Miksi äidin pitäisi näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihme"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";27493138]Tyhjänpäiväinen nalkuttaminen ei toimi, ei miehiin eikä lapsiin. Sen sijaan kunnon uhkailu, ja uhkauksien pitäminen toimii molempiin. Sano miehelle, että siivoaa osuutensa, tai tilaat siivoojan ja hän maksaa. Niin helppoa.[/QUOTE]

ihanan naiviia :D

[QUOTE="vieras";27493158]ihanan naiviia :D[/QUOTE]

Mitä naivia siinä on? Kokeile huviksesi. Kun mies on pari kuukautta maksanut siivojan laskuja, alkaa ne tiskit kulkeutua ihan ominkin käsin sinne astianpesukoneeseen.

Typerää jäädä vain marttyyrinä valittamaan ja märisemään asioista, sen sijaan, että oikeasti tekee niille jotain.

Luulisin, että ne jotka huolehtivat itsestään ennen lapsia, jatkavat sitä usein lasten jälkeenkin.

Kyllä minä haluan näyttää hyvältä. Ihan itseni takia, sellaisena olen tottunut itseni näkemään. Täytyy kyllä sanoa, että kunnosta haluaisin pitää parempaa huolta, mutta en jaksa. Olin 15 vuotta superfanaattinen urheilun ja syömisen suhteen, ja moneen vuoteen ei ole huvittanut yhtään liikkua. Mitta tuli täysin täyteen. Mutta olen hoikka, tykkään että vaatteet ovat kauniit, hiukset laitan aamuisin (lyhyellä tukalla se tosin vie 5 minuuttia), meikkaan joka aamu (se vie noin 10 minuuttia kaikkineen), ja kyllä minulla on parempi mieli aloittaa päivä.

Joku muu tehkööt toisin, ei se minua haittaa sekään.

[QUOTE="...";27493161]Mitä naivia siinä on? Kokeile huviksesi. Kun mies on pari kuukautta maksanut siivojan laskuja, alkaa ne tiskit kulkeutua ihan ominkin käsin sinne astianpesukoneeseen.

Typerää jäädä vain marttyyrinä valittamaan ja märisemään asioista, sen sijaan, että oikeasti tekee niille jotain.[/QUOTE]

No taitaa oma miehes olla aika tossun alla jos se mukisematta makselee kaikki laskut mitä keksit sille syytää...

Mammapalstalla meinaa myös unohtua sellainen asia, että monessa työssä siisti ulkonäkö (johon kuuluu meikki, huolella valitut vaatteet ja liikunnallinen olemus) on todella tärkeää. Itse en kyllä meikittömän, puklisissa vaatteissa olevan henkilön kanssa kirjottaisi tärkeitä pankkipapereita tai yritysten välisiä sopimuksia. Se onko äiti vai ei, ei tähän asiaan vaikuta.

Mammapalstalla meinaa myös unohtua sellainen asia, että monessa työssä siisti ulkonäkö (johon kuuluu meikki, huolella valitut vaatteet ja liikunnallinen olemus) on todella tärkeää. Itse en kyllä meikittömän, puklisissa vaatteissa olevan henkilön kanssa kirjottaisi tärkeitä pankkipapereita tai yritysten välisiä sopimuksia. Se onko äiti vai ei, ei tähän asiaan vaikuta.

jaa, liittyykö ne pankki tädin meikit jotenkin oleellisesti teidän pankkiasioihin? pitääkö pankkisedälläkin olla punat huulilla että kykenet papereita allekirjoittamaan?

voi vittu :D

[QUOTE="vieras";27493187]jaa, liittyykö ne pankki tädin meikit jotenkin oleellisesti teidän pankkiasioihin? pitääkö pankkisedälläkin olla punat huulilla että kykenet papereita allekirjoittamaan?

voi vittu :D[/QUOTE]

Kyse on enemmäkin luotettavasta ensivaikutelmasta ja toisten huomioonottamisesta. Myös miehiltä odotan virallisissa ja tärkeissä tilanteissa tilanteeseen soveltuvia vaatteita ja puhtautta.

Esim. puklisissa vaatteissa myöhässä hiukset pörrössä paikalle tuleva konsultti ei tee minuun vaikutusta (oli sitten mies tai nainen). Tulee mieleen että työasioiden sijaan mielessä pyörii vain kotona olevat lapset.

