Mikä siinä on kun aikuiset ihmiset ei osaa juoda sivistyneesti?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammutti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mammutti"

Vieras
Enkä nyt tahdo yleistää kaikkiin, vaan tarkotan sitä että miten toiset ihmiset eivät voi/osaa lopettaa sitä juomista sillon kun pitäis? Saatiin taas miehen kanssa tappelu aikaiseksi juhannuksena, kun piti viettää perhejuhannusta anoppilassa. Mies sitten sanoi että kunhan lapset käy mummon kanssa nukkumaan, niin voitais käydä kattomassa meininkejä ja että hän voisi juoda pari olutta. Edelliskerroista viisastuneena kysyin sitten että mikähän herran pari on, niin vastaus oli että kuusi. No ok, tähän myönnyin. Lopulta kaupasta kuitenkin tuli kahdeksan pakkaus olutta. Illan aikana meni ne, baarissa (jossa käytiin yhdellä) meni ainakin 3-4 kun kaverit tarjos ja kaverin luona käydessä meni toiset 3-4.. Sitten oltiinkin jo siinä kunnossa, et kun minä houkuttelin miestä nukkumaan, niin ei suostunut enää miun mukaan, vaan lähti vielä jatkoille kaverin luo. Seuraavana päivänä käytiin mies sitten sieltä kaverin luota hakemassa kotimatkalla. Ei siinä mitään jos tää oli ollu ensimmäinen tai toinen kerta, mutta kun tätä tapahtuu IHAN joka kerta kun mies on juhlimassa. Sitten jos asiasta mainitsen, että alat olla jo nukkumiskunnossa, niin aina sama syyllistäminen: Enkö nyt saa kerrankin.... Onneks mies ei käy juhlimassa kun 6-8krt vuodessa. Ärsyttää vaan kun ei voi yhdessä lähteä juhlimaan, vaan joka kerta saadaan riita aikaseksi..

kohtalotovereita? tai parempaa, oisko jollain selitystä tähän ilmiöön? Vai oonko mie vaan niiiiin kauhea vaimo, joka ei anna kertaakaan ryypätä kunnolla?

En olis ylipäänsä alkanut seukata miehen kanssa, joka ei hallitse juomistaan. Tämä nyt ei ollut mikään neuvo, turhaa jälkiviisautta, sori vaan. Mietin vaan aina, että miksi ihmiset valitsee sellaisia kumppanikseen, enkä koskaan ole saanut siihen oikein kunnon vastausta.

Et saa miestäsi muuttumaan kohtuujuojaksi istumalla vieressä ja naputtamalla hänelle, että eiköhän nyt jo riitä. Näin se vaan on. Menet vaan itse nukkumaan ja anna toisen olla.

Näin siis sanon, vaikka en itsekään sitä sietäisi. Tiepänpähän vaan, ettei toisen juomista voi hillitä sitä vahtimalla ja nalkutuksella.

Mä tosiaan suoraan sanoaen jätin parikin miestä siksi, etten kestä pientäkään merkkiä siitä, että toinen on perso alkoholille (alkoholisti-isän aiheuttamia traumoja). Joten ihan 'tarkoituksella' päädyin yhteen sellaisen miehen kanssa, jolla ei ole sitten mitään kiinnostusta alkoholiin.

Ei mulla ole mitään sen kummempaa neuvoa kuin että keskustelete asiasta kunnolla ihan muissa tilanteissa kuin näinä iltoina tai niitä seuraavina päivinä. Ilman kiukkua, naputusta ja syyllistämistä.

nojoo alkoholisti perheestä minäkin, joten siinä ehkä syy miksi en siedä miehen juomista.. itse osaan ottaa vaan muutaman, sillonkin kun lähden kunnolla viihteelle juon maksimissaan 5-6.. On tässä jo vakavasti miehen kans keskusteltukkin ja mies sanoin ettei aio juoda enää. tosin tuonkin virren oon kuullu jo niiiiin monesti et en taida uskoa. mutta en kuitenkaan lähtis eroamaan sen takia, että mies juo perskännit alle 10krt vuodessa, vaikka se minuu miten ärsyttäski..

ja ekalle kommentoijalle voin kertoa, et en valinnu miestäni sen juomisen mukaan. oma mieheni on mitä ihanin mies ja isä selvinpäin, sitten kuten miehen sanoin "sen kerran kun pääsee" viihteelle, niin meneekin sitten ihan liian lujaa.

näitä miehen ryyppyreissujen toilailuja riittäis vaikka koko yöks kerrottavaks, mutta pakko painua pehkuihin että jaksaa aamulla nousta töihin..

Yhteistyössä