mikä neuvoksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä2

Vieras
Olen naimisissa oleva äiti, mulla on kaksi lasta kohta 4 ja 3v. Mä olen niin väsynyt kaikkeen, en ole vielä lähteny töihin, kohta sekin aika koittaa. Nyt on isoja riitoja mieheni kanssa, hän ajattelee et mä kun olen kotona lasten kanssa, mä tekisin kaiken kotityöt lastenhoidon jne.. Hän ei suostu edes vapaa päivinä menemään lasten kanssa ulos, eikä paljon muutakaan. Ulkona näkyy olevan muiden lasten isätki leikkimässä, ei meillä. Onko muita jotka ovat kokeneet samaa ku mä?? Mulla hajoo kohta pää!! Olemme keskustelleet mieheni kanssa tästä, ei se ole auttanut, tuntuu että menee vaan pahempaan suuntaan. :'(

mulla ihan samanlainen olo odotan vaan että pääsisin töpihin tai jotain tapahtuis tilanteen suhteen.yritin järjestää huomiseksi hoitajan että saatais yhteistä aikaa.mutta nyt näyttää sekin peruuntuvan.olen niin loppu että karjun vaan lapsille ja mikään ei huvita.

jos ei enää kotona vauvoja, niin luulisi kotiäidin ehtivän kotityöt tehdä. ja vauvankin kanssan ehtii hyvin kun oli vaan yksi lapsi, koti oli aina tip top, mutta nyt kun on leikki-ikäinen ja vauva, ja molemmat koko ajan äitiä vailla, on vähän vaikeampaa.

3- ja 4-vuotiaat osaavat jo itse pukea ja syödä ja leikkivät keskenään. Mihin aikasi kulutat jos kotisi ei ole tip top?

No meillä näin.
Minä teen kaikki kotityöt. Mies on kotona iltaisin ja viikonloppuisin ja haluan hänen viettävän sen lyhyen aikansa lapsemme kanssa, en kotitöitä tehden. Joten mulle tää sopii hyvin. Mies leikkii ja hoitaa lasta illalla tosi paljon ja ulkonakin ollaan, aina viikonloppuisin yhdessä. Mun mielestä kotityöt pitää tehdä kotona olevan aikuisen mieluiten toisen vanhemman työpäivän aikana jolloin ilta on mukavaa ja leppoisaa yhdessä oloa. Meidän koti ei ole tip top, eikä mieheni niin haluaisi olevankaan. Mutta perus siisti ja puhdas.
Tämä toimii meillä hyvin.

Olen sitä mieltä, että kyllä kotityöt kuuluvat molemmille perheen aikuisille. Ei voi olettaa, että kotona oleva aikuinen tekee kaikki kotityöt yksin. Olen kotona lasten kanssa, mutta kyllä meillä myös mies osallistuu kotitöiden tekemiseen. Älä kuvittele, että mies alkaisi tehdä kotitöitä siinä vaiheessa, kun palaat töihin, jos ei nytkään osallistu millään tavalla.

osallistuu enemmän meillä ainakin vie lapset hoitoon kun ei raaskita herättää niitä aikaisin ja kun mulla viikonlopputöitä niin lapsille ei hoitopaikkaa.sillon hoitaa tietty lapset.eli osallistuu enemmän kun nyt on aina töissä ainakin musta tuntuu siltä. =)

meillä kyllä siivoilee ja touhuaa lasten kans mut ei meilläkään juuri ulkoile..se oleminen on erilaista kuin itsellä..lähinnä riehumista naurattamista jne..sille täytyy oma arvonsa antaa myös ku itsellä tuo leikki ei oikein enää onnaa tsemiä sulle anyway jospa se siitä suttaantuu keskustelu asiasta vois auttaa? :wave: :hug:
tai tietty se juttelukaan ei aina auta..entäs jos muksut itse kysyis et isi lähdetäänkö ulos jne?meillä toimii joskus :headwall: ;)

Eksä oli juuri niitä miehiä, jotka eivät tee kotitöitä kun vaimoke on kotona. Kommentteina oli "sähän oot vaan kotona, siitähän sulle maksetaankin", "iteppähän oot osas valinnu". Ei voi muuta kuin ihmetellä, miten se oman lapsen kanssa oleminen voi olla niin vastenmielistä????

jos sul on noin isot lapset niin mikset kerkeis siivota? nehän leikkii kahestaa tai itsekseen. mäkin kerkeen siivoo perus jutut joka päivä vaik on leikki-ikänen ja vaavi talossa. ja parempi et mies töiden jälkeen on lasten kaa kuin siivois, ja jos mies siivois niin joutuisin siivoo heti perään kun tekee sen huolimattomasti

Mitäs sinä päivät teet kotosalla, jos noin isojen lasten kanssa et ehdi siivota? Ethän sinä saa edes kotona hoidon tukea enää, kun se on alle 3-vuotiaiden vanhemmille? Ja lapsesi ovat melkein samanikäiset, eli leikkivät varmaan nyt jo yhdessä paljon? Olisipa minullakin joskus noin lokoisat olot!

Niin kyllä mun mielestä on aika kohtuullista odottaa, että sinä teet kotityöt ja hoidat lapset, kun kotona noin isojen kanssa olet. Ihmetytttää kyllä mies, joka ei omien lasten kanssa halua olla. Mutta tottakai ehdit kotityöt tehdä.

Tuntuu varmaan, et keinot on vähissä, jos ei puhuminen auta. Mistähän se ihmeellinen ajatus tulee, että kotona olo on jotenkin tosi helppoa ja vaivatonta? Ainakin meillä riittää puuhaa - ja kyllä mun mielestä äidinkin pitää voida olla lasten kanssa ihan oikeasti läsnä ja puuhastella kaikkea kivaakin, eikä vain patistaa lapsia leikkimään keskenään, kun kotihommat painaa päälle. Meillä mies on välillä usean päivän putkia töissä ja silloin kaikki kotihommat jää mulle, mutta sitten vapailla kotihommia onneksi jaetaan. Tehdään yhdessä tai ollaan sitten tekemättä ja oleillaan vain porukalla. Ja silloin kyllä vallitsee mahtava kaaos..
Mites oisi jos koettaisit houkutella yhteiseen puuhaan sinun ja lasten kanssa? Porukalla ruuan laittoon tai yhdessä ulkoilemaan ja herkkueväät mukaan? Jos ei halua mukaan, niin menet sitten lasten kanssa ulkoilemaan ja lumienkeleitä tekemään ja nautitte yhteisestä olosta. Jos ei tajua hyvän päälle niin ei sitten...

Yhteistyössä