Mihin mun miehen rahat menee? Mitä hitto mä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Olen ollut mieheni kanssa noin kolme vuotta naimisissa,yhdessä olemme olleet 5 vuotta. Meillä on kaksi lasta. Suhteen alussa mies oli hyväpalkkaisessa työssä ja hänellä oli hyvin rahaa maksaa kauppalaskuistamme puolet (tai siis käydä kaupassa välillä) ja ostella muutenkin ylimääräistä. Kun aloin odottamaan ensimmäistä lastamme niin mieheni sai potkut. Sai kuitenkin melko nopeasti muita töitä,mutta palkka on huono,noin 1200-1300e/kk. Hän saa samaa palkkaa,kuin minä saan nyt äitiyslomalla rahaa. Pikkuhiljaa tilanne on mennyt siihen,että mies maksaa ainoastaan oman osansa vuokrasta ja omat laskunsa,minä maksan kaiken muun. Koko perheen ruuat,lasten vaatteet,harrastukset,auton vakuutukset,bensat...kaiken.
Olen monesti laittanut miehen selkä seinää vasten ja sanonut että mun rahat ei yksinkertaisesti riitä! Tai saan ne kyllä muuten riittämään,mutta yllättävän menon sattuessa olen aina kusessa. Mies vastaa aina että tili tulee samantien kun menee ja että hänellä on niin paljon vanhoja laskuja (??!!). Meillä on raha-asiat olleet aina miehen toiveesta erillään,joten en tiedä mitä laskuja ja kuinka paljon ja mistä ne ovat tulleet. Noh,tänään sitten multa meni taas hermo asian suhteen ja kurkkasin miehen laatikkoon (joo,ei näin saisi tehdä) ja katsoin mitä laskuja siellä on. Meidän todella vanhoja sähkölaskuja,hänen todella vanhoja puhelinlaskujaan..kaikki perinnässä ja yhteensä monta tonnia!! Miten mä tämän nyt otan miehen kanssa puheeksi? Mihin hittoon sen rahat menee jos ei oo noita laskujakaan maksanut?? En jaksas ottaa enää yksin vastuuta koko perheen rahatilanteesta! Jos mulla ei olis rahaa niin lapsilla ei olis ruokaa,mutta hän ei ota siitä yhtään vastuuta!! Tappelun saan vain aina aikaan kun otan asian esille :(

Nyt voisit kaivaa ihan julkisesti sen vanhojen laskujen lootan esille ja sanoa, että jos eletään ja ollaan yhdessä, niin raha-asiatkin hoidetaan yhdessä.

Uskon miehesi rahojen menevän pelaamiseen, ellei hän sitten ole sotkenut raha-asioitaan niin perusteellisesti, että maksaa korkoa korolle ja tarvii pikavippejä vanhojen laskujen maksuun.

[QUOTE="vieras";23149176]Löisin laskut pöytään ja vaatisin selitystä.[/QUOTE]

Peesi. Olette naimisissa ja mies vetää sut mukanaan pohjalle jos tekee henkilökohtaisen konkurssin.

Jos se ei vaan osaa hoitaa talouttaa...noi laskut suurenee äkkiä kun niitä ei hoida. Ota rauhallisesti mutta VAADI KAIKKI LASKUT ja muut näytille. Sitten mietitte miten mies ne maksaa (tai sinä, mutta jääkö mies siten sulle velkaa tai miten haluatte sen hoitaa) Jatkossa voi sitten miettiä hoitaako mies raha-asioitaan itse vai saako sulta apua tai jotenkin oppii hoitamaan juttunsa paremmin.
Mua ahdistaisi eniten se, etten tiedä, mielummin kissa pöydälle!!

tottakai otat asian suoraan puheeksi kerta tilanne on jo noin vakava että monta tonnia laskuja ja perinnässä.. ihan sama mitä miehes siihen sanoo, vaikka katoit sen laatikkoon. Ei tuo ole reilua, jos mies ei osallistu mitenkään menoihin muuta kuin maksaa puolet vuokrasta.

Pelaa? Mun mies alko pelaamaan vuosi sitten. Ollaan oltu yhdessä 9 vuotta, joten oli yllätys kun lopulta sain puristettua totuuden miehestäni. Nykyään asiat on niin, että mies siirtää mulle tietyn summan omasta tilistään, jotta saan maksettua laskut ja ostettua ruuat ym.. Jäljelle jääneet rahat mies edelleenki pelaa ja se kyllä suututtaa. :( Oon ehottanu, että hakis apua ku selkeästi on ongelma, mutta ei suostu.

