Mikä sua on viimeaikoina kiukittanut eniten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tauko päättyi kun sain mainitsemani kirjan luettavaksi.
Sain luettua kotimaisen dekkarin, jossa mainittiin koronavuonna perutut itsenäisyyspäivän Linnan juhlat.
Netistä selvisi, että ne tosiaan peruttiin kahtena vuonna.
Tuntui oudota lukea kirjaa, joka sijoittuu kaupunginosaan, jossa olen asunut monessa osoitteessa. Moni asia palautui elävästi mieleeni.

”Koronavuosina 2020 ja 2021 perinteiset Linnan juhlat peruttiin pandemiatilanteen vuoksi. Niiden sijaan järjestettiin poikkeusjärjestelyjä ja tv-lähetyksiä.”
Niin ei ne jotka kirjoihin joskus hurahtaneet voi koskaan kait lopettaa lukemista ja haluaako edes emmä ainakaan mulla kirjan luku on kausittaista joskus lukee paljon ja sit ei taas mulla on paljon nettkirjakauppa mainoksii mut hankaluutensa en ole koskaan käyttänyt postinautomaatti laatikkoa ja mitä jos se kirja ei miellytä. Mitä jos nettikirjakauppa antaisi palautusoikeuden. Vai käviskö niin et sillain vois aina lukee ilmatteeks kirjoja ja sit palauttaa ja ottaa uuden. Mut nyt rehellisesti sanottuna kaipais jotain kirjan lukemista et pääsee kirjan maailmaan omine juttuineen. Ku nyt viimepäivät vaan kelaillu yhtä asiaa enimmäksseen. Ni kirja vois olla hyvä rentoutuminen joku fantasia seikkailu kirjasto vaan siitä hyvä et siellä voi vaellella eri kirjakäytävillä kunnes tulee joku kirja ehkä vastaan mikä tuntuis et täs on jsitä jotain. Joskus kirjastosta ei tartu mitään matkaan. Joo ajatella et korona ajastakin jo kuusvuotta

Anteeksi kuinka? Nauroin itselleni koska mursin saman ranteen toistamiseen ensin vuonna 2019 ja nyt.
Joo toi ei oo kivaa kun tulee murtumia. Mulla kakskertaa murtunut. Lapsena solisluu kun pelattiin kovaa taklauspeli fudista tai kovaa kontaktia siis ei mitään jääkiekkotaklauksii tietty. Mut joo kaaduin käden päälle ja naks. Oli kipeetä venaa iskää et pääs lääkäriin miksi en itse mennyt en tiedä. Noh toisen kerran toissakesänä otettiin pikkutuiskeessa pyöräily skapa ja niin siin kävi et mä olin törmäämässä aitaan ni sain kädellä suojattuu nih murtui sormi ei ollu kivaa kesällä olla muutama viikko käsipaketissa. Mites toi ruuanlaitto sul ykskätisenä onnistuu. Ja miten muu aktiviteetti kärsii tuosta murtumasta?paranemisia

Luin kirjan loppuun ja luen parhaillaan kirjaston kirjaa, joka on kirjailijan 32. teos eli taattua laatua. Kuuntelin hänen kirjahaastattelun Yle Areenan podcastista.
Mikäkö tänään kiukuttaa? Ei mikään.
Yle aamussa puhuttiin maapallosta ja kuusta enkä ole vielä tarkistanut väitteen paikkansapitävyyttä. Illalla oli täysikuu. Kuu oli iso juusto talon katon takana matalalla horisontissa.
Ilta on vielä nuori. Ehdin keksiä kiukustumisen aiheita. Jos en muuten niin tätä pöalstaa selaamalla.
Olen jo ottanut selvää tuosta avaruusaiheesta.
Ehkä jo aiemmin tiesin kuun syntyteorian, mutta en sitä enää muistanut. Maailma oli erilainen 4,5 miljardia vuotta sitten. Ehkä saman ajanjakson kuluessa taivaalle tulee kuulle kavereita.

Mutta mä ostin teltan.

En mitään vaellustelttaa vaan tämsen minkä voi viedä takapihalle ja nukkua siinä kun on kuuma. Tai lähteä autolla reissuun minne vaan missä telttapaikka on liki autoa. Toi on hyvin ilmastoitu ja niin korkea että mieskin mahtuu just ja just seisomaan. -siis jaloillaan.

• Tykkää
Reactions: 9MM.
Mutta mä ostin teltan.

En mitään vaellustelttaa vaan tämsen minkä voi viedä takapihalle ja nukkua siinä kun on kuuma. Tai lähteä autolla reissuun minne vaan missä telttapaikka on liki autoa. Toi on hyvin ilmastoitu ja niin korkea että mieskin mahtuu just ja just seisomaan. -siis jaloillaan.

Nojoo ei oo kiukuttanut mut yks asia liikaa pyörinyt mielessä ni ei oo vaan pystynyt keskittyyn mihkään muuhun ja yönet on viel hakuses. Tänään heräsin vähän vaille kuus herää jotenkin yleensä siihen aikaan automaattisesti riipumatta monen aikaa mennyt nukkuun.

