Mikä siinä SIIVOOJAN työssä on niin kamalaa, ettei kukaan palstalta sitä tekisi? SAA KYSYÄ MINULTA MYÖS :).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja siistijätär;25536659:
Kysyn sinultakin, että onko mielestäsi minun palkkani, vähän päälle 2000 e/kk paska palkka?

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että onko tuo sitten sinusta hyvä palkka? En ole tuo jolta asiaa kysyit, mutta minusta tuo 2000 e bruttona ei ole paska palkka, mutta on se aika kaukana hyvästäkin palkasta. Suomalaisten keskiarvo taitaa olla n. 3000e nykyään, tosin mediaani alempi.

Olen tehnyt kesätyönä siivoushommia, ja sen perusteella on pakko sanoa että en ikinä jäisi niihin hommiin loppuelämäkseni. En edes kaksinkertaisella palkalla.

Me siivoojat jotka oikeasti saamme tuota parin tonnin palkkaa, ollaan todella onnekkaita. Kuitenkin keskipalkka siivousalalla on edelleenkin alle TESsin, eli 1200-1500/kk. Ja mitä se tekee, 7-8e/h. Harvemmin tämän alan yhteydessä yleisesti kerrotaan niistä paremmin palkatuista..
En ymmärrä miksi suurin osa olettaa että siivoustyö on aina noin huonosti palkattua. Esim. "firmassa" jossa olen töissä, on useita tuhansia laitoshuoltajia, ja kaikilla on palkka samaa tasoa kuin minulla. Ja kaupungin työntekijöillä on palkka samaa luokkaa, 10-14 e/h, plus kokemuslisät. Ja heitäkin on suomessa pilvin pimein. Aika rajua yleistystä siis puhua siivousalan surkeista palkoista.

Ja sairaaloissa alueet eivät useinkaan ole mitenkään ylimitoitettuja, monilla jää luppoaikaakin, kuten esim. minulla, ja ihan rauhalliseen tahtiin saa työnsä tehdä, ja pitää kunnon tauotkin. Ja kohtelu on hyvää.

Minusta on siis vähän kummallinen tämä koko keskustelu, kun suurin osa tuntuu luulevan että kaikkialla on yhtä huonot palkat ja kova työtahti.

[QUOTE="vieras";25536789]Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että onko tuo sitten sinusta hyvä palkka? En ole tuo jolta asiaa kysyit, mutta minusta tuo 2000 e bruttona ei ole paska palkka, mutta on se aika kaukana hyvästäkin palkasta. Suomalaisten keskiarvo taitaa olla n. 3000e nykyään, tosin mediaani alempi.

Olen tehnyt kesätyönä siivoushommia, ja sen perusteella on pakko sanoa että en ikinä jäisi niihin hommiin loppuelämäkseni. En edes kaksinkertaisella palkalla.[/QUOTE]

No ei se hyväkään ole, muttei mikään ihan surkeakaan palkka. Ja itse pärjään sillä kyllä ihan mainiosti, säästöönkin saan laitettua 100-300 e/ kk vaikka on perhettä ja miehellä palkka samaa tasoa. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Ja olenhan tietty tottunutkin tähän palkkaani, ettei se tunnu ollenkaan huonolta.

Alkuperäinen kirjoittaja siistijätär;25536809:
No ei se hyväkään ole, muttei mikään ihan surkeakaan palkka. Ja itse pärjään sillä kyllä ihan mainiosti, säästöönkin saan laitettua 100-300 e/ kk vaikka on perhettä ja miehellä palkka samaa tasoa. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Ja olenhan tietty tottunutkin tähän palkkaani, ettei se tunnu ollenkaan huonolta.

Joo olen kyllä samaa mieltä ettei se surkea palkka ole! Ja olet oikeassa että menot on suhteutettava palkkaan. Hienoa että olet tyytyväinen työhösi. =)

Yhteistyössä