Onko täällä oikeasti kateelliset ihmiset vai onko täällä monilla niin tylsää elämää joka ei mee hyvin ja pakko sen ....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23295929]Näkökään on liikaa pyydetty. Mitä ajattelit asialle tehdä? Antaa ryssittelyn ja huorittelun jatkua? Näytin sinule jo kohdat, missä näin on tehty? Poistitko? Bannasitko? Vai iskikö väsymys? Vai olemmeko me tässä jotenkin erimielisiä siitä, onko tuo hyvää käytöstä?[/QUOTE]
No voi helvetin kuustoista. Mä olen tästä ketjusta jo niitä ryssittelyjä poistanut aikaa sitten ja sillä aikaa kun koitan yhdelle vastata asiallisesti, täällä on taas ryssittelyjä. Nyt nekin on poistettu. Meinaatko, että istun tässä koneen ääressä aamuun asti? Istun kyllä, jos sinä lupaat istua kanssani.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23295946:
Ei tässä ole mitään eriarvoisuutta. Jos joku haluaa provosoida ja tulla provosoiduksi, niin mitä pitäisi sitten tehdä? Jos moden lähettämään asialliseen y-viestiin ei vaivauduta edes vastaamaan? Täällä "taustalla" kyllä tehdään työtä sen eteen, että tämä paska saataisiin loppumaan. Se ei tietysti palstalaisille näy ja siten ehkä tuntuu, että modet eivät tee mitään. Te palstalaiset kuitenkin päätätte, mitä tänne näppiksiltänne suollatte. Aikuiset ihmiset, moni teistä jopa äiti tai isä. Outoa, että aikuiset ihmiset tarvitsevat lapsenvahdin päättämään, mikä kirjoitus on asiallinen ja mikä ei. Normaali aikuinen ihminen kun tajuaa sen ihan itsekin eikä tarvitse modea kirjoitustensa sensuroimiseen.

Eli olet lähettänyt Bad Virginille ja Dechsille y-viestiä huorittelusta ja ryssittelystä, mutta he eivät vaivaudu edes vastaamaan? Bannia? Se ehkä tepsisi?

Normaalit aikuiset ihmiset tajuavat, ja ne epänormaalit, jotka eivät tajua, niitä varten teitä modeja tarvitaan. Jos siis tekisitte niille jotain. Jos jaksaisitte.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23295961:
No voi helvetin kuustoista. Mä olen tästä ketjusta jo niitä ryssittelyjä poistanut aikaa sitten ja sillä aikaa kun koitan yhdelle vastata asiallisesti, täällä on taas ryssittelyjä. Nyt nekin on poistettu. Meinaatko, että istun tässä koneen ääressä aamuun asti? Istun kyllä, jos sinä lupaat istua kanssani.

Kiitos siitä. Muuta en ole pyytänytkään.

Jos olisin ottanut vastuulleni palstan moderoinnin, voisin seuranasi istuakin, mutta minulla ei ole velvoitteita tätä palstaa kohtaan. Enkä usko, että sinunkaan kannattaa. Mutta silloin kun olet paikalla, on ihan kiva, jos hoidat silloin pyydetyt moderoinnit. Ei sen enempää.

[QUOTE="vieras";23295984]Kiitos siitä. Muuta en ole pyytänytkään.

Jos olisin ottanut vastuulleni palstan moderoinnin, voisin seuranasi istuakin, mutta minulla ei ole velvoitteita tätä palstaa kohtaan. Enkä usko, että sinunkaan kannattaa. Mutta silloin kun olet paikalla, on ihan kiva, jos hoidat silloin pyydetyt moderoinnit. Ei sen enempää.[/QUOTE]
Mä olen pyrkinyt siihen, että kun olen palstalla, koitan hoitaa moden hommat. Niitä hommia vaan on nykyisin niin paljon, että palstalle ei huvita tulla, jos on mitä tahansa muuta tekemistä. Jopa siivoaminen on nykyisin mukavampaa kuin palstailu :D Olisi kiva vaan jutella palstakamujen kanssa asioista, mutta enää se ei tahdo onnistua. Ainakaan ilman, että joku pillastuu siitä, että mode palstailee eikä moderoi. Mutta näillä mennään...toistaiseksi.

