Miksi äidin pitäisi näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihme"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihme"

Vieras
eihän se mukavaa oo jos kaikki kyttää että mikä röllipeikko tossa menee, paskasissa vaatteissa yms. Mutta miksi äidin täytyis olla kaunis ja hyvävartaloinen? Ymmärrän sen että sellanen perushuolehtiminen ulkonäöstä on tärkeää, että ei oo epäterveellisen lihava, ja että on puhdas, normaalin näköinen, hiukset harjattu ja ehkä vähän omaksi iloksi meikkiä . Siis en meinaa tällä että pitäis näyttää variksen pelätiltä. Mutta ihmetyttää yksi ystävä. Hänellä on kolme lasta joista nuorin on alle puoli vuotias ja tämä ystävä treenaa muutaman kerran viikossa, on hoikka, vaikuttaa siltä kuin haluaisi oikein täydellisen vartalon, käyttää paljastavia vaatteita, tai no siis ei paljastavia että näkyisi paljasta pintaa vaan sellasia vartalon myötäisiä kuin haluaisi oikein esittää kaikille etttä hänelläpä on timmi vartalo. meikkaa joka päivä nätisti, laittaa hiuksensa hienosti, käy kampaajalla usein... Miksi?

Siis mistä syystä naimisissa oleva pienten lasten äiti haluaa näyttää täydelliseltä? Mitä väliä sillä periaatteessa on miltä näyttää? Ei tarvi iskeä ketään.. ja jos haluaa huomiota niin eikö sitä pitäis saada omalta mieheltään? väittää tuo ystävä että miehensä on muka oikein huomioiva aviomies mutta enpä usko.

Onko teissä tai teidän ystävissä tuommoisia? En ymmärrä miksi on pitänyt tehdä lapsia, jos kerta ei voi hyväksyä sitä, ettei ulkonäkö ole pääasia... miksi pitää tehdä lapsia jos treenaaminen menee perheen edelle eikä niitä iltoja voi viettää perheen kanssa vaan jossain kunto salilla tai pururadalla? mä oon tottunut ainakin ettei mun tarvi päästä läheskään joka viikko mihinkään yksin ilman lapsia. lapset on mun perhe ja ne on osa mua eikä mulla oo tarvetta päästä "eroon" niistä viikoittain useasti kuntoilemaan tai jotain muuta turhaa. kyllähän sitä joskus tarvii omaa aikaa mutta luulisi vaikka pari kertaa kuussa riittävän tai vaikka korkeintaan sitten sen kerran viikossa. Enkä minä nyt halua mitenkään olla ilkeä, ihan uteliaisuuttani vain kysyn.

Mä vaan tykkään näyttää hyvältä, ei siihen liity äitiys mitenkään.
Eikä iskemiset.

Joillakin tosiaan menee ulkonäkö pikkasen överiksi, mutta ystäväsi urheilu, meikkaus ja pukeutuminen ei kuulosta lähellekään överiltä, vaan normaalilta ihmiseltä jolle on tärkeää voida hyvin myös fyysisesti.

Hei!
Olin itse vielä viikko sitten samanlainen kuin sinä. En käynyt ikinä missään, tai siis korkeintaan just kerran kuussa. Olin kotona lasten kanssa päivät, illat ja yöt. Siis toki kävin kavereilla jne, mutta lapset aina mukana. Lapset oli osa minua ja olin omistautunut kokonaan lapsille. Sitten päässäni naksahti positiivisesti: Hei... olen unohtanut ITSENI! Olen unohtanut huolehtia ITSESTÄNI!!! Olen 4,5 vuotta huolehtinut vain lapsista (joita on 3).. Olen 6 vuotta huolehtinut myös miehestä. Mutta ITSENI olen unohtanut. Olin kyllä harjannut hiukseni joka aamu ja laittanut ne jotenkin nätisti, koska se toi minulle vähäistä iloa. Pukeuduin kyllä siististi ja erittäin siististi, jos pistin nenäni ulos ovestamme. MUTTA... Sitten keksin käydä ostamassa lenkkarit ja juoksutamineet. Olen nyt vajaan viikon lenkkeillyt JOKA PÄIVÄ!!! Ja yksin. Ilman lapsia. Mietin vain, miksi en tehnyt tätä aiemmin? Kyllä äiti tarvitsee omaa aikaa. Äitikin on ihminen. Yksilö. Ja äidin pitää muistaa huolehtia myös itsestä. Olen nyt erittäin onnellinen! Joka ikinen päivä käyn edes 1/2h YKSIN jossakin!!! Ja jaksan huomattavasti paremmin olla lasten kanssa. Pinna ei kiristy läheskään niin helposti, korvissa ei soi läheskään niin usein ja olen tyytyväinen siihen, että opin arvostamaan myös itseäni, ruumistani, henkistä jaksamistani jne... Kokeile sinäkin! :)

