Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Musta tulee samanlainen ilkiömummi kuin ap:stäkin. Mutta kun mä saan neljännesvuosisadan kestäneen äitiyteni kunialla päätökseen, alkaa mun oma aikani. Aion ottaa takaisin ne vuodet, kun en päässyt matkustamaan ulkomaille, en ehtinyt harrastaa kodin ulkopuolella, en osallistua järjestötoimintaan enkä juuri mihinkään muuhunkaan, koska omat lapseni olivat sen neöjännesvuosisadan ykkössijalla elämässäni. Olen ollut lasteni käytettävissä käytännöllisesti katsoen koko sen neljännesvuosisadan ja he saavat luvan sen jälkeen pärjätä jo ilman minun jatkuvaa apuani ja läsnäoloani. Lapsenlapsiani aion kyllä hoitaa, mutta en anna lastenlasteni estää mua reissaamasta ja harrastamasta, kuten annoin omien lasteni. En katso olevani vastuussa lapsenlapsistani sillä tavalla, mitä olen ollut omista lapsistani. Vasta viime kesänä olin ensimmäistä kertaa yli 20 vuoteen viikonlopun yksin kotona.
"ilkiömummi"
Mut mun mielestä sulla on terve käsitys tästä asiasta, nimenomaan oot osasi jo hoitanut! :flower: