Mikä siinä SIIVOOJAN työssä on niin kamalaa, ettei kukaan palstalta sitä tekisi? SAA KYSYÄ MINULTA MYÖS :).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen siis siivooja ja ihmettelen tuohon yhteen ketjuun tulleita vastauksia...MIKÄ siinä siivoamisessa on niin kamalaa, miksi juuri kukaan ei tekisi sitä työkseen?

Itse olen tehnyt lähes 15 vuotta ja pois en vaihtaisi :). Hyvät lomat, edut ja palkkakaan ei ole paskempi.

Ei mikään siinä ole kamalaa, ainakaan minusta. Opiskeluaikana työskentelin iltaisin siivoojana ja mielestäni se oli kivaa hommaa :) Tosin tästä on jo 15 vuotta aikaa, joten voi olla että myös sillä alalla tahti on kiihtynyt ja menetelmät muuttuneet.

Riippuu ihan siitä mitä siivoaa =) en ikinä haluaisi siivota mitään kauppakeskuksen käytäviä, portaita ja vessoja, mutta yksityiskotien tai toimistojen siivous olisi ihan ok. Eli jätti-isot tilat ja yleiset vessat siinä mua kammottaa.

Mä oon kans tehny yht. 3 kesänä siivoojan hommia, kahtena kesänä olin hotellilla ja yhtenä kesänä laitoshuoltajana. Ja tykkäsin siivoustyöstä, varsinkin laitoshuoltajan hommista, kun oli ne samat työtehtävät aina vuorossa. Toisin kuin hotellisiivoojana vaihtui päivittäin siivottavien huoneiden & mökkien määrä ja siellä sai hiki hatussa siivota... SOL:lle, ISS:lle ja vastaaville en ikinä menisi siivoamaan, niin paljon varsinki SOL:sta saanut paskaa lukea...

kohtelu ja palkka
Ainaki ku mä olin siivoojana ni kohteissa kohdeltiin kuin toisen luokan kansalaista japalkka oli todella surkea.... sain minimipalkkaa.
Ja se että kun on monta kohdetta niin niiden väli llä voi olal monta tuntia, soitetaan vartin varotusajalal kohteeseen jne...

[QUOTE="vieras";25533772]Minä en ole kokenut erityisen raskaaksi. Miksi se on muka niin raskasta? Hyvää kuntoliikuntaa tulee kahdeksan tunnin aikana runsaasti. Ei pääse kunto rapistumaan :).
Tylsää? Vaihtelevaahan se on.

Mikä on paska palkka? :)[/QUOTE]

Minulle se olisi raskasta, koko ajan jalkojen päällä ja selkä paskana. On jo nyt vaikka teen keittiötyötä osa-aikaisesti. Sanotaanko että paska palkka on alle 1800 euroa bruttona. Enkä jaksaisi tehdä noin tylsää ja yksitoikkoista työtä.

Musta siivoaminen ei ole kamalaa työtä, vaikka kotona en eriyisemmin siivoamisesta pidä. Itse tykkäsin kun olin tuuraamassa eräällä päiväkodilla siivoojaa, se oli ihan mukavan leppoisaa ja vaitelevaa hommaa.
Sensijaan kerrossiivoojan hommista en pitänyt. kauhee kiire tehdä työt lyhyessä ajassa.

Ei se minusta miltään huonolle työlle vaikuta.

Itse vastasin siihen ketjuun, etten ikinä tahtoisi olla R-kioskin myyjä ja siinäkään ei oikeastaan se työ ole se ongelmakohta vaan se, että kaikki ne ärrän myyjät jotka olen elämässäni tavannut ovat olleet tyhmiä, ilkeämielisiä ja katkeria enkä moista omalle kohdalle toivoisi. Minulla siis hupsu ennakkoluulo, jonka itsekin tajuan asiattomaksi, mutta joka pysyttelee sitkeästi mielenpielessä - varmaankin aina siihen asti kunnes tapaan toisenlaisen ärrän myyjän.

:)

[QUOTE="vieras";25533772]Minä en ole kokenut erityisen raskaaksi. Miksi se on muka niin raskasta? Hyvää kuntoliikuntaa tulee kahdeksan tunnin aikana runsaasti. Ei pääse kunto rapistumaan :).
Tylsää? Vaihtelevaahan se on.

Mikä on paska palkka? :)[/QUOTE]

no musta se oli todella tylsää hinkata niitä käytäviä, vessoja yms päivät pitkät, ja sit pitäs viellä kotonakin siivota. ei siinä musta hirveesti vaihtelua ollu vaikka ois siivouskohde vaihtunu. ja mulla oli palkka 7e/h et eipä sillä paljon juhlinu. tietysti jos on enemmän kokemusta niin palkkakin on varmaan suurempi. mut siinä mun kokemukset, enää en aio siivoojaks ryhtyä.

Noh, mä en tekis siks kun mä tarttisin hengitysuojaimen, kunon suojatamineet muutenkin jotta voisin käyttää mömmöjä. Mun hermoradat on sanoneet sopimuksensa irti joten hommasta ei tulis mitään kun ensimmäisen tunnin jälkeen oisin kiinni mun kipulaitteessa. Siks en tekis. Palkasta en osaa sanoa kun en tiedä palkkaa :ashamed:

Ei se minusta miltään huonolle työlle vaikuta.

Itse vastasin siihen ketjuun, etten ikinä tahtoisi olla R-kioskin myyjä ja siinäkään ei oikeastaan se työ ole se ongelmakohta vaan se, että kaikki ne ärrän myyjät jotka olen elämässäni tavannut ovat olleet tyhmiä, ilkeämielisiä ja katkeria enkä moista omalle kohdalle toivoisi. Minulla siis hupsu ennakkoluulo, jonka itsekin tajuan asiattomaksi, mutta joka pysyttelee sitkeästi mielenpielessä - varmaankin aina siihen asti kunnes tapaan toisenlaisen ärrän myyjän.

:)

Mä oon ollut ärrämyyjä :). Enkä muuten muista nähneeni montaakaan ilkeämielistä tai katkeraa ärrätätiä. Sulla on käynyt huono tuuri :).

Mitä aloittajan kysymykseen tulee, niin työ on raskasta, yksitoikkoista ja huonosti palkattua. Riippuu ilmeisesti tuo palkka silti myös siitä missä ja kenelle siivoaa. Muistan vaan miten kaupassa työskennellessäni kirottiin työkavereiden kanssa huonoa palkkaa (10€ ja rapiat päälle/ tunti). Kunnes sitten kerran juttelin meidän siivoojan kanssa, joka oli ollut alalla yli 30 vuotta. Hänellä oli 8 €:n tuntipalkka, eikä mitään lisiä. Se kyllä pisti mietityttämään paljonko sitä on varaa omasta palkastaan valitella.

itse olen ollut laikkarina, ilman koulutusta. en siksi tahdo siivota kun se on niin yksinäistä ja yksitoikkoista. päivät kuluu hitaasti.. olen sosiaalinen ihminen tarvitsen paljon ihmisiä ympärilleni. palkka oli sama mitä mulla nyt keittiöhommissa, eli pieni :(

[QUOTE="vieras";25533769]Riippuu ihan siitä mitä siivoaa =) en ikinä haluaisi siivota mitään kauppakeskuksen käytäviä, portaita ja vessoja, mutta yksityiskotien tai toimistojen siivous olisi ihan ok. Eli jätti-isot tilat ja yleiset vessat siinä mua kammottaa.[/QUOTE]

Heh! Huomaa, ettet ole siivonnut työkses! Se menee just toisin päin nuo toimistot ja kotisiivoukset on niitä paskimpia. Pientä ja aikaa vievää tuhertamista ja tiukka kontrolli, sekä valituksia asioista jotka ei kuulu toimenkuvaan, kun moni luulee, että siivojaan kuuluu tehdä kaikki. Mehän tehdään vain se mitä on sopimuksessa ja mistä maksetaan, mutta asiaksahan on aina oikeassa...
jätti tilat on justa nannaa niissä on hinnoittelu kohdillaan ja joustovaraa.

Mä oon ollut ärrämyyjä :). Enkä muuten muista nähneeni montaakaan ilkeämielistä tai katkeraa ärrätätiä. Sulla on käynyt huono tuuri :).

Mitä aloittajan kysymykseen tulee, niin työ on raskasta, yksitoikkoista ja huonosti palkattua. Riippuu ilmeisesti tuo palkka silti myös siitä missä ja kenelle siivoaa. Muistan vaan miten kaupassa työskennellessäni kirottiin työkavereiden kanssa huonoa palkkaa (10€ ja rapiat päälle/ tunti). Kunnes sitten kerran juttelin meidän siivoojan kanssa, joka oli ollut alalla yli 30 vuotta. Hänellä oli 8 €:n tuntipalkka, eikä mitään lisiä. Se kyllä pisti mietityttämään paljonko sitä on varaa omasta palkastaan valitella.

Meillä täällä missä asun on ihan kamalat ärrä tädit....mä en ikimaailmassa taho mennä tuonne ärrälle :(

itse olen ollut laikkarina, ilman koulutusta. en siksi tahdo siivota kun se on niin yksinäistä ja yksitoikkoista. päivät kuluu hitaasti.. olen sosiaalinen ihminen tarvitsen paljon ihmisiä ympärilleni. palkka oli sama mitä mulla nyt keittiöhommissa, eli pieni :(

Itseasiassa riippuu työpaikasta. Väliin vähän turhankin sosiaalista hommaa, eli työhön ei saa keskittyä rauhassa...

Millätavoin raskasta? Kyllä paikallaan istuminen 8h päivässä ottaa enemmän voimille, kun reipastahtinen siivoustyö, joka monestikkin on verrattavissa hiaaseen käveleskelyyn, esim. näyteikkunoiden katsomisee...

Yhteistyössä