En viihdy homssuisena, joten pidän huolta itsestäni. Mm. meikkaan joka aamu, ja kyllä mulle tuli vauvan syntymän jäkeen heti sellainen olo että haluan näyttää taas ihmiseltä enkä muumimammalta. Ihanaa kun pystyy taas liikkumaan normaalisti.

Ja juuri äsken muuten kävin yksin parin tunnin kauppareissulla jumbossa. Vauva on 2 viikkoa vanha, ja oli isänsä kanssa kotona. Ei tullut mieleenkään etten voisi lähteä.

Mutta täydellisyyteen en kyllä pyri. Johan tässä on ikääkin, että on pakkokin olla vähän armollisempi itselleen ulkonäön suhteen. Ei voi näyttää 20 vuotiaalta kun on 40.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="...";27493161]Mitä naivia siinä on? Kokeile huviksesi. Kun mies on pari kuukautta maksanut siivojan laskuja, alkaa ne tiskit kulkeutua ihan ominkin käsin sinne astianpesukoneeseen.

Typerää jäädä vain marttyyrinä valittamaan ja märisemään asioista, sen sijaan, että oikeasti tekee niille jotain.[/QUOTE]Sun kaltaiset naiset ovat helvetin hyvä syy kenelle tahansa miehelle olla sinkku.

Kyse on enemmäkin luotettavasta ensivaikutelmasta ja toisten huomioonottamisesta. Myös miehiltä odotan virallisissa ja tärkeissä tilanteissa tilanteeseen soveltuvia vaatteita ja puhtautta.

Esim. puklisissa vaatteissa myöhässä hiukset pörrössä paikalle tuleva konsultti ei tee minuun vaikutusta (oli sitten mies tai nainen). Tulee mieleen että työasioiden sijaan mielessä pyörii vain kotona olevat lapset.

oksennus vaatteissa nyt on taas VÄHÄN eri ulottuvuudesta kuin meikittömyys.

Ihmiset arvostaa erilaisia asioita. Itse olen ap sun kanssa samoilla linjoilla mutta tiedän myös kuvailujesi kaltaisia äitejä. Tosin joskus kyse voi olla kuitenkin myös huonosta itserunnosta niinkuin yhden tuttuni tapauksessa.

[QUOTE="vaimo";27493172]No taitaa oma miehes olla aika tossun alla jos se mukisematta makselee kaikki laskut mitä keksit sille syytää...[/QUOTE]

Taidat itse olla aikamoinen räsymatto, kun mukisematta teet kaikki hommat, mitä miehesi jättää tekemättä ja teettää mielummin ilmaisella kotipiialla. Jep.

[QUOTE="...";27493246]Sinkkuus onkin monille paljon parempi vaihtoehto, kun ajautua suhteeseen, jossa toinen hyväksikäyttää toista ja toinen tuhlaa elämänsä marttyyrin katkeruuteen.[/QUOTE]Hyväksikäyttöä on monenlaista. Todella monenlaista. Optimaalinen suhde on se jossa molemmat käyttävät toisiaan hyväksi estoitta ilman vastarintaa ja pahaa mieltä.

Miksi kenenkään tarvii näyttää hyvältä? Ja toisaalta miksei kukaan saisi näyttää hyvältä? Tuskin äitiydellä on tuon kanssa niinkään paljoa tekemistä.

Mitä omia tuttuja mietin niin aikalailla sitä ihmiset tuntuvat "jatkamaan samaa tyyliä" kuin aiemminkin. Siis he ketkä treenaavat ja huolehtivat kunnostaan jatkavat sitä myös vauvan synnyttyä. He kenelle meikkaaminen ja pukeutuminen on tärkeää eivät luovu siitä lastenkaan myötä. Ja he ketkä eivät ole välittäneet sen enempää kuntoilusta kuin meikkaamisesta tai pukeutumisesta voivat vauvan myötä ottaa taas rennommin kun ei tarvi lähteä minnekään.

Kieltämättä aika vaativalta kuulostaa vauva kenen kanssa ollessaan äiti ei kerkeä meikkasmaan, valitsemaan hyvin istuvia ja asianmuksisia vaatteita ja laittamaan tukkaansa. Ja se jos kotiäiti käy kolmesti viikossa salilla lapsen ollessa isänsä hoidossa ei myöskään kuulosta siltä että kuntoilu menisi lapsen ohi tai että lapsi kärsisi tilanteesta. Positiivista isällekin että saa noin jo kahdenkeskeistä aikaa vauvan kanssa. Varmasti piristävää hänellekin työpäivän jälkeen b

[QUOTE="...";27493259]Taidat itse olla aikamoinen räsymatto, kun mukisematta teet kaikki hommat, mitä miehesi jättää tekemättä ja teettää mielummin ilmaisella kotipiialla. Jep.[/QUOTE]

missäköhän sanoin että meillä minä teen kaiken?

