Mikä sua on viimeaikoina kiukittanut eniten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tauko päättyi kun sain mainitsemani kirjan luettavaksi.
Sain luettua kotimaisen dekkarin, jossa mainittiin koronavuonna perutut itsenäisyyspäivän Linnan juhlat.
Netistä selvisi, että ne tosiaan peruttiin kahtena vuonna.
Tuntui oudota lukea kirjaa, joka sijoittuu kaupunginosaan, jossa olen asunut monessa osoitteessa. Moni asia palautui elävästi mieleeni.

”Koronavuosina 2020 ja 2021 perinteiset Linnan juhlat peruttiin pandemiatilanteen vuoksi. Niiden sijaan järjestettiin poikkeusjärjestelyjä ja tv-lähetyksiä.”
Niin ei ne jotka kirjoihin joskus hurahtaneet voi koskaan kait lopettaa lukemista ja haluaako edes emmä ainakaan mulla kirjan luku on kausittaista joskus lukee paljon ja sit ei taas mulla on paljon nettkirjakauppa mainoksii mut hankaluutensa en ole koskaan käyttänyt postinautomaatti laatikkoa ja mitä jos se kirja ei miellytä. Mitä jos nettikirjakauppa antaisi palautusoikeuden. Vai käviskö niin et sillain vois aina lukee ilmatteeks kirjoja ja sit palauttaa ja ottaa uuden. Mut nyt rehellisesti sanottuna kaipais jotain kirjan lukemista et pääsee kirjan maailmaan omine juttuineen. Ku nyt viimepäivät vaan kelaillu yhtä asiaa enimmäksseen. Ni kirja vois olla hyvä rentoutuminen joku fantasia seikkailu kirjasto vaan siitä hyvä et siellä voi vaellella eri kirjakäytävillä kunnes tulee joku kirja ehkä vastaan mikä tuntuis et täs on jsitä jotain. Joskus kirjastosta ei tartu mitään matkaan. Joo ajatella et korona ajastakin jo kuusvuotta

Anteeksi kuinka? Nauroin itselleni koska mursin saman ranteen toistamiseen ensin vuonna 2019 ja nyt.
Joo toi ei oo kivaa kun tulee murtumia. Mulla kakskertaa murtunut. Lapsena solisluu kun pelattiin kovaa taklauspeli fudista tai kovaa kontaktia siis ei mitään jääkiekkotaklauksii tietty. Mut joo kaaduin käden päälle ja naks. Oli kipeetä venaa iskää et pääs lääkäriin miksi en itse mennyt en tiedä. Noh toisen kerran toissakesänä otettiin pikkutuiskeessa pyöräily skapa ja niin siin kävi et mä olin törmäämässä aitaan ni sain kädellä suojattuu nih murtui sormi ei ollu kivaa kesällä olla muutama viikko käsipaketissa. Mites toi ruuanlaitto sul ykskätisenä onnistuu. Ja miten muu aktiviteetti kärsii tuosta murtumasta?paranemisia

Luin kirjan loppuun ja luen parhaillaan kirjaston kirjaa, joka on kirjailijan 32. teos eli taattua laatua. Kuuntelin hänen kirjahaastattelun Yle Areenan podcastista.
Mikäkö tänään kiukuttaa? Ei mikään.
Yle aamussa puhuttiin maapallosta ja kuusta enkä ole vielä tarkistanut väitteen paikkansapitävyyttä. Illalla oli täysikuu. Kuu oli iso juusto talon katon takana matalalla horisontissa.
Ilta on vielä nuori. Ehdin keksiä kiukustumisen aiheita. Jos en muuten niin tätä pöalstaa selaamalla.
Olen jo ottanut selvää tuosta avaruusaiheesta.
Ehkä jo aiemmin tiesin kuun syntyteorian, mutta en sitä enää muistanut. Maailma oli erilainen 4,5 miljardia vuotta sitten. Ehkä saman ajanjakson kuluessa taivaalle tulee kuulle kavereita.

Mutta mä ostin teltan.

En mitään vaellustelttaa vaan tämsen minkä voi viedä takapihalle ja nukkua siinä kun on kuuma. Tai lähteä autolla reissuun minne vaan missä telttapaikka on liki autoa. Toi on hyvin ilmastoitu ja niin korkea että mieskin mahtuu just ja just seisomaan. -siis jaloillaan.

