Jaa-a, vaikea sanoa vinkkejä, mutta mun mitat 163/52 ja olen näillä mennyt viimeiset 5-vuotta (paitsi raskausaika). Ennen näitä mittoja painoin 61kg, joka ei sekään ollut paljon, mutta sitten se paino vain tippui kun aloin tekemään fyysistä työtä ja "lopetin" syömisen. Mun mielestä syöt kanssa liikaa... Silloin kun itse laihduin taisin juoda päivässä 5litraa vettä (sairasta) ja söin yhden leivän jossain välissä ja yhden lämpösen ruuan toisessa välissä. Yksi merkittävä tekijä oli, että alkoholi jäi kokonaan pois. Se on suomalaisilla kumma, että luulevat ettei lasi/kaksi viikossa vaikuta, mutta kyllä vaan vaikuttaa. Toinen on noi limut ja mehut. Ei sellaisia kukaan oikeesti tarvi.
Nyt ruokavalioni on suurinpiirtein tälläinen: aamulla maitokahvi ja vesi, lounaaksi lämminruoka (mitä milloinkin), iltapäivällä kahvi (saatan ottaa keksin tai pullan jos tarjolla), ja illalla toinen lämmin ruoka lapsen kanssa tai sitten pari leipää ja ehrmania nassuun.
Laskin kalorilaskurilla, että saan päivässä noin 1200 kaloria, joka ei ole tarpeeksi, mutta lenkkipäivinä syön enemmän, vaikka käynkin lenkillä AINA tyhjällä vatsalla. Lenkille kerkeen kanssa vaan pari kertaa vko, mut sen jälkeen teen aina kotona 30min jumpan (vatsoja, jalkoja, käsiä, selkää...)
Olen tyytyväinen, eikä ole nälkä. Saan herkutella kun siltä tuntuu, mutta sitten yleensä jää joku ruoka pois automaattisesti. Mistään ei oo tarvinnu luopua, eikä tosiaan tarvi rääkätä itteensä. Kuluta enemmän kun syöt, näin on!