Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Melko vanhanaikaista ajatella että mies on perheenpää ja elättäjä
Ehkä mut mä ajattelen niin, varsinkin just nykypäivänä. Uskallan vielä olla nainen ja olla miehen "suojeltavana" eikä tartte yrittää olla miesmäinen nainen. B) Mun mielestä osoittaa vain huonoa itseluottamusta tai jotain jos pitää yrittää olla joka asiassa kuin mies. Pitää pystyä samoihin töihin, pitää pystyä olemaan se "mies" talossa, sikäli hauskaa kun kuten eilenkin sanoin naiset eivät ikinä tule olemaan miehiä eikä miehet naisia.
Mutta sulle voi olla todella vaikeeta ymmärtää, että esim. minun ei mitenkään tarvitse yrittää olla "miesmäinen" nainen (jos haluat tällaista termiä käyttää), olen sitä luonnostaan, tämä on luonteeni, persoonaani, minä itse, enkä ymmärrä, että pitäisikö tässä joksikin nöyräksi naiseksi alkaa muuttua mieheni ja avioliittoni vuoksi. Ei mun tartte tehdä samoja töitä kuin miehen, mulla on oma työ eikä mun tarvitse olla mies talossa, kyllä tuo mies asiansa ajaa. Musta on aika tosi köyhää sulta, että tällaisessa sukunimiasiassa tulet tänne kertomaan kuinka nainen sä oot, kun otat miehesi sukunimen ja miten uskallat olla nainen. En tiiä, millasta itsetunnon pönkitystä sun miehesi sitten tarvitse, jotkut miehetkän tarvitsevat "ei miesmäisen" naisen ollaksen jotain, se harmi. Se miehisyyden fiiliksen pitäisi kyllä tulla miehelle kyllä muustakin kuin sukunimen takia.