Mikä siinä on, että jos 4 vuoden seurustelun jälkeen ei vielä asu yhdessä, niin sitä pitää kauhistella ja olla törkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mona";25781580]No ei toi ainakaan lapselle idyllitilanne ole. :([/QUOTE]
Miten niin? Mikäs olet sanomaan kun et tilannetta tiedä? Harvinaisen reipas ja sosiaalinen 16-vuotias nykyään on. Hyvin koulu käyty, uskaltaa kertoa asioistaan vanhemmille, aina ollut ihmisiä ympärillä, koskaan ei mitään sen kummempia ongelmia. Äidin luona ollut pääsääntöisesti, lapsen isä käytännössä asuu äidin luona.

Ja vauvana se oli hirveänkin kätevää kun oli kaksi huushollia kun oli koliikki vauva niin sai kumpikin välillä levätä.

Mä näytän tän kommenttis hänelle, ja uskon et hän nauraa ;)

Te olette yhdessä 24/7, mutta moni pari ei ole vaikka asuisikin yhdessä. Molemmat käyvät töissä, omissa harrastuksissa, työmatkoilla jne. Kyllä siinä on mahdollisuus pettää ihan samalla tavalla kuin jos asutaan erillään. Ei yhdessä asuminen pettämistä estä ja olisi kyllä varsin typerää muuttaa yhteen ihan vain sen takia, että voi valvoa ettei se toinen petä.
No näinhän minä sanoin, että muutetaan yhteen ettei toinen pääse pettämään... Aika köyhä on teidän lukutaito ja mielikuvitus.

Ensinnäkin vain mainitsin minkälaista meidän elämä on, ymmärrän vallan mainiosti, että muut ihmiset voivat olla menevämpiä ja harrastavat kaikennäköistä. Minusta kuitenkin on helpompi epäillä ihmistä, joka huitelee omissa menoissaan, kuin sellaista joka istuu kotona. Kyse nyt ei ole siitä, että epäilisin kenenkään dippailevan sukupuolielimiään missään, vaan yleensäkin sellainen ihminen saattaa olla tekemässä ihan mitä vaan. Ja saakin olla, ei siinä mitään. Mietin vaan, että kyllä mielessä saattaisi käydä sellainen pilkahdus, että mitähän kaikkea puolisolta voi piilottaa, jos asutaankin erillään, kun kuitenkin niin monissa suhteissa tuntuu niitä salaisuuksia olevan. Edelleenkään en ollut ketään tuomitsemassa enkä asiasta kenellekään motkottamassa.

Kyllä olette pirun herkkänahkaisia, kun ei saa omassa päässä edes asioita pohtia tai mieleen mitään juolahtaa vaan pitäisi olla vaan "high five, vitun hienoa!".

No näinhän minä sanoin, että muutetaan yhteen ettei toinen pääse pettämään... Aika köyhä on teidän lukutaito ja mielikuvitus.

Ensinnäkin vain mainitsin minkälaista meidän elämä on, ymmärrän vallan mainiosti, että muut ihmiset voivat olla menevämpiä ja harrastavat kaikennäköistä. Minusta kuitenkin on helpompi epäillä ihmistä, joka huitelee omissa menoissaan, kuin sellaista joka istuu kotona. Kyse nyt ei ole siitä, että epäilisin kenenkään dippailevan sukupuolielimiään missään, vaan yleensäkin sellainen ihminen saattaa olla tekemässä ihan mitä vaan. Ja saakin olla, ei siinä mitään. Mietin vaan, että kyllä mielessä saattaisi käydä sellainen pilkahdus, että mitähän kaikkea puolisolta voi piilottaa, jos asutaankin erillään, kun kuitenkin niin monissa suhteissa tuntuu niitä salaisuuksia olevan. Edelleenkään en ollut ketään tuomitsemassa enkä asiasta kenellekään motkottamassa.

Kyllä olette pirun herkkänahkaisia, kun ei saa omassa päässä edes asioita pohtia tai mieleen mitään juolahtaa vaan pitäisi olla vaan "high five, vitun hienoa!".

Mutta siis aivan yhtä helposti sitä voi pettää silloinkin jos asuu yhdessä ja on omia menoja. Ainoa vaihtoehto jolloin pettäminen on hankalampaa on jos vietetään se 24/7 yhdessä. Mutta siitähän tässä ei ollut kyse, vaan vaihtoehdot oli asua yhdessä tai asua erillään.

Mutta siis aivan yhtä helposti sitä voi pettää silloinkin jos asuu yhdessä ja on omia menoja. Ainoa vaihtoehto jolloin pettäminen on hankalampaa on jos vietetään se 24/7 yhdessä. Mutta siitähän tässä ei ollut kyse, vaan vaihtoehdot oli asua yhdessä tai asua erillään.
...

Niin. Miksi juutut nyt tuohon pettämiseen, etkö keksi mitään muuta mitä puolisolta voisi salata? Me miehen kanssa tykätään nysvätä kotona, emme me sen takia täällä ole että voisimme toisiamme kytätä. Eikö ihmiset osaa erottaa noita asioita toisistaan?

