Mikä siinä vauva-ajassa on muka niin raskasta? Minusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Alkuperäinen kirjoittaja samoin:
ap kanssa samoilla linjoilla. ekat puoli vuotta on helppoa, kun ei tartte ottaa mitää ruokiakaan erikseen vauvalle yms. mutta pirullisin vaihe on se 1-3v, kun osaa jo liikkua, muttei vielä huolehdi itse pyyhkimisestä, vessareissuista muutenkaa, eikä tottele yhtää. yli 4v on sit taas helppoa, mutta vauvuus on kadonnu :(

Ai yli 4v helppoa??!! No ei todellakaan, ainakaan meillä! :D |O Kaikista hankalin tapaus tällä hetkellä on 6v. Muut lapset 3v ja 1v.

onko se eskarissa se 6v? jos se on oppinu kavereilta pahoja tapoja? meilläki kaikki uudet sanat tuotiin kyllä kotiin, mutta ainaki lapsi osaa jo pyyhkiä pyllynsä ja syödä ja pukea itse :D

Tuleppas kokeilemaan meidän allergikko/refluksi vauvan arkea niin perut sanasi nopeasti. Vauvalla oli vielä koliikki pienempänä. Sama oli myös meidän esikoisella joka nyt 3v. Vauva-aika meidän perheessä on ihan järkyttävän raskasta kun öisin ei nukuta, ruoka ei maistu ym...

Ei saa yleistää jos itsellä on helppoa!

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
ap kanssa samoilla linjoilla. ekat puoli vuotta on helppoa, kun ei tartte ottaa mitää ruokiakaan erikseen vauvalle yms. mutta pirullisin vaihe on se 1-3v, kun osaa jo liikkua, muttei vielä huolehdi itse pyyhkimisestä, vessareissuista muutenkaa, eikä tottele yhtää. yli 4v on sit taas helppoa, mutta vauvuus on kadonnu :(

Ai yli 4v helppoa??!! No ei todellakaan, ainakaan meillä! :D |O Kaikista hankalin tapaus tällä hetkellä on 6v. Muut lapset 3v ja 1v.

onko se eskarissa se 6v? jos se on oppinu kavereilta pahoja tapoja? meilläki kaikki uudet sanat tuotiin kyllä kotiin, mutta ainaki lapsi osaa jo pyyhkiä pyllynsä ja syödä ja pukea itse :D

Meilläkin 6v eskariin menijä on pahin vonkuja kaikista :D Sama lapsi oli myös tolkuttoman vaikea vauva. Keskimäärin nukuttiin neljä tuntia yössä vartin pätkissä, kahden vuoden ajan. Oli allergiaa, korvatulehdusta, vaikeaa tempperamenttia.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

On eskarissa ja menee vielä syksyllä uudestaan eskariin. Osaa jo lukea mutta on muita ongelmia. Ei oikein osaa keskittyä ja lauleskelee vaan kun pitäisi jotain tehdä. Aika ylivilkas tapaus. Nyt tutkitaankin että johtuuko kekosuudesta nuo ongelmat.

En tajua mikä tästä nyt rankan tekisi kun on ns.helppo vauva. En edes tiennyt, että näin helpolla voi päästä vaikka nyt kaksi alle 3-v kotona.

Toista oli esikoisen kohdalla kun iski täysi shokki päälle koko äitiydestä, imetys takkusi, vauva sairasteli ja kärsi elämänsä ensi kuukaudet koliikki-itkusta. Ei mulla vieläkään oikein kunnon muistikuvaa niistä ajoista.

Mun mielestä se, että oon niin kiinni siinä vauvassa. Meiän vauva ei syö pullosta, joten en voi paljon lähteä mihinkään ilman sitä. Toisekseen on ollu itkuinen. Meillä on kolme muuta aika pientä kotona. Kun lähden lenkille, vauva huutaa joko vaunuissa tai kotona isän kanssa. Vauva menee puolen yön aikaan nukkuun ja ensimmäinen herää ennen seittemää. Toki hyvääkin on, mutta tässä näitä mitkä tekee vauva-ajasta rankan.