Mut joo on kyl hintaa teltalla mut just kätevä voi nukkua eripaikoissa ja maisemissa harmi kun et tykännyt korkeista paikoista olis siistii jollekkin vuorelle pystytttää yömaja toinen kätsy olis riipumatto siinä on kiva kölliä kesäaamuissa tullen hulmutellessa tukkaa mut jos kelit ensviikolla sallii ni sit tytön kaa lintsille vaik onkin hinnakasta josko nyt mahtuis mahasta siihen uusimpaan vuoristojunaan taigaan. Mut tänä kesänä oon kokeillut reippaasti vähän uusia ruokia ja mausteita ruuanlaitossa esim kreikkalainen jugurtti ja marjat on hyvää ja skyrri ja tietyt proteeinirahkat. Siis oikeesti marjat ja joku skyrri tai se kreikkis ni on tosi hyvää eikä juurikaan sokeria. Oli vähän liian tiukat sokeriarvot ni koittanut vähentää sitä pullan puputusta ja puuro marjat ja raejuustokin on hyvää mut nyt on ollut viimeaikoina ettei juurikaan tee mieli napostella herkkui ennen paljon useemmin. Noh saas nähä mitä tulevat päivät tuo tullessaan. Lintsillä sit kait jotain roskaruokaa. Mut siis kun oon ohjeita ja neuvoja kuunnellut ja koittanut viiden aterian päiväeuokarytmii ni se on tuonnut arkeen tiettyä rytmiä ja oon vähän punninnut jopa ruokia vaik joskus sanoin ettei musta mitään fitnes tyyppiä tule koskaan joka punnitsee ruokia toisaalta se puntailu on puuhaamista. Nyt edessä neljä päivää tosi tiukilla ni ruokarytmiin tulee aukkoja kun ei vaan ole budjettia syödä nyt viidesti päivässä. Mut siis nyt vasta tykästyin et puurokin jees jos sen kaa marjoi ja välillä vaik raejuustoa arjen rytmittämisessä omat hankaluutensa ja se on hataralla pohjalla ni ei pitäis lipsuu mut nyt budejetti ennen perjantaita on mitä on. Mut siis kun seurasin yhden pt ilmaisia ruoka ja treeni juttui ni vaik söin viidesti päivässä ja lenkkeilin sen yli 7k askelta ni laihduin seitsemässä päivässä kolme ja puolkiloo et kyl se tietää mitä tekee ja paljon uusia ruokavinkkei ja kuvia ja ohjeita ja on oikeesti ollut kivaa kun arjessa on tavotteita ja "haasteita" mitä suorittaa unirytmi ei oo kohillaan kun sitä yrittää hiukka optimoida. Hyvät yöunet on tärkeet itelle ni mieli herää aamuun paljonnparempana. Nytkun on herännyt niin heti tulee se yks päivämieleen ja sit taas alkaa sitä käydä läpi. Muistin ettei pidä pitkän välin päivää lyödä liian aikaisin lukkoon niin voi ottaa rennomin kun ei täysin tiedä minä päivänä se tapahtuu vai sittenkin vähän keveemällä noh pitää olla pikkusen likumavaraa niin sitten ei ajattele mitään tiettyä päivää et silloin on pakko vaan vaapaamassa virrassa hyvä tulee. Mut saas nähä mitä nää tulevat päivät tuo tullessaan. Okei mä näin kirppiksen tossa kun kävelin vähän kauempaa ohitte ja siellä oli pyöriä myynnissä täytyy käydä lähempää kurkkaa missä hinnoissa ne on nyt näin kesällä. Mut pyöräily helpottais sitä et pääsis järven rannalle uimaan kävellen liian pitkä mut pyörällä just hyvä. Ku ohan se järvivesi ihan eri kuin uimalan. Mut pe ranneke uimalaan sali ja ainiin ja tyttö pitäis viellä viedä kattoon scary movie leffa et olishan tässä kaikenlaista tulevina päivinä. Nojoo se ehkä vähän ajatuksissa painaa et nyt täytyy taas kunnolla siivoo tää kämppä on kuin pommin jäliltä taas ja jos tyttö tulee ensviikolla yöks ni pitäähän tää siisti kämppä olla ei tää nyt törky ole mut kunnon siivouksen vaatii et siinä urakka mut se varmaan perjantaina sit. Ainiin en oo moneen viikkoon syönny makaronia ja vielläkin ajatus makaroonista on nej jotenkin täysin kyllästynyt siihen. Alepasta saannut hyviä tuotteita pakkaseen kun ollut alei on ollut paljon kanaa ja vähärasvaista jauhelihaa ja jopa naudan pihvei sillonkun saannut ne 50pinnan alennuksella et ihan jees vaihteluu ruuan kaa ja aioin jatkaa vaihtelevamnalla ruokavaliolla silloin syöminenkin on kivempaa ku ei aina samaa olin aika paljon syönnyt samaa moskaa vuoden päivät. Nyt on auennut paremmalle ruualle silmät ja suolistokin toiminut paremmin jos pysyn vaan kurissa ja itse hillintää muutama lipsuminen on tullut tässä päivien aikana ja se vie hommaa taaksepäin tyhmää perjaatteessa alottaa alusta kun on mennyt hyvin jo pitemmän aikaan sitkun lipsahtaa tulee ne huonot olot et taas teet sitä samaa. Mut joo tärkeintä omalle pääkopalle et olisin vain tässä päivässä tiukasti enkä haahuilisi jo mielessäni tulevaisuuden päivissä se on hölmöä ja vie nautinnon tästä päivästä ja mitä tämä päivä tuoa.

Yhteistyössä