Jos olet päässyt parisuhteeseen ja saanut lapsia ladon seinästä repästyn näköisenä, niin kai se miehes jaksaa katsella sua siellä kotona sitten sen näköisenä |O !

Minä pidin/pidän huolta itsestäni ihan mun oman arvon takia. Olen aina halunnut olla huoliteltu ja oloni/mielialani vaatii mua hoitamaan itseäni, EI niinkään mieheni. Lapset ovat alle kahden vuoden ikäerolla ja oli paljon itsevarmempaa ja helpompaa palata työelämäänkin, kun tiesi olevansa kunnossa :). Mun mielenrauhani vaikuttaa koko perheeseen. Jos yksilö voi hyvin ryhmässä, niin kaikilla on hyvä olla.

Minulla on kolme vuotias lapsi ja käyn salilla kolme kertaa viikossa. Laitan myös tukkaa vähän sinne päin, kynnet on luonnostaan pitkät ja välillä vähän viilaan niitä, tunnen näyttäväni hyvältä myös ilman meikkiä mutta meikkaan silloin tällöin jos tuntuu että tilanne sitä vaatii.
Käytän myös vartalonmyötäisiä paitoja koska tunnen näyttäväni niissä paremmalta/hoikkemmalta kuin löysissä puseroissa enkä pidä muutenkaan niistä säkeistä mitä kaupassa nykyään myydään.

Miksikö? Koska salilla käyminen ja totta kai sen tulokset tuovat minulle mielihyvää monella tapaa. Pidän liikunnasta, pidän tavotteista ja niiden saavuttamisesta. Voisin näyttää myös röllipeikolta missä lie rytkyissä mutta minun ei tarvitse, tukka oikenee, voin valita kaupassa mitä ostan ja olen vaatteiden suhteen valikoiva, miksi ei?

Niin miksi pitäisi? Lopetin juuri imetyksen ja vedin vanhat kaarituelliset rintsikat päälleni. Yllätyksekseni kuppeihin jäí puolet tyhjää ja rinnat kadonneet imetyksen myötä. Välillä vatsanahkani oli timmimpi ja olin jopa hetken hoikempi synnytyksen jälkeen. Nyt on tullut muutama lisäkilo ja vatsani kohdalla on kerrokset nahkapusseja, jotka sullon parhaan taitoni mukaan housujen sisään piiloon. Tukka hilseilee ja hiukset tippuvat, muutenkin koko pehko on ylipitkä. Naama kukkii ylimääräisistä hormooneista kymmenen vuoden tauon jälkeen, kun yritän pitää lapsilukumme kurissa. Valitanko minä...en minähän olen vain äiti ja elämä saa näkyä minussa:)

Ihminen näyttää hyvältä kun hänestä näkee että hän on tyytyväinen omassa "kuoressaan". Ei meikki ja huoliteltu hiustyyli tee naisesta kaunista jos naama on kuin norsun alapää, kun taas tuulipuvussa kulkeva hieman pehmeämpi ponnaripäinen mamma voi olla todella kaunis kun silmissä on hymyä ja tyytyväisyys itseensä näkyy. Se sisäinen kauneus jne. Vähän sama kuin kaunis nainen joka onkin täysi kusipää keskustellessa, ei ole enää niin kaunis todellisen luonteen paljastuttua ;)

Itse tunsin itseni ihan hirveäksi lehmäksi kun painoin lasten jälkeen 6kg enemmän kuin ennen raskauksia. Olin ollut aina hoikka, urheilullinen, sinut vartaloni kanssa, yhtäkkiä katsoessani peiliin näin vain pehmeää mössöä ja ylimääräisiä makkaroita. Varmasti ulospäin näytin ihan ok:lta silloinkin, mutta oloni oli niin huono etten todellakaan olisi saanut peilikuvaani mieleisekseni millään.

Mulle on todella tärkeää tuntea oloni hyväksi. Joskus vedän farkut ja villapaidan päälle, joskus taas hametta ja korkokenkää ja kilokaupalla koruja :D Se on ihan päivän fiiliksestä kiinni mikä tuntuu hyvältä. Ja väitän näyttäväni ihan tarpeeksi siistiltä mihin tahansa toimistohommaan tmv. vaikken koskaan meikkaa ;)

Yhteistyössä