Mikä on hyvä paikkakunta asua Suomessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Turku

Sopivan kokoinen kaupunki, suht edulliset asunnot, palvelut toimii niin kuin muissakin saman kokoluokan kaupungeissa.
Koulut, päiväkodit, leikkitoiminta toimivat.
Ei liian pitkä matka Helsinkiin.
Meren rannalla.
Oma lentokenttä ja satama, hyvät kulkuyhteydet.
Jokiranta!

seinäjöki. en tosin itse asu siellä, mutta kun asuin, tykkäsin ihan hirveästi. Välitöntä, rempseää pohjalaista sakkia ja iloista ja puheliasta. samaa ei voi sanoa...

Alkuperäinen kirjoittaja dfdfdf:
Riippuu ihan omasta elämäntilanteesta, sukulaissuhteista, työkuvioista ja harrastuksista.

No mä tarkotin kyl ihan siten et kuulisin ihmisten omia mielipiteitä jostakin paikasta et miks just se olis hyvä paikka asua.

Helsinki

Meren rannalla, toimintaa ja tapahtumia, harrastusmahdollisuuksia kaikenikäisille, valinnanvaraa lähes kaikesta, työpaikkoja ja koulutusmahdollisuuksia löytyy, shoppailupaikat, kulttuuritarjonta, helppo matkustaa laivalla tai lentäen minne vaan, hyvät julkiset liikenneyhteydet...
Nämä nyt äkkiä mieleen- lisään jos jaksan miettiä :)

Kirkkonummi. Meren lähellä, pääkaupunkiseudulla, vaikkakin 'maalla', paljon ulkoilumahdollisuuksia, työpaikkoja, suht lyhyet kulkuyhteydet Espooseen ja Helsinkiin. Lintukoto, hyvä paikka kasvattaa lapsia.

Forssa :D
Mukavan kokoinen paikka, aika lähellä isoja kaupunkeja, mukavia ihmisiä(toki vähemmän mukaviakin)...
Kurjaa on se että työpaikkoja on kadonnut luvattoman paljon, sama tietty muuallakin.
Mutta mä pidän tätä kaupunkia hyvänä kotina useimmiten :D

Kylla minakin kaannyn Helsingin tai Espoon suuntaan. Sinne suuntaan takaisin tassa jossain vaiheessa. Nyt asumme Lohjalla , enka tykkaa ollenkaan. Niin lahella paakaupunkiseutua mutta samalla niin kaukana.

Tarpeeksi kansainvalinen minulle. Hyvat palvelut/valinnanvaraa. Kulttuuritarjonta.Harrastusmahdollisuudet. Hyvat kulkuyhteydet niin lentaen kuin laivalla.

Tampereella voisin uskoa viihtyvani seka Turussa.

Kuopio ja Tampere ovat mukavia kaupunkeja. Helsinkikin ok. Tosin äärettömän paljon riippuu asuinalueesta miten viihtyy. Mukavia asuinalueita varmaan monessakin kaupungissa, samoin niitä vähemmän viihtyisiä.

Espoo.

Lähellä pääkaupunkia; jos sieltä jotain tarttee joskus.

Sisältää silti "pieniä asuinalueita", siis rauhallisia, joko pientalo, rivari tai jopa kerrostaloalueita, jotka ovat täynnä puita ja puistoja ja rauhaa.

Julkinen liikenne on loistavaa ja halpaa. Ainoastaan Hgissä halvempaa.

Hyvät julkiset palvelut vrt lähikuntiin ainakin.

Ja mulle tärkeä asia: Kuntalisä 218? kotihoidontukeen.

Pohjois-Pohjanmaalla mikä paikka tahansa.
Ympäristön puolesta ihanaa seutua,
hyvät kulkuyhteydet,
mukavia ihmisiä,
halpa rakentaa suurikin talo, hyvä ja turvallinen paikka lapsille.

Yhteistyössä