?
---
Vieras
Meidän lapsi on 1 v 8 kk ja on päiväkotiryhmänsä (9 lasta) toiseksi VANHIN, vanhin taitaa olla 1 v 9 kk ja nuorin 11 kk.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:Niin ja en siis ole päivähoitoa vastaan, vaan laitoin omani 1v 3kk iässä pph:lle hoitoon. Mulla syy hoitoon laittoon oli yksinkertainen: vapautui pitkä sijaisuus ammattia vastaavaan työhön, joita on TODELLA harvoin tarjolla. Olisin tuolla paikkakunnalla edelleen työtön, jos tuota paikkaa en ois vastaanottanut. Tilanteet vaihtelee. Jossain kaupungeissa tuo työn saanti voi olla helpompaa, mutta tuppukylillä ei. :/
Itse en vie pph:lle lukuisista lähipiirissä sattuneista ongelmista johtuen, oli alkkis perhe ja oli perhe jossa mies veteli vaimoa turpiin jne..kaikki ei tietysti ole hunoja mutta en uskalla viedä. vien pieneen päiväkotiin jossa pienet ryhmät koska siellä tädit seuraavat toinen tosiaan.
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:Niin ja en siis ole päivähoitoa vastaan, vaan laitoin omani 1v 3kk iässä pph:lle hoitoon. Mulla syy hoitoon laittoon oli yksinkertainen: vapautui pitkä sijaisuus ammattia vastaavaan työhön, joita on TODELLA harvoin tarjolla. Olisin tuolla paikkakunnalla edelleen työtön, jos tuota paikkaa en ois vastaanottanut. Tilanteet vaihtelee. Jossain kaupungeissa tuo työn saanti voi olla helpompaa, mutta tuppukylillä ei. :/
Itse en vie pph:lle lukuisista lähipiirissä sattuneista ongelmista johtuen, oli alkkis perhe ja oli perhe jossa mies veteli vaimoa turpiin jne..kaikki ei tietysti ole hunoja mutta en uskalla viedä. vien pieneen päiväkotiin jossa pienet ryhmät koska siellä tädit seuraavat toinen tosiaan.
Alkuperäinen kirjoittaja bud:Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:Mua painostetaan lähtemään jo nyt ja viemään lapset hoitoon, nuorempi 8kk ikäinen. En todellakaan ole laittamassa lapsia hoitoon ennen kuin nuorempi on vuoden täyttänyt.
Esikoinen kuulemma TARVITSISI jo nyt päivähoitoa, ei saisi olla kotona mun kanssa ja ainakin osapäivähoitoon pitäisi laittaa vaikka olisinkin kotona. |O |O |O Ikää on sen 2v3kk.
Kukahan senkin osapäivänhoidon maksaisi ja miksi mun pitäis maksaa siitä etten saa olla poikani kanssa??!
Totta on myös se että pää alkaa levitä neljän vuoden kotona olon jälkeen, mutta kyllä tässä se vajaa/vähän reilu puol vuotta vielä jaksetaan!
Kuka sua painostaa?! Mies? Mua ainakin ja sen takia joudun 1.8v:n laittaan päiväkotiin.. Mun mielestä olis vielä kitkutettu näillä rahoilla vuos, miehestä ei. :/
Alkuperäinen kirjoittaja TyhjääIkkunassa:onhan sulla sateenvarjo käden ulottuvilla?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja huono äippä:Mulla ei pää kestänyt kotona olemista, joten lapsi on ollut hoidossa 1-vuotiaasta. Parempi sekin, kun sekoaminen. Sitä paitsi, mieheni on junaillut raha-asiat niin kehnoon malliin, että töihin oli pakkokin lähteä. Nyt lapsi on melkein 2 ja todella tasapainoinen, oikea hurmuri ja helppo kun mikä. Nyt jaksaisin ollakin paremmin kotona, kun lapsen kanssa voi jo puuhata kaikenlaista, mutta itse olisin ollut hoidon tarpeessa, jos olisin vuosi sitten pakottanut itseni jaksamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Mistä helvetistä sä ap päättelet ettei alle kolmevuotias tarvi kavereita? Sulla ei taida sellaista vielä olla...
Alkuperäinen kirjoittaja kokemukseni:Liikun paljon puistoissa, missä on perhepäivähoitajia myös. Usealla on mukana yksi puolitoistavuotias, ja ovat kyllä niin reppania siellä joukossa. Eivät jaksaisi olla ulkona niin kauaa, vaativat tädin huomiota koko ajan, itkevät, eivät leiki kavereiden kanssa, vaan kyyhöttävät jossakin puiston nurkassa yksinään ja tädit vain juttelevat muiden tätien kanssa. Ongelmia on myös sisätiloissa, nämä "vauvat" ovat todella itkuisia siellä.
Varmaan heidänkin vanhemmat ajattelevat, että heidän lapsi viihtyy todella hyvin hoidossa ja leikkivät kavereiden kanssa. Sääli! Kaikilla ei ole sydäntä... ei edes mitä omaan lapseen tulee. Oma itse menee aina etusijalle.
Alkuperäinen kirjoittaja Narsiscus:Itse olen juuri palannut töihin ja lapsi on 1v1kk. Kesän kotona isänsä kanssa ja sitten kuukauden päästä menee hoitoon.
