mikä on lyhyt ponnistusaika ? voiko siitä olla jotain haittaa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenköhän seuraava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en muista synnytyksen koko aikaa mutta ponnistus vaihe esikoiselta 5 minuuttia sai 9 pistettä miinustivat yhden pisteen väristä. toinen lapsi ponnistus vaihe noin 1 minuutti ja sai 10 pistettä. sanovat että nopea ponnistus vaihe voi olla vauvalle shokki mutta ainakin meillä kaikki meni hyvin

miulla eka synnytyksen ponnistus vaihe kesti n.50min ja lapsi 4060kg, oli tosi kipee synnytyksen jälkeen.. toinen synnytys, ponnistus 12 min. lapsi 3655g ja olin vielä kipeämpi synnytyksen jälkeen ja pitempään.. että en tiiä oliko miulla vaikutusta tolla nopeella ja hitaammalla ulostulolla..

nopea ponnistus voi aiheuttaa ainakin repeämiä äidille. ja kai se vauvallekin voi tehdä jotain vahinkoa jos hurjan nopsaan tulee.

mulla esikoisen ponnistus oli 14min ja tehtiin eppari. toinen tuli yhdellä ponnistuksella eli parissa sekunnissa mutta laittoivat minuutin kun se oli pienin määrä minkä kone hyväksyi ponnistusajaksi. kuopuksesta ei tullut repeämiä eikä pojalle vammoja.

haittana on se ettei pysty osallistumaan "kamalin synnytys kisaan"
"mun synnytys kesti 2 vuorokautta ja ponnistusvaihe oli 20 minuuttia" "ei toi vielä mitään. kun mä sain meidän kakkosen niin ponnistusvaihe oli 2 tuntia ja koko synnytys kesti...)

itsellä molemmat lapset tulleet nopeasti ekan synnytys kesti 7h josta ponnistus 4min, tokan synnytys kesti 2h josta ponnistus 2min, hienosti meni molemmat synnytykset eikä mitään ongelmia ollut. tietenkin syöksysynnytyksessä joitakin riskejä on samoin kun liian kauan ponnistettaessa.

Muistaako kaikki oikeesti kuin kauan noi eri vaiheet on kestäny? Mulla on lapset 10v ja 3v ja kyllä mä suunnilleen muistan noi asiat ja kauanko pääpiirteittäin touhu kesti, mutta en taatusti enää minuutin tarkkuudella...

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Muistaako kaikki oikeesti kuin kauan noi eri vaiheet on kestäny? Mulla on lapset 10v ja 3v ja kyllä mä suunnilleen muistan noi asiat ja kauanko pääpiirteittäin touhu kesti, mutta en taatusti enää minuutin tarkkuudella...

mulla lapset 5 ja 3 ja muistan todellakin synnytyksen eri vaiheet ja keston, sen verta ainutlaatuinen tapahtuma ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja viiiii:

mulla lapset 5 ja 3 ja muistan todellakin synnytyksen eri vaiheet ja keston, sen verta ainutlaatuinen tapahtuma ollut.

mulla myös tuoreessa muistissa molemmat ja varmaan pysyyki, ainutlaatuista niin kun sanoit :heart:

Mulla eka synnytys kesti 14h josta 20min ponnistusvaihetta,Epari.
Toinen synnytys kesti 4 tuntia ja ponnistusvaihe kesti 5min. Toisen synnytyksen jälkeen ei tuntunut että ois synnyttänyt,ihan normaalisti pystyin liikkumaan ja istumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viiiii:

Mulla lapsi vajaa 2 vuotta ja vaikka ainutlaatuista olikin, en todellakaan muista minuuttiaikataulua. =) En muutenkaan ole kelloihmisiä eli arkielämässäkin fiiliksen pohjalta edetään.

Yhteistyössä