[QUOTE="Rainbow";30193353]No sitten et usko, ei voi mitään, mutta totta se joka tapauksessa on. Kyllä minulta ja veljeltäni loppuivat tuollaiset "kahdeksalta omaan huoneeseen rauhoittumaan ja yhdeksältä sänkyyn"-touhut sen jälkeen, kun lastentarhasta päästiin. Ala-asteiässä meillä oli yleensä kavereita vielä kahdeksan jälkeen kylässä (tai sitten olimme heillä kylässä samoihin aikoihin). Puoli yhdeksän aikoihin meillä syötiin vielä kunnon iltaruoka ja katstelevisiota, ym (BB:tä ei minun lapsuudessani ollut eikä varmasti olisi edes kiinnostanut, niin kuin ei nytkään, mutta Melrose Place tuli kyllä katsottua joka keskiviikkoilta). Hiljaisuusaika omassa huoneessa alkoi yhdeltätoista (arki-iltoina), mutta ei ollut pakko sammuttaa valoja, joten ainakin minä valvoin yleensä sängyssäni niin myöhään kuin jaksoin. Viikonloppuisin meille tuli joskus kavereita yöksi ja heidän kanssaan tuli usein valvottua reippaasti yli keskiyön.
Jokaisella perheellä on tietysti omat tapansa, mutta nämä olivat meidän ja niihin minä totuin. En osaa edes kuvitella sellaista, että ollessani kaksitoistavuotias vanhempani olisivat jonain iltana käskeneet meiltä kaverit kotiin ennen kahdeksaa ja minut ja veljeni huoneisiimme rauhoittumaan. Ihan ufo ajatus.