• Tykkää
Reactions: 9MM.
Mutta mä ostin teltan.

En mitään vaellustelttaa vaan tämsen minkä voi viedä takapihalle ja nukkua siinä kun on kuuma. Tai lähteä autolla reissuun minne vaan missä telttapaikka on liki autoa. Toi on hyvin ilmastoitu ja niin korkea että mieskin mahtuu just ja just seisomaan. -siis jaloillaan.

Nojoo ei oo kiukuttanut mut yks asia liikaa pyörinyt mielessä ni ei oo vaan pystynyt keskittyyn mihkään muuhun ja yönet on viel hakuses. Tänään heräsin vähän vaille kuus herää jotenkin yleensä siihen aikaan automaattisesti riipumatta monen aikaa mennyt nukkuun.

Mut joo on kyl hintaa teltalla mut just kätevä voi nukkua eripaikoissa ja maisemissa harmi kun et tykännyt korkeista paikoista olis siistii jollekkin vuorelle pystytttää yömaja toinen kätsy olis riipumatto siinä on kiva kölliä kesäaamuissa tullen hulmutellessa tukkaa mut jos kelit ensviikolla sallii ni sit tytön kaa lintsille vaik onkin hinnakasta josko nyt mahtuis mahasta siihen uusimpaan vuoristojunaan taigaan. Mut tänä kesänä oon kokeillut reippaasti vähän uusia ruokia ja mausteita ruuanlaitossa esim kreikkalainen jugurtti ja marjat on hyvää ja skyrri ja tietyt proteeinirahkat. Siis oikeesti marjat ja joku skyrri tai se kreikkis ni on tosi hyvää eikä juurikaan sokeria. Oli vähän liian tiukat sokeriarvot ni koittanut vähentää sitä pullan puputusta ja puuro marjat ja raejuustokin on hyvää mut nyt on ollut viimeaikoina ettei juurikaan tee mieli napostella herkkui ennen paljon useemmin. Noh saas nähä mitä tulevat päivät tuo tullessaan. Lintsillä sit kait jotain roskaruokaa. Mut siis kun oon ohjeita ja neuvoja kuunnellut ja koittanut viiden aterian päiväeuokarytmii ni se on tuonnut arkeen tiettyä rytmiä ja oon vähän punninnut jopa ruokia vaik joskus sanoin ettei musta mitään fitnes tyyppiä tule koskaan joka punnitsee ruokia toisaalta se puntailu on puuhaamista. Nyt edessä neljä päivää tosi tiukilla ni ruokarytmiin tulee aukkoja kun ei vaan ole budjettia syödä nyt viidesti päivässä. Mut siis nyt vasta tykästyin et puurokin jees jos sen kaa marjoi ja välillä vaik raejuustoa arjen rytmittämisessä omat hankaluutensa ja se on hataralla pohjalla ni ei pitäis lipsuu mut nyt budejetti ennen perjantaita on mitä on. Mut siis kun seurasin yhden pt ilmaisia ruoka ja treeni juttui ni vaik söin viidesti päivässä ja lenkkeilin sen yli 7k askelta ni laihduin seitsemässä päivässä kolme ja puolkiloo et kyl se tietää mitä tekee ja paljon uusia ruokavinkkei ja kuvia ja ohjeita ja on oikeesti ollut kivaa kun arjessa on tavotteita ja "haasteita" mitä suorittaa unirytmi ei oo kohillaan kun sitä yrittää hiukka optimoida. Hyvät yöunet on tärkeet itelle ni mieli herää aamuun paljonnparempana. Nytkun on herännyt niin heti tulee se yks päivämieleen ja sit taas alkaa sitä käydä läpi. Muistin ettei pidä pitkän välin päivää lyödä liian aikaisin lukkoon niin voi ottaa rennomin kun ei täysin tiedä minä päivänä se tapahtuu vai sittenkin vähän keveemällä noh pitää olla pikkusen likumavaraa niin sitten ei ajattele mitään tiettyä päivää et silloin on pakko vaan vaapaamassa virrassa hyvä tulee. Mut saas nähä mitä nää tulevat päivät tuo tullessaan. Okei mä näin kirppiksen tossa kun kävelin vähän kauempaa ohitte ja siellä oli pyöriä myynnissä täytyy käydä lähempää kurkkaa missä hinnoissa ne on nyt näin kesällä. Mut pyöräily helpottais sitä et pääsis järven rannalle uimaan kävellen liian pitkä mut pyörällä just hyvä. Ku ohan se järvivesi ihan eri kuin uimalan. Mut pe ranneke uimalaan sali ja ainiin ja tyttö pitäis viellä viedä kattoon scary movie leffa et olishan tässä kaikenlaista tulevina päivinä. Nojoo se ehkä vähän ajatuksissa painaa et nyt täytyy taas kunnolla siivoo tää kämppä on kuin pommin jäliltä taas ja jos tyttö tulee ensviikolla yöks ni pitäähän tää siisti kämppä olla ei tää nyt törky ole mut kunnon siivouksen vaatii et siinä urakka mut se varmaan perjantaina sit. Ainiin en oo moneen viikkoon syönny makaronia ja vielläkin ajatus makaroonista on nej jotenkin täysin kyllästynyt siihen. Alepasta saannut hyviä tuotteita pakkaseen kun ollut alei on ollut paljon kanaa ja vähärasvaista jauhelihaa ja jopa naudan pihvei sillonkun saannut ne 50pinnan alennuksella et ihan jees vaihteluu ruuan kaa ja aioin jatkaa vaihtelevamnalla ruokavaliolla silloin syöminenkin on kivempaa ku ei aina samaa olin aika paljon syönnyt samaa moskaa vuoden päivät. Nyt on auennut paremmalle ruualle silmät ja suolistokin toiminut paremmin jos pysyn vaan kurissa ja itse hillintää muutama lipsuminen on tullut tässä päivien aikana ja se vie hommaa taaksepäin tyhmää perjaatteessa alottaa alusta kun on mennyt hyvin jo pitemmän aikaan sitkun lipsahtaa tulee ne huonot olot et taas teet sitä samaa. Mut joo tärkeintä omalle pääkopalle et olisin vain tässä päivässä tiukasti enkä haahuilisi jo mielessäni tulevaisuuden päivissä se on hölmöä ja vie nautinnon tästä päivästä ja mitä tämä päivä tuoa.