Itse pystyn antamaan perheelleni paljon enemmän, kun liikun säännöllisesti ja olen sopusoinnussa itseni/ ulkoisen minäni kanssa. Ajoittain painetaan menemään tukka tötteröllä, mut ystäviä tavatessani ja asioille lähtiessä yritän tehdä pikahuolittelun.
Taitaa ap:ta kaihertaa pieni kateuden siemen?!?

Joo siis onhan se ihan kiva ettei nyt varikselta näytä mut en ymmärrä miksi pitäis olla täydellinen ulkonäkö, eikö perheen pitäis olla se ykkös asia.. ja itse en alle puolivuotiasta kyllä jättäisi muutenkaan "hoitoon" tai isänsä hoidettavaksi montaa kertaa viikossa jos ei olisi ihan pakko, kyllä sen ikäinen on vielä niin riippuvainen äidistään ja luulisi että äidistäkin olisi vaikeaa jättää vauvaa harrastusten takia...

Ai pari kertaa kuukaudessa esim. kuntoilemaan?! :D Mä tulisin hulluksi jos en pitäisi kunnostani huolta! Ok, voihan sitä kotonakin pomppia kun lapset ovat nukkumassa, mutta ei se minulle riitä. Miksi pitäisi antaa kunnon ja ulkonäön rupsahtaa lapset saatuaan?

[QUOTE="ihme";27491524]Joo siis onhan se ihan kiva ettei nyt varikselta näytä mut en ymmärrä miksi pitäis olla täydellinen ulkonäkö, eikö perheen pitäis olla se ykkös asia.. ja itse en alle puolivuotiasta kyllä jättäisi muutenkaan "hoitoon" tai isänsä hoidettavaksi montaa kertaa viikossa jos ei olisi ihan pakko, kyllä sen ikäinen on vielä niin riippuvainen äidistään ja luulisi että äidistäkin olisi vaikeaa jättää vauvaa harrastusten takia...[/QUOTE]
On naisia, jotka ovat valinneet lastensa isäksi miehen, joka kykenee huolehtimaan lapsesta siinä missä äitikin.

En mä ainakaan aio tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että hoidettuani tunnollisesti useamman vuoden ajan jälkikasvuani, alan pikkuhiljaa ottamaan "omaa aikaa". Alankin olla jo melkein siinä hoikassa kunnossa, kuin ennen lasten saamista. Silmäpusseista kun vielä pääsis eroon niin olisin kiitollinen 8) Meikkaan myös kyllä joka päivä, jos vaan ulos ovesta lähden.

Jos äiti on kotona muuten 24/7, niin mitä siitä, jos muutamana iltana viikossa käy salilla tai lenkillä? Lenkillähän voi myös käydä silloin, kun lapset ovat jo nukkumassa, vinkkivinkki ;)

Miksi näyttää rumalta, jos kerran on mahdollista näyttää (edes suhtkoht) hyvältä?

...siis tietenkin jäi vielä tuo liikunnan energiaa antava henkinen aspekti mainitsematta. Tuskin kuitenkaan tarvitsee asiaa enempä mainostaa :D Suosittelen viikottaista (vaikka ihan useammankin kerran) liikuntahetkeä YKSIN jokaiselle äidille.

[QUOTE="ihme";27491488]eihän se mukavaa oo jos kaikki kyttää että mikä röllipeikko tossa menee, paskasissa vaatteissa yms. Mutta miksi äidin täytyis olla kaunis ja hyvävartaloinen? Ymmärrän sen että sellanen perushuolehtiminen ulkonäöstä on tärkeää, että ei oo epäterveellisen lihava, ja että on puhdas, normaalin näköinen, hiukset harjattu ja ehkä vähän omaksi iloksi meikkiä . Siis en meinaa tällä että pitäis näyttää variksen pelätiltä. Mutta ihmetyttää yksi ystävä. Hänellä on kolme lasta joista nuorin on alle puoli vuotias ja tämä ystävä treenaa muutaman kerran viikossa, on hoikka, vaikuttaa siltä kuin haluaisi oikein täydellisen vartalon, käyttää paljastavia vaatteita, tai no siis ei paljastavia että näkyisi paljasta pintaa vaan sellasia vartalon myötäisiä kuin haluaisi oikein esittää kaikille etttä hänelläpä on timmi vartalo. meikkaa joka päivä nätisti, laittaa hiuksensa hienosti, käy kampaajalla usein... Miksi?

