mikä muuttaa ihmisen?

Hemmetin Raivostuttavaa

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 133
0
36
Enkä halua kuulla että parempi laittaa ukko pihalle

Mutta mietin vain miksi mun mieheni on muuttunut

Mies tekee 3 vuorotyötä ja tämänkin viikon olen ollut yksin tavallaan lasten kanssa, mies ei ole kyennyt mitään muuta tekemään kuin nukkumaan ja ollut töissä

Jos mies suuttuu, se alkaa haukkumaan mua
Hän tietää hyvin sen että mä en (varsinkin jos pienin sairastelee)
siivoa täällä hullunlailla kun energia ei riitä. Mä en pysty pesemään lattioita jos olen yksin. Viime viikollakin teki pitkät päivät töitä, 2 muksua oli oman isänsä luona ja mä annoin sitten miehen nukkua lauantaina melkein kahteentoista, en halunnut herättää.
No siitäkö mies sai raivarit het kun heräsi, ei kuulemma jäänyt aikaa siivoukselle yhtään.
Mies alentaa mua silloin kun suuttuu ja olen kuullut olevani hapankaali ynnä muuta.

Me tehtiin sopimus kesän aikana siitä ettemme eroamista heitä kehään kun riitelemme emmekä hauku toisiamme. Olen pystynyt pitää lupaukseni mutta mies ei

Yleensä lähden pois tilanteesta, jos näen että mieheni alkaa suuttumaan, menen pois, mutta ei, hän jatkaa vaan. Hän jatkaa sitä niin kauan kun mulla sitten palaa pinna ja alan hänelle huutamaan
Miksei hän voi antaa olla, kun yritän lähteä pois tilanteesta`?

Samaten, mä olen muutaman kerran sanonut hänelle tuosta hänen esikoistyttärestään, asioita mitä hän myönsi että hän ON samaa mieltä.
Mutta ennenkuin hän sen myöntää hän suuttuuu minulle, alkaa valittaa että tyttö ei enää ikinä tule meille kun MINÄ EN HALUA, Hän myös sanoo että minulla ei ole mitään valtaa tyttärensä suhteen ja minä en kuulu hänen elämäänsä.

Tuostahan minä tosiaan loukkaannuinkin, mä tunnen että en ole mitään muuta kuin lapsenvahti.

Tämä tyttö sanoo mua äidikseen, mä en haluaisi, aikaisemmin se tuntu kivalta että hyväksyy mut nyt kokonaan, mutta nyt en enää haluaisi että hän sanoisi minua äidikseen

Mutta mikä muuttaa ihmistä? Miksi mun mieheni käyttäytyy näin?
Eilen kun heräsi ja pienimmän tyhjä tuttipullo oli lattialla alkoi heti marmattaa että nämäkin pitää jättää tähän
Voi helvata, mä annoin likalle vesipullon jotta pystyin tekee muille muksuille puuron, voi kamala jos en ehtiny sitä siitä siivoamaan pois

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
suhteelle sillä ei aikaa ole, tulee suoraan töistä kotiin
Mä en vain jaksa tätä, mä ahdistun ja masennun itse
Mulla on jo 1 mies ollut joka teki tätä

Kyllähän sille suhteelle voi löytää vaikka kesken työpäivän aikaa. Varsinkin jos kolmas osapuoli liittyy jotenkin miehen työpaikkaan... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Möhökampela:
Ota miehen kanssa asia puheeksi. Tai kirjoita kirje / maili. Ehdota parisuhdeterapiaa.

Ei tuollaista jaksa.

:hug: Voimia.

Mä puhuin viimeksi viime viikonloppuna että miltä musta tuntuu, hän sanoi rakastavansa, ymmärtävänsä ja lupasi lopettaa
Mutta en usko että lopettaa, tai ainakin toivon mutta epäilen

Kirjeestä miehelle kävisi jo tuo aloituksesi, tai ainakin aluksi, voihan sitä jatkaa. Jos miehelle selkenisi vielä miltä nuo kaikki asiat sinusta tuntuvat, suuttuneena sitä ei muista ajatella.

Ehkä mies pitää sinua itsestään selvyytenä ja sitä kautta sinuun on helpompi purkaa omaa paskaa oloaan. Jonkinmoisen näpäytyksen mies mielestäni tarvitsisi.

