Miksi ihmeessä haluaisin nukkua jossain perhepedissä?:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoko olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22880334]Ihan yhtä typerää on syyllistää äitiä laiskaksi ja itsekkääksi jos mies omasta halustaan herää vauvan kanssa. Kyllä mä oon vaipan vaihtanut jos on selkeästi ollut täysi,jos pissa on tullut läpi tai jos vaipassa on kakka.[/QUOTE]

Kuka syyllisti?

Mun mielestä nukkumisratkaisun pitää olla sellainen, että koko perhe nukkuu mahdollisimman hyvin.

Jos vauva nukkuu tyytyväisenä omassa huoneessaan, niin mitä tuosta meteliä nostamaan - samoin, jos perhepeti sopii, niin siitä vaan.

Meillä poika nukkui ensimmäiset 8 kk omassa sängyssään mutta samassa makkarissa kuin minä ja mieheni. Sitten unikoulun myötä hän muutti omaan huoneeseen nukkumaan. Pinnasänkyaikoina nukkui siellä koko hyvin, ei herännyt yöllä kertaakaan. Mielikuvituksen ja unimaailman rikastumisen myötä poika on alkanut heräillä aiempaa enemmän, ja kipaisee usein väliimme nukkumaan. Olemme ajatelleet asian niin, että tarpeeseen tulee, joten emme ole "ajaneet" häntä poiskaan. Varmasti hän alkaa pysyä koko yön sängyssään sitten kun on valmis siihen.

Olen huomannut, että vaikka vauva-aikana pelkäsin, että lapsi voisi tukehtua väliimme (nukun tosi sikeästi ja pelkäsin pyörähtäväni hänen päälleen) enkä siksi oikein osannut nukkua poika vieressä - onneksi hän ei itsekään sitä halunnut - nyttemmin nukun parhaiten juuri niinä öinä, kun poika on vieressä.

Mä olen perhepedin kannattaja mutta ymmärrän että jokaisella on omat tapansa toimia.
Pitäisi lähteä VAUVAN tarpeista liikkeelle. Ensin kokeillaan perhepetiä ja jos se sovi niin sitten omaan sänkyyn. Mutta jos perhepeti on VAUVALLE paras niin sitten mennään sillä ehdolla.
Kamalaa lukea sellaisia juttuja joissa vauva ei ole vielä edes syntynyt ja tälläisiä asioita päätetään.

Vauva on viaton olento josta vanhempien tulee pitää huolta ja tämän tarpeet tulee tyydyttää jotta hänestä kasvaa ja kehittyy täysipainoinen aikuinen.

Laittakaa vaan se vauva sinne omaan huoneeseen jos hän sitä VAATIIi..

Ompas tullut tekstiä paljon... Ei jaksa kahlata kokonaan läpi.
Mutta siis meillä perhepeti on toiminut 160cm leveä sänky ja alussa oli 120cm leveä sänky. Ei meillä ollut/ole mitään ongelmaa nukkumisien kanssa (lapsi kolme vuotias jo ja nukkuu edelleen vieressä).
Ja mitä niihin helliin hetkiin tulee niin ihan vain vinkkinä että ei se sänky ole ainoa paikka missä niitä helliä hetkiä voi viettää... Ja lähinnä meillä kun vauva syntyi niin kaipasimme molemmat toisen kainaloa ja läheisyyttä ei sitä itse seksiä...
MUTTA niinkuin varmasti jo monikin kirjoittanut että jokainen taaplaa tyylillään ja niin kuin se omassa perheessä parhaiten toimii. =)

[QUOTE="vieras";22880351]Mites vauvan päiväunet ulkona? Miten huomaatte vauvan nälän?[/QUOTE]

En tule jättämään vauvaa yksin nukkumaan ulos!! Sen mitä ollaan liikuttu ulkona/kaupungilla/kaupoissa tms ja vauva on nukkumassa vaunuissa niin huomaan kyllä nopeastikin milloin vauvalla on nälkä, ihan samoin sen huomaa kuten öisin/päivällä kotona ollessakin.