Nyt alkaa kiukuttaa keli.

On aivan liian kuuma!
Ainiin mä en oo viellä järvessä tänä kesänä uinnut viimekesänä en lainkaan ootko sä ja jos oot ni millasta on ollut jo vesi? Toisaalta aamuissa ja sillon heräämisessä se onnparasta et kadut on aika tyhjät ja kaupunki vasta herää eloon ja ainoostaan satunnaisia koiran pisattajia tulee mettä poluilla vastaan tässäkin pari metsä paikkaa minne tehty hyviä polkuja metässä on ihan jees ei auton äänet häiritse jos kuuntelee musaa mähän en voi kuullokkeilla kuunnella musaa kun oikee korva tinnittää ja jos kuuntelen tinnitys muuttuu voimakkaammaksi harmittaahan se jos sitä miettii ku kuulokkeilla kuuntelu kävely tai pyöräily antaa niin paljon buustia siihen urheiluun mut ei voi mitään. Ainiin yks päivä kun olin tossa metässä lenkillä niin siellä oli veuanletotankoi viimonen oli jossa 2meetrissä tai ylikin koitin mut en kyl saannut yhtään sen tiesi heti kun kädet otti tangosta kii mut hei jos kesänlopulla sais yhen. Monta leukaa sä saat?

Tai on se vähän kiukuttanut kun on menny kesäpäivii vain miettiessä sitä yhtä päivää eikä oo osannut nauttii näistä päivistä et siks mun ei kaikkea tarvis heti möläyttää vaan oikeasti vähän miettiä ja kyl se sopiva hetki tulee vastaan kun on aika. Mä en ollutkaan valmis deadlineihin ku se on yks vaihtoehto mut lets see nyt haluun keskittyy näihin päiviin tytön kaa olemisiin pikkuurheiluihin hyvään ja monipuolisempaan ruokaan et jos noi tavat jäis päälle se on kyl itel huono ollu aina et loisin arkeen täytettä ja jos on paljon tyhjää tilaa niin jollainhan sen sitten kuitenkin täyttää eikä välttämättä niin hyvällä tavalla tai tavoilla mut joo stressikin laukaisee niitä tapoi kun etit pikavoittoo stressinnhelpotuksessa et voit hetkeksi paeta sitä asiaa joka stressaa päivämäärä unkonwn ni loppuu stressi ja sydämmeen tulee rentous ja hirvee paine häviää the day will come less see. Aijai nyt maistuis järvi ja puusauna