Kun itselläni meni totaali hermo mieheen, niin kylmän rauhallisesti käskin hänen pakkaamaan kassinsa heti ja lähtemään pois välittömästi (mies tosin ei suostunut lähtemään, mutta olisitte nähneet sen hämmentyneen ja pelokkaan koiranpentuilmeen). Olen monasti sanonut, että avioliitto, yhteiset lapset ja raskaus eivät ole asioita joiden vuoksi roikkuisin suhteessa jossa minun ei ole hyvä olla. Mutta nyt tosiaan ensimmäistä kertaa tein teon, joka näytti, etteivät nuo puheeni olleet puppua. Mies todella pelästyi tätä ja se sai selvästi hänet miettimään asioita uudemman kerran.

Välillä toinen tosiaan vaan pitää "herättää" tilanteen tasalle. Toki sulla ehkä vähän eri tilanne, jos kerran koet ettet lasten kanssa pärjää (ei onnistu siivoaminen yms.) mutta olisiko joku muu konsti millä voisit miehelle näyttää, että mikäli peli ei muutu, niin sinä pistät sen muuttumaan sillä kykenet elämään ilman häntä ja hänen ilkeilyäänkin.

Mä oon kyl ihan samanlainen kuin miehesi... väsyneenä eli jos kaikki asiat eivät ole hyvin elämässäni, niin musta muuttuu juuri tollainen :ashamed: Mulla ainakin auttaa, kun saadaan ne asiat järjestykseen, jotka eivät ole tasapainossa. Näin kaamosaikaan vaikuttaa kyllä jo pelkkä pimeys, että olen herkästi uupunut.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Ehkä mies pitää sinua itsestään selvyytenä ja sitä kautta sinuun on helpompi purkaa omaa paskaa oloaan. Jonkinmoisen näpäytyksen mies mielestäni tarvitsisi.

Kun itselläni meni totaali hermo mieheen, niin kylmän rauhallisesti käskin hänen pakkaamaan kassinsa heti ja lähtemään pois välittömästi (mies tosin ei suostunut lähtemään, mutta olisitte nähneet sen hämmentyneen ja pelokkaan koiranpentuilmeen). Olen monasti sanonut, että avioliitto, yhteiset lapset ja raskaus eivät ole asioita joiden vuoksi roikkuisin suhteessa jossa minun ei ole hyvä olla. Mutta nyt tosiaan ensimmäistä kertaa tein teon, joka näytti, etteivät nuo puheeni olleet puppua. Mies todella pelästyi tätä ja se sai selvästi hänet miettimään asioita uudemman kerran.

Välillä toinen tosiaan vaan pitää "herättää" tilanteen tasalle. Toki sulla ehkä vähän eri tilanne, jos kerran koet ettet lasten kanssa pärjää (ei onnistu siivoaminen yms.) mutta olisiko joku muu konsti millä voisit miehelle näyttää, että mikäli peli ei muutu, niin sinä pistät sen muuttumaan sillä kykenet elämään ilman häntä ja hänen ilkeilyäänkin.

Hän niin kehtasi repostella että pärjää 3 päivää yksin kolmen lapsen kera ja pystyy jynssää lattiat ja laittaa vahatkin.
Olen miettinyt jospa lähtisin jonnekkin 3:ksi päiväksi...

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä oon kyl ihan samanlainen kuin miehesi... väsyneenä eli jos kaikki asiat eivät ole hyvin elämässäni, niin musta muuttuu juuri tollainen :ashamed: Mulla ainakin auttaa, kun saadaan ne asiat järjestykseen, jotka eivät ole tasapainossa. Näin kaamosaikaan vaikuttaa kyllä jo pelkkä pimeys, että olen herkästi uupunut.

kyllä mä jonkin verran jaksan ottaa sitä paskaa niskaani, mutta mä en jaksa sitä syyllistämistä, koen olevani niin huono

Mutta toisaalta olen repiny itsestäni nyt aika paljon viimesen kahden päivän aikana, mies ollut töissä ja tänään on esikon synttärijuhlat ja pienin on ollu sairas mutta onneksi edes viime yön nukkui joten jaksoin sitten puurtaa, mies tuli kotiin ja kehui kuinka hyvin olen jaksanut tehdä hommat

Yhteistyössä