Monet ihmiset ovat kateellisia toisille ihmisille ,jos näillä näyttää menevän hyvin. Lisäksi on hyvin tavallista että nettikirjoittelu on raakaa ja ilkeää sen takia, että sen voi tehdä nimettömänä.
Olet vielä nuori kyllä mutta kyllin vanha 26 vuotiaana jo ymmärtämään, että netissä ei kannata avautua omalla nimellä ja kuvalla. Se antaa pakostikin ihmisestä hieman yksinkertaisen kuvan , vaikka asian laita ei näin olisikaan.
Jos sinulle todella tulee paha olo näistä kirjoituksista - etkä itsekään mikään huono kielenkäyttäjä ole etkä läheskään aina kohtelias - niin sinulla on aina vaihtoehto olla pois palstalta tai olla tekemättä aloituksia perheestäsi, miehestäsi , itsestäsi.
Voit luoda profiilin josta ei selviä kuka olet. Muussa tapauksessa, olet jo kertonut niin yksityiskohtaisia asioita itsestäsi täällä, että valitettavasti olet oiva kohde pilailijoille, joilla voi olla monia syitä pilkata sinua. Sellaisia ovat ajankulu, kateus, tyhmyys ,tietämättömyys tai ihan vaan kirjoittajan rehellinen tai epärehellinen mielipide. Sellaista on elämä nettipalstoilla.

[QUOTE="pöö";23295236]Ryssä mikä ryssä. Ja se on edelleen SAMPANJA Jätä helvetti se H pois[/QUOTE]

Mikä "ryssä" toi edes on, puoliksi eestiläinen, puoliksi suomalainen, asunut liki koko elämänsä suomessa (siis ainakin on näin kertonut). En ymmärrä miksi hän tämän venakko-leiman on ominut itselleen, ja onko se suomenkielikään noin huonoa jos on oikeestaan aina täällä asunut ja puoliksi suomalainenkin.

Sinullako menee mielestäsi hyvin?

-avioero tulossa
-lapset kokeneet väkivaltaa
-uusi mies mustasukkainen ja selvästi määrää paljon
-ei kykyä elättää itseäsi ja lapsia
-riippuvainen miehestä
-alkoholinkäyttö...

On hienoa jos pystyy kääntämään vastoinkäymiset voitoksi!, MUTTA kannattaa myös miettiä elääkö niin että pakenee koko ajan itseään?? Jos tiedät mitä se tarkoittaa? esim sillä shamppanjalla....

ei kait tässä todellakaan ole kyse kateudesta, vaan erilaisesta kulttuuritaustasta ja siitä johtuvasta asioiden arvotuksesta. Yleensäkin venäläiseen mentaliteettiin kuuluu se, että jos on rahaa niin se myös näytetään. Suomalainen taas pitää rikkautensa mielellään omana tietonaan. Ulkonäön arvostus taas on venäläisillä melkeinpä ykkösenä kun taas suomalainen mennä porskuttaa ihan jo käytännön syistäkin pipo tiukasti silmillä ja sitä toppaa päällä, ainakin talvisin. Venäläinen juhlii vaikka kissan syntymäpäivää shampanjalla kun taas suomalainen ehkä kerran vuodessa (uutenavuotena) poksauttaa kuohuviinipullon. Näitä vastakkaisuuksia riittää pilvin pimein, ei siinä kateudella ole mitään tekemistä kuinka niihin suhtautuu. Milanna on vain tyypillinen venäläinen ja hänen käytöstään ja tapojaan ei varmaan hyväksytä ikinä jos hän ei käyttäydy maassa maan tavalla.

vierasQUOTE="vieras";23296604]Sinullako menee mielestäsi hyvin?

