Miksi en laihdu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä lopetin pelkästään leivän(ruis) syönnin ja nyt viidessä viikossa tippunut paino melkein viisi kiloa. Aamupalalla syön riisikakun ja töissä välipalalla. Normaalisti syön ruokaa ja paino vain tippuu. Olen ihan ihmeissäni ja mietin jo onko joku tauti iskenyt.
Noin kolme palasta söin päivään leipää ja nyt riisikakkua sen tilalla. Ihmeen paljon paino tippunut

Liikaa proteiinia. Liika protsku varastoituu rasvaksi ja hapantaa kehoa.
Liian paljon kaikkea. Onko juusto välttämätön tai kinkku viipale. Entä toinen kanamuna.
Hedelmiä välipalaksi ja juu, älä pelkää rasvaa. Paljon vettä. Harrastatko liikuntaa täydellä vatsalla? Se hidastaa rasvan polttoa.
Vältä liikaa istumista.

Kiitos kommenteista!

Itse olen yrittänyt pitää syömisrytmin tasaisena - aamiainen, lounas, välipala, illalinen ja iltapala, enkä ole älynnyt, että se olisi liikaa.

Lautaselle olen pistänyt isot määrät salaattia, ja siinä ainoa "paha" on ymmärtääkseni ollut tuo juusto. Sekin on ollut enemmän makua antamassa, kuin pääruoka-aineena.

Noista rasvoista on aiemminkin sanottu. Olen yrittänyt käyttää oliviiöljyä runsaasti, ja maitotuotteissakin on kuitenkin ollut jonkun verran rasvaa. Yritän nyt sitten käyttää sitä enemmän.

Liikun sen minkä ehdin, eli tällä hetkellä aika vähän :/ 1-2 lenkkiä viikossa, enemmän sellaista kotipuuhastelua (en siis löhöä iltoja sohvalla) tai jotain lasten kanssa ulkoilua.

Työ on valitettavasti istumatyö :/ Olisiko joku kotilihasjumppa hyvä juttu?

En osannut lainkaan ajatella, että söisin liikaa :-o Kumpaa nyt kokeilen - lisätä rasvaa vai vähentää syömistä? Vai molempia?

Sorry, kun unohdin laittaa mitat. Lähtömitat 160/73,5, nyt 160/71. Ylipainoa siis on, mutta ei kuitenkaan ihan järjettömän paljon.

Jaa-a, vaikea sanoa vinkkejä, mutta mun mitat 163/52 ja olen näillä mennyt viimeiset 5-vuotta (paitsi raskausaika). Ennen näitä mittoja painoin 61kg, joka ei sekään ollut paljon, mutta sitten se paino vain tippui kun aloin tekemään fyysistä työtä ja "lopetin" syömisen. Mun mielestä syöt kanssa liikaa... Silloin kun itse laihduin taisin juoda päivässä 5litraa vettä (sairasta) ja söin yhden leivän jossain välissä ja yhden lämpösen ruuan toisessa välissä. Yksi merkittävä tekijä oli, että alkoholi jäi kokonaan pois. Se on suomalaisilla kumma, että luulevat ettei lasi/kaksi viikossa vaikuta, mutta kyllä vaan vaikuttaa. Toinen on noi limut ja mehut. Ei sellaisia kukaan oikeesti tarvi. :)

Nyt ruokavalioni on suurinpiirtein tälläinen: aamulla maitokahvi ja vesi, lounaaksi lämminruoka (mitä milloinkin), iltapäivällä kahvi (saatan ottaa keksin tai pullan jos tarjolla), ja illalla toinen lämmin ruoka lapsen kanssa tai sitten pari leipää ja ehrmania nassuun.
Laskin kalorilaskurilla, että saan päivässä noin 1200 kaloria, joka ei ole tarpeeksi, mutta lenkkipäivinä syön enemmän, vaikka käynkin lenkillä AINA tyhjällä vatsalla. Lenkille kerkeen kanssa vaan pari kertaa vko, mut sen jälkeen teen aina kotona 30min jumpan (vatsoja, jalkoja, käsiä, selkää...)

Olen tyytyväinen, eikä ole nälkä. Saan herkutella kun siltä tuntuu, mutta sitten yleensä jää joku ruoka pois automaattisesti. Mistään ei oo tarvinnu luopua, eikä tosiaan tarvi rääkätä itteensä. Kuluta enemmän kun syöt, näin on!

Yhteistyössä