mikä mun poikaa voi vaivata? Auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
on ollu kuiva jo vuoden. Nyt 2kk on alkanut päiväunilla tulla pissa sänkyyn. Aluksi hermostuin tai yritin olla huomaamatta asiaa ku jos se olis joku taantuma kehitykses. No, eilen ennen päiväunia kävi 7 kertaa 10min aikana pissalla ja silti tuli pissat sänkyyn. Nyt tänään vein pissanäytteen joka on puhdas. Ja nyt, kävi 9 kertaa pissalla ennen p.unia ja sänkyyn menon jälkeen 2kertaa nyt puolen tunnin aikana. Mitä tää voi olla? Alkaa rasittamaan. Poika ei juo mitenkään liian paljoa, ruuilla ja välipaloilla vajaa lasi maitoa ja varmaan yhteensä ylimääräistä nestettä 1 lasillisen verran. Minun mielestäni juo liian vähän...

Voi olla, ettei näy pissanäytteessä vielä, jos on alkava tulehdus. Saisitko lasta juomaan karpalomehua edes vähän? Voisi taltuttaa mahdollisen alkavan tulehduksen.

voisko se olla tulehdus ku tää oire kestänyt jo näin kauan? Ei muuten tullu voi diabetes mieleen mut muut oireet puuttuu... Pitää mitata sen sokerit ku herää ku on vielä tuo mittari talles. Tympii nuo neuvolan neuvot siitä et hakee vain huomiota. Olen sanonut pojalle et menee pissalle sängystä jos tuntuu siltä, muuten en huomioi tuota pissatouhua...

[QUOTE="alkup";27008487]voisko se olla tulehdus ku tää oire kestänyt jo näin kauan? Ei muuten tullu voi diabetes mieleen mut muut oireet puuttuu... Pitää mitata sen sokerit ku herää ku on vielä tuo mittari talles. Tympii nuo neuvolan neuvot siitä et hakee vain huomiota. Olen sanonut pojalle et menee pissalle sängystä jos tuntuu siltä, muuten en huomioi tuota pissatouhua...[/QUOTE]

Joo, yleensä on muitakin oireita esim. kovaa kiukuttelua ja jano jatkuvasti, et ehkä ei ole diabetes kuitenkaan. Vie uusi näyte tk.hon jos ei jatkuva pissiminen laannu. Varmasti inhottavaa tuommonen tilanne, ku ei tiiä mistä johtuu. Voimia!

hei !

meillä todettiin ykköstyypin diabetes jjuurikin noin miten juuri kerroit poikasi oireista.. en itsekkään ensin tajunnut kunnes 4 lääkärikäynnin jälkeen osaava lääkäri otta verestä sokeri arvot ja se oli saman tien sairaalaan jatkohoitoon siellä oltiin 3 viikkoa kunnes nyt opetellaan tätä uutta elämätä. Voimia ja koita nopeasti selvittää mikä on.

[QUOTE="nea";27008552]hei !

meillä todettiin ykköstyypin diabetes jjuurikin noin miten juuri kerroit poikasi oireista.. en itsekkään ensin tajunnut kunnes 4 lääkärikäynnin jälkeen osaava lääkäri otta verestä sokeri arvot ja se oli saman tien sairaalaan jatkohoitoon siellä oltiin 3 viikkoa kunnes nyt opetellaan tätä uutta elämätä. Voimia ja koita nopeasti selvittää mikä on.[/QUOTE]

:( voi harmi teidän puolesta! Voimia! Minkäikäinen lapsesi oli kun todettiin? Mittaa ap varalta ne arvot kuitenkin. Oliko teidän pojalla kiukuttelua/jatkuvaa janoa?

mut tuo et se ei juo litraakaan nestettä päiväs, se ei oo väsyny, ei ole laihtunu vaikka todella laiha onkin. Ruoka tosin maistuu nykyisin vähän huonosti mut syö kumminkin. Jos tää on mun korvien välis vaan...

Ensin suljetaan pois pissatulehdukset ja diabetekset. Sen jälkeen, mieti, jos pojallasi on nyt joku "kehitysvaihe", esim. ajattelu tai mielikuvitus kehittyy ja poikaa vaikka pelottaa/jännittää tai mietittyttää joku jutu päikkäreille meneessä. Mun kolmevuotias on sellainen asiat voimakkaasti kokeva ja ajatteleva lapsi ja hän reagoi pissahommilla, siis usein vessassa ravaamisella jännittäviin asioihin. Lapset voivat olla tosi monimutkaisia ja arvoituksellisia...mutta ensin toki selvität fyysiset syyt.

[QUOTE="alkup";27008583]mut tuo et se ei juo litraakaan nestettä päiväs, se ei oo väsyny, ei ole laihtunu vaikka todella laiha onkin. Ruoka tosin maistuu nykyisin vähän huonosti mut syö kumminkin. Jos tää on mun korvien välis vaan...[/QUOTE]

Diabets ja pissatulehdukset sensin selvittelyyn, mutta veikkaisin, että tuo on joku "henkinen juttu"

UMMETUS aiheuttaa tuollaista. Onko viimeiakoina kakannut tavallista harvemmin? Siihen pitäisi syödä sitten laksatiivia kuurina, niin että suoli tulisi oikeasti tyhjäksi, eli syödä n.viikko laksatiiviä.

Yhteistyössä