syyt eivät ole ulkonäölliset.

Yhteistyössä