-avioero tulossa
-lapset kokeneet väkivaltaa
-uusi mies mustasukkainen ja selvästi määrää paljon
-ei kykyä elättää itseäsi ja lapsia
-riippuvainen miehestä
-alkoholinkäyttö...

On hienoa jos pystyy kääntämään vastoinkäymiset voitoksi!, MUTTA kannattaa myös miettiä elääkö niin että pakenee koko ajan itseään?? Jos tiedät mitä se tarkoittaa? esim sillä shamppanjalla....[/QUOTE]

Peesien peesi

Ettäkö joku olisi oikeasti kateellinen ihmiselle, jonka tuntee vain Kaksplussan palstan välityksellä? Eihän meillä ole tietoa oletko OIKEASTI noin onnellinen ja mikä sinä olet naisiasi? Se, että kerrot kaiken itsestäsi, ei silti anna luotettavaa kuvaa, että olisit OIKEASTI kuvaamasi kaltainen. Jos sinut tuntisi IRL niin sitten joku saattaisi kadehtia rahaa, miestäsi, vartaloasi.... Mutta ei ihan näillä perusteilla. Vai toivotko vain jonkun kadehtivan?

Kenenkään ei tarvitse todistaa täällä onneaan tai epäonneaan. Monilla muillakin on ongelmana oman elämän vuodatus julkisuuteen, oli sitten onnesta tai epäonnesta kyse. Savannan kohdalla vaikea määritellä kumpi kyseessä. Kai se on lukijasta kiinni, näkeekö ap:n onnellisena vai surullisena. Sekin kertoo kaiken: kuka tahansa voi lukea asiasi miten tahansa. Ja siitä seuraa pelkkää pahaa ainakin ap:lle (ja modeille).

Mä luulen että ongelmana on se ettei monikaan näe yhtäläisyyttä apn elämäntavan ja onnen välillä. Varmasti palstalta löytyy paljon naisia joilla on kokemusta mustasukkaisuudesta, perheväkivallasta, alkoholin liikakäytöstä yms mikä yhdistetään normaalisti ei niin onnelliseen elämään.
Moni palstalainen varmaan on kykenemätön ilmaisemaan itseään muuten kun haukkumalla ja naureskelemalla kun näkeee ongelmallisen ihmisen ( ajatellaan nyt vaikka Tukiaiseen liittyviä ketjuja). Kateus siinä tuskin on tauistalla. Mä pelkään että taustalla on ihmisten kykenemättömyys käsitellä omia traumojaan. Siksi on helpompaa ottaa silmätikuksi sellainen joka auliisti vuodattaa elämänsä nettiin.
Ihmiset eivät muutu, siksi apn kannattaa miettiä mitä täällä kirjoittaa.

koska kun yritän todista tai kehua siitä miten meillä menee hyvin,

Kultapieni. Miksi sinusta tuntuu, että sinun täytyy meille todistaa jotain? Tai kehua? Ei tarvitse. Ymmärrätkö? Ei tarvitse todistaa mitään meille muille. Itsellesi ehkä?

Usko tai älä, täällä palstalla ihmiset lukevat viestejä ajatuksella ja muistavat kyllä mitä on kirjoitettu. Miksi sinun siis pitäisi viidennentoista kerran todistaa ja kehua että sinulla on ihana mies ja että teillä menee hyvin. Kaikki tietävät sen jo. Ymmärrätkö?

[QUOTE="Höpsö";23297351]Kultapieni. Miksi sinusta tuntuu, että sinun täytyy meille todistaa jotain? Tai kehua? Ei tarvitse. Ymmärrätkö? Ei tarvitse todistaa mitään meille muille. Itsellesi ehkä?

Usko tai älä, täällä palstalla ihmiset lukevat viestejä ajatuksella ja muistavat kyllä mitä on kirjoitettu. Miksi sinun siis pitäisi viidennentoista kerran todistaa ja kehua että sinulla on ihana mies ja että teillä menee hyvin. Kaikki tietävät sen jo. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Yleensä sisäisesti hyvin epävarma ihminen tarvitsee vakuutteluja ja varmennusta muualta.
Ja tarvitsee koko ajan huomiota ja vahvistusta siihen että ON ihana ja ON olemassa.