Koitanpa nyt aukaista vielä vähän paremmin ajatuksenjuoksuani, jos se on liian monimutkaista:

Jatkuvasti paljastuu näitä suuria järkytyksiä, asioita joita puolisot ovat peitelleet. On ollut kaksoiselämää, salalapsia, laittomuuksia, mitä vaan. Ja puoliso on yllättynyt ja järkyttynyt sydänjuuriaan myöten. Tällaisissa tilanteissa peilaan tuota parisuhdetta omaani ja narahtaen totean, että ei tuo ukolla voi olla mitään kun se vaan täällä kotona istuu. Missä välissä se ehtisi.

NYT, kun kuulen pariskunnasta, jotka viettävät paljon aikaa erillään, jos asuvat erillään pitkän ajan jälkeen, toinen matkustelee paljon tms. niin joskus käy mielessä, että noillahan saattaisi olla vaikka mitä salaisuuksia, eikä ne välttämättä paljastuisi ikinä. Tämä nyt on kuitenkin vain tällainen ajatus, enkä viitsisi sitä ääneen tuollaiselle pariskunnalle sanoa. Vasta sitten avaisin sanallisen arkkuni, jos minulla olisi joku oikea syy epäillä.

Mutta siis, nyt minä olen sitä mieltä että kaikkien pitää olla yhdessä 24/7 tai se toinen pettää. OK, selvisi.

...

Niin. Miksi juutut nyt tuohon pettämiseen, etkö keksi mitään muuta mitä puolisolta voisi salata? Me miehen kanssa tykätään nysvätä kotona, emme me sen takia täällä ole että voisimme toisiamme kytätä. Eikö ihmiset osaa erottaa noita asioita toisistaan?

Koitanpa nyt aukaista vielä vähän paremmin ajatuksenjuoksuani, jos se on liian monimutkaista:

Jatkuvasti paljastuu näitä suuria järkytyksiä, asioita joita puolisot ovat peitelleet. On ollut kaksoiselämää, salalapsia, laittomuuksia, mitä vaan. Ja puoliso on yllättynyt ja järkyttynyt sydänjuuriaan myöten. Tällaisissa tilanteissa peilaan tuota parisuhdetta omaani ja narahtaen totean, että ei tuo ukolla voi olla mitään kun se vaan täällä kotona istuu. Missä välissä se ehtisi.

NYT, kun kuulen pariskunnasta, jotka viettävät paljon aikaa erillään, jos asuvat erillään pitkän ajan jälkeen, toinen matkustelee paljon tms. niin joskus käy mielessä, että noillahan saattaisi olla vaikka mitä salaisuuksia, eikä ne välttämättä paljastuisi ikinä. Tämä nyt on kuitenkin vain tällainen ajatus, enkä viitsisi sitä ääneen tuollaiselle pariskunnalle sanoa. Vasta sitten avaisin sanallisen arkkuni, jos minulla olisi joku oikea syy epäillä.

Mutta siis, nyt minä olen sitä mieltä että kaikkien pitää olla yhdessä 24/7 tai se toinen pettää. OK, selvisi.

En minä sitä tarkoittanut, että väittäisit, että kaikki pettää jos ei olla koko ajan yhdessä. Yritänpähän vain sanoa, että pettää voi myös silloin kun asutaan yhdessä. Tietysti puolisolta voi salata vaikka mitä kun asutaan erillään, mutta edelleen se onnistuu myös kun asutaan yhdessä. Varmaan suuressa osassa noissakin tapauksissa, joista olet kuulut pariskunta on asunut yhdessä. En usko, että on yhtään sen todennäköisempää pettää tai salata muita asioita puolisolta, jos asutaan erillään.

Mä taas kuulun niihin, jotka on niin tottuneita asumaan yksin ja muutenkin olen muuttanut koko 33-vuotisen elämäni aikana vaan kaks kertaa, että en herkästi alkais pistämään hynttyitä yhteen kenenkään kanssa.

Mulla on kans hyvä ystäväpariskunta, jotka seurustelleet 5 vuotta ja asuu virallisesti erillään. Toki paljon toistensa nurkissa pyörii ja nyt on erinäisten putkiremppojen takia asustaneet toistensa luona pitkiä aikoja. Nytkin mies asuu ystäväni luona rempan ajan ja puhuivat että kattovat sitten kun remppa on ohi et mitä tekevät. Mies on kyllä ollut jonkin verran sitoutumiskammoinen ja siitä onkin ollut jotain ongelmaa (en usko että pettämistä kuitenkaan), mut nyt vaikuttaa et ne ongelmat ois historiaa. Jos olisivat muuttaneet heti pian yhteen niin en usko että enää yhdessä olisivatkaan. Onnellisemman oloista pariskuntaa harvoin näkee ja ne nysvää kokoajan yhdessä vaikka ei virallisesti samassa osoitteessa asukaan. Kaikille vaan se muuttaminen ei ole niin helppoa tai joku sama osoite ole maailman tärkein asia. Jos on hyvä yhdessä niin sama kai miten asuu.