Siis mistä syystä naimisissa oleva pienten lasten äiti haluaa näyttää täydelliseltä? Mitä väliä sillä periaatteessa on miltä näyttää? Ei tarvi iskeä ketään.. ja jos haluaa huomiota niin eikö sitä pitäis saada omalta mieheltään? väittää tuo ystävä että miehensä on muka oikein huomioiva aviomies mutta enpä usko.

Onko teissä tai teidän ystävissä tuommoisia? En ymmärrä miksi on pitänyt tehdä lapsia, jos kerta ei voi hyväksyä sitä, ettei ulkonäkö ole pääasia... miksi pitää tehdä lapsia jos treenaaminen menee perheen edelle eikä niitä iltoja voi viettää perheen kanssa vaan jossain kunto salilla tai pururadalla? mä oon tottunut ainakin ettei mun tarvi päästä läheskään joka viikko mihinkään yksin ilman lapsia. lapset on mun perhe ja ne on osa mua eikä mulla oo tarvetta päästä "eroon" niistä viikoittain useasti kuntoilemaan tai jotain muuta turhaa. kyllähän sitä joskus tarvii omaa aikaa mutta luulisi vaikka pari kertaa kuussa riittävän tai vaikka korkeintaan sitten sen kerran viikossa. Enkä minä nyt halua mitenkään olla ilkeä, ihan uteliaisuuttani vain kysyn.[/QUOTE]

ulko perän ssä niin et koskaan saa tutustua minuuun! aina vierestä löytyy rölli peikko! ---sitä se elämä on!

joka näyttää aina eri näköseltä allergian takia! Hei näytit viimeks hyvältä nyt karmeelta! Taistelua.. parempi näyttäää rumalta! ainakin tietää kuka tykkää!

Mä olen 10 vuotta uhrannut elämästäni vain lapsilleni, perheelleni ja kodilleni. ite olen hiihtänyt millon minkäkin näkösenä ja repinyt huonoa omatuntoa siitä että olen käynyt kampaajalla ehkä kerran 1,5 vuoteen.
Olen pistänyt kaikki muut itseni edelle.
Nyt päätin kun lapsiluku tuli täyteen että pistän lopultakin itseni remonttiin, on aika minun saada oma vartalo vihdoin vaan omaan käyttöön, aloin laihduttaa ja panostamaan itseeni ja ulkonäkööni, olen paljon tyytyväisempi näin.
Ensin tuli huono omatunto siitä että laitoin rahaa ja aikaa itseeni mutta ei enää, kyllä jokainen äiti ansaitsee näyttää hyvältä.
Suosittelen kaikille äideille välillä olemaan itsekkäitä ja käyttävän hieman aikaa taikka rahaa myös itseensä, me olemme sen ansainneet!

• Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel
[QUOTE="ihme";27491524]Joo siis onhan se ihan kiva ettei nyt varikselta näytä mut en ymmärrä miksi pitäis olla täydellinen ulkonäkö, eikö perheen pitäis olla se ykkös asia.. ja itse en alle puolivuotiasta kyllä jättäisi muutenkaan "hoitoon" tai isänsä hoidettavaksi montaa kertaa viikossa jos ei olisi ihan pakko, kyllä sen ikäinen on vielä niin riippuvainen äidistään ja luulisi että äidistäkin olisi vaikeaa jättää vauvaa harrastusten takia...[/QUOTE]

kuuluuko äitiyteen myös olennaisena osana tuo marttyyriasenne mitä puolet harrastaa? Kerropa nyt millä perusteella isä on vauvalle yhtään huonompi hoitaja kuin äitinsä? Hänhän on myös lapsen vanhempi.

Ei voi kyllä muuta sanoa kuin että sääli sun miestäs, monessakin suhteessa.