Olette kyllä ap:n kanssa päässeet tosi helpolla vauva-ajan. Mulla on nyt reilun vuoden ikäinen lapsi, joka on vielä tosi vilkas. Ulkopuoliset huokailevat miten mä jaksan sen kanssa, kun on niin vauhdikas ja vaatii niin paljon vahtimista ja tekemistä ja ehtii joka paikkaan tekemään tuhojaan.

Mun mielestäni toi lapsi on nyt on tosi helppo. Ja meillä sentään on kuitenkin yhäkin lisäksi allergiat ja monta herätystä yössä. Mutta vauva-aikaan verrattuna tämähän on kuin ruusuilla tanssisi.

Kun vauva huutaa suoraa huutoa ilta seitsemästä aamuyöhön neljään-viiteen, niin siitä on vauva-ajan euforia kaukana. Mitään en muista ekoista kuukausista. Kakkonen olikin sitten unelmavauva, söi, nukkui ja oli koko ajan tyytyväinen. Saa nähdä miten tän kolmosen kanssa käy.

Vaikka minulla ei olekaan kokemusta synnyttämisestä tai äitiydestä vastaan silti.

Minun mielikuvani mukaan vauva-aika voi olla yhtä hel**ttiä:

Alapää on tuusannuuskana. Tissit täynnä maitoa. Väsymys.
Kunnon huononeminen raskauden takia. Hormonihuurut jotka saavat mielialan apeaksi. Lihomisen ja vartalon raskausmuutosten aiheuttama mielialan huononeminen.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Kaikkien vauvat ei välttämättä syönyt helpolla eivätkä nukkuneet kunnolla. Toisilla on myös esim. allergioita tai sairauksia, jotka rasittaa. Nimimerkillä 1,5v 2h unta maksimissaan putkeen.

just näin..ei ne kaikki tosiaan nuku ja syö. Meillä taas on helpottanu sitten vauvajakson.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka minulla ei olekaan kokemusta synnyttämisestä tai äitiydestä vastaan silti.

Minun mielikuvani mukaan vauva-aika voi olla yhtä hel**ttiä:

Alapää on tuusannuuskana. Tissit täynnä maitoa. Väsymys.
Kunnon huononeminen raskauden takia. Hormonihuurut jotka saavat mielialan apeaksi. Lihomisen ja vartalon raskausmuutosten aiheuttama mielialan huononeminen.

Sun mielikuvat on vaan mielikuvia! Maito menee vauvalle, kunto ei huonone,
Hormonit eivät laita apeaksi vaan antavat voimaa! En lihonut vaan laihduin, koska imetys laihduttaa!
Ei mulla ainakaan ole ollut mitään raskausmuutosten aiheuttamaa mielialan
huononemisia, vaan päinvastoin!!
Eli täyttä puppua!!

Alkuperäinen kirjoittaja jos vain itkua:
kun normaali vastasyntynyt nukkuu lähes 20 tuntia/vrk, niin jos se valvoo 23 tuntia/vrk, kyllä se pitää viedä lääkäriin!!!

Juu kaikki vastasyntyneet kyllä nukkuu kokolailla ton 20 tuntia vuorokaudessa, mutta TOISET VASTASYNTYNEET NUKKUU SEN 15 MIN PÄTKISSÄ! On vanhempien jaksamisen kannalta merkittävä seikka, nukkuuko vauva sen 20 tuntia muutaman tunnin pätkissä vai 15 min kerrallaan...

Mun kaverilla on nyt muutaman kuukauden ikäinen vauva ja esikoinen on 2,5v ja sille kaikki on todella vaikeaa ja se ei pysty tekemään mitään muuta kuin olemaan lasten kanssa kotona kun kaikki on niin vaikeaa. No joo kyllä minä uskon, että on lapsia jotka ei nuku yöllä ja vauvoilla vio olla mahaongelmia sun muita, mutta monesti asia voi olla niinkin, että se äiti itse stressaa sitä vauva-aikaa ja silloin se on tuplasti rankempaa, jos osaisi ottaa rennosti, niin voisi olla helpompaa.
Tuolle mun kaverille on moni muukin asia aina niin vaikeaa ja se saa ihan yksinkertaisimpiinkin asioihin kulumaan ihan älyttömästi aikaa.