Miksi? Itse en vain enää kestänyt kotona. Kaikkia ei ole luotu kotona olemaan ja taloudelliset seikat myös vaikuttavat töihin lähtöön. Lapseni on vilkas ja sosiaalinen, uskon että hän tulee pärjäämään hoidossa.
Koska kuitenkin 1v on erittäin pieni hoitoon olenkin OSITTAISELLA HOITOVAPAALLA. Suosittelen 30h/vk jaettuna 4 tai 5 päivälle. Sitä ihmettelen mikseivät monet muut tätä vaihtoehtoa käytä. Tosin rajoitteena on se että pitää olla käytännössä vakituinen työsuhde.
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:Miksi äidit vievät jo 9 kk ikäisiä vauvoja päiväkotiin? sen ikäisen pitäisi vielä imeä rintaa ja olla äidin kanssa.
1 vuotiaskin on tosi pieni päiväkotiin. Hoitajat ei rakasta lasta siellä. Kotona tai isoäidin hoidossa lapsi saa kokea että häntä rakastetaan ehdoitta. Perusturvallisuus kehittyy.
Ei alle 3 v kaipaa kavereitakaan vaan haluaa olla vanhempiensa kanssa.
Miksi äidit ei voi olla 3 v kotona, sehän on tosi lyhyt aika elämässä. Se aika, kun lapset on pieniä, menee tosi nopeasti. Eikö työelämä voi odottaa sen 3 vuotta, kyllä töitä ehtii tekemään kyllästymiseen asti koko loppuelämän...En voi ymmärtää miksi äideillä on kiire töihin. Valaiskaa nyt hiukan miksi joku haluaa mennä töihin mieluummin kuin hoitaa rakasta suloista omaa lastaan?
Olen 1 1/2 vuotiaan lapsen kanssa kotona ja mitään kiirettä ei töihin ole.
Alkuperäinen kirjoittaja x-girl:hohhoijaa...eiks näitä asioita oo ruodittu täällä jo ihan tarpeeks?? vois perustaa tänne keskustelupalstalle omat osiot "hyvät äidit" ja "huonot äidit" niin ei tarvis tapella aina samoista asioista.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja x-girl:hohhoijaa...eiks näitä asioita oo ruodittu täällä jo ihan tarpeeks?? vois perustaa tänne keskustelupalstalle omat osiot "hyvät äidit" ja "huonot äidit" niin ei tarvis tapella aina samoista asioista.
Nyt ei todellakaan ole kyse äideistä, heidän erinomaisuudestaan tai huonoudestaan vaan lapsen tarpeista ja siitä miten parhaiten näihin vastata kotona tai päivähoidossa. Meitä on äitejä moneen lähtöön mutta kaikki varmasti haluavat lapselleen parasta ja tämä on mahdollista vasta silloin kun hyväksytään tosiasiat lapsen näkökulmasta ja sitten jokainen äiti ja perhe tekee parhaansa että lapsella on hyvä olla. Mutta vaikeuksien ja tosiasioiden kieltäminen ei auta ketään, vähiten lasta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja x-girl:hohhoijaa...eiks näitä asioita oo ruodittu täällä jo ihan tarpeeks?? vois perustaa tänne keskustelupalstalle omat osiot "hyvät äidit" ja "huonot äidit" niin ei tarvis tapella aina samoista asioista.
Nyt ei todellakaan ole kyse äideistä, heidän erinomaisuudestaan tai huonoudestaan vaan lapsen tarpeista ja siitä miten parhaiten näihin vastata kotona tai päivähoidossa. Meitä on äitejä moneen lähtöön mutta kaikki varmasti haluavat lapselleen parasta ja tämä on mahdollista vasta silloin kun hyväksytään tosiasiat lapsen näkökulmasta ja sitten jokainen äiti ja perhe tekee parhaansa että lapsella on hyvä olla. Mutta vaikeuksien ja tosiasioiden kieltäminen ei auta ketään, vähiten lasta.
Alkuperäinen kirjoittaja Pro Isät:Äidit ja äidit ja äidit...Miksei isä voi olla kotona, hyvä ap?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja x-girl:hohhoijaa...eiks näitä asioita oo ruodittu täällä jo ihan tarpeeks?? vois perustaa tänne keskustelupalstalle omat osiot "hyvät äidit" ja "huonot äidit" niin ei tarvis tapella aina samoista asioista.
anteeks vaan mutta missä ihannemaailmassa sä elät? kaikilla ei välttämättä ole miestä joka kantaa rahaa kotiin vaan se on hankittava ihan itse!
Moni on täällä perustellut, ettei voi rahan puutteen takia jäädä pitemmäksi aikaa kotiin. Syy löytyy siis isistä, jotka eivät kanna riittävästi rahaa kotiin, että rouva ja lapset voisivat nauttia kotona olosta psykologien suositusten mukaisesti. Nih!
Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja Pro Isät:Äidit ja äidit ja äidit...Miksei isä voi olla kotona, hyvä ap?
Tätä mäkin mietin. Mä en halua että lapsi menee päiväkotiin ennen kun on 3 v mutta meille on itsestäänselvää etten pelkästään minä ole kotona vaan molemmat 1,5 v.