En minä sitä tarkoittanut, että väittäisit, että kaikki pettää jos ei olla koko ajan yhdessä. Yritänpähän vain sanoa, että pettää voi myös silloin kun asutaan yhdessä. Tietysti puolisolta voi salata vaikka mitä kun asutaan erillään, mutta edelleen se onnistuu myös kun asutaan yhdessä. Varmaan suuressa osassa noissakin tapauksissa, joista olet kuulut pariskunta on asunut yhdessä. En usko, että on yhtään sen todennäköisempää pettää tai salata muita asioita puolisolta, jos asutaan erillään.
Ymmärsitkö vieläkään mitä minä sanoin? Missähän välissä sanoin että pettäminen olisi edes todennäköisempää silloin kun asutaan erillään? Mitä sinä luet? Ensimmäisessä viestissäni en ottanut kantaa erilaisiin yhdessä asuviin pariskuntiin mutta mainitsin nekin tuossa toisessa viestissäni, eli yhtälailla sama ohimenevä ajatus tulisi mieleen on se toinen paljon poissa sitten minkä tahansa syyn takia. Tämä ajatus johtuu siitä, että tuollainen tilanne mahdollistaa salailun paremmin, ja jotkut kusipääyksilöt voivat täten tavallaan käyttää tilaisuutta hyväkseen. Kyse ei ole siitä kuka todellisuudessa salaa jotain kuinka paljon tai että käytännön kannalta sillä olisi vitunkaan väliä.

Mutta pettäminen sitä ja tätä... oletkohan edes tosisasi, tykkäät vain katsoa kun yritän selittää tätä juttua puhki...

Viimeksi muokattu:
Ymmärsitkö vieläkään mitä minä sanoin? Missähän välissä sanoin että pettäminen olisi edes todennäköisempää silloin kun asutaan erillään? Mitä sinä luet? Ensimmäisessä viestissäni en ottanut kantaa erilaisiin yhdessä asuviin pariskuntiin mutta mainitsin nekin tuossa toisessa viestissäni, eli yhtälailla sama ohimenevä ajatus tulisi mieleen on se toinen paljon poissa sitten minkä tahansa syyn takia. Tämä ajatus johtuu siitä, että tuollainen tilanne mahdollistaa salailun paremmin, ja jotkut kusipääyksilöt voivat täten tavallaan käyttää tilaisuutta hyväkseen. Kyse ei ole siitä kuka todellisuudessa salaa jotain kuinka paljon tai että käytännön kannalta sillä olisi vitunkaan väliä.

Mutta pettäminen sitä ja tätä... oletkohan edes tosisasi, tykkäät vain katsoa kun yritän selittää tätä juttua puhki...

Ilmeisesti olemme siis asiasta samaa mieltä.

Kukin tyylillään mut kyl mulle tulee mieleen ettei ihan niin vakava ole sellainen suhde jossa ei yhdessä olla ja asuta ja toisaalta ite koen et mieluummin heti vaan muutetaan yhteen niin ei turhaan roiku suhteessa joka ei sit toimikkaan jos ei yhdessä asuminen onnistu.

Itse en pystys kyl siihen et mies asus toisessa osotteessa ja jotenkin se loukkais mua ettei tulis mun kanssa samaan sänkyyn joka yö nukkumaan.

Mut jos tuo toimii teillä niin mitä sillä on väliä mitä muut ajattelee?

Samassa sängyssä voi nukkua joka yö vaikka molemmilla olis omat asunnot,ei se sitä estä.
Mä oon miehen kanssa nyt viidettä vuotta.Miehen exvaimo on ollut suurinpiirtein saman verran uuden siippansa kanssa,meni puolen vuoden tuntemisen jälkeen kihloihin ja siitä tosi nopeasti naimisiin ja nyt ne tappelee joka päivä.
Hän on sanonut muksuilleen että mun ja niiden isän suhde ei ole vakavalla pohjalla kun ei olla edes kihloissa tai varsinkaan naimisissa.
Ja mitä se naimisiinmeno takaa,itekkin avioeron koki muksujen isän kanssa.
Aukesko taivas naimisiinmenonsa myötä,ei tod.Ei kummasssakaan tapauksessa.
Multa se on koko tän reilun neljä vuotta jankannu että kai vauvan teette.Ei tod. olla tekemässä eikä asia hänelle kuulu mitenkään,tehköön ite lisää muksuja uuden miehensä kanssa kun kerran sen mielestä olis nii kivaa että likoilla olis pikkusisarus.
Oman asunnon pitämisessä on puolensa ja jokainen elää miten tykkää parisuhdettaan,se ei muille kuulu.

...

Nuo salalapset, laittomuudet jne. on kyllä ihan white trash-touhua, sori vaan. Mä luulin, että nyt puhutaan normaaleista, hyvin kasvatetuista ja fiksuista ihmisistä. Joo, onhan noita tapauksia, mutta yleensä kaikki osapuolet on enemmän tai vähemmän reppanoita tuollaisissa tapauksissa.

Yhteistyössä