Mun mielest tutin käyttö/tutittomuus on jokaisen perheen oma asia.
Meiän 1v11kk ikänen ei oo ikinä syöny tuttii, mut tissii kyl senki edest ja syö edelleen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hfdg:Aina jaksetaan vouhottaa noista hampaista!!
Aika harvalle tutti aiheuttaa hammasongelmia.
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:Meilläki lapset piti tuttinsa kolmivuotiaaksi asti. Paha mieli tulee kun jotkut ottaa tutin pois pieneltä liian aikaisin!
Alkuperäinen kirjoittaja mie :En ymmärrä miksi lapsen pitäisi saada turvallisuuden tuntua jostakin esineestä , eikös vanhemmat ole sitä varten ?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Te jotka olette riistäneet tutin lapsiltanne koska se vaurioittaa hampaita niin älkää sitten myöskäänikinä koskaan milloinkaan antako lapsillenne karkkia tai muitakaan herkkuja. Ne vasta huonoa tekevätkin hampaille.
Lisäksi jos lapsi joutuu luopumaan tutista niin silloin teidän vanhempien pitäisi luopua kokonaan karkista, kerrasta poikki, ei enää ikinä koskaan karkkia. Jos lapsi joutuu luopumaan jostain niin kyllä sitten vanhempienkin!
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Nooh, taas täällä "täydelliset" äidit haukkuvat muita että lapset opetetaan kiintymään elottomiin tavaroihin. Kristus sentään, joillekin lapsille esim lelut muodostuvat todella tärkeiksi, ei sitä tarvitse mitenkään erityisesti opettaa.
Harva meistä pystyy tänäpäivänä toimimaan lapsensa huvituttina 24/7. Osan kun täytyy käydä ihan töissäkin tai opiskelemassa.
Mutta niinhän se menee että vain oma tyyli on oikea, eikös vain?
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Harva meistä pystyy tänäpäivänä toimimaan lapsensa huvituttina 24/7. Osan kun täytyy käydä ihan töissäkin tai opiskelemassa.
Mutta niinhän se menee että vain oma tyyli on oikea, eikös vain?
Alkuperäinen kirjoittaja Miia:mun pikkusiskolta otettiin 2,5vuotiaana tutti pois.. Serkku oli vasta syntynyt ja olimme pientä vauvaa katsomassa siellä.. äiti otti tutin pois,autossa sisko sitä kyseli,johon äiti vastasi että:"tutti annettiin vauvalle.." sisko tuohtui ja sanoi että: " tämä on poliisiasia!"![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jos lapsi syö tuttia yöllä niin tuskin puhe viivästyy!Alkuperäinen kirjoittaja dsdsfv:Siksi, että jos sitä syö liian kauan ja paljon, niin seurauksena voi olla leuan ja suun luiden virheellinen luutuminen ja puheen kehityksen hidastuminen. Ja mitä vanhemmaksi antaa tuttia syödä sitä vaikeampaa vieroittaminen on. Taaperolle voi tarjota tilalle jonkun muun (turvallisemman) unilelun.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Mä en haluais että mun lapsi alunperinkään hakis lohtua esineistä, varsinkin töäysin tarpeettomista sellasista. Tissiä ja mun seuraa tyttö saa niin pitkään ku tarttee, tuttia on pureskellu joskus kun on lattialta löytäny serkkujensa jäljiltä.
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:Mun mielest tutin käyttö/tutittomuus on jokaisen perheen oma asia.Meiän 1v11kk ikänen ei oo ikinä syöny tuttii, mut tissii kyl senki edest ja syö edelleen.