Ai pari kertaa kuukaudessa esim. kuntoilemaan?! :D Mä tulisin hulluksi jos en pitäisi kunnostani huolta! Ok, voihan sitä kotonakin pomppia kun lapset ovat nukkumassa, mutta ei se minulle riitä. Miksi pitäisi antaa kunnon ja ulkonäön rupsahtaa lapset saatuaan?

mä tulisin kans kans hulluks..ei pari kertaa kuussa riitä mihinkään.

No siis jos joku ITSE haluaa näyttää supermodelilta ja käyttää siihen aikansa, rahansa ja energiansa niin olkoon niin, mutta sitä en ymmärrä kun MUUT ihmiset arvostelee äitejä jotka ei ole vimpan päälle laitettuja. Siis, solvataan jos kehtaa mennä tuulipuvussa leikkipuistoon tms. Sitä mäkään en ymmärrä, että miksi sen äidin pitäisi näyttää jotenkin helvatan hyvältä ja koko aikaa todistella että "on aikaa itselleen ihan niinkuin ennenkin" ja plaaplaaplaa. Jos haluaa käyttää kaiken aikansa, rahansa ja energiansa ennemmin perheeseensä, niin senkin pitäisi olla ok.

Itteäni ainakin häiritsee ensin kuumetaudin ja sitten lonkkabursiitin vaatima piiiiiiitkä salitauko, nyt kroppa ällön löysä ja sit lääkkeiden tuoma turvotus, näytän angry birdsien vihreeltä sialta liki väriä myöten. Kaunista musta ei saa mutta ainakin huomattavaa parannusta vois saaha aikaan, mut enkö mie nytki oo seuraavat 2 vkoa vuodelevossa suunnilleen lääkärin käskystä. Vaatteisiin ja hygieniaan voi tietty vaikuttaa, mut jotenki tuntuis ällöltä meikata turpeeta naamaa eikä petipotilas jaksa pukeutua näyttävästi. Noh, ehkä tää tästä vielä, eihän tää lopullinen olotila ole. Miks ihminen ei sais panostaa itteensä?

Ei se mikään pakko ole. Olkoon jokainen sellainen kuin haluaa. Jos haluaa pitää terveydestään huolta kuntoilemalla yms. niin kyllä siinä väkisinkin on normaali painoinen.

Olisin onnellinen jos minulla olisi aikaa itselleni mutta sitä ei ole. Käyn töissä 8 tuntia vien/haen lapset..tulen kotiin siivoan, laitan ruuan, pesen pyykit, lasten "huolto" (suihkut,lääkkeet, rasvaukset), iltapalat, nukkumaan muksut, jatkan kotitöitten tekoa..klo 21.30 olen aivan kuollut kaadun sänkyyn ja herään 5.30 aamutoimille ja töihin..ja kyllä ulkonäköni on ihan jotain muuta kuin kiva. silmäpussit roikkuu, läskit roikkuu..ja olo on välillä kuin auton alle jääneellä ja olen vihreä kateellisuudesta äitejä kohtaan jotka jaksaavat pitää huolta itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja minäpä;27492512:
Olisin onnellinen jos minulla olisi aikaa itselleni mutta sitä ei ole. Käyn töissä 8 tuntia vien/haen lapset..tulen kotiin siivoan, laitan ruuan, pesen pyykit, lasten "huolto" (suihkut,lääkkeet, rasvaukset), iltapalat, nukkumaan muksut, jatkan kotitöitten tekoa..klo 21.30 olen aivan kuollut kaadun sänkyyn ja herään 5.30 aamutoimille ja töihin..ja kyllä ulkonäköni on ihan jotain muuta kuin kiva. silmäpussit roikkuu, läskit roikkuu..ja olo on välillä kuin auton alle jääneellä ja olen vihreä kateellisuudesta äitejä kohtaan jotka jaksaavat pitää huolta itsestään.

No miten ehdit lihottaa itseäsi? Eikö hektinen elämä laihduta ellei mässää paskaa joka ilta?

No miksi kenenkään tarvitsisi näyttää yhtään miltään? Miksei vaan kaikki kuljeta paskasissa vaatteissa, hoitamattomassa tukassa ja ilman meikkiä. Mä ainakin tunnen oloni paremmaksi kun olen tyytyväinen ulkonäkööni. Mies haluaa mua kyllä muutenkin, mutta on siitäkin mukava että olen nähnyt ekstra vaivaa ulkonäköni eteen jos mennään esim. syömään tai joskus ihan muuten vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minäpä;27492512:

ja miestäkö ei ole? aika paljon menee kotitöihin ettet nyt höpöttelisi

Yhteistyössä