Sinulla on oikeus vaatia tiedot, koska myös sinulta menee luottotiedot, jos on yhteisiä laskuja. Erota omat raha-asiasi muuten selkeästi miehen raha-asioista. Älä jätä yhteisiä laskuja miehesi hoidettavaksi.

Erilliset raha-asiat ei ole erillisiä jos ne ei ole sitä myös käytännössä: jos sinä maksat suurimman osan, on ne jo silloin yhteisiä. Yhteinen taloustili voisi olla ratkaisu? Se mitä talouteen menee, menee palkkapäivänä sinne taloustilille mikä on kummankin asia, ja loput sitten niihin omiin juttuihin, joista ei tarvitse toiselle puhua ellei tahdo. Ja kyllä on oikeus tietää mistä perintään meneminen johtuu-laatikko pöydälle julkisesti! Noin ison asian salaaminen on väärin, eikä sen selville saamistakaan pitäis peitellä!

Ei todellisuus periaatteista muutu.

Pelaaminen ei oiken ole mahdollista,miestä ei ole koskaan kiinnostanu pelaushommat..ei rahapelit tai muutkaan.
Suuttuu samantien jos otan asian puheeksi ja sanoo etten minä voi ymmärtää häntä jne.
Ja KYLLÄ sähköt voivat mennä poikki. Meillä kävi näin,tämän jälkeen minä otin sähkötlaskut vastuulleni. Tuolloin mieheni valehteli että oli vahingossa jäänyt lasku maksamatta..

Olen aikaisemmin ehdottanut että minä hoitaisin meillä raha-asiat,mutta ei anna minun edes katsoa laskujaan. Suuttuu tosi paljon ja heittäytyy mykäksi marttyyriksi jos sanon ettei osaa hoitaa raha-asioitaan. Meillä siis tätä ongelmaa ollut aikaisemminkin,mutta ei sentäs tässä mittakaavassa :( Tai mistä minä tiedän kun on piilottanut laskujaan! Ja tuo yksikin lasku,eräpäivä 12.2 ja määrä 1500e!! Onneks ne laskut on vaan miehen nimellä,ettei multa mee luottotiedot.
Silti mua vituttaa että se käyttää rahansa JOHONKIN ja mä venytän penniä lasten kanssa.:(

[QUOTE="aapee";23149552]Pelaaminen ei oiken ole mahdollista,miestä ei ole koskaan kiinnostanu pelaushommat..ei rahapelit tai muutkaan.

([/QUOTE]

Eipä tuo sitä todista.

Peliriippuvuus on sairaus, ja se voi kohdata sellaistakin joka ennen ei ole ollut pelaamisen perään ollenkaan.

Jonnekin ne rahat menee kuitenkin. Huumeisiin, huoriin, pelaamiseen, mitä muita vaihtoehtoja keksit?

Hitto. Missä välissä se pelais :( Menee suoraan kotonta töihin ja suoraan töistä kotiin,kännykällä ei voi olla edes netissä ja tietokonetta ei kovin paljoa käytä.

Otin laskunipun puheeksi. Kierteli ja kaarteli ja koitti piilottaa sen 1500e laskun! Repäsin kuitenkin sen sieltä laatikosta ja kysyin että mikä tää lasku on.. Sanoi että maksaa niitä koko ajan pois,joka kuukausi. Mut uskoakko sitä vai ei? Sanoin ettei osaa hoitaa raha-asioitaan ja mitä jos mä hoitasin ne jatkossa niin suuttu ja lähti pihalle.

Musta tuntuu tosi oudolta että toinen ei tiedä toisen oleellisesti perheen toimeentuloon vaikuttavista asioista. Mä en kyllä pystyis elään tuollaisessa suhteessa... siis teillä on yhteinen perhe ja se on yhteinen yritys!!! Tosi outoo.... siis 1500 euron lasku??? Kai siinä luki mistä se on???

Silloin jossain vaiheessa kun miehellä karannut nuo laskuasiat käsistä, niin onko mahdollista, että olisi ottanut pikavippejä, luottokortteja tai muuta? Jos niitä on kertynyt paljon, niin niiden lyhentämiseen menee helposti paljon rahaa. Mistä se 1500e lasku on tullut? Oliko se perintätoimiston lasku siis? Tuo on kyllä vaikea tilanne, jos mies ei ala asiasta puhumaan. Voi kokea asian häpeällisenä, kun on sotkenut asiansa. Tsemppiä teille!