Ja kaiken pitää mennä omalla painollaan ja sit tulee aika joka on se hetki ja kaikki on niinkuin pitää d mut nyt sen ajan miettiminen pilaa tätä hetkeä kun ei vaan pääse miettimästä sitä asiaa kevään ajattelu toi rauhaa mut less see nyt tää tästä asiasta ja pääkoppaa tähän hetkeen tässä hetkessä on omat kamppailunsa ja ongelmansa jotka vaatii kyl kaiken huomion et voi syntyä jotain baletista mut mitä aika näyttää senkin

Ja tulevaisuuden päivän miettimistä sitä stressaamisesta ja jännityksestä ja kaikista tunteista mitä sitä päivää kohtaan liittyy ni se ei auta tähän nykypäivään jos haluaa tietyistä tavoista kokonaan irti mut jos noita tunteita kokee nih vaikeemmaks se sen tekee. Kun sit taaskun on hyvä ja rento olo sydämmessä stressi taso ja se tarve vähenee huomattavasti mä olin unojtanut miltä tää tuntuu siitä on aikaa ku stressaa eihän siinä järkeä ole mut minkäs sille mahtaa kun kuuppa onnsellanen ja se luo sit sydämmelle huonoo oloo ja kaikki menee olörinäksi hetkessä mikähän siinä edes on että aivot menee sinne mitä ne eniten halajaa ja sit ei vaan muuta enään ole vaikka kuin yrittäis hetkeks karata d vai onko se niin että aivot hakeutuu mikä on se mielenkiintoisin juttu ja sit muut menee kuin klik leffan adam sandler sellasella automatioolla kun läsnäolossa on voimaa erilailla kun oman päänsisällä et on ne aivot välillä metka paikka ja tietty sun sydän. Olis hyvä moodi tää aika sydän rauhallinen ei levoton pää tyyni ei myrskyjä tyhjästä luova pakko saada tai ei pakko mut olis hyvä saada tota näihin tuleviin lähipäiviin et sais niistä nautintoo ehkä tai iloa ettei mieli koko ajan olisi tulevaisuudessa ja siinä asiassa kun tässä vois olla kaikkee hyvää lähipäivinä tänä kesänä ostan kyl ainakin litran mansikkaa on menny vuosia kun sitä ostanut.

Me oltiin lauantai-illalla uinnilla ja koska se teki superhyvää ajeltiin tietämälleni lammelle sunnuntaina oitis kun herättiin (kuudelta) köytiin lenkillä ja sit suoraan lampeen viilentymään ja aamupesulle.

Nihei ja! Vanilja- tai toffee-skyriä ja jäisiä puolukoita :p Melkein kuin jäätelöä.

Ainiin ja söon savusiikaa kilon mötikkä ja oli virkistävää vaihtelua muutaman biitin söin pelkästään ja lopuista tein appelsiini savusiikasalaatin appelsiini toi sittenkin sille hyvää makua sille salaatille ja söin sitä kolmepäivää tai siis tyliin lounaaksi sitä salaattia ja päivälliseksi jotain muuta ruokaa toi et on ollu eriruokia on saannut jopa välillä odottamaan koska on ruoka aika välillä on taas tullut joko taas pitää syödä et vaihteluu on ollut noissa et kumpaa on mut enempi oon odottanut et millon ruoka aika on ollut mitä odottaa arjessa ja voi olla et jos raaskin niin ostan enskuussa blenderin oon nähnyt helppoja ja hyviä välipala tai aamu smmothieita. Blenderi oli sen 35egee mut tulis taas jotain uutta ruokavalioon. Mut riippuu niin paljon se pyörä kirpparilla maksaa et se tärkeempi ja lintsi imee kaksataa. Mut joo siis terveelliset herkuthan on ihan jees ollu mitä maistellu ja parempiakin kun ne perinteiset karkit ja pullat ja niistä ei tuu turvonnut olo ja löllö olo mut kylhän se maksaa sitten enempi. Mut mä oon kyllästyny niihin ruokiin mitä melkein oelkästään vuosia tehnyt ni niille iso stoppi ei maistu yhtään. Noh täytyy olla taas skarpimpi iltalejen kanssa nyt on ollut ruokaakin enempi kaapissa ja on vielläkin yleensä siellä on vaan valo tai kaljaa nyt on ruokaa ja pakkasessa pärjään kun säästeliäästi syön ni perjantaihin