Oli meidän esikoisella iltaisin uniongelmia vauvana ja on vieläkin, mutta en minä sitä suuremmin stressannut, enkä kokenut sitä vauva-aikaa vaikeaksi.

Meidän vauva nukkui ekat 3 kk vain lyhyissä pätkissä. Pisin uni oli tunnin, oli yö tai päivä. Kakkaa tuli tunnin välein. Oli vatsavaivoja, selittämättömiä huutokohtauksia eikä viihtynyt vaunuissa ja sylissä ollessaan piti jatkuvasti veivata ja heiluttaa, mieluiten kävellä taukoamatta, jotta vauva olisi tyytyväinen. Jatkuva väsymys, unien katkeaminen vähän väliä, ona unettomuus.

Alkuperäinen kirjoittaja koliikki:
Kun vauva huutaa suoraa huutoa ilta seitsemästä aamuyöhön neljään-viiteen, niin siitä on vauva-ajan euforia kaukana. Mitään en muista ekoista kuukausista. Kakkonen olikin sitten unelmavauva, söi, nukkui ja oli koko ajan tyytyväinen. Saa nähdä miten tän kolmosen kanssa käy.

Näinpä. Meillä se tosinki oli niin että esikoinen vaan nukkui ja söi ja oli muutenkin tosi helppo vauva ja on ollu helppo lapsi muutenkin, vaikka uhmaa on ja muuta sellaista ikäänkuuluvaa.
Kakkonen on tosiaan sitten ihan toista maata, kuten aiemmin kirjoitin. Ja siinä kun pitää jaksaa sen esikoisen kanssa niin... MIKÄ IHANA VAUVA-ARKI??!!

Yöunien katkonaisuus, toistuvat rintatulehdukset, ja sairastelujen takia kotiin 4 seinän sisälle jämähtäminen useamman päivän ajaksi.

Nuo minä koin ajoittain raskaina, mutta itse vauva-aika oli kyllä oikein mukavaa molemmilla kerroilla.

Aika jännä keskustelu! Mun mielestä on ollut tosi ihanaa vauva aika. Nyt vauva 10kk. Ja meillä on mies reissuhommissa ja vauvalla allergioita. Silti en ole kokenut mitenkään raskaaksi. Alussa myös vauva oli tissillä n. tunnin välein ekat 3kk. Mikäs siinä telkkua katsellessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:
Aika jännä keskustelu! Mun mielestä on ollut tosi ihanaa vauva aika. Nyt vauva 10kk. Ja meillä on mies reissuhommissa ja vauvalla allergioita. Silti en ole kokenut mitenkään raskaaksi. Alussa myös vauva oli tissillä n. tunnin välein ekat 3kk. Mikäs siinä telkkua katsellessa :)

Niin tuli vielä mieleen, että ei mulla ainakaan ollut sellaisia kuvitelmia että olisi koko ajan elämä ruusuilla tanssimista. Tiesin että tulee olemaan väsymystä ym. kuvioissa. Ehkä sellaiset on tippuneet sitten hieman korkealta keillä näitä kuvitelmia on ollut!

Mikä tahansa (melkeinpä) menee niin kauan kun siinä ei oo vauvan lisäksi esikoista huoledittavana.
Ei meilläkään ois kakkosen vauva-aika ollu rankkaa jos esikoista ei ois.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä justjoo:

Niin tuli vielä mieleen, että ei mulla ainakaan ollut sellaisia kuvitelmia että olisi koko ajan elämä ruusuilla tanssimista. Tiesin että tulee olemaan väsymystä ym. kuvioissa. Ehkä sellaiset on tippuneet sitten hieman korkealta keillä näitä kuvitelmia on ollut!

Juu juu, näinhän se on. Voin vakuuttaa, että jokainen joka olisi sen unettomuushelvetin läpi käynyt tukkisi turpansa aika nopeasti :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä justjoo:

Juu juu, näinhän se on. Voin vakuuttaa, että jokainen joka olisi sen unettomuushelvetin läpi käynyt tukkisi turpansa aika nopeasti :D

No, ihmiset ovat erilaisia. Jotku hakee heti apua, jotku ei. Jos mun vauva huutais 5h putkeen veisin sen äkkiä lääkäriin.

Yhteistyössä