[QUOTE="vieras";22878538]Ai, että äiti tietää ENNEN kuin vauva alkaa itkeä, että jahas, pekkaeinari herää kohta syömään? Sori nyt vaan, mutta aika paksua tekstiä... .[/QUOTE]

No itseasiassa ainakin mä huomasin ja niinhän tässä jo moni muukin on sanonut. vauva ei herännyt, oli vaan...no oiskohan rauhaton oikea sana? Liikahti kuitenkin jotenkin eritavalla ja mä laitoin tissin suuhun ja jatkoin nukkumista.
Yöllä ei ikinä kukaan noussu ylös tai valoja sytytetty.

mikäs helvetin harmaiden arvosteluarmeija on pesiytynyt tähän ketjuun? pitää ihan periaatteesta muutaman lauseen tiedoilla leimata ihmisiä huonoiksi äideiksi ja ties miksi. helppo se on harmaana nillittää siellä ja tuomita. se että käyttääkö perhepetiä vai ei, ei kyllä lapsen suhteen tee lapsesta jotenkin parempaa tai huonompaa mitenkään.

älkää oikeesti ihmiset ottako liian tosissaan nuita yli lyöviä arvosteluja, ne on aivan selkeesti joko a) totaali provoja tai b) täysien ääliöiden kirjoittamia, ei kukaan pelkän perhepedin takia voi sanoa sinua hyväksi tai huonoksi äidiksi / isäksi.

En tule jättämään vauvaa yksin nukkumaan ulos!! Sen mitä ollaan liikuttu ulkona/kaupungilla/kaupoissa tms ja vauva on nukkumassa vaunuissa niin huomaan kyllä nopeastikin milloin vauvalla on nälkä, ihan samoin sen huomaa kuten öisin/päivällä kotona ollessakin.

Niin no, moni nukuttaa vauvaa vaunuissa omassa pihassa päiväunilla ja en ole kuullut kenenkään vahtivan haukkana siinä vieressä, välillä toki käy katsomassa, että kaikki hyvin ja vaunuissa totta kai itkuhälytin.

mikäs helvetin harmaiden arvosteluarmeija on pesiytynyt tähän ketjuun? pitää ihan periaatteesta muutaman lauseen tiedoilla leimata ihmisiä huonoiksi äideiksi ja ties miksi. helppo se on harmaana nillittää siellä ja tuomita. se että käyttääkö perhepetiä vai ei, ei kyllä lapsen suhteen tee lapsesta jotenkin parempaa tai huonompaa mitenkään.

älkää oikeesti ihmiset ottako liian tosissaan nuita yli lyöviä arvosteluja, ne on aivan selkeesti joko a) totaali provoja tai b) täysien ääliöiden kirjoittamia, ei kukaan pelkän perhepedin takia voi sanoa sinua hyväksi tai huonoksi äidiksi / isäksi.

100% peesi

Alkuperäinen kirjoittaja perhepetissä monta vuotta;22880363:
Mä olen perhepedin kannattaja mutta ymmärrän että jokaisella on omat tapansa toimia.
Pitäisi lähteä VAUVAN tarpeista liikkeelle. Ensin kokeillaan perhepetiä ja jos se sovi niin sitten omaan sänkyyn. Mutta jos perhepeti on VAUVALLE paras niin sitten mennään sillä ehdolla.
Kamalaa lukea sellaisia juttuja joissa vauva ei ole vielä edes syntynyt ja tälläisiä asioita päätetään.

Vauva on viaton olento josta vanhempien tulee pitää huolta ja tämän tarpeet tulee tyydyttää jotta hänestä kasvaa ja kehittyy täysipainoinen aikuinen.

Laittakaa vaan se vauva sinne omaan huoneeseen jos hän sitä VAATIIi..

no mie lähtisin liikkeelle koko perheen tarpeista.. eli jos äiti ei yksinkertaisesti saa nukuttua sen lapsen vieressä niin kenen etua se palvelee kun on yliväsynyt ja jumissa oleva äiti?

Yhteistyössä