Me oltiin lauantai-illalla uinnilla ja koska se teki superhyvää ajeltiin tietämälleni lammelle sunnuntaina oitis kun herättiin (kuudelta) köytiin lenkillä ja sit suoraan lampeen viilentymään ja aamupesulle.

Nihei ja! Vanilja- tai toffee-skyriä ja jäisiä puolukoita :p Melkein kuin jäätelöä.
Uuh se olis niin helmi iltaurinko ja uinti. Joo pidin enemmän toffee skyrristä. Mut onhan siinä sokeria en nyt muista paljonko. Kaupassa ei oo tullu vastaan maustamatonta eka kokeilu oli se vanilia skyrri ja olikohan oiian makeaa mut marjojen kaa jees noh sit toffee skyrri ja hyvää oli. Kumpi sun mielestä parempaa kreikkalainen yougurtti vai turkkilainen kun se on netissä kinastelun aihe itelle ohje oli et kreikkalainen en ole maistanut turkkilaista yougurttia viellä. Nyt oli eilen tarjouksessa et egellä sai proteiini rahkaa ja ostin pari ja niidenkin kaa marjaa ni oli hyvää ihan hiton kivaa kokeilla kaikkee uutta on tullut paljon kaikkee uutta ja kivaa vastaan. Miksi söin vuosia samaa jee

Ainiin ja joo itekin syönnyt jäisten marjojen kanssa onhan niissä jäisissä marjoissa oma juttunsa. Mikäs päivä mansikoita tulee markkinoille runsaammin on viellä aika hinnoissaan mansikat joko oot maistanut mansikkaa? Hmm huomenna otettava selkoo kirpparin pyörin hinnoista käytetystä pyörästä vaik vanha mummis ni nelkyt e on kyl jo ihan hinta kohdillaan. Saas nähä paljon kurpparilla nyt maksaa pyörät joskus näkee ihan naurettavia hintoja sellaisesta pyörästä mikä tarjolla. Mut se pyörä olis kyl niin täydellinen kesäpäiville pääsis sinne järven rantaan ja sit vois sielläkin käydä vaik heti aamusta ku siel varmaan aika hiljasta sillo? Ja aamulla viileempi polkee vodaa messiin huh ei malta olla odottamatta oerjantaita ni pääsis eteenpäin tietyissä asioissa. Ku kyl se pyöräily voittaa kävelyn vaik kävelykin jees mut pyörä tuo vauhtia ja on ylä ja alamäkiä ja maisemia ainoo miinus musiikin kuuntelu on hankalampaa pyöräillessä kuin kävellessä vai olisiko se täysin mahdoton ajatus ettei aina soisi musa ja kuuntelis ympäröivöä maailmaa kun musaa kuunnellessa sitä niin helposti uppoutuu omiin maailmoihinsa ja sit ei huomaa ulkomaailmaa vaik silmät on avoinna on siinä mutta ei ole. Millanen pyörä sulle on paras? Ite tykkään vanhoista mummiksista tai kombeista. Arvaa mikä nyt kun tuli kombi mieleen nih omistin kombin ja kelaa sain sen neljäl kybäl kirpparilt sen myyjä oli reilu noh kannoin sen aina sisälle yöksi säilöön noh kerran kun olin tulossa kotiin kännissä niin aattelin etten jaksa kantaa nyt rappusia ylös ja jötin ulos yöksi big mistake sen ainoan kerran kun jätin sen ulos niin se varastettiin. Millon sä oot viimeksi käynnyt kirpparilla ja mitä löysit?

Yhteistyössä