Ehkäpä tämä palsta on terapiaa Milannalle, ei ole itse ihan varma onko onnellinen vai ei,
ja kirjoittamalla sata kertaa päivässä kuinka onnellinen hän on-ehkä vahvistaa hänen onnentunnettaan. Onko se sitten todellista onnea, sitähän me muut ei voida tietää...
Hän itse ainakin tuntuu uskovan omat kirjoituksensa.

:wave::wave: Minä! Vastasin siihen kun kysyit kuka ei oikeasti halua sellasta elämää, että mies ostaa mulle autoja kaksin kappalein, liiketiloja, timantteja, enkä myös pitäisi siitä että hän syytäisi mulle rahojaan suuria määriä. En, koska se olis minusta kiusallista ja mulle tulis tunne, että olisin vastapalvelusta tms. velkaa koko ajan.

Mut se ei tarkoita sitä, että mä tuomitsisin sut siitä. Jokainen eläköön tyylillään!
Moni varmaan on sua koittanu neuvoa ihan vilpittömästi huolesta, ilman vittuilua.
Ne viestit sinä kyllä varmasti osaat erottaa näistä turhan haukkujista ja huorittelijoista.

Peesaan joka sanaa.
Mä olen erittäin tyytyväinen omaan elämääni. Olen lukenut itselleni ns. kovan rahan yliopistotutkinnon ja ansaitsen mukavasti ihan omilla töillänikin. Mulla on kolme lasta ja ihana mies, jonka kanssa olemme olleet yhdessä yli 14 vuotta. Kroppa ja pääkin ovat kunnossa, joten mikäs tässä on hätänä...:D

Siis kuka pelle täällä modetuksesta nillittää? Jaa että modejen pitäisi olla heti paikalla puolustamassa ap:ta, kun ap avaa ketjun, jossa kerjää tulla haukutuksi? Ihan välittömästi, se on modejen hommaa? Ja jos ketju lukitaan ja ap avaa kaksi samanlaista ketjua tilalle, niin ei kun kaksinkertainen työ heti perään?

Ei taida nää neropatit ymmärtääkään paljonko vaivaa nimenomaan Savannan takia modeille tulee.

Modeista puheenollen; miksei modeille makseta palkkaa? Eikö se ole kaksplussankin velvollisuus
pitää tää palsta MIELLYTTÄVÄNÄ, eikä hullujenhuoneena???

Minusta ehdottomasti modejen pitäisi saada palkkaa. Ehkä he sitten ottaisivat työnsä vakavasti ja oikeasti vahtisivat mitä täällä tapahtuu. Koska onhan se tylsää että sairaat ihmiset täyttävät palstan kirjoituksillaan.

Vanha suomalainen sananlasku: "Köyhät vaatteillaan koreilee." Mun mielestä tämän voi yhtä hyvin kääntää tuolle mentaalipuolelle. Eli oikeasti onnellisen ei tarvitse sitä koko ajan olla hehkuttamassa.
Mua ei tuossa ihmisessä huolestuta muu, kun hänen lapsien kohtalo. Hän kun ei raukka parka ymmärrä, että niistä kasvaa todellisia ongelmanuoria ja tasapainottomia aikuisia, jos äiti vaan roikkuu palstalla 24/7 ja loppu aika yritetään korvata LÄSNÄOLO ja RAKKAUS rahalla ja tavaralla ( JOS jutut hänen rahoistaan pitää paikkaansa ). Kaikkihan me tiedetään, että lapsi on tyytyväinen vaikka pariin vessapaperirullaan ( sori kärjistys ) jos hänellä on se rakastava ja aikuinen ihminen läsnä ja niillä leikkimässä hänen kanssaan. Ja eikös se pienempi jo oireile vai mitä olin sattumoisin yhdestä keskustelusta lukevinani? Nyt pitäs hälykellojen normaalilla äidillä kilistä ja lujaa!

Yhteistyössä